Planescape torment = אכזבה - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Planescape torment = אכזבה


Googleness

Recommended Posts

הרבה שנים שאני שומע על המשחק אבל עקב היותו ענתיקה למדי לא יצא לי לקנות אותו. לאחרונה רכשתי את המשחק במסגרת חבילת גדולי הD&D של כל הזמנים למחשב מגיים סטופ ושיחקתי בו פעם ראשונה.

כרגע הגעתי ל Curst ולקחתי הפסקה קצרה.

אז למה המשחק מאכזב? כי הוא מוצג בתור משחק תפקידים למחשב אבל מדובר למעשה בספר וירטואלי או משחק חשיבה טקסטואלי עם קצת קרבות ופאזלים שמפריעים באמצע לשטף העלילה.

שיחקתי בעבר ב:

The witcher , Baldur's gate, Neverwinter nights, Kotor, Swtor, Wow, ועוד רבים וטובים של משחקי "תפקידים" או "רוצה להיות משחק תפקידים" למיניהם.

הבעיה העיקרית בטורמנט היא שמצד אחד יש עלילה פשוט פסיכוטית מבחינת העומק והעניין שהיא יוצרת ומצד שני המשחקיות והגיימפליי פשוט גרועים מתחת לכל ביקורת.

נתחיל בדבר הטוב (כאן אני אציין שחרשתי את הרשת ודאגתי לעדכן את המשחק וכמובן להתקין את כל חבילות המודים המתבקשות) וזאת מערכת הדיאלוגים, פעם ראשונה שאני נתקל במשחק שעושה שימוש יוצא מגדר הרגיל בסטאטים ומאפשר לפתור הרבה דברים בעזרת דיאלוגים בלבד, בנוסף כל חבר צוות שמגייסים בעל סט דיאלוגים משלו עם עוד דברים מעניינים שאפשר לגלות.

מה לא טוב?

1. מערכת בניית הדמות, למעשה הדמות הראשית לא יכולה למות אז המפתחים יצאו מנקודת הנחה של למה לטרוח?

מתחילים בתור לוחם ובמהלך המשחק אפשר להחליף לקוסם או גנב, אני בחרתי קוסם בשביל קצת פלפל במשחקיות (מה שמסתבר כטעות ואני ארחיב בהמשך). למעשה כל מה שצריך זה להתחיל את המשחק עם Wisdom ו Intelligence בדרגה גבוהה בשביל לקבל מקסימום ממערכת הדיאלוגים ולפתור אתכם מרוב הקרבות במשחק.

שנית אין כמעט כלי נשק, שיריונות או ציוד כלשהו שאפשר לקנות, גם מערכת עליית הרמות די מיותרת ומסתכמת בד"כ בOK והתעלמות מוחלטת. בתור קוסם תצטרכו גם לקנות מגילות בשביל ללמוד קסמים בניגוד למשחקים אחרים שמאפשרים ללמוד תוך כדי עליית הרמות עצמה.

2. מערכת הקרבות מפגרת לחלוטין. נתחיל מזה שאפשר להתעלם מהקרב ופשוט לברוח לאיזור אחר, כלום לא קרה.

שנית אין שום תחכום בקרבות.. למשל בBG כדי להרוג טרול צריך לחסל אותו עם "חומצה" או "אש", בTES כאשר מתגנבים מאחורי מישהו אפשר לשסף את גרונו בשקט במכה אחת.

בטורמנט הרוב הסתכם לי חצי משחק בלהכות למוות את האויבים עם כלי הנשק התורן שהיה לי... עד שקלטתי ש4 מתוך 6 המודיות בקבוצה שלי בעלות יכולת "הטלת קסם" מסוג כלשהו, אז כל קרב מתחיל בPAUSE > בחירת הטלת קסם עם AOE אצל כל דמות בחבורה > UNPAUSE > ניצחון.

כמו כן אי אפשר לנוח בכל מקום... יש בזה הגיון ואהבתי את הרעיון אבל אני מעדיף מערכת כמו בBG שאם נחים במקום מסוכן יש סיכוי שמפלצות יתקפו אתכם ולא לתקוע את השחקן באמצע שומקום בלי קסמים או דרך להתרפות.

3. יומן, קווסטים ומשימות באופן כללי. יותר מדי משימות FETCH אבל הדבר שגרוע כאן הוא שיומן המשימות פשוט נוראי... חשבתי שME3 התחיל את הנורמהאבל טורמנט מסתבר שהיה הראשון....

קווסטים לא מתעדכנים ביומן!!! מנסים לעקוב אחרי המשימה שלכם? אין מה לחפש ברשימת הקווסטים צריך לגלול מגילה בשם Journal שבלעדיה המשחק היה בלתי שחיק ושם לנסות למצוא פתרון לבעיה א לגלות איפה אתם במשימה זאת או אחרת, במקרה הרע גם שם העדכון יהיה מסתורי ולא מלא למשל: "דיברתי עם מר צפרדע עליי לגלות מיהו החסידה", עכשיו לך תשאל 200 NPCS על חסידה בלי שום כיוון רק כדי לגלות שאתה אמור למצוא את החסידה בהמשך ההמשחק באזור שלא פתחת עדיין! מרתיח.

יש גם הרבה קווסטים שפשוט שבורים... לדוגמא צריך להביא חפץ X לדמות Y אבל חפץ X הוא סתם משהו ג'נרי שאפשר להשיג פעם אחת במשחק ובמקרה שלי בטעות איבדתי אותו במהלך אחד המבוכים ככה הקווסט נשאר תקוע אצלי ביומן ואין לי דרך להשלים אותו.

אני יכול לכתוב ספר שלם על כמה מעיק לעשות קווסטים בטורמנט וכמה קשה ושבור כל הנושא הזה... יותר מדי פעמים לאחר ששעה אני מסתובב סביב עצמי אני נכנע ופונה לאתרים באינטרנט רק כדי לגלות שאני לא יכול להשלים את המשימה או שאני צריך לחכות להמשך המשחק לאזור שהוא סגור או אמור להתעדכן בעתיד.

4. המשחק מעודד Powergaming, עם מערכת בניית דמות וקרבות שבורה עוד היינו סובלים בשקט בשביל העלילה אולי לפחות סיבוב אחד אבל יותר מדי פעמים אני עושה דיאלוג עם מישהו ואחרי פסקה BOOM! נתון X צמח ב10 נקודות לצמיתות, או אני מסיים עץ דיאלוג עם אחד מחברי הצוות רק כדי לגלות שמסמרטוט פתאום הסטאטים שלו צמחו לרמבו ואותו שק חבטות שמת כל קרב מזמבר לבדו מבוכים שלמים כמו כלום.

עכשיו אני תמיד מרוצה לפתח את הדמויות במסגרת ההיגיון אבל אני במצב כרגע שדמויות כמו דא'קון או מורט' יכולים להילחם לבד ואילו את אנה וFall From Grace אני חייב לשמור מאחורה ולמנוע מהם להילחם בכלל כי בחצי שנייה הן מתפגרות.... אין שום איזון... אין שום היגיון.

נוסף לזאת אין איזון בין הרמות של חברי הקבוצה ככה מי שמגוייס בשלב מאוחר יותר יהיה רמה יותר נמוכה מהדמות הראשית, והרבה דיאלוגים פתאום נותנים כמות פסיכית של נקודות ניסיון ככה שעליית הרמות מהירה ביותר ואם לא הייתי מדלג על הרבה קרבות וכמה מבוכים שבדקתי שאין בהם קווסטים מיוחדים או חשובים אז הייתי ברמה גבוהה מדי בשביל האזור בו אני נמצא.

5. סאונד, כל קרב אותה מנגינה, 2 מנגינות רקע שחוזרות על עצמן... כל הקסמים עם אותו אפקט סאונד. עדיף לשים ברקע ולהשתיק את המשחק.

לסיכום העניין... הסיפור של המשחק מאוד מעניין, הקונספט מרתק. עולם המשחק עצמו די יוצא דופן יחסית למשחקי מחשב אחרים ואהבתי את האווירה וכיו"ב.

אבל! משחקיות זוועתית, נוראית, לא מהנה, משעממת ושבורה כזאת לא ראיתי מימיי! איך רואים שהאב הרוחני של אובסידיאן יצר את המשחק הזה... מדהים.

אני אסיים את טורמנט פעם אחת בשביל החוויה ואז אני עובר למשחקים אחרים.

מאכזב!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיחקתי בו לפני שנתיים

בלי להכנס לפרטים מסכים עם הביקורת- המשחק משעמם, המשחקיות שבורה, מערכת בניית הדמות פשוטה ולא מתוחכמת

הפלוסים במשחק- העולם יוצא דופן, הדמויות מענינות ויחודיות

בסופו של דבר סיימתי אותו בעיקר בגלל הביקורות ששיבחו אותו. אני עצמי יצאתי די מאוכזב

המשחק תפקידים הראשון ששיחקתי ובאמת נהנתי זה fallout 1,2

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

ביקורת מדויקת. המשחקיות של המשחק הזה שבורה לחלוטין אבל המשחק זכור לכולם (וגם לי) כקלאסי רק בזכות העלילה והדמויות.

אם תצליח להתעלם מהבעיות ולהתמקד בסיפור, אני חושב שתהנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...