נמאס לי מהחרדים! - עמוד 38 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נמאס לי מהחרדים!


Born2Kill

Recommended Posts

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 577
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

420491_10150669123292176_260689792175_11296472_2089176441_n.jpg

חרדים בכל העולם עובדים כי הם לא צריכים להתגייס (לאורך ההיסטוריה החרדים תמיד עבדו אבל לא שרתו בצבא מאז ימות התנך שאז הצבא היה דת)

כל הסיפור של "תורתו אומנתו" התחיל ברצון של החרדים לא לשרת בצה"ל כי הוא לא מתאים לאורח חייהם וגרם לכך שכיום יש אוכלסיית טפילים שהולכת וגדלה.

הפתרון היחיד הוא, כמאמר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכי "להיות חכם ולא להיות צודק" פטור גורף לחרדים (דרך אגב הרבנים החרדים יותר מפחדים מזה מכל אחד אחר) הם יצאו לעבוד המדינה תחסוך קצבאות ותרוויח מיסים (אני מאמין שמדובר בסכום שיאפשר לתת משכורת מכובדת לכל חייל בצה"ל)

נ.ב. שני ראשי אכ"א גיל רגב וגדעון שפר אמרו ב-2003 שצה"ל חייב להפוך לצבא מקצועי (בעוד 10 שנים יותר ממחצית מהאכולוסייה לא תשרת בצה"ל) תבטל את כל הדברים שהצבא לא חייב כגון תחנות רדיו, תזמורות, דוברות (משרד הבטחון ידברר את צה"ל) ותוכל לתת משכורות גבוהות מאוד לחיילים שירכיבו קטן מתקדם וחזק.

צבא העם הוא לא הכרח בטחוני אלא השקפה חברתית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לאחר "המהפכה" במצרים, הצבא המצרי גדול בהרבה מצה"ל ואחד הגדולים בעולם.

להזכיר שגם במצריים קיים גיוס חובה אך האכלוסייה גדולה מזו של בכמה עשרות מונים.

בטח שאפשר להקטין ולחזק אותו. למשל, במקום להשתמש בטייס ונווט אפשר להשתמש במל"ט(שצריך רק מטיס אחד שפועל מהקרקע).

או במקום לשלוח פלוגה אפשר לשלוח טנק שמכיל רק צוות.

אם הצבא לא היה חובה הוא היה קטן בהרבה זה נכון(אלא אם השכר בו היה גבוה מאוד בהשוואה לשאר המשק), אבל זה ממש לא הופך אותו בהכרח לחלש יותר וייתכן שאף להפך - קטן חייב להיות "צבא חכם" בהרבה, והדבר מהווה תמריץ לפיתוחים טכנולוגיים-צבאיים שמשתמשים בכח אדם מועט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אבל התמריץ לעשות את זה קטן. כאשר ההנחה היא שקיים כ"א בשביל לבצע את העניין של אבטחת בסיס למשל - התמריץ ליצור מערכת אבטחה מתקדמת שתעשה זאת בעזרת כ"א קטן יותר - הוא קטן, כיוון שכ"א "נמצא בשפע" והוא גם זול.

ציטוט:

העמדת כוח אדם זול לרשות הצבא באמצעות גיוס חובה, מתעלמת ממחירם של המגויסים למשק וגורמת להרחבה מיותרת של שימוש באנשים לצורך ייצור ביטחון. דוגמה טובה לעיוות זה, היא ידיעה שהתפרסמה בעיתונות, על כוונתו של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) להפריט את מערך השמירה בשלושה בסיסים. מההצעות שהתקבלו מהחברות שהתחרו במכרז עלה כי האבטחה תתבסס על אמצעים טכנולוגים חדשניים ופחות על מאבטחים אנושיים...(פליקס פריש, גלובס 28.7.04). זה קורה כאשר מביאים בחשבון את עלות כוח האדם... המחיר הנמוך של כוח האדם בצבא עלול גם לעכב מעבר לטכנולוגיות צבאיות מתקדמות חלופיות...

מקור:

http://www.kav.org.il/100994/921

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את מה שאתה אומר אפשר לעשות גם עכשיו.

מודל צבא העם נהיה תאוריה חברתית ולא צורך קיומי של מדינת ישראל:

ציטוט מויקיפדיה:

"תהליכים אלה הובילו גורמים שונים למחשבה שמא יש מקום לרוויזיה בבחינת תפקידו של צה"ל בחברה הישראלית, וכי אולי יש מקום לבטל את גיוס החובה ולהתבסס על צבא מתנדבים מקצועי. התומכים בגישה זאת טוענים כי נוכח שיעורי הגיוס הנמוכים ממילא אין מדובר עוד ב"צבא העם", כי דווקא העובדה שהצבא עוסק במשימות לא-צבאיות מעידה על כך שאין צורך של ממש בחיילים לשם ביצוע משימות אלה, וכי צבא מקצועי יעיל יותר מצבא המבוסס על גיוס חובה[10]. בשנת 2003 הוקמה ועדה בצה"ל בראשות ראש אכ"א לשעבר אלוף (מיל') גדעון שפר לבחינת מודל שירות החובה בצה"ל. ועדה זו המליצה לבטל את מודל "צבא העם" ולהחליפו במודל של צבא מקצועי שיעסוק בביטחון בלבד, וזאת על מנת לשפר את היעילות המקצועית של צה"ל [11]. המלצות הועדה לא יושמו מעולם."

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2766855,00.html

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=727045

ובתור תאוריה חברתית צבא העם נכשל (50 אחוז מהעם) ולכן צריך תאוריה חברתית חדשה (צבא מקצועי) שלמעט שילוב של חרדים בכוח העבודה (ובאופן עקיף ירידה בבדלנות שהרבנים שלהם כל כל מפחדים מזה) יביא גם הכנסות למדינה (חרדים שעובדים בלבן).

נ.ב. נראה לי שעם משכורות גבוהות והטבות כגון זיכוי משמעותי של אחוזי מס לכל החיים לא תהיה בעיה לגייס מספיק חיילים בשביל לדאוג לבטחון מדינת . (גלי צהל לא נחשבים כבטחון מדינת ישראל)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה יהיה אם בכל זאת אנשים לא ירצו ללכת לצבא?

ומה יהיה במצב של מלחמה כוללת, כשלא יהיו לנו של חיילי מילואים (להזכירך, התייצבות של מעל 100% במלחמה האחרונה)?

אם לסבתא היו גלגלים היא היתה טרקטור כי לחפור היא כבר יודעת. :bash:

על השאלות מה יהיה אני לא יכול לענות, אני לא מומחה צבאי ועד כמה שאני מבין גם אתה לא.

מה שאני כן יודע זה שב-2003 ועדה בראשות ראש אכ"א לשעבר המליצה לעבור למודל מקצועי, וראש אכ"א המכהן קיבל את ההמלצות, אבל הם נדחו בגלל הצורך החברתי של הצבא ככור היתוך. הצבא ככור היתוך נכשל לחלוטין. (חוץ מזה שזה לא בדיוק התפקיד שלו)

גם אם לא יעברו לצבא מקצועי, החרדים לא יתגייסו ולכן לא יעבדו ולכן המדינה תממן אותם, במקום שתתן להם פטור ואת הכסף תשקיע בצבא. (משכורות לחיילים)

עוד פעם "בכביש אל תהיה צודק תהיה חכם" המדינה לא מאפשרת לחרדים לעבוד מבלי להתגייס (מה שהם לא יעשו) ולכן הם לא עובדים או עובדים בשחור, פטור לחרדים יכניס למדינה המון כסף ויוריד את רמת ההקצנה והבידול שלהם. (דרך אגב בחול החרדים מרוויחים ממש טוב)

נ.ב. איפה הערבים בסיפור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערבים שיעשו שירות לאומי. שיעזרו לאחיות המסכנות בחדרי המיון, לזקנים בבתי אבות ומוסדות גריאטריים, אפילו עבודות יזומות של המדינה.

שיפתחו לנו תשתיות בשכר של חייל מן המניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערבים שיעשו שירות לאומי. שיעזרו לאחיות המסכנות בחדרי המיון, לזקנים בבתי אבות ומוסדות גריאטריים, אפילו עבודות יזומות של המדינה.

שיפתחו לנו תשתיות בשכר של חייל מן המניין.

אתה מדבר בתאוריה זה לא מעשי.

אחרי שוועדה מקצועית המליצה על מקצועי (מי צריך מורים חיילים?) כצבא יעיל יותר, להשאיר את מודל העם כצורך חברתי למרות שבפועל 50% מהמדינה לא מתגייסים זה טמטום מוחלט.

דרך אגב בנוגע לתגובה הזאת

ומה יהיה אם בכל זאת אנשים לא ירצו ללכת לצבא?

ומה יהיה במצב של מלחמה כוללת, כשלא יהיו לנו של חיילי מילואים (להזכירך, התייצבות של מעל 100% במלחמה האחרונה)?

אני מתחיל להבין את החרדים שאין מה להתייחס לחילונים כי ישנאו אותם בכל מקרה, ישנה אפשרות שהמדינה תתחיל להרוויח מיליארדים אבל אתה נותן תרוצים של מה יקרה למרות שאפילו הצוות הצבאי מעדיף את האפשרות הזאת, כל הדיבורים על גיוס חרדים נועד ללבות שנאה ותו לא. (היית מתגייס לצבא דתי? לא! הם לא מתגייסים לצבא חילוני.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...