אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection" - עמוד 3 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection"


qbni

Recommended Posts

  • תגובות 74
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה הוגן לחלוטין.

אני לא מבין למה אנשים חושבים שהמוכר מחו"ל צריך לשלם להם ב"חזרה" את הכסף שהם שילמו למדינת ישראל. מה הוא קשור??

רוצה את הכסף הזה בחזרה? פנה למי ששילמת לו את הכסף הזה - פנה למכס.

שים לב שלא דרשתי את הכסף במקרה של החלפת המוצר - כי אז אקבל את המוצר שהזמנתי וממילא כמובן שעלויות המכס עלי ובמקרה זה רציתי רק את עלויות המשלוח חזרה (כי המוכר הוא ששלח חפץ פגום. דרשתי את עלות המיסים במקרה של זיכוי כי המוכר גרם לי נזק כספי בלי שאקבל את המוצר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות באמת שאנחנו לא מדברים על אותה נקודה.

האם לפותח הדיון יש הוכחות (אתה רצית לקחת את זה לבית משפט...) שמדובר פה על רמאות שנעשתה בחוסר תום לב?

גם אם זה נעשה ב"תום לב", זה עדיין מדיף ריח של רמאות.

הקונה מסביר למוכר שבגלל הטעות הזאת, מעבר לרצון

להחזיר את המוצר ולקבל את הכסף בחזרה.

דרוש גם איזשהו פיצוי על עגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מכל העסקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם כבר דנתם את המוכר כאשם, יפה לכם.

לא אומר שהוא עשה או לא עשה את זה בתום לב אבל אם יש לו הרבה ביקורות חיוביות ואין לו ביקורות שליליות עם תבנית חוזרת אז כנראה שאתם טועים. אבל מה אני יודע, אתם קוראי מחשבות ויודעים למה המוכר התכוון ואני לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מוכר עם חמישים תגובות בסה"כ - גם אם הן חיוביות זה לא אומר הרבה.

ומה לעשות שסוג הטעות פה הוא כזה שקצת קשה לעשות במקרה.

לרשום שאתה מוכר מוצר X ולשים מוצר Y - כשאין לך בכלל X במלאי :-\

מעבר לזה, כמו שאמרתי, גם כשעושים טעות באמת בטעות - זה לא משחרר מאחריות, רק מוריד ממנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא התנער מאחריות, הוא מוכן להחזיר את מלוא הסכום ששולם על המוצר.

אם אתה קנית מוצר בארץ ושלחת אותו לזימבבואה ואז בזימבבואה גילו שאותו מוצר זה לא מה שהתבקש אז אני מבין שאתה תרצה שהמוכר ישתתף איתך במשלוח ובמיסים של זימבבואה ותאמין שזה צודק ונכון אבל זה לא עובד ככה. רצית להזמין מוצר באינטרנט בלי קנייה פרונטלית, החנות תהיה אחראית למוצר ולטעות במעמד החנות, אם שלחת את זה ללפלנד והם הטיסו את זה לירח וזה עשה את כל המסלול בשביל החלב עם נחיתה קצרה במאדים זה לא בעיה של המוכר, קנית מהחנות, גש לחנות, מה עשית ולאן שלחת ואיזה מיסים שילמת והעלויות שהיו לך בדרך זה בעיה שלך. גם אם ארגנת אירוע במיליון דולר עבור המוצר והתברר שזה לא המוצר אל תצפה שהמוכר ישתתף איתך בעלויות האירוע, אפילו לא בחלק מיקרוני מהעלויות.

אם המוכר הציע מוצר למכירה ושילוח בתוך ארה"ב האחריות של המוכר היא על המוצר ואולי על השילוח בתוך ארה"ב ועל זה הוא לקח אחריות. אם אתה רוצה לראות מוצר לפני שאתה משלם עליו גש לחנות ותבחר מהמדף, הסיכוי לטעות תמימה קטנה עד אפסית. טעויות קורות ותמיד יקרו ותאמין או לא יש גם כאלו שקורות בתמימות, אם אתה מאמין למוכר או לא זה כבר בעיה שלך.

ואגב, 50 מכירות לאדם פרטי זה לא כ"כ מעט, זה לא כמו חנות שמוכרת ב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם כבר דנתם את המוכר כאשם, יפה לכם.

לא אומר שהוא עשה או לא עשה את זה בתום לב אבל אם יש לו הרבה ביקורות חיוביות ואין לו ביקורות שליליות עם תבנית חוזרת אז כנראה שאתם טועים. אבל מה אני יודע, אתם קוראי מחשבות ויודעים למה המוכר התכוון ואני לא.

בתור קונה/לקוח, זה לא אמור לעניין אותי גם אם המוכר הוא אמא תרזה.

לא דנתי אותו לכיסא חשמלי, כולה אמרתי שראוי שבתור מחווה לקונה שלו

היה מחזיר טיפה יותר מ 15$, אבל אתה לקוח ישראלי טיפוסי שממציא תירוצים

בשביל המוכר, העיקר לא להרגיש שיצאת פראייר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיד עם קבלת המוצר, הבחנתי במוצר השגוי לחלוטין מזה שהזמנתי ופניתי למוכר שהופתע (כביכול), והציע שאשלח את המוצר אליו חזרה ובכדי לקבל החזר, כמובן שברגע שהצגתי בפניו את תשלומי המיסים השונים ששילמתי בכדי לייבא את המוצר לישראל ושאלתי אם יחזיר גם אותם, הוא התנער מאחריות. שאלתי אם יסכים שאשמור את המוצרוהוא יתן לי החזר כלשהו ובכך אולי אמנע מהפסד כספי והוא הציע לי החזר של 15$ על המשלוח ששולם בתוך ארה"ב :facepalm: .

אני מבין את עוגמת הנפש שלך אבל מאחר והמוכר מציע לך החזר מלא על המוצר ועל דמי המשלוח בארה"ב זה נשמע לי הדבר הטוב ביותר לעשותו במקרה הנ"ל. וכן, זה אומר שאתה סופג את המיסים בשליחה הלוך ואת דמי המשלוח חזרה. מה לעשות, לפעמים יש עסקאות שמפסידים מהם ולא תמיד זה באשמת גורם זה או אחר. קורה.

או זה או לכתוב לו פידבק שלילי כפי שהוצע קודם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל - צא מנקודת הנחה שאתה גר בארה"ב כי לשם רק המוכר היה מוכן לשלוח (כל שקל מעבר לזה על אחריותך בלבד - גם אם הוא שקרן וגנב).

דבר שני - כן, נדפקת ! המוכר שקרן וגנב וקיבלת מוצר אחר, תנשום, תחזיר את המוצר ותקבל החזר מלא, ותרשום לו פידבק שלילי - זה די והותר - שיטת הפידבקים הוכחה כעובדת - זאת הסיבה שהוא בכלל מחזיר לך את הכסף...

***במידה ותעשה רעש גדול מספיק - יפסיקו לעשות בכלל משלוחים לארץ (כי כולנו ישראלים רעים שרוצים את הכל בחזרה...)

***כבר יצא שהפסדתי כמה מוצרים שלא עבדו עם החזר חלקי - ואמרתי תודה ושתקתי - גם ככה חצי מהחנויות מסין כבר לא שולחות לארץ בגלל אנשים כמוך !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל - צא מנקודת הנחה שאתה גר בארה"ב כי לשם רק המוכר היה מוכן לשלוח (כל שקל מעבר לזה על אחריותך בלבד - גם אם הוא שקרן וגנב).

דבר שני - כן, נדפקת ! המוכר שקרן וגנב וקיבלת מוצר אחר, תנשום, תחזיר את המוצר ותקבל החזר מלא, ותרשום לו פידבק שלילי - זה די והותר - שיטת הפידבקים הוכחה כעובדת - זאת הסיבה שהוא בכלל מחזיר לך את הכסף...

***במידה ותעשה רעש גדול מספיק - יפסיקו לעשות בכלל משלוחים לארץ (כי כולנו ישראלים רעים שרוצים את הכל בחזרה...)

***כבר יצא שהפסדתי כמה מוצרים שלא עבדו עם החזר חלקי - ואמרתי תודה ושתקתי - גם ככה חצי מהחנויות מסין כבר לא שולחות לארץ בגלל אנשים כמוך !

קודם כל תודה על ההאשמות זה מחמם את הלב.

דבר שני, ציינת שיצא לך להפסיד כמה מוצרים שלא עבדו עם החזר חלקי, איזה כיף לך! זה בדיוק מה שביקשתי ממנו... החזר חלקי! אבל החזר שיהיה הוגן ביחס למה ששילמתי ולא 15$ עלובים, מפני ששילמתי לו על מוצר שאם הוא היה מפרסם כראוי היה מקבל עליו לפחות 150$ פחות!

דבר שלישי, יש לי כ-200 חוות דעת שכולן חיוביות . מעולם לא הייתה לי בעיה אם שום מוכר מסין, תאילנד, בנגקוק או הונולולו מכיוון שאני לא לקוח שמתלונן על כל טעות קטנה ואני יודע להפעיל שיקול דעת, אז שמור את הביקורת הלא בונה שלך למישהו אחר. אם אתה היית עומד בפני בעיה דומה אני בספק אם היית מקבל את זה בשקט, ואם כן אז אתה פראייר, ובגלל אנשים כמוך יש מוכרים באיביי שימשיכו לדפוק אותנו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועכשיו למסקנות אליהן הגעתי בעקבות המקרה, בתקווה שמישהו ייעזר בהן בעתיד:

1- במקרה שאתם קונים מוצר יד שנייה, תמיד בדקו שהתמונות המוצגות הן של המוצר שתקבלו ולא של המוצר בכלליות, כפי שהמוכר מצא בגוגל או באתר המוצר.

2- במקרה שאתם קונים מאדם פרטי באיביי, שימו לב לפידבקים שלו כמוכר ולא כקונה. במקרה שלי היה למוכר 50 פידבקים שמתוכם אולי 5 כמוכר, ואפילו שהם חיוביים, אני בטוח שאם הייתי שם לב לזה לא הייתי קונה ממנו דבר.

3- יידעו את המוכר, במקרה שהוא לא שולח לישראל, שאתם עומדים להשתמש בחברה מיוחדת שתעשה זאת בשבילכם. לא אמורה להיות לו התנגדות רצינית אם הוא בטוח במוצר שהוא מוכר, ואם הוא מתנגד, עדיף להימנע מהקניה, לא חשוב כמה היא משתלמת.

4- במקרה של אי שביעות רצון מהמוצר ופתיחת תיק באיביי, אל תצפו ליותר מדי גמישות והבנה מצדם. נראה שהפתרון היחיד שלהם הוא "ארזו את המוצר ושלחו אותו חזרה למוכר על חשבונכם בכדי לקבל החזר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דברים שהבנתי מבלי ליפול עליהם לגבי קנייה ב e-Bay:

1. לקנות דברים שלא נוטים להתקלקל ושלא צריך לרוץ אחרי אחריות.

2. סכום הקנייה לא יעלה על 50$(גם מסיבות של מכס :)).

3. לקנות רק אצל top rated sellers.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המלצות אישיות טובות. אני שמח שפותח התרד הסיק מסקנות מנסיונו האישי ובחר לשתף אותם עם שאר הקוראים.

לגבי מה נכון או מה לא נכון, אז למעשה בזה כבר דנו גורמים מקצועיים מזמן והכל טמון, כמו שרמזו, בדיני משפט ובעיקר בדיני חוזים. הם אמנם שונים ממדינה למדינה אך יש בסיס זהה. זה שהקנייה פה דרך האינטרנט זה לא משנה הרבה מבחינת שאלת הדיון פה. זה היה גם יכול להיות קנייה טלפונית בתוך אותה מדינה או אפילו קניית סחר חליפין בשוק בהמות כלשהו במאה התשיעית לספירה.

לרעתו של פותח התרד אציין שהוא פנה לייעוץ בפורום אך לא נתן את הראיות הבסיסיות במלואן, הוא הציג את הדברים סלקטיבית וכל הדיון כאן נבע על סמך מסקנות אישיות וניתוח אישי שלו וכל זאת כשאין לקוראים אפשרות לשמוע את הצד השני וטענותיו (מן הסתם) או לחקור קצת בעצמם את המקרה (אולי המחיר הריאלי של הטלסקופ שקיבל הוא בעצם 450$?). לאט לאט טופטפו נתונים אך זה לא מספיק.

מה שהכי חסר הוא ההסבר המדוייק ללמה החליט QBNI שנמכר לו מוצר שגוי, מה הנתונים של המוצר שחשובים להערכת מחיר של יד שנייה בכדי לדעת האם אכן 400$ הוא תשלום שגובל ברמייה, עשיקה, הגזמה וכדומה ועקב כל האם הפתרון שהציע להפרש כספי הוא הוגן. או שאולי להפך הקונה לא נקט במידת הזהירות הראוייה כשראה מוצר שנמכר יד שנייה ברבע ממחירו כחדש (שוב - אין לנו כאן נתונים לדעת לגבי זה, וחבל).

לגבי מה נכון בכל הנושא של פיצוי על הוצאות נלוות או תשלום הפרש כספי זה תלוי בעיקר בשאלה:

האם המוכר פעל שלא בתום לב תוך ידיעה ברורה והסתרת פרטים או רמייה ובמקרה שזה המצב - האם הקונה לא היה רוכש את המוצר לו הובאו לו הפרטים הנכונים. אם לשני הסעיפים הללו התשובה היא כן אז לפחות החוק בארץ היה פוסק לטובתו של הקונה ומחייב את המוכר לפצות אותו על ההוצאות הנלוות שנוצרו לקונה בעקבות הסתרת הפרטים - וזה עונה לנושא של האם הוא צריך או לא צריך לשלם על המשלוח והמכס חוץ מההחזר כספי. כנ"ל לגבי הפרש כספי, - פסק הדין הסופי היה תלוי בעוד אלף ואחד גורמים משפטיים למשל האם הקונה נהג במקסימום זהירות ועשה את כל שיכל בשביל להמנע מטעויות ולדעת מה הוא מקבל בקנייה של יד שנייה, למשל: האם ביקש של המוצר עצמו, האם בירר פרטים מזהים הקשורים לדגם, האם זיהה משהו חשוד במחיר ונהג בהתאם בכדי לברר את טיב המכירה ועוד שאר דברים שקשורים לחובת האחריות של הקונה מבחינה משפטית - שהיא כרגע הדבר הכי יעיל בכדי להחליט מה נכון או מה לא. כאמור - ללא נתונים מלאים ובדיקה - אי אפשר לתת כאן תשובה רצינית.

אני יודע שביאסתי חלק מכם :) אבל זה המצב ומחובתינו להיות זהירים. מותר בהחלט לדרוש את זכויותך אם אתה מרגיש באמת ובתמים שנגרם לך עוול אבל צריך לבדוק לפני כן אם עשית הכל בכדי להימנע ממצבים כאלה ודומים ועשית את המוטל עלייך מבחינת קונה אחראי ואדם שאכפת לו מהכסף שלו, אחרת עלול להגרם עוול לצד השני וגם לקבוצת האנשים שאליה אתה משתייך (בהקשר "לשם הרע לישראלים" שדיברו פה עליו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי ice2k, אני מודה לך על המידע שהוספת לדיון..

רצתי להתייחס לכמה נקודות שציינת, כמו למשל מסקנות אישיות וניתוח אישי שלי כבייכול.

בגדול אין לי שום סיבה לסלף או להטות עובדות שייראו שאני צודק, כי לא באתי להוכיח לכם את צדקתי ולא אתם תשלמו לי אם אצא צודק, לי זה דיי ברור שאני הצד הנפגע פה למרות שאני עכשיו מבין שגם אני עשיתי טעויות והתייחסתי אליהן במסקנות שלי.

מבחינתי הדיון עזר לי להבין כמה דברים לגבי רכישות עתידיות אבל זה כבר לא רלוונטי למקרה הנוכחי שהסתיים בכך שקיבלתי מוצר שונה מזה שהזמנתי, ואין לי מה לעשות עם זה.

לגבי ההחלטה שלי שנמכר לי מוצר שגוי, זאת איננה הנחה שלי, זאת עובדה פשוטה- המוצר שנשלח אלי, בבירור, שונה לחלוטין מזה שפורסם וזה אינו ניתוח אישי שלי אלא גם המוכר הודה בכך.

לגבי המוצר הספציפי, לא נכנסתי לפרטים מדוייקים מפני שזה לא רלוונטי לתוכן הדיון מפני שהמטרה הייתה מבחינתי למצוא דרך לצאת מהעסקה הזאת עם כמה שפחות הפסד (מה שלא יקרה כנראה) ועל הדרך שאנשים לא יחזרו על הטעויות שלי. נכון... תצטרכו להסתמך על ההערכות שלי, אבל אם זה דולר יותר או מאה דולר פחות זה לא משנה את העובדה שאיך שלא תסובב את זה, אני יוצא מופסד, ולא פה יקבע כמה בדיוק מגיע או לא מגיע לי.

לגבי אם המוכר מכר לי מוצר שגוי בתום לב או לא, אתה בטוח שזה מה שהחוק אומר? איך אפשר להוכיח דבר כזה ומה זה משנה את העובדה שהוא מכר לי מוצר שגוי? זה לא רצח בזדון שהוא הולך לשבת על זה בכלא, זה פשוט לקיחת אחריות על טעות שלו, אם בתום לב או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שמח שידעת להפיק מסקנות לעתיד ועוד יותר שמח ששיתפת אותן בפורום למען אחרים.

אין לך מה לדאוג, אני לא טוען חלילה שעשית משהו לא טוב - לא בקנייה, לא בפנייה למוכר ולאתר, לא בפנייה כאן ולא במסקנות שלך. לגבי ניתוח אישי ומסקנות אישיות לא התכוונתי להגיד שהן שגויות אלא שזאת הצורה שבא הובאו לנו הדברים- אני לא בא להגיד כאן מי צודק אלא לתת פרספקטיבה מקצועית לנושא מכיוון שהדיון נגרר על פני חמישה עמודים בהם כל אחד מחליט מה נכון על פי דעתו האישית (לאף אחד כאן לא הייתה כוונה רעה). המקרה שלך כאן הוא מקרה קלאסי בדיני חוזים ונידון כבר מאות בשנים. המסקנות של העולם המשפטי בנושאים כאלה הן מוצקות ונקבעו ונותחו על ידי אנשים משכילים וחכמים במשך מאות בשנים. סתם חשבתי שאתה ואחרים כאן ישמחו לשמוע איך העניין עובד כי באמת- מקרים כאלה אם אין לך נסיון איתם, יוצרים המון חוסר וודאות והרגשה של תסכול וחוסר אונים.

אתה צריך להבין, שאפילו שאתה בא לכאן הכי כן, אמיתי ונפגע (ואני 100% מאמין לך) אנחנו לא יכולים להיכנס לראש שלך וכל עוד לא אמרת - אנחנו לא יודעים שהמוכר הודה ששלח מוצר שגוי (כמו שאמרת עכשיו) או שלחלופין הייתה כאן אי הבנה כשכל צד טוען משהו אחר (אנחנו באמת לא מכירים אותך אישית). אנחנו בעדך אבל חשוב להבין שכשאתה בא בלי השקעה מלאה של הצגת הנתונים הרלוונטים ומחליט בעצמך מה חשוב לנו לדעת ומה לא יהיה קשה לנו לנתח את המקרה ולדעת איך לעזור לך. "סמוך על סמוך" מוביל תמיד רק לברדק.

הצגת הנתונים היא מאוד רלוונטית, למשל אם מסתבר שהמוצר שקיבלת באופן שגוי עדיין שווה יותר ממה ששילמת עליו - לא תהיה לך שום עילה לדרוש את הפיתרון שדרשת - הפרש המחיר שהחלטת על דעת הערכת המחיר שלך. אולי הערכת המחיר שלך לא נכונה? אולי יש דרך יותר מקצועית, מקיפה ומשפטית להעריך שווי מוצר יד שנייה? הכל יכול להיות. לא בטוח שכולם כאן יסכימו איתך שהמוצר בטוח שווה "250-300 דולר" (אולי כן ואולי לא). באמת יש הרבה דברים שיכולים להיות מהותיים ואתה צריך להיות יותר פתוח לפרשנויות ומסקנות של אחרים מאשר להחליט דברים בעצמך (למרות שאני משוכנע שאתה בטוח שאתה 100% צודק).

אני מבין שאתה רוצה לצאת בכמה שפחות הפסד, ובמקרים כאלה וכמו שציינו פה - אתה בטוח תהיה מופסד. אבל צריך להבין פה בצורה אמיתי ללא רגשות אישיים עד כמה ההפסד המדובר קשור אלייך ועד כמה על השני. אני אחזור שוב על מה שאמרו פה לגבי השם שלנו בקניות באינטרנט - אנחנו לפעמים חושבים שמגיע לנו הכל ולא יודעים לנתח נכון את האחריות שלנו לכל חלק במקרה מסויים. לפעמים אנחנו מוצאים פירצה או משהו להיתלות עליו וממשיכים איתו בכל הכוח תוך התעלמות משאר הדברים. בכל מקרה המוכר אחראי על חלק מהדברים והקונה אחראי על חלק מהדברים, אין משהו בלעדי.

לגבי אם המוכר מכר לי מוצר שגוי בתום לב או לא, אתה בטוח שזה מה שהחוק אומר? איך אפשר להוכיח דבר כזה ומה זה משנה את העובדה שהוא מכר לי מוצר שגוי? זה לא רצח בזדון שהוא הולך לשבת על זה בכלא, זה פשוט לקיחת אחריות על טעות שלו, אם בתום לב או לא.

החוק הוא קצת יותר כבד ומסועף אבל זה מה שאומר התימצות הכללי שלו לגבי מקרים כמו שלך. אולי אסביר עוד קצת בכדי שיהיה קל להבין, אם למשל הוא עשה טעות בתום לב אז עדיין בית המשפט נותן לו זכויות, זה לא אומר שלקונה עכשיו מגיע כל העולם או כל מה שירצה. בתי משפט לא נועדו בשביל לקבור אנשים בגלל טעויות שהם עשו ולכן הוא מגן גם עליהם מפני הטעויות האלה.

שוב - אין פה הרבה נתונים אבל אם הטעות הייתה בתום לב, סביר להניח שההצעה שהמוכר הציע לך הייתה דומה מאוד למה שבית משפט היה פוסק - הוא לקח אחריות על טעותו וזה הכיוון שכנראה בית המשפט היה הולך איתו. כמובן שמשפט הוא דבר יותר סבוך ומסועף ונכנסים כאן עוד המון המון מבחנים משפטיים שעל חלקם רמזתי (למשל מה מידת האחריות שהפגנת בקנייה, מה חלוקת האחריות בינך לבין המוכר בכל אחת מההוצאות שלך בקנייה הזו שזה גם אומר היכן היה המוכר מוכן למכור את מוצריו, מה השווי הנכון של כל אחד מהמוצרים המדוברים, ועוד ועוד).

בלי לדעת את כל הנתונים, אני יכול להגיד שלדעתי, זה ששלחת את המוצר באופן אישי מארה"ב לארץ זה משהו שהוא כבר באחריותך והיית צריך לחשב מראש את הסיכונים שבפעולה כזאת. זכותך לעשות עם המוצר מה שאתה רוצה אחרי שקנית אותו. תאר לך מוכר שלא מסכים למכור לך אם הוא יודע שאתה הולך להשתמש במוצר בארץ אחרת, לא רק שזה נראה רע אני חושב שזה גם לא חוקי כל עוד ביצעת את הקנייה בתנאי המכירה שלו. לחלופין תחשוב גם איזה כאב ראש זה גם להתעסק עם זה ולהתחיל לכסות את עצמך עם כל מיני ניסוחים כשאתה בכלל מוכר מדי פעם מוצרים יד שנייה. לכן זה שאמרת לו שאתה הולך לשלוח לארץ אחרי הקנייה - כנראה לא היה תופס משפטית במקרה של תום לב אבל אם מדובר כאן על חוסר תום לב - זה כבר סיפור אחר לגמריי.

שאלת איך אפשר להוכיח דבר כזה? אז אני רק אזכיר שאנו דנים כאן בעקרונות בשביל להבין וכמובן לא שווה ללכת כאן לכיוון משפטי (שרוב הסיכוים שתפסיד בו לפי הנתונים שהבאת עד כה).

אז בשביל הספורט אגיד שכמובן לא תמיד ניתן להוכיח דבר כזה (ומכאן נובע המושג המשפטי "חובת הזהירות" בקנייה), בטח כשאתה שוב שואל "איך אפשר XYZ..." כשאנו בכלל לא יודעים את פרטי המקרה המלאים שיושבים אצלך בראש ומשום מה אתה בטוח שבטלפטייה אנו כן יודעים :). אבל במקרים שכן אפשר - תכין 100000 ש"ח וכמה שנים ללימודים ונסיון משפטי ותעסוקתי בנושא - ומבטיח לך שתקבל תשובה :) בשביל זה יש בתי משפט ואנשי מקצוע ומחקר ועוד מערכת שלמה שהיא יתד מרכזי בתרבות המודרנית.

אם אתה רוצה להכניס את כל ההשקעה העצומה בתחום הזה ובכלל את כל הנושא היקר והיוקרתי הזה לתוך פנייה לEBAY - כי אתה חושב שאתה יכול לדלג על כל מה שאמרתי ולעשות הכל בעצמך - בבקשה, אבל זה לא עובד ככה, לא לפי שום לוגיקה ולא לפי שום הגיון.

כל עוד אתה לא יודע שבוודאות שהוא נהג בחוסר תום לב (תחושת בטן לא תופסת משפטית) אז באמת תרד מזה, כי איך שזה נראה גם לך הייתה אחריות בנושא ומה שהוצא לך הוא ככל הנראה הכי הוגן, אפילו שאתה וגם אני היינו תמיד רוצים לצאת ללא הפסד במקרה כזה שמראש היינו יכולים לא להכנס אליו (ועל תורת הסיכונים הכלכליים לא נדון כאן :) ).

עוד אפשרות היא, שבמבט מהצד, אפילו שלא קרה מה שרצית וכן קרה משהו לא רצוי, לא בטוח שיצאת בהפסד.

תבדוק אם באמת נתקעת עם מוצר שלא נותן לך תועלת השווה 530$.

למשל:

- האם יש לך מה לעשות עם המוצר?

- כמה עולים מוצרים דומים בארץ?

- איך אתה מתמחר כל שבוע שיש או אין לך את המוצר?

טוב, קצת נסחפתי :), זה לא בדיוק מה שהפורום הזה רוצה לקרוא וגם ככה הכל בהתנדבות ואפילו אלון גל המצחיק מקבל על דברים כאלה כסף :lol:

שיהיה בהצלחה, תרגיש חופשי לשאול בנושא וספר לנו אם יש התפתחויות :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...