זקוק לחוות דעת בקשר לIQPC וLOGICPC - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק לחוות דעת בקשר לIQPC וLOGICPC


narfzortpoit

Recommended Posts

שלום רב לכולם,

אם מישהו קנה לאחרונה מחשב באחת החנויות לעיל אשמח לקבל חוות דעת על כל אחת מהן. ההתלבטות הגדולה ביותר שלי היא מקום המגורים שלי - אני גר בת"א ואשדוד קצת רחוקה לי...

אני חייב לציין שקראתי ביקורות נהדרות על שתיהן - אבל ביקורות די ישנות... בכל מקרה אשמח לחוות דעת עדכנית

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כן, קראתי את כל הביקורות - ולמעשה שני המקומות האלה וכמו כן זיג-זג קצרו תשבוחות רבות - אך למרבה הצער הביקורות די ישנות (מ-2009 האחרונה אם אני לא טועה) רציתי לקבל ביקורת מהתקופה האחרונה...

תודה רבה על ההתייחסות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפורום פה מלא בנטיות פרו IQPC, לדעתי חלקן כלל לא מוצדקות.

בכל מקרה לי אישית אין איתם נסיון אבל יש לי נסיון מעולה עם זיגזג (אומנם הם קצת איטיים - חודש-חודש וחצי בערך להזמנה, אם אין להם את זה במלאי, אך השירות שלהם מעל ומעבר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות - מחכה לשמוע עוד... באמת אף אחד לא מכיר פה את LOGICPC? מוזר, במקומות אחרים הם מוכרים ואף מומלצים, פשוט הכל (כולל הביקורות על IQPC לצורך העניין) מלפני כמה שנים...

בכל מקרה לגבי IQPC קראתי ביקורות טובות גם בכל מיני פורומים אחרים (פרש, IOPANEL וכו) לא נראה לי שמישהו פה עובד בIQPC או משהו.. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צר לי לבשר לך אך הפורום פה מלא בנטיות פרו IQPC וכל מי שמנסה להגיד אחרת מושתק (ואף מורחק..?)

ועל סמך מה אתה יוצא בהצהרה הזאת? שלא נדבר על הטענה הלא פחות ממגוכחת לפיה כל מי שמעז לקשר אל חנות אחרת או ממליץ על חנות אחרת מושתק ואף ייתכן שמורחק מהפורום.

חס וחלילה עובד!...פשוט "מועדף"

כשאתה יוצא בהאשמות שמטילות ספק באובייקטיביות ובמוניטין של אדם או גוף מסוים, תהיה לפחות הוגן מספיק לפרט ו/או לגבות את טענותיך בדוגמאות כדי לאפשר תגובה.

העלאת טענות כאלה ללא שום ביסוס, היא דרך זולה להטיל דופי שכל מטרתה היא לזרוע ספק בקרב הקוראים. זה לא רציני, לא הגון ולא הדרך להעלות טענות מסוג זה. אם יש לך טענות לגבי ההתנהלות בנושא הזה הדרך הנכונה לעשות זאת היא להעלות אותן ולדווח עליהן באופן מסודר ולא סתם לזרוק האשמות לחלל הדיון.

אתה גם יותר ממוזמן לכתוב משוב בדיון ת'רד המלצת חנויות 2011 ובו להציג את החנויות שמבחינתך נחשבות כאיכותיות תוך שאתה מנמק ומסביר למה, או להוסיף את תמיכתך במקרה שאחת מהחנויות האלה כבר הוזכרה.

אמרו חכמים ממני "כל הפוסל במומו פוסל".

חוץ מזה, חשבת שאולי הרבה אנשים מדווחים על רשמים חיובים מחנות מסוימת יותר מאחרות פשוט מכיוון שבאוכלוסיה המצומצמת שאותה אתה דוגם יש שיעור גדול יותר של אנשים שקונים שם ולא בחנויות אחרות מסיבות של מיקום גאוגרפי, ניסיון ארוך שנים ועוד מכלול של סיבות אובייקטיביות אפשריות ושלא מדובר פה בקשירת קשר ובחוסר אובייקטיביות?

רוב האנשים שקונים מערכת מחשב כלל לא טורחים לכתוב בפורום כמו פורום 'צרכנות' משוב על חוויית הקנייה שלהם ועל השירות (כשהזדקקו לו). עוד פחות טורחים לכתוב משוב חיובי. רוב הדיונים שנפתחים בנושאי חנויות הם דיוני תלונה על חנות שלרוב הם מיותרים ואין להם שום ערך, בטח שלא צרכני, כי הם לא נפתחים כדי לדווח על מקרה שקרה וליידע את ציבור הגושלים ולהזהירו מפני שרלטנים, אלא כדי ליצור מנוף לחץ על החנות. ולראייה, חלק לא מבוטל מהדיונים האלה נפתח עוד לפני שפותח הדיון פנה בכלל לחנות, דיווח על הסוגיה (מימוש אחריות, ספק לגבי רכיב מסוים, רכיב שכשל זמן קצר לאחר הקנייה וכן הלאה) וקיבל את תגובתה. כך שבכל מקרה נוצר עיוות מסוים כי רק המקרים הפחות טובים (האמיתיים הנדירים יחסית ובדרך כלל המוגזמים והמנופחים מעבר לכל הגיון) צפים ועולים ואילו משוב חיובי כמעט שלא מתקבל.

narfzortpoit, איזו חוות דעת אתה מחפש על החנות? מהו מבחינתך שירות טוב או מה בעיקר חשוב לך?

מניסיוני עם החנויות האלה, וגם מהרושם שנוצר לי מפעילותי בפורום, IQPC, זיגזג, RSM הן בהחלט חנויות מומלצות שנחשבות כמקצועיות ועם רמת שירות מהגבוהות ביותר בקטגוריה. אם שכחתי חנות מסוימת אז אני מתנצל (ואעדכן אם אזכור), ובהחלט יכולות להיות עוד חנויות ברמה כזאת שאני פשוט לא מכיר או שלא התנסיתי איתן, כך שאני לא קובע עובדות אלא כותב את דעתי בלבד.

הדעות על הרשתות (KSP ו-Ivory) חלוקות, והמסקנה שאליה הגעתי (כבר מזמן) היא שזה בעיקר תלוי בסניף ובכוח האדם שעובד בו בזמן נתון. כל סניף הוא למעשה כמו חנות נפרדת (למעט מדיניות בסיסית שייתכן שמקובלת עליך וייתכן גם שלא) ודין סניף אחד אינו כדין אחר. לפי רשמים והתנסות שלי, רמת השירות והמקצועיות משתנה, לפעמים באופן מהותי, בין סניפים שונים, כך שכאשר מבררים על חשוב להתייחס לסניף מסוים ולא באופן כללי.

עם LogicPC יש לי ניסיון לא רב, אבל לא היו לי שום בעיות איתם. השירות היה אדיב, ענייני, הכל סופק כמו שצריך ולא נזקקתי מהם לשירות מעבר לכך אז אני לא יכול להעיד על מקרה של "תקלה", אך ממה שאני שומע מסביב הם בהחלט חנות טובה.

חוץ מזה שהכי חשוב לזכור שבעיות תמיד ייתכנו. טעויות אנוש קורות, אי הבנות מתרחשות ולפעמים זה אפילו לא תלוי בחנות באופן בלעדי. שירות טוב נמדד לא בכך שקרתה תקלה או בעיה אלא באופן שבו היא מטופלת במטרה להגיע לפתרון משביע רצון במהירות גדולה ככל האפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו איזו תגובה מפורטת ומנומקת ואפילו צודקת!

מצד שני, אם תביט בכל הפוסטים שמבקרים באופן שלילי את IQPC לאורך השנים, תבחין בשתי תופעות די עקביות:

1. כולן, פחות או יותר, אומרות לגבי יאיר שהוא נהדר וששאר צוות החנות פחות מנהדר (בלשון המעטה).

2. כולן, פחות או יותר, גוררות מטר של תגובות הגנה על החנות - תגובות כ"כ חזקות שיוצאות להגנת החנות וחלקן הגדול ע"י צוות הפורומים פה, שיש נטיה טבעית לחשוב שיש פה איזשהו טעם לפגם. בישראל לא רגילים לראות ביקורות כ"כ טובות על בית עסק - כמו שלא רגילים לראות בית עסק מספק שירות כמו שצריך.

הדוגמה הכי טובה שאני יכול לתת לעיל -

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=474783.0

בכל מקרה אני מחפש חוו"ד לגבי חוויה שירותית - רכיב שכשל, הפעלת אחריות, וכו'. האם הם מתנערים מאחריות? הם צריך להפוך שולחנות ולאבד את הקול כדי לקבל שירות? הדוגמה שנתתי לעיל על IQPC היא דוגמה נהדרת. לדעתי האישית חנות המכבדת את עצמה - גם אם יש צדק כלשהו בכך ש-"לוח האם היה מת בכל מקרה" - היתה צריכה לפצות את הלקוח ביוזמתה ומלכתחילה כי א. זה קרה כשזה היה ברשותה ו-ב. לא ניתן להוכיח שזה נכון כמו שלא ניתן להוכיח שזה לא נכון. מחמת הספק, על החנות היה להציע שווה-ערך לחלק שהתקלקל בעודו ברשותה. זה מה שאני הייתי עושה בתור בעל עסק. וכן, יש בישראל אנשים שהיו מנצלים מדיניות כזו. אבל כשאתה רוצה להיות בעל אוריינטציה שירותית יש דברים שעליך לספוג. אם חבר היה נותן לי מחשב שלו והייתי מתעסק לו עם המאוורר של המעבד ותוך כדי כך לוח האם היה מת - גם אם למראית עין מסיבות אחרות - הייתי מפצה אותו בשווה ערך. על אחת כמה וכמה חנות שרוצה לשמור על לקוחותיה. בכל מקרה זו רק דעתי האישית - ולא הייתי רוצה להתעסק שהמדיניות שלה היא "הבנתי את הראש שלך, לא תקבל חדש, בוא לקחת את המחשב". זה בדיוק מסוג הדברים שאני רוצה להמנע מהם. מהמקרה הזה חלפה שנה והייתי רוצה לדעת אם אולי מישהו חווה מולם חוויה דומה שנגמרה בסוף טוב יותר לאחרונה.

מה שכן הייתי רוצה לפגוש זה שירות כמו של . כך, הזמנתי זכרונות מאמאזון לחבר שלי שגר בסן פרנסיסקו. החבילה נשלחה ע"י UPS וסומנה באתר כ-Delivered, אולם חבר שלי לא קיבל אותה. דיברתי עם נציג של בצ'ט שלהם (שזמין, אגב, 24 שעות ביממה) והוא ייעץ לי לדבר למחרת היום עם UPS כיון שלפעמים הם מסמנים חבילה כ-Delivered למרות שזה לא נכון. אולי השליח היה במקום כשהחבר שלי לא היה בבית, יכול להיות שהחבילה נגנבה. אם UPS לא מוצאים את החבילה עד ה-23 לחודש (היום) - אקבל את כספי בחזרה או משלוח נוסף של אותו המוצר בחינם. כל זה ללא ויכוחים, ללא חקירות - והכי חשוב - מבלי שאפילו ביקשתי את זה בכלל, רק שאלתי מה עושים במקרה כזה. אמרתי תודה ושאעשה זאת ושאצור איתם קשר במקרה ו-UPS לא מוצאים את החבילה או טוענים שהם אכן סיפקו אותה ליעד. לא עברו 10 דקות וקיבלתי מהם הודעה במייל שכיוון שאנחנו לפני חג המולד ובודאי קיוויתי לקבל את החבילה טרם החג - הוא כבר שם לי משלוח נוסף ב-One day shipping ואם החבילה השניה בכל זאת נמצאת, אוכל פשוט לסרב לקבל את המשלוח השני מ-UPS וזה יחזור אליהם - או לשלוח להם אותו בחזרה אם כבר קיבלתי אותו וכל זאת ללא כל עלות מצידי. כל זה היה ביומיים האחרונים. למרות התקלה והאכזבה ממשלוח שאבד, אני חושב שזו חווית השירות הטובה ביותר שחוויתי בחיי. לא אני לא חושב, אני בטוח. אני בספק אם זה היה קורה בארץ, לפחות מבלי להרים צעקות, ויכוחים, תחנונים ואיומים, אם בכלל. אמריקה, ורסאנו.

לסיכומו של עניין אני הולך לקנות מחשב במעל 6,000 ש"ח. נכון, זה לא מחשב גיימינג ב-10,000 ש"ח - אבל זה כן מחשב ייעודי למטרת עריכת אודיו. היציבות והביצועים שלו חשובים לי. ומעל הכל חשוב לי שבמקרה של תקלה, אקבל שירות ענייני וטוב מבלי הצורך להכנס למלחמות עולם. יש לציין (שוב) שגם מיאיר וגם מאלכס מ-LogicPC קיבלתי שירות Presale מקצועי, מהיר ופשוט נהדר. אבל להיות טוב לפני המכירה זו לא חכמה. ידיד בעת צרה, מה שנקרא.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המלצתי לפותח הדיון על חנות שלדעתי טובה וגם אמרתי שלי אישית אין נסיון עם IQPC.

זכורים לי כמה נושאים שיצאו בגנות החנות והתגובות תמיד היו מתלהמות ותמיד יצאו להגנת החנות.

לי אישית מהצד זה נראה מוזר במיוחד שכמעט בכל דיון אחר, המגיבים ממהרים להתנגח בחנויות.

באחד מהנושאים (לא זכור לי אם זה בנושא IQPC או חנות אחרת) אני זוכר ששני אנשים טענו תגובות זהות. אחד מהם הורחק במהרה (בדיון אחר, פתאום הרחיקו אותו לצמיתות) ולשני אני לא יודע מה קרה, אם בכלל. זכור לי גם שצינזרו הודעות שלהם והורידו דברים שהיו נגד החנות (בדיעבד יכול להיות שהדיון ההוא, היה נגד חנות אחרת)

כאמור פותח הדיון שאל לחנות, אני כתבתי את מה שאני יודע ונראה לי לנכון אבל אני כן שיכול להיות והרחקתי לכת לכן תיקנתי את הפוסטים הקודמים שלי.

עריכה: אני באמת ממליץ שתבדוק את זיגזג, אומנם לא נזקקתי לממש אחריות אבל בכל השלבים הם היו נחמדים ושמחו לעזור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגבי אופי הודעות ההגנה לגבי החנות אבל לא לגבי פירושן.

בתכלס יש 2 אופציות:

1. יש למישהו מהנהלת האתר/הפורומים קשר משפחתי/אישי/עסקי עם IQPC וההגנה עליהם ממומנת או מתוגמלת בצורה כלשהי.

2. החנות הזו באמת עד-כדי-כך טובה מבחינה שירותית באופן שיוצא דופן לישראל.

אני לא חושב שאופציה 1 היא נכונה... בדוגמה שנתתי, טכנאי (או מישהו מטעם) IQPC הגיב לאשכול והגיב לו בצורה קצת וכחנית שלא מאירה אותו באור חיובי במיוחד. הרגשת הבטן שלי שאין פה איזו קונספירציה ברקע. אני בכל זאת רוצה תגובה עניינית לשאלה שלי:) לגבי אופציה 2... נכון, טיב השירות בארץ בדרך כלל לא מהמצויינים בעולם - אבל - אם מחפשים מספיק זמן בבוץ בסוף מוצאים פנינים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

narfzortpoit,

אני זוכר שעברתי בזמנו על הדיון שאליו קישרת, אבל אני ממש לא זוכר עכשיו את הפרטים ואין לי כוח להתחיל לקרוא אותו מחדש, אז לא אתייחס אליו.

אתחייס כן לדברים אחרים שכתבת:

1. גם החנויות טועות. כתבתי את זה. חנויות טועות בתום לב מגוון של סיבות, כולנו בני אדם. לפעמים החנויות (=אנשים) טועים גם באופן שהם מטפלים במקרה ספציפי.

2. באותה מידה שקשה למצוא שירות טוב בישראל, קשה לא פחות לשרת את הלקוח הישראלי. גם בגלל שמראש הלקוח הישראלי הטיפוסי בא בגישה של "דופקים אותי" אפילו כשאין לזה כל בסיס או שהוא מצפה לקבל דברים שלא מגיעים לו ("תחמנות") תוך פנייה לצעקות, עדיף מול לקוחות אחרים (ואל תטעה, כל הדיוני התנגחות בחנויות הן ה"צעקות" ו"הפיכת השולחן" של העולם המקוון) בניסיון לקדם עניינים לטובתו.

3. אם יש לך ספק לגבי חנות מסוימת, פשוט אל תקנה בה. זה עד כדי כך פשוט.

4. לא משנה כמה אנשים התנסו עם חנות, יכול להיות שהחוויה שלך תהיה שונה. תהיה בטוח שהדיון הנ"ל הוא לא הבעיה האחרונה שאיתה התמודדה IQPC מאז כתיבתו ואני בטוח שאם רק היה אפשר היית מוצא לא מעט לקוחות מרוצים שפשוט לא מדווחים על זה על-גבי הפורום.

5. לא הכל בידי החנות. הרבה מהבעיות מקורן בייבואנים. היום החנויות כמעט שלא מחזיקות מלאי (למעט ציוד היקפי) אלא מזמינות מהיבואן ברגע שאתה מזמין מהן. מצד אחד זה מוזיל עליויות שעוברות לצרכן, מצד שני השירות שיכולה להציע החנות במצבים מסוימים הוא מוגבל יותר.

6. מן הסתם שלחנות אין השפעה על איכות ויציבות המערכת שלך. זה תלוי ברכיבי החומרה שתקנה. נכון מאוד שאצל אנשי המכירות הכל ורוד ויפה ולאחר קבלת התשלום מתגלה הפרצוף האמיתי של השירות, אבל כל עוד אתה קונה בחנות שהתרשמת ממנה באופן חיובי, שיש לה מוניטין כללי טוב (ותמיד יהיו מתלוננים) לא צריכה להיות לך סיבה לא לקנות שם.

קל מאוד לנו כגולשים בפורום לקחת את הצד של הלקוח שמתלונן על החנות. אבל מה לעשות שהניסיון מראה שרוב הדיונים האלה נפתחים ללא שום סיבה אמיתית. סתם כדי להוציא קיטור, כדי להפעיל מנוף לחץ על החנות וכדי, וסליחה על הביטוי, להתבכיין. בוא נגיד ככה, לא תמיד פותח הדיון מציג את הדברים כמו שהם, לא תמיד המתלונן מציג את השתלשות העניינים המלאה ומשמיט חלקים כגון טון הדיבור שלו, הגישה שלו כלפי עובדי החנות ולפעמים אפילו פרטים מהותיים שמתגלים רק אחר כך (לאחר שגם הצד של החנות הגיב). עד היום, בכל פעם שקניתי בחנות שאני סומך עליה, וכשהייתה בעיה ניגשתי לעניין בצורה עניינית, זכיתי לשירות ענייני ומלא. פה ושם יש עיכובים (שוב, לא הכל תלוי בחנות), ופה ושם דברים לדעתי היו יכולים להתבצע גם אחרת, אבל יש מדיניות שירות וכל עוד עומדים בה, כל השאר לא משנה כי את תנאי האחריות אתה יכול לברר לפני הקנייה. כמו שיש מקרים שבהם יש עיכובים, היו לי גם מקרים שקיבלתי שירות מעל ומעבר למובטח (שליח על חשבון החנות להחליף חלק, שדרוג על חשבון החנות לחלק יקר יותר כי מה שרציתי לא היה במלאי וכדומה). אז כך שלכל מטבע יש שני צדדים והעקרון הצרכני שצריך להנחות אותך הוא לקנות בחנות שאתה סומך עליה ושיש לה מוניטין טוב. משם והלאה אי אפשר להבטיח שתהיה מרוצה במאת האחוזים כי כל אחד עם הציפיות (לעיתים הלא מעשיות) והנסיבות (לדוגמה, החלפת חלק תקול מתעכבת בגלל סיבות שלא לגמרי תלויות בחנות ואתה נתקע בזמן קריטי עם מערכת מושבתת שבכל עיתוי אחר לא היה מפריע לך כל כך) שלו.

מה שכן אפשר להבטיח הוא שבחנויות מסוג כזה תקבל מענה במקרה של תקלה ולא יחפשו להתנער ממך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...