כפייה חילונית, האין דבר כזה? - עמוד 16 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
adplus-dvertising
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

כפייה חילונית, האין דבר כזה?


DXM

Recommended Posts

,

לא, אני לא מבין את זה- אני רוצה לדעת מיהו יהודי -כיצד אני יודע את זה?

אני מסתמך על מה בדיוק?

בהגדרה "יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה" יש בעיה- לא הגדרת יהודי

למה לא?

בהגדרה "יהודי הוא כל מי שהוא נימול" אין בעיה כי הגדרת בדיוק מיהו יהודי .

ההגדרה הזו היא בעיתית כי אתה מכניס לתוכה גם אנשים שלא מעוניינים להיכלל בה ועל זה כל התרעומת בדיון הזה.

נימולות או אי נימולות לא מגדירה את יהדותו של אדם. מאיפה הבנת אחרת ?

וכפי ש DXM כתב כבר כמה פעמים, אף אחד לא מכריח למול, כאשר 2 ההורים לא רוצים בכך. אז.. באמת, מה אתם רוצים?

למה אתם (סליחה על ההכללה) קובעים שאני יהודי אם אני לא רוצה להשתיך לדת הזאת בכלל?

מי קובע לך? הרישום שבמחשבי משרד הפנים קובע לך את זהותך הפנימית והחיצונית ? אז אם יהיו 2 רישומים, אחד במשרד הפנים ואחד אחר ברבנות, וזה של הרבנות יקבע לגבי יהדות ילדיך לצרכי נישואין, תהיה מרוצה? יש לי הרגשה שלא.

אתה יכול להתחתן לא לפי הדת היהודית, ומדינת תכבד את זה. (כן, בקפריסין.. עם כל חוסר הנוחות שבדבר) ואתה גם יכול להיקבר כפי שתרצה.

החוסר הבחירה היחידה שלך זה אם חותכים לך או לא. וזה תלוי בהורים שלך ובהם בלבד. יש לך טענות, פנה אליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 419
  • נפתח בתאריך
  • תגובה אחרונה

למה לא הגדרת מיהו יהודי- כי ההגדרה שלך היא רקורסיבית בלי תנאי עצירה- עד שלא תגדיר מהו תנאי העצירה, או שתשתמש בהגדרה לא רקורסיבית- לא הגדרת יהודי בצורה חד משמעית.

אני יודע שנימולות לא מגדירה אם אדם הוא יהודי או לא, רק נתתי דוגמה להגדרה חד משמעית לגבי הנושא שהיא דומה בבעיה שבה להגדרה שבה משתמשים לצורך קביעת יהדותו של אדם.

הרישום במחשבי משרד הפנים מונע ממני דברים שאני לא רוצה להשתייך אליהם.

לדוגמא- אסור להעסיק אותי ביום שבת, אבל בכל יום אחר- אין בעיה, אם אני מעדיף את יום המנוחה שלי ביום רבעי? מה הבעיה עם זה?

ולמה אני לא יכול להתחתן בחתונה אזרחית בארץ? למה אני צריך לברוח מכאן כדי לעשות את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לא הגדרת מיהו יהודי- כי ההגדרה שלך היא רקורסיבית בלי תנאי עצירה- עד שלא תגדיר מהו תנאי העצירה, או שתשתמש בהגדרה לא רקורסיבית- לא הגדרת יהודי בצורה חד משמעית.

אני לא מומחה למונחים מתמטים, אבל נראה לי שכן הגדרת. היהודיה הראשונה היא תנאי העצירה.

אני יודע שנימולות לא מגדירה אם אדם הוא יהודי או לא, רק נתתי דוגמה להגדרה חד משמעית לגבי הנושא שהיא דומה בבעיה שבה להגדרה שבה משתמשים לצורך קביעת יהדותו של אדם.

איך דומה?

הרישום במחשבי משרד הפנים מונע ממני דברים שאני לא רוצה להשתייך אליהם.

לדוגמא- אסור להעסיק אותי ביום שבת, אבל בכל יום אחר- אין בעיה, אם אני מעדיף את יום המנוחה שלי ביום רבעי? מה הבעיה עם זה?

מה?? אסור להעסיק אותך בשבת? איפה שמעת על זה? לא ניתן להכריח אותך לעבוד בשבת. יש הבדל.

אף אחד לא מונע בעדך להגיע להסכם פרטי עם המעסיק שלך לגבי יום חופשה אחר.

ומה תאמר על כל מדינות המערב שבהם נקבע יום החופשה לראשון לפי הנצרות? איפה החופש שלהם בנושא?

ולמה אני לא יכול להתחתן בחתונה אזרחית בארץ? למה אני צריך לברוח מכאן כדי לעשות את זה?

המדינה מגדירה לך את הזהות שלך גם בנושא כזה ? כאילו.. ההבדל מבחינתך כל כך גדול אם יהיה רשום ידועים-בציבור או נשואים ? למה? אתה לא חושב שכך אתה מכפיך את עצמך להגדרה שבמקורה היא דתית, שאתה כל כך שונא. איך החיים שלך יהיו שונים בזה שיופיע במחשב משרד הפנים נשואים ולא ידועים בציבור ?

ובאמת למה? בגלל רוח מגילת העצמאות, שזה הדבר הקרוב ביותר לחוקה שיש לנו :

בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.

לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.

מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית.

בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.

זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי.

השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים.

שארית הפליטה שניצלה מהטבח הנאצי האיום באירופה ויהודי ארצות אחרות לא חדלו להעפיל לארץ-ישראל, על אף כל קושי, מניעה וסכנה, ולא פסקו לתבוע את זכותם לחיי כבוד, חירות ועמל-ישרים במולדת עמם.

במלחמת העולם השניה תרם הישוב העברי בארץ את מלוא-חלקו למאבק האומות השוחרות חירות ושלום נגד כוחות הרשע הנאצי, ובדם חייליו ובמאמצו המלחמתי קנה לו את הזכות להמנות עם העמים מייסדי ברית האומות המאוחדות.

ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; העצרת תבעה מאת תושבי ארץ-ישראל לאחוז בעצמם בכל הצעדים הנדרשים מצדם הם לביצוע ההחלטה. הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה.

זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית.

לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

אנו קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל.

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ- בשלמותה.

אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת לתוך משפחת העמים.

אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.

מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948.

- - - תגובה אוחדה: - - -

רוג'ר, אני מאוכזב לגלות שגם אתה תומך ביהדות בכפיה.

את הקשר בין הדת היהדית למדינת ישראל לא אני המצאתי, אלא המייסדים אשר חתמו על המגילה. (ציטוט: "ספר הספרים הנצחי" כדוגמה נוספת)

זה כי אני מבין שהזהות היהודית של המדינה קשורה בקשר עם הדת היהודית. וזה חיוני לקיומה של המדינה היהודית לטווח ארוך. לא עקב זה שאני מאמין באלוהים, (אני לא) אלא עקב זה שאני מאמין שזה חיוני לצורך אחדותו של העם היהודי, ובכך קיומו לטווח ארוך במדינה זו.

כפי ש DXM כבר כתב, אני גם חושב שאתם מאוד מגזימים בניפוח הכפיה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה?? אסור להעסיק אותך בשבת? איפה שמעת על זה? לא ניתן להכריח אותך לעבוד בשבת. יש הבדל. אף אחד לא מונע בעדך להגיע להסכם פרטי עם המעסיק שלך לגבי יום חופשה אחר.

מוזר, אתה לא מוכר לי כדמגוג. גם אי אפשר להכריח אדם לעבוד בשמירה, אבל אם הוא מגיש את מועמדותו למשרת שמירה, כנראה שהוא מוותר מראש על זכות זו. באופן דומה, על פי כל הגיון, כשאדם מגיש את מועמדותו למשרה כלשהי במקום שפתוח בשבתות, הוא מוותר בכך מראש על זכותו לדרוש את המנוחה השבועית דווקא ביום שבת - אבל החוק בישראל אומר אחרת:

לא יסרב הזקוק לעובד לקבל אדם לעבודה בשל כך בלבד שהוא הודיע עם קבלתו לעבודה שאינו מסכים לעבוד בימי המנוחה השבועית על פי איסור שבמצוות דתו שאותן הוא מקיים, ולא ידרוש ממנו ליתן התחייבות לעבוד בימי המנוחה השבועית בתנאי לקבלתו לעבודה

לפיכך, בעוד שלמעסיק מותר כביכול "להעסיק אותי בשבת", אסור לו להעדיף אותי בקבלה לעבודה על פני עובד שאינו מוכן לעבוד בשבת - וכך נתונה לו הבחירה הנפלאה בין להמנע מפתיחת העסק בשבת לבין להסתכן בתביעה מצד עובדים פוטנציאליים.

- - - תגובה אוחדה: - - -

זה חיוני לקיומה של המדינה היהודית לטווח ארוך. לא עקב זה שאני מאמין באלוהים, (אני לא) אלא עקב זה שאני מאמין שזה חיוני לצורך אחדותו של העם היהודי, ובכך קיומו לטווח ארוך במדינה זו.

גם אם היית צודק, הרי שכל כפיה שהיא משיגה את ההפך מאחדות. לדעתי, האופי היהודי של המדינה יישמר הרבה יותר טוב מבחירה ולא בכפיה, שרק ממאיסה את המסורת על העם. יתרה מכך, אני רחוק מלהיות משוכנע שדווקא את הגרסה האורתודוקסית של היהדות ראוי לשמר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו בחייאת, מרבית העולם המערבי לא מכיר בזוגות חד מיניים, וגם אלו שכן זה עניין של השנים האחרונות.

ורוגר טוב לדעת שאני לא ה"משוגע" היחיד פה..

אגב VIC הרב כהנא היה מתהפך בקברו למראה מי עושה סימול בסמל של מפלגתו, לא שאני תומך בכ"ך (אפילו מתנגד) אבל בחייאת הגיע הזמן להעיף את האייקון הזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר, אתה לא מוכר לי כדמגוג. גם אי אפשר להכריח אדם לעבוד בשמירה, אבל אם הוא מגיש את מועמדותו למשרת שמירה, כנראה שהוא מוותר מראש על זכות זו. באופן דומה, על פי כל הגיון, כשאדם מגיש את מועמדותו למשרה כלשהי במקום שפתוח בשבתות, הוא מוותר בכך מראש על זכותו לדרוש את המנוחה השבועית דווקא ביום שבת - אבל החוק בישראל אומר אחרת:

לפיכך, בעוד שלמעסיק מותר כביכול "להעסיק אותי בשבת", אסור לו להעדיף אותי בקבלה לעבודה על פני עובד שאינו מוכן לעבוד בשבת - וכך נתונה לו הבחירה הנפלאה בין להמנע מפתיחת העסק בשבת לבין להסתכן בתביעה מצד עובדים פוטנציאליים.

אוקי, חשבתי שהחוק נותן את האופציה לסרב לכל אדם יהודי, גם לאטאיסט.

אך נראה לך שזה באמת מפריע למעסיקים לא לקבל לעבודה מי שלא מוכן לעבוד בשבת מכל סיבה שהיא ? רוב שוק זה לא מעסיק דתיים מסיבה זו למשרות הדורשות עבודה בשבת. ואין גל תביעות, כי זה דבר שקשה להוכיח עד בלתי אפשרי.

ותתפלא, אני לא תומך בחוק זה ולדעתי הוא צריך להשתנות. אז אל תמהר להאשים בדמגוגיה.

אך בתכלס זה לא ישנה דבר מהמצב הנוכחי. כי עדיין יהיו כאלו שיהיו מוכנים לעבוד בשבת, והם אלו שיתקבלו למשרות.

גם אם היית צודק, הרי שכל כפיה שהיא משיגה את ההפך מאחדות. לדעתי, האופי היהודי של המדינה יישמר הרבה יותר טוב מבחירה ולא בכפיה, שרק ממאיסה את המסורת על העם. יתרה מכך, אני רחוק מלהיות משוכנע שדווקא את הגרסה האורתודוקסית של היהדות ראוי לשמר.

אני לא חושב כך, לא כל כפיה. רוב האנשים שאני פוגש באקראי ורובם ככולם חילונים, חשובה להם המסורת היהודית, ולכן זו כפיה מבחירה עבורם. תנסה לבדוק זאת בעצמך... ואגב, זה גם מופיע בכל סקר שנעשה.

ולגבי הגרסה האורתודוקסי. מה לעשות, רוב העם תומך בגרסה זו. הרופרמים ואחרים הם מיעוט.

וזו הגרסה היחידה שהוכיחה את שרידותה במהלך למעלה מ 70 דורות. במהלך הזמן, נולדו המון גרסאות אלטרנטיביות אשר נעלמו עקב התבוללות לאחר תקופה. לדעתי זה גם מה שיקרה בסופו של דבר לגרסאות העכשויות.

אגב, זו לא פעם ראשונה שהתקיים דו שיח כזה ביהדות. זה קרה גם בתקופה ההלניסטית בארץ . צאצאיהם כיום מפוזרים בין העמים. או ובפחות סבירות, חזרו לחיק האורתודוקסיה ותרמו להמשכיות העם היהודי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו בחייאת, מרבית העולם המערבי לא מכיר בזוגות חד מיניים, וגם אלו שכן זה עניין של השנים האחרונות.

ורוגר טוב לדעת שאני לא ה"משוגע" היחיד פה..

אגב VIC הרב כהנא היה מתהפך בקברו למראה מי עושה סימול בסמל של מפלגתו, לא שאני תומך בכ"ך (אפילו מתנגד) אבל בחייאת הגיע הזמן להעיף את האייקון הזה...

לא רואה את הקשר. אבל אם כבר העולם המערבי אז בוא נזכיר את העובדה שברוב העולם המערבי נישואים הם מעמד אזרחי, המדינה לא מתערבת בעניני דת ואף אחד גם לא מת מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קצת מבולבל, ידידי. קודם כל, רבנים משתמשים במילים כמו בקרדום - זה כלי הנשק שלהם והם מומחים בשימוש בו - כל היום הם מתפלפלים ועוסקים בטקסט כתוב ומדובר. מבחינת ההערה ה"תמימה" של כבוד הרב - הוא לא היה מחתן את בנו עם בתך גם אם היית משלם לו. זו הייתה סתם מילה באוויר, מפני שרבנים מאוד מאוד מקפידים על מי הילדים שלהם מתחתנים, ואם היא הייתה עושה דווקא - היא הייתה עפה מהקהילה ומהמשפחה שלה יותר מהר מכפי שהיית אומר "כפייה דתית".

ובכלל, מה שציטטת מראה על סחיטה רגשית ולאומית מבחינת "אם לא תיתן לי את המצב שאני מעדיף, אז אני אעשה לך ככה וככה". אז קודם כל, אל תאיים על יונה ביין. דבר שני "החקיקה האנטי-דתית" היא ההיפך מכך. אף אחד לא מחוקק חוק שאוסר על קיום מצווה כזו או אחרת, אלא פשוט חוקים שפותחים פתח גם לאנשים אחרים להאמין ולקיים חוקי דת משלהם, או לחיות ללא דת בכלל.

אז החופש הזה מאיים על היהדות? באמת? תקרא את התנ"ך שוב. התנ"ך מטיף ל"חיה ותן לחיות" יותר מכל ספר דתי אחר שאני מכיר. הוא אמנם מתאר אירועים שבהם אנשים חטפו והחטיפו קשות על אי קיום מצוות וכדומה, אבל בין הדפים רשום שצריך לתת כבוד וידידות לאנשים שאינם יהודים. בארץ אני לא ראיתי את זה קורה ברמת המדינה אף פעם.

אין כפייה חילונית. אין לי בעיה עם חרדים ודתיים שאוכפים (בניגוד לחוק המדינה דרך אגב) איסור נסיעה בשבת בשכונות שלהם (ולפעמים אף בערים שהם מחשיבים כשלהם - לזה אני כן מתנגד), אבל יש לי בעיה גדולה מאוד עם דתיים שהחליטו שהם ראו את האור ודרכים אחרות אינם מקובלות וצריך להלחם בהם לחורמה - גם אם זה בקהילה של אנשים שלא קשורה אליהם אף בקמצוץ.

אז כן, יש המון כפייה דתית כיום בישראל, וכשנגיע לימות המשיח החילוני ונראה מדינה שנותנת חופש דת או אי-דת אמיתי, גם אז לא תהיה "כפייה חילונית".

רבים טוענים לכפיה דתית, כולם מסכימים שהיא קיימת, אפילו הדתיים עצמם אומרים זאת. חלק מאמונתם דורשת זאת והם אינם מתביישים בכך. אך הם טוענים גם כי קיימת כפיה חילונית. עמדתי בעבר הייתה שכפייה שכזו אינה קיימת, שכן דעתו של החילוני היא בבחינת "חיה ותן לחיות". כלומר עשה מה שאתה רוצה ועזוב אותי בשקט. אך האם הדבר באמת כך? יתרה מזאת האם הגענו למצב שבו להגיד לבן אדם אחר מה לעשות הוא פשע? האם תרבות של אלפי שנים היא פשע?

במהלך התיכון עברתי את סמינר גשר, המציע שכמעט ולא היה חשוף בפניי, בין דתיים לחילונים כמוני. אציין שבזמנו לא שיניתי את דעתי וחשבתי אז כי כפייה חילונית אינה קיימת, ומעבר לכך שקיימת כפייה דתית רבה במדינת . אך משפט אחד שאמר לי רב המדרשה, נחרט בי באופן עמוק שהיום כ6 שנים אחריי חלחל לתודעתי, והוא אמר לי כך, אם תדרוש את הזכות לקבל נישואים אזרחיים תמנע את הזכות שלי לחתן את נכדי עם בתך. באותו הרגע עברה בי המחשבה, "חוצפה, אם ככה איני רוצה שנכדך יתחתן עם בתי". ובכן היום כשבגרתי קצת והשכלתי קצת (לא יותר מדי), הבנתי את כוונתו, אשר בשעתו החשבתי לחוצפה. הרב טען למעשה שלא רק שהוא רוצה נישואים רבנים, הוא גם רוצה לחתן את בנו עם נכדתי. וזאת הנקודה שלמעשה פספסתי. את הרצון שלו באחידות, בלא אלץ לבחור בדילמה בין אהבת בנו לדתו. זוהי דרישה לדעתי חמורה בהרבה, אומר אפילו שאינה באותה הסקלה, מאשר הדרישה להתחתן ברבנות. ופה בעצם קיימת כפייה חילונית. החוצפה שלי לבוא ולומר אם אדם אוהב אדם אחר הוא צריך להאלץ לבחור בין דתו לאהבתו.

במהלך הצבא, גיליתי שחבריי הטובים ביותר הם דתיים לאומיים באופן כללי. בטירונות חברי הטוב ביותר היה דתי וכך גם בקורס לאחר מכן (אגב הבחור מהטירונות המשיך איתי לקורס ושם נפרדו דרכנו). גם לאחר מכן חבריי במהלך השירות היו כאלו. אז איך יכול להיות שאני, אוכל הטרפה, מערבב הבשר בחלב וחובב הטלויזיה בשבת, מצא עצמו מחובר עמם?

באותו הרגע הבנתי את ההבדל בגישתם לגישתי עד אותו הרגע, הם אלו שסובלניים כלפיי ואני איני כזה. אני אומנם אמנע בכל מצב מלפגוע בו, אבל אני עדיין דורש דברים שיש לו (למשל נישואים רבניים) והוא אינו מקבל דבר ממני.

לאחרונה חל גל ניסיונות של חקיקה אנטי דתית בכנסת. כגון אישור נישואיים אזרחיים, מתן זכויות שוות בכל מיני תחומים הפוגעים באמונה הבסיסית של אדם יהודי מאמין. בזה הרגע מועלה בבג"ץ דרישה לפסול פסיקה של בית דין רבני, אשר קבע על אישה כי כל עוד לא תאפשר לבנה לעבור ברית עליה לשלם לבעלה לשעבר סכום מסויים. ישר קופצים "אבירי זכויות האדם" על פגיעה בגופו של תינוק שלא על דעתו. ובכן השאלה היא האם אי קיום ברית מילה היא פגיעה באדם אחר, יותר רלוונטית מאשר מידת הפגיעה בתינוק בודד (כמה נורא לומר, אך צריך להגיד את זה), מרוב זכויות אדם איבדנו את זכויות של החברה. משום מה אנשים לא מסוגלים להסתכל הצידה ולראות מעבר לעצמם, לזולתם שאינו חושב כמוהם או שערכיו שונים מערכים שלהם. ובכך למעשה פוסלים את הטענה כי קיימת כפייה חילונית.

חמור מכך הם עוד מאשימים אותם בהיותם "אנשים חשוכים" ובכן אני תמיד אומר, עליי אולי "אין אור" אבל עליך שפכו צבע.

הכותב הינו אדם, אשר אין לו בעיה לאכול סטייק חזיר עם שמנת בזמן נסיעה על ביום כיפור, להוציא העובדה שזה יפגע באדם אחר ולכן לא יעשה זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מומחה למונחים מתמטים, אבל נראה לי שכן הגדרת. היהודיה הראשונה היא תנאי העצירה.

נכון, אבל איך היא נהיתה יהודיה? מה הגדיר אותה ככזאת?

איך דומה?

פשוט- ההגדרה הזו לא מתיחסת לרצון של האדם להשתייך לקבוצה הזו, אם היית מוסיף- "והאדם רוצה להשתייך לדת היהודית" היית פותר את הבעיה.

מה?? אסור להעסיק אותך בשבת? איפה שמעת על זה? לא ניתן להכריח אותך לעבוד בשבת. יש הבדל.

אף אחד לא מונע בעדך להגיע להסכם פרטי עם המעסיק שלך לגבי יום חופשה אחר.

ומה תאמר על כל מדינות המערב שבהם נקבע יום החופשה לראשון לפי הנצרות? איפה החופש שלהם בנושא?

חוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951

פרק שלישי: מנוחה שבועית

7. שעות המנוחה השבועית

(א) לפחות שלושים ושש שעות רצופות לשבוע הן המנוחה השבועית של העובד.

(ב) המנוחה השבועית תכללו -

(1) לגבי יהודי - את יום השבת;

(2) לגבי מי שאינו יהודי - את יום השבת או את יום הראשון או את היום הששי בשבוע, הכל לפי המקובל עליו כיום המנוחה השבועית שלו.

8. שינוי שעות המנוחה השבועית

שר העבודה רשאי לקבוע בתקנות, לעבודות מסויימות, מנוחה שבועית שתחומה פחות משלושים ושש שעות, אך לא פחות מעשרים וחמש שעות רצופות. דין המנוחה השבועית שתיקבע בתקנות לפי סעיף זה כדין המנוחה השבועית לפי סעיף 7.

9. איסור העבדה במנוחה השבועית

העבדת עובד במנוחה השבועית אסורה, אם לא הותרה לפי סעיף 12.

ונסתכל על סעיף 12 שקובע:

12. היתר העבדה במנוחה השבועית (תיקון: תשמ"ג)

(א) שר העבודה רשאי להתיר העבדת עובד בשעות המנוחה השבועית או בחלק מהן, אם הוא משוכנע שהפסקת העבודה למנוחה השבועית, לכולה או לחלק ממנה, עלולה לפגוע בהגנת המדינה או בבטחון הגוף או הרכוש, או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק צרכים שבהם, לדעת שר העבודה, חיוניים לציבור או לחלק ממנו.

(ב) היתר כללי לפי סעיף קטן (א) לא יינתן אלא על פי החלטת ועדת שרים המורכבת מראש הממשלה, שר הדתות ושר העבודה.

(ג) בהיתר מיוחד לפי סעיף קטן (א) יפורטו המקצועות או התפקידים של העובדים שלגביהם ניתן ההיתר או המחלקות במקומות העבודה שלגבי עובדיהן ניתן ההיתר.

המדינה מגדירה לך את הזהות שלך גם בנושא כזה ? כאילו.. ההבדל מבחינתך כל כך גדול אם יהיה רשום ידועים-בציבור או נשואים ? למה? אתה לא חושב שכך אתה מכפיך את עצמך להגדרה שבמקורה היא דתית, שאתה כל כך שונא. איך החיים שלך יהיו שונים בזה שיופיע במחשב משרד הפנים נשואים ולא ידועים בציבור ?

ובאמת למה? בגלל רוח מגילת העצמאות, שזה הדבר הקרוב ביותר לחוקה שיש לנו :

...כאן היתה מגילת העצמאות...

את הקשר בין הדת היהדית למדינת לא אני המצאתי, אלא המייסדים אשר חתמו על המגילה. (ציטוט: "ספר הספרים הנצחי" כדוגמה נוספת)

זה כי אני מבין שהזהות היהודית של המדינה קשורה בקשר עם הדת היהודית. וזה חיוני לקיומה של המדינה היהודית לטווח ארוך. לא עקב זה שאני מאמין באלוהים, (אני לא) אלא עקב זה שאני מאמין שזה חיוני לצורך אחדותו של העם היהודי, ובכך קיומו לטווח ארוך במדינה זו.

כפי ש DXM כבר כתב, אני גם חושב שאתם מאוד מגזימים בניפוח הכפיה הזו.

שוב, אני תומך ברוב מגילת העצמאות- אני תומך בחלק שמעדיף עליה יהודית על פני אחרת, אני תומך גם בחלק שמדבר על שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות

עוד משהו שאני אוהב במגילת העצמאות הוא החלק שבו "אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים."

זה יפה שאנו מוכנים לקבל אותם כאזרחים בעלי שויון זכויות מלא

הייתי כמובן מעיף אותם הרחק מכאן אחרי שהם בהחלט לא עמדו בתנאי שהצבנו להם- לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה.

אבל כמו שאתה רואה- מדובר פה על מדינה לעם היהודי ולכל האזרחים שכבר נמצאים בה, נולדתי פה אז מגיע לי שויון זכויות חברתי ומדיני גמור בלי הבדל דת, גזע ומין.

המדינה יהודית ולכן היא תעדיף בבירור עליה יהודית וזה הדבר הנכון לעשות.

ובקשר לידועים בציבור-

  • נשוי יכול להתפטר מעבודתו לטובת נישואיו ולהיחשב כמפוטר לעניין פיצוי פיטורים
  • ידוע בציבור לא יכול לעשות זאת
  • זוג ידועים בציבור לא יכולים לקבל טיפולי הפרייה
  • זוג ידועים בציבור לא יכולים לאמץ ילדים

אז כן, יש עדיפות להיות נשוי ולא ידוע בציבור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוג'ר וDXM, אני חושב שאתם יותר מדי בטוחים בעצמכם בקשר ל"רצון העם". אני יותר מבטוח שאם תוצג לציבור השאלה, "האם אתם בעד למנוע מזוג שחי את כל חייו בישראל, שירת בצבא ובנה כאן את חייו, להתחתן רשמית בישראל כי אצל אחד מבני הזוג רק האב יהודי", לא תקבלו יותר מדי תמיכה בעמדתכם. יתרה מכך, מילא DXM, אבל לגביך, רוג'ר, קשה לי להאמין שאתה לא מבין שזה רק ירחיק זוגות כאלה מישראל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתקשה להבין למה זה בכלל משנה מה רוב העם רוצה ברגע שזה מגיע לנישואים של יחידים.

נניח מצב היפוטתי, בו בגרמניה יאסר על גרמנים להתחתן עם אזרחים בעלי שורשים יהודיים בגלל שזה מה שרוב העם רוצה. האם לשיטתכם אין כל בעיה בכך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה נוגעת פחות להגדרת מיהו יהודי, אפשר לנהל ויכוח אקדמי לגבי האם יהודי היא הגדרה של קבוצה אתנית או דתית והאם גם רק אב יהודי תופס וזה לא יוביל לשום מקום. חוסר ההסכמה הוא עקרוני יותר ונוגע למהות היהדות בכלל. דעתי ואני מאמין שזו גם דעת הרוב חיים הלכתיים לא עומדים במרכז הזהות היהודית אלא ברמת המסורת. אני לא חושב שאני היחידי שחושב שחלקים גדולים מההלכה מיושנים וכבר לא רלוונטיים היום. לדעתי ההיסטוריה של עמנו, וההיסטוריה של מאת השנים (וקצת) האחרונות בפרט, העובדה שאנחנו דוברים את שפת אבותינו, מגוון הצבעים, יהודי רב עוצמה ראשון מזה 2000 שנה, עושר תרבותי שמוערך בכל העולם שלנו יותר מהותיים מאורח חיים דתי בכלל וחיים על פי ההלכה בפרט. לדעתי אין סתירה בין נישואים אזרחיים לזהות היהודית שלנו, להיפך, היא עולה בקנה אחד עם הגישה המוסרית של היהדות. לדעתי דווקא התעקשות על שמירת ההלכה בנושאים כל כך אזרחיים ועקרוניים בעולם בו הפער בין ההלכה להלך הרוח המודרני גדל בצעדי ענק תביא את הקץ על העם היהודי שינטוש אותה לחלוטין אפילו כמסורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתקשה להבין למה זה בכלל משנה מה רוב העם רוצה ברגע שזה מגיע לנישואים של יחידים.

הזכות להנשא, או העדרה, לא קובעת לאדם איך ועם מי לחיות את חייו, אלא רק את ההכרה הציבורית בזוגיות - ולכן בוודאי שמדובר בסוגיה שדורשת את הכרעת הרוב.

נניח מצב היפוטתי, בו בגרמניה יאסר על גרמנים להתחתן עם אזרחים בעלי שורשים יהודיים בגלל שזה מה שרוב העם רוצה. האם לשיטתכם אין כל בעיה בכך?

לשיטתי אין בכך בעיה - לפחות לא הבעיה שאתה רומז. המסקנה שאותם יהודים צריכים להסיק מכך אינה שעליהם להלחם על זכותם להנשא לבחירי\ות ליבם, אלא שעליהם להקדים ולחפש מקום אחר לחיות בו. שום חוק לא ישנה את הלך הרוח הציבורי, ואם החוק יתיר נישואין שכאלה בעוד שהרחוב מתנגד בכך, האזרחים ימצאו דרכים משלהם, לרוב קיצוניות ואלימות יותר, לסכל נישואין שכאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

חדש באתר