יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה - עמוד 3 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה


Riddler

Recommended Posts

אני חייב להודות שאני לא בטוח כמו מרבית האנשים בשרשור שהצדק אכן עמי :-)

החוק, כפי שראינו, מגדיר את תקופת האחריות ממועד המכירה. אולם אצלי עלתה אוטומטית השאלה האם קיים חוק אחר המסדיר את יחסי היבואן-חנות, ואולי חוק שכזה נותן לחנות את ההגנה הרלוונטית. כמו שציון mevingadol, זה אכן ישמע מוזר אם היבואן ידרש לתת לי 3 אחריות כשהכרטיס עמד על המדף שנתיים ו-11 חודשים. יש פה בעייתיות מסויימת, לצערי, וזה לא מקרה שהכל ברור ומוסדר.

גם מידיעה כללית שלי, כשחנות פושטת רגל, הלקוחות הם בד"כ האחרונים בשרשרת המזון לקבל משהו (הרבה אחרי ספקים/בנקים וכו').

למרות שאני צרכן מודע ותובעני כשזה מגיע לזכויות שלי, ולא פעם איימתי בתביעות וגם קבלתי את המגיע לי על פי החוק, אני קודם כל צריך לוודא שאכן החוק איתי במקרה הזה.אני כמובן אעדכן לאחר שאשלח פניה למועצה לצרכנות או לגוף רלוונטי אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 107
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

על פי החוק, החנות משמשת כנקודת שירות למטרת אחריות של היבואן.

באין נקודת שירות קרי החנות, מכל סיבה שהיא, (כולל פשיטת רגל של החנות) על היבואן לתת את האחריות בנקודת שירות שלו.

זה לא משנה הייחסים בינהם מבחינת הלקוח. גם אם יש ביניהם סכסוך כספי, והחנות חייבת להם כסף, הם עדיין חייבים לתת לך אחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לך אמור לעניין את הביצה השמאלית מה אומר החוק לגבי יחסי יבואן-חנות. אינך יבואן יאינך חנות. אותך מעניין חוק הגנת הצרכן, וכבר הפנו אותך לסעיף הרלוונטי.

דרך אגב, אם סחורה שכבה בחנות, לא משנה כמה זמן, כל עוד היבואן קיים היא באחריותו מרגע הקניה ועד תום התקופה לה התחייב היבואן. החוק הנ"ל אכן נותן הגנה לחנות, אך לא על חשבון הלקוחות. לעומת זאת, אם היבואן כבר לא קיים, המוצר הוא באחריות החנות (אם הוא עלה יותר מ400 שקל) - אבל זה לא המקרה הנידון.

למשל, הנה כרטיס מסך לדוגמה שנמכר עם שלוש שנות אחריות: http://www.tms.co.il/product/7417

מיותר לציין שהכרטיס הנ"ל לא נמצא בייצור כבר הרבה יותר זמן רב, וכנראה מדובר במלאי ממש ישן של החנות - אבל הוא עדיין יהיה באחריות יבואן למשך שלוש שנים (אלא אם היבואן יכול להראות שהפרסום לגבי משך האחריות היה בניגוד לעמדתו, וגם אז הוא מחוייב לשנה על פי החוק).

יוצא הדופן היחיד לחקיקה הנ"ל הם מוצרים שאינם נמכרים כחדשים. אם לצורך העניין קניתי מוצר ישירות מיבואן כאדם פרטי (נניח לצורך העניין שאני יכול) ולא כמשווק, אזי האחריות מתחילה מהרגע בו קניתי את המוצר. אם אח"כ מכרתי אותו למישהו אחר, אחריות היבואן עוברת אליו, על פי החוק, אבל לא מתחילה מההתחלה אלא בקיזוז תקופת הבעלות שלי. יחד עם זאת, במקרה כזה אני גם מחוייב למכור את המוצר כ"יד שנייה" ולא כחדש אפילו אם לא פתחתי אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חושב שזה בשליטת היבואן או אמור להיות בשליטת היבואן, כמה שנים החנות מחזיקה את הסחורה במחסן שלה?

אתה חושב בראש של דילר שאכן זמן הקניה שלו מהווה את האחריות על המוצר. חנות העובדת עם יבואן אמורה לעדכן אותה על תאריך הקניה של הלקוח ועל פי זה נקבע זמן האחריות. ההסבר היחיד שאני יכול לראות להתנהלות היבואן היא שפנדה עבדה מולם כדילרים ולא כמפיצה ואז באמת יהיה קשה לממש את האחריות. השאלה האם היבואן יכול להוכיח את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חושב בראש של דילר שאכן זמן הקניה שלו מהווה את האחריות על המוצר. חנות העובדת עם יבואן אמורה לעדכן אותה על תאריך הקניה של הלקוח ועל פי זה נקבע זמן האחריות. ההסבר היחיד שאני יכול לראות להתנהלות היבואן היא שפנדה עבדה מולם כדילרים ולא כמפיצה ואז באמת יהיה קשה לממש את האחריות. השאלה האם היבואן יכול להוכיח את זה.

שתי נקודות שעולות מהתגובה שלך -

1. ראית איפשהוא שהיבואן כתב שחנות כלשהי בארץ היא מפיצה רשמית שלו ? אני חושב שמעטים היבואנים בארץ שמפרסמים -

חנות XYZ היא מפיץ רשמי שלנו ....

2. למה שהיבואן יצטרך להוכיח שהוא עבד מול פנדה כדילר ולא כמפיץ, ולא הלקוח יצטרך להוכיח שפנדה עבדו מול היבואן כמפיץ ?

הכוונה שלי - אני לא בטוח שחובת ההוכחה כאן היא על היבואן, למרות שלדעתי הוא מוכיח את זה בקלות ....

לצערי אני חושב שלפותח הדיון אין יותר מדי סיכוי גם בבית משפט לתביעות קטנות, משהו נוסף שמחזק נקודה זו - מסכי וציוד

של שנקנה בארץ ופונים לממש אחריות - ב מתייחסים לאחריות מהרגע שהמוצר נמכר לחנות ולא מהרגע שהוא נמכר ללקוח,

אם הלקוח נופל על תקלה בפרק זמן שנפל בין הכסאות - במקרה כזה, ברוב המקרים החנות תצטרך לספוג את זה בעצמה, אבל כמו שאנחנו

יודעים, מרבית החנויות בארץ לא עוזרות ללקוח גם בזמן האחריות, אז בטח ובטח שאין מה לדבר על מקרים כאלו ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מי שטוען כאן שבמקרים מסויימים האחריות מתחילה מהרגע בו הציוד נמכר לחנות - על איזה חוק אתם מסתמכים בדיוק? חוק הגנת הצרכן מתייחס אך ורק לתאריך מסירת הציוד לצרכן. חנות אינה צרכן. היא אינה "צורכת" את המוצרים, היא לא משלמת עליהם מע"מ. וחוץ מזה, למיטב הבנתי, ואציין שאינני עורך דין מן הסתם, אם אמת בדבריכם והיבואנים נוהגים כחוק, לפי חוק כלשהו שאינו מוכר לי, אזי כל חנות שאינה נציגה של יבואן זה או אחר משקרת למעשה ללקוחותיה בעניין תקופת האחריות, וניתן לתבוע אותה על כך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם החנות לא טרחה לעדכן את היבואן, זו לא בעיה של הלקוח.

נכון, זו בעיה של החנות. הבעיה שהיא לא קיימת... שוב, ליבואן יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להוכיח שהחנות קנתה את זה כדילרית ולא כמפיצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דילר מבחינת היבואן\חנות הוא הלקוח. ההבדל היחידי שהוא יכול להעביר את המוצר ללקוח ולשמור על האחריות. מפיץ הוא עוד שלב בדרך לצרכן. ההבדל בפועל - מפיץ מעביר את חשבונית קניה ליבואן ועפ"י זה נקבעת האחריות, דילר לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חושב שזה בשליטת היבואן או אמור להיות בשליטת היבואן, כמה שנים החנות מחזיקה את הסחורה במחסן שלה?

אני טוען שאם היבואן אומר שהאחריות מתחילה מהרגע שהוצאה חשבונית לחנות אז זו צביעות, אז למה האחריות לא מתחילה מהרגע שהוצאה חשבונית ליבואן מהיצרן?

דבר שני, הטענה שהאחריות מתחילה מרגע הקנייה של החנות היא לא הגיונית, כל המוצרים בישראל נמכרים ישר אחרי החנות קנתה מהיבואן?! לא! , מתי יצא לך לראות '7 חודשים ו-3 ימים אחריות, רק עכשיו!'?

האחריות מתחילה מרגע תחילת השימוש במוצר, איזה סיבה בעולם שהפזמ של המוצר יתחיל לדפוק מרגע שייצרו אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דילר מבחינת היבואן\חנות הוא הלקוח. ההבדל היחידי שהוא יכול להעביר את המוצר ללקוח ולשמור על האחריות. מפיץ הוא עוד שלב בדרך לצרכן. ההבדל בפועל - מפיץ מעביר את חשבונית קניה ליבואן ועפ"י זה נקבעת האחריות, דילר לא.

עדיין לא ממש הבנתי.

אם מבחינת יבואן דילר הוא כמו לקוח. אז מה באמת ההבדל בין לקוח שהוא דילר (נגיד, חנות "משה מחשבים בע"מ") לבין לקוח שהוא לא דילר (נגיד, אני)?

למה כוונתך ב"יכול להעביר את המוצר ללקוח ולשמור על אחריות"? מי שומר על אחריות מול מי? במה שונה העניין מזה שאני אעביר את המוצר לאחי יחד עם החשבונית?

כמו כן, לא ברור איך בדיוק ההבדלים משחקים תפקיד בעניין תוקף האחריות. אני מצטרף לשאלתו של ויק - האם מישהו מכיר חוק שמאפשר להתייחס לחנות בתור לקוח קצה ולהצדיק את מעשי היבואן במקרה זה ודומיו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל בינכם שדילר יכול למכור לך את המוצר ולשמור על האחריות. אתה לא תמיד יכול לעשות זאת (ע"ע KSP).

עקרון הדילרים מיועד לטכנאי וכדו' שלא מחזיקים חנות אך עדיין צריכים למכור ללקוחות. חנות לא אמורה להתנהל ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...