מכונית 3000 סמ"ק 930 כוחות סוס - עמוד 9 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכונית 3000 סמ"ק 930 כוחות סוס


schumi

Recommended Posts

בדיוק!

כל המכניות האלה שפוט דורשות גיר רגיל.

הכתבה שמישהו הביא פה על פורשה 911 4S, בעלת הגיר האוטו' החכם, פשוט ביאסה קשות את הכתב.

חבל פשוט להרוס כזה אוטו בגיר אוטו', זה פשוט חבל :|

במיוחד במכוניות האלה,הגיר זה הכיף!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 165
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אז קודם כל, לפי נתונים של חברות אוטו שראיתי האוטומטי משתלט לאט גם על אירופה...

ואם הייתם קוראים את המשך הכתבה הכותב הופתע לטובה מהגיר...

ושוב, למכוניות אבסולוטיות שהנהיגה בהם נוחה בערך כמו לשבת בכיסא ילדים בתוך תא של חצי מטר על חצי מטר לא נראה לי שהתיבה האוטומטית היא מה שתשפר את חווית הנהיגה. ולכן ידני פשוט מקומו במכוניות כאלה! אבל רק שם.

עם הזמן ושיכלול התיבות אתם תראו שהם יגיעו לכל מקום כולל אירופה ומכוניות (חתך נמוך ובינוני)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת ביצועים אבסולוטיים תמיד יהיה לגיר רגיל יתרון משום שבגיר אוטומטי יש הפסדי כוח יותר מאשר גיר רגיל וגם המשקל של הרכב גדל מעט,

כל התיבות החכמות למיניהם הם בעצם תיבות אוטומטיות שפשוט יש בהם אפשרות לנהג להחליט מתי להעביר הילוך, זהו חיקוי של המערכות הילוכים שיש במכוניות פורמולה אולם במכונית פורמולה 1 מנגנון ההעברה הוא שונה : הנהג לוחץ על כפתור (יש שניים כאלה, אחד להעלאה ואחד להורדת הילוכים) והמחשב מעביר הילוך (מנתק מצמד -מתאים סל"ד-מעביר הילוך-מחבר מצמד) והסיבה היא שהמחשב מעביר הילוך הרבה יותר מהר מבן אדם אבל הגיר הוא גיר ידני פשוט הפעולות שלו נשלטות ע"י מחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיר הוא גיר ידני פשוט הפעולות שלו נשלטות ע"י מחשב.

כל הנקודה בגיר ידני היא שהנהג את הפעולות לעיל בצורה ידנית (מנתק מצמד עם הקלאץ', משלב הילוך, מחבר מצמד עם הקלאץ'); ברגע שהמחשב את התהליך הזה זה כבר אוטומטי או חצי-אוטומטי (טיפטרוניק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הנקודה בגיר ידני היא שהנהג את הפעולות לעיל בצורה ידנית (מנתק מצמד עם הקלאץ', משלב הילוך, מחבר מצמד עם הקלאץ'); ברגע שהמחשב את התהליך הזה זה כבר אוטומטי או חצי-אוטומטי (טיפטרוניק).

צריך להבין את ההבדל המיכני בין גיר רגיל לגיר אוטומטי בכדי להבין למה הכוונה (אנסה למצוא תרשים שלהם),גיר אוטומטי שונה לחלוטין באופן פעולתו מגיר רגיל,

בגדול גיר אוטומטי עובד על העיקרון הצנטריפוגלי .

ועוד פעם :טיפטרוניק ודומיהם זה גיר אוטומט שנותן לך אפשרות להחליט מתי להעביר הילוך אבל ההעברה עדיין סובלת הפסדי כוח בגלל שהגיר הוא אוטומטי .

נ.ב

מצמד זה קלאץ'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הנקודה בגיר ידני היא שהנהג את הפעולות לעיל בצורה ידנית (מנתק מצמד עם הקלאץ', משלב הילוך, מחבר מצמד עם הקלאץ'); ברגע שהמחשב את התהליך הזה זה כבר אוטומטי או חצי-אוטומטי (טיפטרוניק).

יש הבדל בין גיר אוטומטי שהוא תאר לבין גיר אוטומטי של מכוניות רגילות או טיפטרוניק.

הגיר האוטומטי הקלאסי (שנמצא במכוניות רגילות) לא משתמש במצמד רגיל וגם לא בהילוכים רגילים ולא בהכרח מחשב מעביר את ההילוכים (במכוניות החדשות כיום זה כן מחשב).

עריכה: אני רואה ש roadrunner הקדים אותי בהסבר ואף פירט יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, בניגוד לגיר ידני רגיל אין שתי "לוחיות" שמשתפשות אחת בשניה אלא זו מעין צנטריפוגה מלאה בשמן, כאשר אין מגע ישיר בין אותן "לוחיות" שקיימות בגיר ידני (האחת מסתובבת, גורמת לסיבוב השמן והשמן מסובב את השניה).

נ.ב. בקלאץ' התכוונתי לדוושה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי נהיגה בגיר ידני הרבה יותר מהנה מגיר אוטומאטי.

בנסיעות ארוכות אני לרוב מוצא את עצמי מתבטל,הרגל לוחצת על הגז והיד זזה מדי פעם,האונה הימנית של המוח שלי לא מתפקדת כלל-אולי מפעילה את העין וגם את היד מדי פעם (בכל זאת,אין הגה כח :-/).

אמנם אוטומאט יותר נוח לנסיעה עירונית ובמיוחד לפקקים וחניות - אך נהיגה בידני יותר מתגמלת,יש לי לפחות יותר תחושה שאני נוהג ולא סתם כמו ילד קטן לוחץ על דברים ומוזיז אותם מצד לצד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי נהיגה בגיר ידני הרבה יותר מהנה מגיר אוטומאטי.

בנסיעות ארוכות אני לרוב מוצא את עצמי מתבטל,הרגל לוחצת על הגז והיד זזה מדי פעם,האונה הימנית של המוח שלי לא מתפקדת כלל-אולי מפעילה את העין וגם את היד מדי פעם (בכל זאת,אין הגה כח :-/).

אמנם אוטומאט יותר נוח לנסיעה עירונית ובמיוחד לפקקים וחניות - אך נהיגה בידני יותר מתגמלת,יש לי לפחות יותר תחושה שאני נוהג ולא סתם כמו ילד קטן לוחץ על דברים ומוזיז אותם מצד לצד.

3 דברים:

א. גם גיר אוט' דורש תפעול מסויים לא D וגמרנו

ב. מנסיעה ארוכה נגיד כביש החוף מה אני עושה עם גיר ידני?1-40 2-70 3-110 4-140 5-משייט וגמרנו על שום תיבה אין הרבה מה לעשות בנסיעה ארוכה

ג. מה הקשר של אין הגה כוח? אין שום הבדל כאשר אתה מעל 60 קמ"ש בין הגה מתוגבר להגה לא מתוגבר אבל שום הבדל לחלוטין!

חלאס כולכם לזיין תשכל בקשר לחבל על האוטו ובקשר לתיבות ידיות ו בלה בלה בלה אפשר לחשוב יושבת לנו פה חבורה של שומאכרים לי יש קילומטראז' עצום 95 אחוז ממנו על ידני ואני לא מתיימר להגיד שאני מנצל את מה שהגיר הידני נותן

שורה תחתונה אני בספק אם מישהו פה באמת ידע לנצל עם גיר ידני אז רדו מהפוזה של מהיר ועצבני ותנו קיקים ביפאנומאטיות של אמא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני פשוט אמרתי שלנהוג על גיר ידני זה כיף, ומישהו רצה לבעוט לי בתחת...

האמת

שזה גם תלוי על איזה אוטו נוהגים...

אני לשמל נוהג על ללנציה קאפה מנוע 2.4 180 כוח סוס 8.6 למאה, כאשר עברתי לאותו אוטו בדיוק רק מודל 200 וגיר אוטו'

האוטו נעלם לגמרי.

נכון שזה אולי יותר נח, אבל הפעולה עם הקלאץ לא כזאת מסובכת, גם כשאתה מתרקב לטווח האדום.

כל מה שצריך זה תרגול.

נהיגה ספורטיבית באוטו גיר רגיל היא הרבה הרבה יותר כיפית מאשר בגיר אוטומט(גם מטיפטרוניק..).

אין מה לאמר, זה בא עם הנסיון.

כאשר אתה נוהג בגיר רגיל , אתה חש את האוטו שאתה נוסע בו, והאוטו עושה מה שאתה אומר לו....

נהגתי גם על אימפרזה טורבו, ובכזה אוטו אתה באמת באמת מרגיש את הגיר.

פשוט חלום. ;) 8)

כמה דברים קודם כל בקאפה 2.4 שוכנים 170 פונים והיא עושה 0-100 ב 9.2 ולא ב 8.6

שנית מה כל כך כיף באימפרזה טורבו? זה ללא שום נשמה שים את עצמך על טיל בליסטי וזהו... המטרה היחידה שלו זה ביצועים נטו זה פשוט מגעיל הגה חסר רגש שלד שמקבלת ממני לא יותר מבסדר ולפני שתישאל השאלה המתבקשת נהגתי על כמה וכמה אימפרזות טורבו אחת מהן הייתה סטנדרתית השאר לא... הכי קרובה לרכב עם נשה הייתה GT שנת 98....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה, הקאפה שלנו לא מקורית.

אני גם לא יגיד שהיא משופרת מהתחת אבל שמנו לה כמה וכמה דברים.

האימפרזה באמת לא נוחה, אין בה שום נוחות נסיעה.(במיוחד לי שאני בקושי נכנס לה במושב) אבל! החדוות נהיגה שיש בה היא פשוט מדהימה.

שילוב של כל כך הרבה כח עם מערכת ה4 על 4, והדיפרנציאלים המשופרים שהיו שם פשוט הפכו את זה לחוויה יוצאת דופן.

בשבילי, זה מה שחשוב, וזה מפצה על אי הנוחות.

לעומת זאת, הקאפה זה אוטו ליגה. אחת המכוניות הנוחות ביותר לנהיגה(מושבי אלקנטרה רחבי כתיפיים :), הגה מדויק, מנוע גמיש, מתלים מעולים..), וגם כאשר רוצים להרביץ קצת יש לה מה לאמר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

איזה חדוות נהיגה?

הנעה כפולה? 20 אחוז איבוד כוח בגבוהות

הנעה כפולה? תן למחשב לפתור את הבעיות במקומך ואל תדע לנהוג...

הענה כפולה זה לזקנים ופרחחים שרוצים לנהוג מהר אבל לא מעיזים לעשות את זה על אמיתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה כנראה לא יודע על מה נסעתי. עדיין אני לוקח סיבובים ;D

לא מדבר על WRX ועלSTI, ובכלל לא על אימפרזה אורגינלית.

ותרד בבקשה מהעץ שלך.

תגיד לי מה נחשב בעינך לרכב אמיתי, שהוא בר השגה(!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק אחי.

אם אתה רוצה ליסוע ישר אין משהו יותר טוב. אני מודה. גם אני שרוף על אמריקאיות..

פעם הייתי באיזה קורבט אחת שעשתה 360 במקום. גם משפורת מהתחת. אין אין זה דברים מטורפים

אבל! אם אתה רוצה לפנות באיזשהו קטע מהדרך...(תשלימו) (ולא, בלי להוריד מהירות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...