זקןק למפרט מחשב לגיימינג , מקסימום ביצועים מינימום מחיר 2.5K - עמוד 3 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקןק למפרט מחשב לגיימינג , מקסימום ביצועים מינימום מחיר 2.5K


Fir3DragoN

Recommended Posts

אבל האם יהיה לי הבדל משמעותי בין מסך של 21 אינץ לבין 23 אינץ באיכות? ששניהם על אותה רזולוציה?

אם הם באותה רזולוציה ה-21' היה באיכות גבוהה יותר, בגלל שכמות זהה של פיקסלים צריכה להתפרש על שטח גדול וקטן. בקטן הפיקסלים היו קטנים יותר אז החדות (איכות) תהיה גבוה יותר.

אבל כמובן שכמו שאמרתה ההבדל לא היה משמעותי ואפשר לומר שהוא אפילו לא יורגש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תאמת שזה לא מה שמלהיב אותי.. מלהיב אותי הטקסטורה האיכות... נכון שזה מאוד קשור, אבל האם יהיה לי הבדל משמעותי בין מסך של 21 אינץ לבין 23 אינץ באיכות? ששניהם על אותה רזולוציה?

לא יודע מה בקשר אליך, אבל אני מרגיש בהבדל לשבת בין מסך 23' ו22'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסך 22' עם רזולוציית 1920X1080 נותן את ה-dot pitch ("גודל פיקסל") הקטן ביותר (במחירים שפויים) ולכן מה שתקבל זו חדות מקסימלית של טקסטורות במשחקים (אבל גם טקסט/איקונים קטנים).

ראה כאן: [http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_pitch

יש לך את ה-DELL 2212 או 2312 שהם מהטובים והמשתלמים ביותר שיש היום בסביבות ה-950 ש"ח ולפעמים פחות.

אני מסכים בכל ליבי שדווקא בציוד היקפי (וגם מארז/ספק) כדאי מאוד להשקיע כי הם מהווים חלק נכבד מאוד מחוויית השימוש שלנו במחשב ברמה היומיומית. עם זאת, לגיימינג נטו בתקציב מוגבל וקשיח הייתי ממליץ ללכת על מסך TN זול הרבה יותר ולהשקיע על כרטיס מסך - ההבדלים בין המסכים בגיימינג מצטמצמים מאוד - הרבה יותר משמעותי בעבודה ממושכת מול טקסט ועריכה גרפית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים בכל ליבי שדווקא בציוד היקפי (וגם מארז/ספק) כדאי מאוד להשקיע כי הם מהווים חלק נכבד מאוד מחוויית השימוש שלנו במחשב ברמה היומיומית. עם זאת, לגיימינג נטו בתקציב מוגבל וקשיח הייתי ממליץ ללכת על מסך TN זול הרבה יותר ולהשקיע על כרטיס מסך - ההבדלים בין המסכים בגיימינג מצטמצמים מאוד - הרבה יותר משמעותי בעבודה ממושכת מול טקסט ועריכה גרפית.

נראה מסך טוב מה שאתה מציע מכל השאר שראיתי, אגב החברה Chimei נחשבת טובה? ואמינה מבחינת מפרט טכני ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בניגוד לכל חברות המדבקה (פיקסל, פוג'יקום, מאג, פרויו למשל) זו אחת מיצרניות המסכים הגדולות בעולם - שניה או שלישית אם אני זוכר נכון.

תשאל בפורום "מסכים"...

בשום אופן לא מדובר במסך יוצא דופן אבל ביחס למחירו ולשלל דגמי הזבל שיש בקטגוריה שלו הוא אחד הטובים והמשתלמים שיש לגיימינג נטו בתקציב מוגבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היות וזה מספיק לי ... וגם עכשיו אם אני לוקח מסך רחב .. אז אני רוצה לקחת 20-21 רק בגלל שאני לא ארגיש דביל ...

כי ה17-18 אינץ מספיקים לי בהחלט...

לא הבנתי את חלקו האחרון של המשפט הזה בכלל (מה הכוונה בדביל?). קודם כל, אם 17-18" מספיקים לך, למה בכלל לשדרג מסך?

לדעתי, אל תקנה מסך 20-21", הרזולוציות שלהם נמוכות יחסית וזה לא מצדיק את ההשקעה לעומת מה שיש לך עכשיו. אם נוח לך עם מסך "מרובע" קטן אז תשאר עם מה שיש לך עד שתחליט שאתה באמת רוצה שינוי. היום לדעתי גודל המסך הכי משתלם שניתן לקנות מבחינת גודל-רזולוציה-מחיר הוא 23".

בגלל זה ציוד היקפי נשמע לי דבר שולי...

ואתה לא היחיד שחושבה ככה. אני ניסיתי להסביר מדוע אני חושב שהגישה הזאת שגויה. שוב, אל תבין את זה כהמלצה לקנות רק ציוד היקפי יקר, כי ממש לא לכך התכוונתי (נוחות, דרישות וציפיות הן דברים סובייקטיביים לגמרי). התכוונתי לכך שבבואך לבחור ציוד היקפי תעשה זאת מתוך שיקולים עניינים וכשאתה מקדיש לעניין את החשיבות הראויה.

כולה אני רוצה מסך שלא יעשה בעיות, פשוט שמתאים לרזולוציות גבוהות...

אתה שוב מתפזר קצת. בתחילת הפסקה כתבת שמספיק לך מסך 17-18". אם אתה בעצם רוצה מסך עם רזולוציה גבוהה כדאי לך לקנות גם מסך בגודל פיזי מתאים בגלל עניין גודל הנקודה כפי שהסביר tmpusr.

אתה רואה שהתקציב שלי מאוד מוגבל אני לא יכול להוסיף עוד 1000 שקל בשביל מסך...

אני לא כתבתי שאתה חייב לקנות את המסך עכשיו (או בכלל). רק ציינתי שאת ההחלטה של מה לקנות ואיך לחלק את התקציב (גם מבחינת רכיבים וגם מבחינת מועד קנייתם) צריך לעשות בצורה שקולה ומאוזנת בהתאם למגבלות ולאילוצים. אי אפשר לקנות עכשיו הכל, אז צריך להחליט באיזה נקודות מתפשרים לטווח הקצר או הארוך.

אני עדיין חושב שההצעה שלי למפרט היא בהחלט תקפה ומשתלמת למדי במצב הנוכחי. תתחיל עם משחקים על הליבה הגרפית המובנית (גם אם תקנה פלטפורמת , לסוג הפלטפורמה אין משמעות מהבחינה הזאת, כך תחסוך לעצמך קניית כרטיס גרפי ש"יתבזבז" עד לקניית המסך ותוכל לפרוס עכשיו את התקציב בצורה קצת יותר מאוזנת או לחסוך). אז כן, אולי תאלץ להתפשר על רזולוציה והגדרות, אבל בתקציב מוגבל לדעתי זאת הפשרה העדיפה מאשר לקנות כרטיס גרפי יקר יחסית המיועד לרזולוציה גבוהה ממה שאתה יכול לנצל בפועל ושאתה בכלל לא יודע אם יהיה לו שימוש מאוחר יותר (אתה מתכנן לקנות מסך אבל מצד שני לא לגמרי בטוח או יכול לנקוב במסגרת זמן). לאחר מספר שבועות/חודשים כשתדע יותר טוב היכן דברים עומדים בקשר למסך, האם אתה נשאר עם המסך שלך? האם משדרג מסך ואם כן למסך באיזו רזולוציה? תוכל לקנות כרטיס גרפי מתאים למסך הרלוונטי (הנוכחי או החדש) וכך תקבל תמורה משתלמת הרבה יותר. בין היתר אתה מתכנן הרי לעבוד אז בתקופה של 4 חודשים עד חצי שנה (פרק הזמן שציינת פחות או יותר), אני מניח שתוכל לחסוך את התקציב הנדרש למסך + כרטיס גרפי או רק לכרטיס גרפי (אם תשאר עם המסך שלך). כך שהדברים לא חייבים לבוא אחד על חשבון השני כבר מההתחלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אין כן כל ביזבוז... אני לא חושב שליבה גרפית מובנת תספק אותי...

יש לי כרטיס מסך HD 3870 אני די בטוח שהוא יותר טוב מהמובנה..

טוב ההחלטה הסופית שלי היא לא לחסוך, אני פוחד שאם אני לא קנה עכשיו אני לא אקנה בכלל כי העבודה שתהייה לי היא מאוד טובענית... ואם אני לא אהנה עכשיו לפחות.... אז ההחלטה שלי היא לקנות עכשיו מחשב בינוני בתקציב של 3000 שקל.

אני אחכה לירידת מחירי הדיסקים הקשיחים אבל חוץ מזה אני אקנה עכשיו מערכת ללא דיסק קשיח. ללא מסך.

מפרט זה הורכב ב - www.TMS.co.il - רשת חנויות המחשבים האמינה והמקצועית בישראל

מעבד:

Intel i3 2120 3.3GHz 1155 3MB with graphics Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪555

קירור למעבד:

EVERCOOL BUFFALO 2X COPPER HEATPIPE, 10cm FAN

כמות: 1 - מחיר: ₪54

לוח אם:

Gigabyte GA-P67A-D3-B3

כמות: 1 - מחיר: ₪477

ספק כוח:

Thermaltake 550W TR2 RX 140mm Dual 12V Rails

כמות: 1 - מחיר: ₪321

זיכרון:

Corsair 8Gb Kit (4G X2) CMX8GX3M2A1600C9 CL-9-9-9-24

כמות: 1 - מחיר: ₪327

כרטיס מסך:

SAPPHIRE HD 6870 1GB GDDR5 PCIE DVI HDMI - בקניית מחשב חדש בלבד

כמות: 1 - מחיר: ₪789

סה"כ: ₪2523

מתחרים בכל הצעה ומפרט בפורומים!

המחירים הינם כוללים מע"מ והם לתשלום בכ.אשראי עד 12 תשלומים שווים.

תשלום מזומן (צ'ק מזומן, כסף שטרות, העברה בנקאית) מקנה 2% הנחה

מחיר אחרי הנחת מזומן הינו: 2473 ₪

http://tms.co.il/preview/spec/sb128fpm

זאת המערכת שאני אקנה .. כנראה אקנה דיסק קשיח מאייבורי היות ושם יש את הדגם הכי מהיר והכי משתלם

אני לא חושב שאני מבזבז בכל זאת את הכרטיס מסך... כי בכל זאת אם אני כרגע אקח מעבד עם גרפית שישמש לי בתור כרטיס מסך אני לא אהנה... ואם המשחקים יעבדו לי אז ממש לאט ובהגדרות הכי נמוכות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי כרטיס מסך HD 3870 אני די בטוח שהוא יותר טוב מהמובנה..

אני לא מבין גדול בכרטיסים גרפיים אז עדיף לשמוע מה דעת המומחים בתחום, אבל למיטב ידיעתי אתה טועה בהנחה הזאת (כאשר מדובר ב-HD6550D של מעבדי ה-Llano). לפי מה שאני יודע (אך שוב, בערבון מוגבל) היא משתווה או נמצאת בטווח שבין HD5570 ו-HD6450. היא גם ככל הנראה חסכונית יותר באנרגיה.

לגבי המפרט:

1. מה ההגיון בלקנות לוח P67 ולשלב אותו עם i3? למה לא H67 שיאפשר לך במידת הצורך להשתמש בליבה הגרפית המובנית?

2. כפי שציינתי בדיון בפורום מעבדים, ה- i3 הוא לדעתי אחד המעבדים הכי פחות משתלמים. תזכורת קצרה -- אתה משלם כמעט פי 2 בהשוואה ל-Pentium G6xx כדי לקבל תמיכה ב-HT שבמשחקים כמעט שאין לה משמעות, בטח לא ביחס ישר להפרש המחיר, ומצד שני משלם לא הרבה פחות ממחירו של מעבד כמו ה- i5-2300 שיהיה עדיף ביישומים מרובי נימים ואפילו עדיף ביישומים על ליבה בודדת או שתיים הודות לטכנולוגיית ה-Turbo Boost וגם יאפשר לך בעזרת הלוח שבחרת, או כל לוח מתאים אחר, לבצע OC של עד 400Mhz שאמנם אינם הרבה אבל גם לא חסרי משמעות לגמרי בטווח הבינוני-ארוך של חיי המערכת.

3. בתקציב שלך שבו לכל 100 ש"ח יש חשיבות, לדעתי אתה יכול בהחלט להסתפק ב-4GB של זכרון ולהקצות את התקציב לרכיב אחר (כמו מעבד או כרטיס גרפי).

4. לא חושב שהספק הזה משתלם או בכלל נחוץ. לדעתי ספק כוח איכותי של 400-450W כגון Seasonic 430W SS-430JT (או SeaSonic S12II 430W בעיקר אם יש עדיפות לשקט) בהחלט יספיק ואת ההפרש תוכל להקצות לטובת רכיבים אחרים (ואלו דוגמאות רק מ-TMS כי לשם קישרת. יש גם אולי ספקים אחרים שייתנו לך ערך עלות-תמורה גבוה יותר).

אני לא חושב שאני מבזבז בכל זאת את הכרטיס מסך... כי בכל זאת אם אני כרגע אקח מעבד עם ליבה גרפית שישמש לי בתור כרטיס מסך אני לא אהנה... ואם המשחקים יעבדו לי אז ממש לאט ובהגדרות הכי נמוכות..

תראה, אני לא בא לשכנע אותך לעשות משהו שאתה לא רוצה, וגם קצת מתחיל להימאס לי לחזור על עצמי, אבל בעולם החומרה והשבבים הגרפיים חצי שנה היא בערך חצי נצח, בטח עכשיו כשאנחנו על סף סוף חיי השירות (לא לבלבל עם כך שהכרטיסים האלה עדיין מספיקים לשימושים וימשיכו להיות מספיקים עד פרק זמן מכובד מאוד) של דור הכרטיסים הנוכחי.

למה שכתבת על הליבה הגרפית בציטוט הנ"ל קוראים הטיה פסיכולוגית. אתה פוסל משהו כי נדמה לך ש...; אני מציע שלפני שאתה פוסל את הליבה הגרפית של מעבדי ה-Llano על הסף (במחיר של פלטפורמת SB שבחרת לעיל אתה מקבל פלטפורמת FM1 כולל הליבה הגרפית) לפחות תבדוק מה היא מאפשרת בפועל ועד כמה זה מתאים לך או שלא.

ברזולוציה כמו שלך (או קצת פחות) היא בהחלט אמורה לאפשר משחקיות סבירה ברוב הכותרים. כדי לקבל מדד אתה יכול לראות סרטונים ב- אתה יכול לעבור על שלל הגרפים של אתרי ביקורות החומרה השונים (תמיד מומלץ להסתכל על כמה ולא להסתמך על מקור אחד בלבד)אולי תגלה שהיא מספיקה בפתרון ביניים ואולי תגלה שעבורך היא לא (וזה בהחלט ייתכן). בהנחה שתגלה שהיא בכל זאת לא גרועה כמו שאתה חושב, אולי תוכל לחסוך את הכמה מאות שקלים האלה עכשיו ובבוא היום לקבל עבורם תמורה טובה יותר.

אם בהתייחסותך לכך שהעבודה שאתה עומד להתחיל בה היא תובענית התכוונת להגיד שלאחר שתתחיל בה כנראה שלא יהיה לך ממש זמן למשחקים, לפחות לא כמו שאתה היית מעדיף, אז תקח גם את זה בחשבון בבחירת הכרטיס הגרפי.

לסיכום, תעשה כמובן מה שאתה מבין ומוצא לנכון וחושב שהכי טוב עבורך. אני רק מנסה להסביר לך איפה לדעתי אפשר לעשות גם אחרת ואת דעתי אתה יכול לקבל ויכול גם שלא.

בכל מקרה כל שנותר לי הוא לאחל לך "תתחדש ותהנה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אתה חוזר לאותו מפרט לא מאוזן ולא משתלם בגרוש. חבל...

* לרזולוציה שלך אין בל הצדקה ל-8G ותמיד תוכל להמוסיף בהמשך.

* לוח P67 מבוזבז לגמרי על המעבד הזה (שבעצמו לא משתלם כאן).

* ספק לא מומלץ

* כרטיס הרבה הרבה מעבר לדרוש לך עם המסך הנוכחי.

עכשיו הוא לא יתן לך כלום וכשתשדרג מסך הוא כבר יתחיל לגמגם בנשחקים/הגדרות גבוהות.

קנה איזה HD4850/4870/GTX260 יד שניה ב~300-350 ש"ח עד השדרוג - תהנה מהם מאוד אני מבטיח לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח אתם יודעים מה גרמתם לי בסוף....

אני חושב שאני הולך על האופציה הטובה ביותר... אין לי מה להשקיע כסף על מחשב שאני לא יהנה ממנו עכשיו בגלל התקציב..

אני מעדיף לחכות קצת לעבוד ולקנות מערכת ב5K כוללת מסך

בעצם התשובה הסופית ש3000 ש"ח לא מספיק למערכת למשחקים שכוללת מסך נורמלי..

שאלה לקראת סיום הנושא כאן.. האם דיסק קשיח של SATA 3 גם מתחבר ללוח אם של SATA1?

ושוב תודה לכם בזכותכם החלטתי לחכות קצת ולקנות מערכת יותר מקצועית למשחקים ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעצם התשובה הסופית ש3000 ש"ח לא מספיק למערכת למשחקים שכוללת מסך נורמלי.. לרזולוציות גבוהות בהגדרות גבוהות.

לא מדוייק - אם אתה רוצה מפלצת גיימניג שתתמוך גם במסך FHD, אפשר בפחות מ-3K עם רכיבים איכותיים:

מעבד:

Intel Quad Core I5 2300 Quad Core 2.8GHZ 1155 6MB Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪789

קירור למעבד:

EVERCOOL BUFFALO 2X COPPER HEATPIPE, 10cm FAN

כמות: 1 - מחיר: ₪54

לוח אם:

Gigabyte GA-PH67-DS3-B3

כמות: 1 - מחיר: ₪434

ספק כוח:

SeaSonic S12 II 430W A.PFC 30A @ 12V Bulk

כמות: 1 - מחיר: ₪273

זיכרון:

Crucial 4GB DDR3 -1333

כמות: 1 - מחיר: ₪97

כרטיס מסך:

Sapphire ATI 6950 2GB GDDR5 PCI-E HDMI DUAL BIOS!!!

כמות: 1 - מחיר: ₪1180

סה"כ: ₪2827

* כרגע עם 4G זיכרון - תוסיף עוד 4G כשתשדרג מסך כי עם הרזולוציה הנוכחית שלך אין כל צורך.

* כרטיס מסך חזק מאוד שאמור להיפתח ל-HD6970 בקלות + יכולת OC מצויינת.

ב~3K נכנס לך אפילו GTX570 שחזק עוד יותר אבל משתלם פחות לדעתי.

* מעבד 4 ליבתי חזק מאוד של + לוח מפוצ'ר למדי. ללא CF וללא יכולת OC אבל זה ממילא זניח כאן.

* ספק מצויין, חזק ואיכותי שיחזיק בלי בעיה כמעט כל כרטיס חד ליבתי שיש.

* אפשר לרדת במעבד ועדיין לקבל ביצועים מעולים (עם 4X955 למשל) אם רוצים לחסוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח שאפשר להכניס מערכת למשחקים בתקציב שכזה, אפילו בנקודת הזמן הנוכחית שבה יש בעיה קטנה בגלל מחירי הכוננים הקשיחים.

המפרט של tmpusr מעולה ומשתלם מאוד במסגרת האילוצים והמגבלות, אבל אני רוצה להציג זווית מעט שונה כאפשרות נוספת שאולי כדאי לבחון.

הנה מפרט כולל מסך שנכנס במסגרת התקציב ונשאר מרווח לא קטן לבחירת כרטיס מסך. בהשוואה למפרט של tmpusr מדובר במעבד חלש יותר אבל עדיין כזה שיספיק ונשאר פה אופק שדרוג מסוים למעבד שאותו תוכל חצי שנה עד שמונה חודשים (בהנחה שיצטבר תקציב) לשדרג למעבד Ivy Bridge.

אם אפשר עדיף לוח H67 מ-H61 אבל בחנות הזאת פשוט אין לוחות משתלמים כאלה.

מעבד:

Intel Dual Core G620 2.6GHZ for 1155 Tray

כמות: 1 - מחיר: ₪289

קירור למעבד:

EVERCOOL BUFFALO 2X COPPER HEATPIPE, 10cm FAN

כמות: 1 - מחיר: ₪54

לוח אם:

Gigabyte GA-H61M-D2P-B3

כמות: 1 - מחיר: ₪308

ספק כוח:

Seasinic 430W SS-430JT Active PFC 120mm 80+ Bulk

כמות: 1 - מחיר: ₪227

זיכרון:

Micron Rendition 4GB DDR3 -1333

כמות: 1 - מחיר: ₪91

מסך:

DELL ULTRASHARP LED 23" U2312HM

כמות: 1 - מחיר: ₪970

סה"כ: ₪1939

1. מעבד שעכשיו ולטווח הזמן הבינוני יספיק לך ברוב הגדול של המשחקים.

2. הלוח אמור לתמוך במעבדי IB לכשייצאו כך שזה מעין מעבד "זמני" לטווח של השנה הקרובה פחות או יותר.

3. כאמור, כולל מסך שיכול בשקט ללוות אותך גם מעבר למערכת הנוכחית (וזאת שאחריה ואולי אפילו זאת שאחריה).

4. את הבחירה בכרטיס הגרפי אני משאיר למומחים ממני ולכן לא נכלל פה. בנוסף לא נלקח כונן קשיח בחשבון מכיוון שאמרת שבכל מקרה אתה קונה ממקום אחר. כך שאת התקציב שנותר תוכל להשקיע בכרטיס גרפי + כונן קשיח כראות עיניך.

5. כל המפרט נבנה מתוך נקודת הנחה שאם כבר להתפשר, אז להתפשר במעבד שמבין רכיבי העיבוד יש לו פחות חשיבות בחתך רוחב, אבל להשאיר לו אופק שדרוג.

6. אפשר כמובן לוותר על המסך (כל המטרה של המפרט הזה היא להראות שאפשר אפילו לכלול מסך במסגרת התקציב ואפילו כזה שנחשב משתלם מאוד) ואותו להוסיף בעתיד. את ההפרש להקצות לכונן קשיח וכרטיס גרפי כראות עיניך או פשוט לחסוך.

7. אם אתה מוכן לקנות מחנות אחרת אז גם יש אפשרות למצוא פלטפורמת משתלמת (כפי שכבר נדון כאן בדיון).

שאלה לקראת סיום הנושא כאן.. האם דיסק קשיח של SATA 3 גם מתחבר ללוח אם של SATA1?

כן. אבל אין שום צורך או סיבה לקנות בממשק חיבור SATA 6Gb/s. לא מתקרב אפילו לנצל את רוחב הפס הזה, אז אל תתפתה לגימיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

:xyxthumbs:

ה-HD6950 בקושי נכנס במפרט לעיל אבל יש GTX560TI בפחות מ-1000 ש"ח שנכנס שם יופי. חזק ומשתלם מאוד.

אישית לא הייתי בונה מפרט גיימינג כבד על G620 אלא אם באמת יש כוונה לשדרג אותו כשצריך (וזה יגיע).

אם כבר זול - הייתי דווקא הולך על 3X455. קרא כאן:

http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-cpu-overclocking,3077-2.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני פחות מתלהב מבניית מערכת משחקים על ה-G620 (למרות שלטווח הקצר-בינוני הוא יספיק ומבחינת עלות-תמורה מקבלים פה ערך הרבה יותר גבוה בהשוואה ל-Core i3 שאיתו בעצם מיועד "להתחרות" המפרט הזה והרבה פחות עם שלך המבוסס על ה-Core i5-2300), אבל כל המטרה כאן היא להמחיש שהכל שאלה של איזון וסדר עדיפויות ושבהחלט אפשר להשיג במסגרת התקציב מגוון של אפשרויות שכולן, עם הבדלים קטנים, תקפות וייתנו תמורה הולמת.

איך שלא הופכים את זה, עכשיו התקציב לא יכול להכיל הכל ולכן בעוד X זמן (ישתנה בהתאם לרכיב) יהיה צורך לשדרג מעבד, כרטיס גרפי או מסך שהעלות של כולם צפויה לנוע סביב אותו סדר גודל (כמה מאות שקלים עד אלף וקצת) של מחיר.

לדעתי, בתנאי שיש אופק שדרוג, עדיף להתפשר על מעבד מאשר על כרטיס גרפי (מה שדובר עד עכשיו) כשהמטרה היא משחקים ברזולוציה והגדרות מסוימות. מקבלים מערכת שמראש "תנצל" את הכרטיס הגרפי החזק ברזולוציה גבוהה (אין תקופה שבה הכרטיס "יבוזבז" על רזולוציה נמוכה ממה שהוא מיועד לה) והמעבד יסחוב כמה שיסחוב ואז ככל הנראה ישודרג, במקרה הנוכחי כנראה לאחד ממרובעי הליבה מארכיטקטורת IB. כך לדעתי מקבלים תמורה קצת יותר מלאה ישר מההתחלה.

רק הערה: כרגע לא ממש ברור איך מעבדי IB יעבדו על לוחות המבוססים על ערכת השבבים מסדרה 6. באופן עקרוני ייתכן שהם יהיו מוגבלים מבחינות מסוימות, אבל סביר להניח שלא מבחינות שישפיעו על התועלת שלהם כשזה מגיע למשחקים או עוצמת עיבוד נטו. יחד עם זאת, מכיוון שעדיין אין הכרזה רשמית של Intel בנושא, זאת עוד נקודה למחשבה.

עריכה: בהחלט ה-Athlon IIx3 עדיף, אבל אין לו אופק שדרוג (אלא אם כן קונים לוח +AM3 והם קצת יקרים בהשוואה ללוחות שנדונו כאן), ובעיקר הבעיה היא שבחנות הנ"ל כמעט בלתי אפשרי לבחור בפלטפורמת משתלמת (לפחות אני לא הצלחתי, וניסיתי), לא AM3 ולא FM1.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...