יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה


Riddler

Recommended Posts

הי,

רכשתי כרטיס מסך מפנדה מחשבים ז"ל.

לפני כחודש החלו תקלות והבנתי שהכרטיס פגום. על פי חשבונית הקנייה שבידי, הכרטיס באחריות עד 09/2012, כלומר הוא עדיין מכוסה באחריות.

מאחר ופנדה כבר לא איתנו, פניתי בעצמי ליבואן (CRG).

בדיקה זריזה של היבואן העלתה שפנדה קנו את הכרטיס מממנו ב 01/2009, ולכן האחריות מבחינתו היא עד 01/2012 והוא לא יכול/רוצה לעזור לי.

אני קניתי את הכרטיס מפנדה ב 09/2009.

היבואן טוען שבמקרים כאלו פנדה הייתה צריכה לספוג את התקלה ולהחליף על חשבונה. האם זה הגיוני שהפער הזה בזמנים מגולגל אל הצרכן?

מאחר וכל חנות תמיד מחזיקה סטוק עצמאי, זה אומר שכל מוצר שמכר מכיל בפועל אחריות קצרה יותר, וזה די מטריד.

אגב, פניתי ליצרנית כרטיס המסך (Gainward) אבל הם לא הסכימו לדבר איתי ושלחו אותי ליבואן.

מה דעתכם?

עדכון 02/08/2012 - פניתי למועצה לצרכנות, נראה מה הם ייעצו.

עדכון 05/08/2012 - קבלתי היום שיחה מהמועצה לצרכנות.

באופן קצת מאכזב, הנציג לא התעמק בפרטים שסיפקתי וקפץ למסקנות לא רלוונטיות. אחרי שהסבתי את תשומת לבו לפרטי המקרה (כפי שרשמתי אותם בפניה למועצה), הוא התייעץ עם עורכת דין שנכחה שם והתגובה הרשמית שלהם הייתה "זה מקרה משפטי מעניין".

במילים אחרות, אין להם מושג מה לעשות עם זה. הוא המליץ לי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, אבל אני אעשה צעד כזה רק אחרי שאני אבין שיש לי פה case. אני לא רוצה לתבוע ואז לצאת בנזק כספי כי אני משלם פיצוי כלשהו לצד השני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 107
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תירוץ יפה של היבואן.

האחריות היא מיום שהחנות מכרה לך את הכרטיס.

חבל שפנית לבד ליבואן. היה עדיף לפנית למיכאל מ RSM שעוזר במקרים כאלה לאנשים עם אחריות של פנדה. כנראה אם חנות פונה ליבואן זה עובד קצת אחרת מלקוח פשוט.

בכל מקרה זה מלמד מאוד איך יבואן של GAINWARD משרת את הלקוחות. :nono:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היגיוני. פנדה מספקת לך אחריות, וCRG מספקת אחריות לפנדה. זה מקרה בו CRG לא חייבים להחליף לך.

מה? האחריות על פי חוק היא מיום קבלת המוצר ע"י לקוח הקצה. כמה צינורות זה עבר בדרך - לא מעניין. חשבונית הקנייה מהווה הוכחה לתאריך ולכך שהמוצר נמכר כחדש ולא כמשומש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היגיוני. פנדה מספקת לך אחריות, וCRG מספקת אחריות לפנדה. זה מקרה בו CRG לא חייבים להחליף לך.

אנחנו למדים מזה שהיבואן CRG מנסה להתנער בכל דרך אפשרית מהענקת שירות ללקוחות קצה. גם לי היה סיפור קטן איתם בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האחריות אכן מתחילה במסירת הטובין לצרכן

http://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.moit.gov.il%2FNR%2Frdonlyres%2F7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3%2F0%2Ftak6468.pdf&ei=MwwTUPqzK6nK0QXo0oCYAw&usg=AFQjCNFr6nTf42DoSLJURjAKb-25ODa4aA&sig2=8HNA5o-Hm5APUiAoojMF6w

כמו כן, במידה ומדובר במוצר מיובא, היבואן הוא היצרן לעניין התקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשורה התחתונה זה נשמע מוזר ומעצבן.

הרי כל מוצר שנמכר בארץ (מקררים, מכוניות, טלוויזיות וכו') זוכה לאחריות מרגע הקניה, ללא קשר מתי הגיע לארץ/נמכר למפיץ. לי אישית זה נשמע כמו ניסיון של היבואן להתנער מאחריות.

מה? האחריות על פי חוק היא מיום קבלת המוצר ע"י לקוח הקצה. כמה צינורות זה עבר בדרך - לא מעניין. חשבונית הקנייה מהווה הוכחה לתאריך ולכך שהמוצר נמכר כחדש ולא כמשומש.

זה נכון, אולם השאלה רלוונטית היא מי צריך לספק את האחריות הזו. אני בטוח שיש לי אחריות 3 שנים - אני לא יודע מה החוק אומר לגבי חלקה של פנדה במימוש האחריות הזו. אם היבואן חייב לתת אחריות בכל מקרה, זה מקרה אחד. אם החוק מאפשר מצב בו פנדה לוקחת על עצמה את הענין, ובמקרה שלי הם פשוט את הרגל, אז אני בבעיה.

חבל שפנית לבד ליבואן. היה עדיף לפנית למיכאל מ RSM שעוזר במקרים כאלה לאנשים עם אחריות של פנדה. כנראה אם חנות פונה ליבואן זה עובד קצת אחרת מלקוח פשוט.

פניתי במקור למיכאל שבשמחה הציע לעזור, אולם חלף שבוע ולא שמעתי ממנו. מאחר ואני גם ככה בגבול תקופת האחריות, פניתי ליבואן בעצמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האחריות אכן מתחילה במסירת הטובין לצרכן

http://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.moit.gov.il%2FNR%2Frdonlyres%2F7C9F7B6F-F7E8-4E18-B57F-57008F625AF3%2F0%2Ftak6468.pdf&ei=MwwTUPqzK6nK0QXo0oCYAw&usg=AFQjCNFr6nTf42DoSLJURjAKb-25ODa4aA&sig2=8HNA5o-Hm5APUiAoojMF6w

כמו כן, במידה ומדובר במוצר מיובא, היבואן הוא היצרן לעניין התקנות.

מצויין, זה מה שחיפשתי. תודה רבה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה? האחריות על פי חוק היא מיום קבלת המוצר ע"י לקוח הקצה. כמה צינורות זה עבר בדרך - לא מעניין. חשבונית הקנייה מהווה הוכחה לתאריך ולכך שהמוצר נמכר כחדש ולא כמשומש.

:xyxthumbs:

החנות היא בסה"כ מתווכת. על היצרן לתת את האחריות המלאה, במקרה והחנות נסגרה. ובמקרה שמדובר ביבוא, על היבואן.

זה כמו שקנית מקרר אלקטרה בחנות מסוימת, ועקב סכסוך כספי בינהם אלקטרה מסרבת לתת לך אחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המממ...

האם אנו למדים מזה שכשקונים חומרה כדאי לדרוש גם תאריך קנייה מהיבואן?

או אולי בכלל עדיף לקנות ישר מהיבואן?

אם תדרוש בחנות תאריך קנייה מהיבואן, הדבר הנכון שהמוכר אמור לעשות זה לשלוח אותך לחנות מתחרה. תנסה גם להבין את הצד השני ולדמיין את עצמך עובד בחנות מחשבים, זה מדליק אצל המוכר נורה אדומה שאתה עלול להיות לקוח בעייתי.

וכדי לקנות ישר מהיבואן אתה צריך קודם לקבל אישור לפתיחת כרטיס לקוח (שדורש בין היתר הצגת תעודת עוסק מורשה שלך) גם לדעת להוכיח שאתה רציני, כלומר להוכיח שאתה הולך להזמין באופן קבוע כמויות מספיק גדולות של סחורה. אחרת יגידו לך: "טי קטו טאקוי? דוואי דסבידניה."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, מה בדיוק הבעיה עם הכרטיס, והאם יצא לך לבדוק אותו במחשב אחר?

אין boot כשהכרטיס מחובר, או שיש boot אבל ה- מדווח על תקלת GPU או GPU .

נבדק במחשב אחר וגם שם לא היה boot עם הכרטיס הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...