תושבת LGA1150 וסדרת מעבדי Haswell - הדיון הראשי - עמוד 11 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תושבת LGA1150 וסדרת מעבדי Haswell - הדיון הראשי


djelectric

Recommended Posts

דבר ראשון, מצחיק הקצר בתקשורת בנינו. חשבתי שאתם מחפשים תאימות בשביל לשדרג מעבד על לוח קיים, דבר שעשיתי פעמים רבות בעבר (הרחוק), ואתם בכלל רוצים בעיקר עדכוני לוח ו-USB, ולשמור על המעבד. עכשיו אני מבין את הכעס.

מה שאתם קוראים לו "תור הזהב" היה תקופה שבה רק מעטים (=אתם) יכלו להפעיל מחשב, וכל השאר עמדו מתוסכלים וחסרי אונים מול מכונה קריזיונרית, שכל הזמן נתקעת, צריכה ריבוט, התקנות מחדש, וכו'. כל יומיים איזה קרוב משפחה אחר היה צריך עזרה כי משהו נתקע, משהו הפסיק לעבוד, וכיוצא בזה. אני לא מתגעגע בכלל לתקופה הזאת. התעשייה עבדה קשה מאוד כדאי לברוח משם. אולי לכם היה נחמד לפרק מחשבים ולהחליף דברים, אבל כל השאר בכו.

המורכבות והאינטגרציה בלתי נמנעות. כל מוצר וכל שוק עובר תהליכים אלו. גם מכוניות/טלויזיות/... לפני 30 שנה היו פשוטות, וכל מכונאי/טכנאי יכל לפרק ולתקן כל אוטו/טלויזיה. וגם שם יש לזה צדדים טובים ורעים. אין מה לעשות.

גם לי חבל ש-"הדסקטופ מת", כמו שאמרתם. לדעתי ולדעת הילדים שלי זה המוצר החשוב ביותר והמעניין ביותר: 80% מהזמן הם מולו, ו-20% מול wii+sony+iphone+android ביחד. אבל הוא מת בגלל תוכנה, לא בגלל חומרה. אינטל יכולה לספק פי 2 ופי 20 ביצועים אם נדרש, אבל כיום אין תוכנה ביתית שצריכה זאת. תקראו איך התנפלתם היום בפורום על מסכן שרצה לקנות Core-i7. ולכן הכל מת. ולכן מתכננים לאולטרהבוקים, היכן שיש מה לחדש, ומי שמוכן לשלם כסף טוב. (נ.ב., איזה סטארטאפים עשו אקסיט רציני על מוצר לדסקטופ? סקייפ היה האחרון? אולי מיינקרפט?). ולכן, לא יצילו אתכם, ולא מעבדים ייעודיים, ולא כלום. רק תחום אפליקצות חדש, עתיר מחשוב, שכל העולם רוצה וצריך ומוכן לשלם.

הדוד משה: "אז אנחנו נדפקנו בעצם באשמת סטיב ג'ובס" – בדיוק!!!

ניסיתי להבין, למה הטענות שלכם על חמדנות, זדון, ורשעות כל כך מגוככות בעיני, וסוף סוף אולי הצלחתי. אתם חושבים שאינטל זה איזה ייצור תבוני, שניתן לייחס לו כוונות זדון, וזה לא. לדוגמה באפל, הבוס החליט שצריך טלפון רק בגודל 3.5 וטבלט רק בגודל 9.7, ולא צריך usb/sd/flash, ושכולם יקפצו. שם אפשר לדבר על כוונות זדון. אינטל, לעומת זאת, יצרה עולם של שוק פתוח, תוך כדי מחיקת הגן הסגור של , וזו התרבות האירגונית בה עד היום. יש קבוצות שונות, שמושכות לכוונים שונים, סוג של אנרכיה מאורגנת. אין את הבסיס בכלל לרשעות.

בכל מקרה, זה לחלוטין דעתי בתור אדם פרטי, וברור שאני לא מייצג אף אירגון או חברה בתגובה זו.

אני לא יודע איפה היית בתקופת הC2D אבל הE6300 שלי ולוח ה965P החזיקו מעל 3 שנים ללא שום תקלה ובעיה בהרכבה.

האמת ? גם הפנטיום D כפול הליבה שהיה לי (שתי ליבות פרסקוט מודבקות) עם לוח 945P החזיקו יפה מאוד שנים.

מה הסיבה העיקרית שבגללה שדרגתי את ה-I5 750 שלי ל3570K ? - חיבורים בלוח : יציאות ה-Sata 2 הגבילו לי את ה- והייתי זקוק ל-USB3.

למה לא לקנות בקר ? כי מישהו חכם באינטל החליט שבצ'יפסט P55 יהיו נתיבי PCIE בתקן 1.1 ולכן בקרי Sata 3 וUSB3 היו יותר איטיים מהיציאות המובנות בP55.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 178
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
  • 2 חודשים מאוחר יותר...
כמה שנים לדעתכם התושבת LGA1150 תהיה זמינה?

השמועות אומרות שכבר הדור הבא (או אחריו?) למרות שיהיה עדיין 1150 פינים, לא יהיה תואם עקב חיבורי חשמל שונים.

- - - תגובה אוחדה: - - -

למען האמת ..אינטלאוהבת את הלקוחות שלה , אלו שמחליפים מעבד כל שנה כמובן ,לא אותנו "פשוטי העם" שלא רואים הגיון בבזבוז הכסף הזה של החלפת פלטפורמה כל שנה ושנה.

1+

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • 4 שבועות מאוחר יותר...

שאלה על המעבדי האלה...

יש להם כביכול כרטיס מסך מובנה נכון? אז איך זה עובד? כלומר מן הסתם אני צריך לחבר את המסך לאיזה מקום אבל אם אני קונה שיש לו כניסה למסך (אז יש לו כרטיס מסך מובנה על הלוח אם) אם זה ככה אז איפה נכנס פה הכרטיס מסך של המעבד??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה על המעבדי האלה...

יש להם כביכול כרטיס מסך מובנה נכון? אז איך זה עובד? כלומר מן הסתם אני צריך לחבר את המסך לאיזה מקום אבל אם אני קונה שיש לו כניסה למסך (אז יש לו כרטיס מסך מובנה על הלוח אם) אם זה ככה אז איפה נכנס פה הכרטיס מסך של המעבד??

הלוח אם לא כולל כרטיס מסך. הוא כולל סך הכל את המחברים אל הכרטיס מסך שמובנה במעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ובכן, בתור מישהו שנקבר טוב עם I3 בסוקט 1156 (שהוא מספיק ויותר למה שאני עושה, למעט העובדה שאני צריך USB3 ןSATA יותר מהיר), אולי כדאי להצביע על דברים שאינטל יכלה להמנע מהם--אם שמים בצד את העניינים הפאליים של תושבות, פינים ומה שביניהם--אינטל הפסיקה לתמוך במאיצים התלת מימדיים של מעבדים יחסית חדשים בחלונות 8, והגדירה אותם כLEGACY:

http://www.neowin.net/news/how-to-install-legacy-intel-hd-graphics-drivers-on-windows-8

ושווה לקרא את תגובות של המשתמשים, אנשים עם מחשבים שנקנו ב-2010 מצאו את עצמם יורדים לWDM כשהם שדרגו לחלונות 8, כי אינטל קיטלגה את המאיצים המובנים של הCORE I דור ראשון כ LEGACY!

ובכל מקרה, כאשר מדברים על פינים. מה קרה ל SOCKET 7? שAMD החייתה אותו אפילו מעבר לאינטל.

ומה לגבי הימים שאפשר היה באמצעות SLOTKET להכניס מעבד SOCKET 370 לתוך SLOT 1?

היה לי לוח 440BX אגדי של אסוס, שהיה לי בו פנטיום 2 350, פנטיום 3 550, עם סלוקט היה לי סלרון 633@950, ולאחר מכן טואלטין. ואפשר היה להגדיר את המתחים של המעבד באמצעות ג'מפרים על ה SLOTKET. לאחר מכן העברתי את הטואלטין ללוח אם SOCKET 370 עם USB2 עד שהוא התפגר. לא להזכיר SOCKET A של AMD...

כמו כן, SOCKET 370 היה בעל חיים ארוכים...

http://en.wikipedia.org/wiki/Slotket

http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_370

אני לא מדבר על הצ'יפסט 440BX האגדי.

וכיום? אחרי סוקט 1156, למה אני צריך להחליף מעבד בשביל לשדרג לוח אם? אפילו עם SOCKET 775 אני עדיין יכול למצא לוחות חדשים, ולהחיות מחשבים, שנותנים מספיק עוצמת עיבוד למרבית המשתמשים השולחניים...

המסקנה שלי: קונים מחשב שולחני חזק אבל זול יחסית, אם זה לשימוש משרדי או משחקים קלים, ולא בונים על שום שדרוג. לי אישית נשבר עם הI3 וסוקט 1156 שקניתי כשהוא רק יצא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...