אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection" - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection"


qbni

Recommended Posts

טוב אז אחרי כמה מאות קניות מאיביי, נתקלתי בבעיה שדורשת פתיחת תיק כנגד המוכר, ומה אני אגיד לכם..... אני לא יודע איך עד היום לא נתקלתי בבעיה שכזאת..

המקרה בקצרה הוא שהזמנתי מוצר יד שניה מארה"ב(זה ממש לא חשוב איזה) ב 400$ וקיבלתי מוצר ששווה בערך חצי ממנו, דומה... אבל פשוט, וזול הרבה יותר. מתסכל מאוד אתם בטח מבינים והמחשבה הראשונה היא כמובן... לשלוח אותו חזרה למוכר ולקבל החזר.

פה מתחילה הבעיה... החלטתי לשלוח את המוצר דרך יושופס, למי שלא מכיר, זו חברה שנותנת לך כתובת בארה"ב וכל מה שתשלח לכתובת ההיא ימען לכתובת שתיתן בישראל תמורת תשלום כמובן. התשלום ליושופס כלל בתוכו את כל המיסים השונים שהיית משלם בארץ, אך הם את כל התשלמים ומביאים את המוצר עד הבית, במקרה הזה שילמתי 113$ על המשלוח לארץ והמיסים השונים.

מיד עם קבלת המוצר, הבחנתי במוצר השגוי לחלוטין מזה שהזמנתי ופניתי למוכר שהופתע (כביכול), והציע שאשלח את המוצר אליו חזרה ובכדי לקבל החזר, כמובן שברגע שהצגתי בפניו את תשלומי המיסים השונים ששילמתי בכדי לייבא את המוצר לישראל ושאלתי אם יחזיר גם אותם, הוא התנער מאחריות. שאלתי אם יסכים שאשמור את המוצרוהוא יתן לי החזר כלשהו ובכך אולי אמנע מהפסד כספי והוא הציע לי החזר של 15$ על המשלוח ששולם בתוך ארה"ב :facepalm: .

מה שהכי מתסכל זה, שזאת התשובה שקיבלתי משירות הלקוחות של איביי לאחר שפתחתי תיק תלונה על המקרה, ופירטתי בפניהם את ההפסד שלי שינבע משליחת המוצר חזרה.

השאלה שלי אליכם היא: האם גם אתם נתקלתם במקרה דומה ומה האפשרויות שעומדות בפניי חוץ מלשלוח את המוצר חזרה למוכר ולהפסיד את כל מסיי היבוא השונים? האם יכול להיות שבכל פעם שנזמין מוצר שיידרש במיסים ונרצה להחזירו מסיבה כלשהי נצא מופסדים? :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הוא לא אשם במיסים של המדינה וזה גם לא צודק לבקש אותם חזרה, אם כבר תפנה לרשויות המס ותנסה להסתדדר איתם.

הוא יצא איתך 100%, אמר תחזיר ואני אחזיר מה שקיבלתי ממך, הלו את המיסים הוא לא קיבל אז למה שהמדינה תצא מורווחת על חשבונו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגידו אתם רציניים ??? ? טוב אולי לא הסברתי את עצמי כראוי..

ברור שאני לא מצפה שהוא יחזיר לי את המיסים ששילמתי בארץ, אבל העלתי בפניו את הסיטואציה הבעייתית שבאשמתו נכנסתי אליה כדי שיבין.

שוב, המוצר שהוא שלח לי שונה לחלוטין מזה שהוא פרסם, ועל כך חשבתי שעליו לקחת אחריות כלשהי (אני לא צודק?!) ולהחזיר לי סכום שיהיה יחסית ראוי ביחס למוצר שהוא פירסם לזה שקיבלתי ולכך קיבלתי הצעה של החזר של 15$.

אגב.. על המוצר שקיבלתי, אם הוא היה מפרסם אותו כראוי הוא היה מקבל מקסימום 250 או במקרה הטוב 300$.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מחזיר את המוצר, אתה יכול להגיש בקשה במכס, לקבלת המיסים חזרה (יש טופס לזה), בד"כ הם מחזירים.

לגבי האחריות, היא שלך בלבד, מבחינתו של המוכר הוא שלח לכתובת בארה"ב, אז מקסימום הוא יפצה על הטעות עם זיכוי על משלוח בתוך ארה"ב.

כשמוכר מציין שהוא שולח רק בארה"ב, אז זה מה שהוא לוקח בחשבון, על שימוש בחברה כגון מסטופ ויושופ, האחריות היא על הקונה (ועל החברה להביא לקונה את החבילה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה adiz באמת לא ידעתי שזה אפשרי..

אבל עדיין אם אני שולח את המוצר חזרה, עלי לשלם את המשלוח חזרה (והם רוצים שזה יהיה דרך fedex) וכמובן שכבר שילמתי את המשלוח לארץ.

בקיצור אין דרך לא לצאת מופסד ממקרה כזה לפי מה שאני מבין מכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה מבקש זה בערך כמו שאני אקנה כרטיס טיסה לתאילנד, אגיע לשם, אקנה מוצר מסויים ואחזור לארץ.

בארץ, הוא יפסיק לעבוד אחרי 2 דקות שימוש. קורה. אני אשלח מייל לחנות ואבקש מהם זיכוי. סבבה. הם יסכימו.

ואז אני גם אדרוש מהם שיחזירו לי את מחיר כרטיס הטיסה (כ-1,000 דולר) כי טסתי לשם במיוחד בשביל לקנות את המוצר הזה...

מה המוכר אשם ששילמת על שירות משלוח שלא קשור אליו?

מה הוא קשור לתשלומי המיסים שלך?

למיטב הבנתי הוא היה מוכן להחזיר לך את מלוא התשלום. ואל תהיה הדמגוג, ה-15$ פיצוי זה אם אתה משאיר את המוצר אצלך... אתה לא רוצה אותו? תחזיר אותו ותקבל את מלוא הסכום ששילמת למוכר. אפילו בארץ עם כל החוקים החדשים לא היית מקבל יחס כזה טוב. אין לך על מה להתלונן :/

את המיסים אתה יכול לקבל בחזרה.

את העמלה של UShops, אני בספק. אחרי הכל הם סיפקו לך במלואו את השירות ששילמת עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעויות קורות ואם הוא הסכים להחזיר לך את הסכום המלא אז אי אפשר לאמר שהוא התנער מאחריות אלא להפך.

מפה זה שלא מוצא חן בעיניך פיצוי שהוא הציע לך זה לבחירתך.

המצב שנקלעת אליו זה בגלל שבחרת להזמין מחו"ל דרך חברה חיצונית, איפה הוא אשם פה? זה משהו שהיית צריך לקחת בחשבון בהזמנה מחו"ל, לא שתהיה טעות אבל באם קרה משהו ההתנהלות היא מול אדם בחו"ל כולל עלויות משלוח. תחשוב על זה הפוך, אם היית מוכר משהו רק למישהו מישראל ומישהו היה משתמש באיזה שירות משלוחים וטיפול חיצוני בשביל להזמין את זה לארה"ב ונניח וקרתה טעות, היית מחזיר לו את עלויות השילוח לחו"ל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Milford Cubicle האנלוגיה שלך לגמרי לא בכיוון (מה הקשר למוצר שמפסיק לעבוד??) ואתה נשמע כאילו אתה בכלל לא קורא מה שאני כותב.

שוב פעם, אני לא מבקש ממנו החזר על המיסים ששילמתי בארץ אלא החזר חלקי (ויחסי) על המוצר הנחות משמעותית מזה שחשבתי שאני קונה לזה שהוא שלח לי.

אם נשתמש באנלוגיה שלך זה יותר כמו שתטוס לחול, תקנה מוצר מסויים, ורק כשתגיע לארץ תפתח אותו ותראה שקיבלת מוצר שונה מזה שחשבת שקנית,ובנוסף שילמת עליו מיסים בארץ. (בבקשה אל תהיה עכשיו אתה דמגוג ותגיד לי שזה אחריותי לבדוק את המוצר לפני שאני יוצא מהחנות כי פה לא הייתה לי האפשרות הזאת)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

justUser אתם מדברים כאילו אתם מגנים עליו ולא ברור לי למה..

הבן אדם דיי רימה אותי, וזה לא קשור איך הזמנתי את המוצר ומה שילמתי עליו בארץ (אני מתחרט שהוספתי את הפרט הדי שולי הזה).

גם אם הוא היה שולח את המוצר ישירות אליי, בלי שום חברת תיווך, עדיין היה עלי החזיר את המוצר אליו על חשבוני ולהפסיד כסף על הטעות שלו... זה מה שאתם אומרים בעצם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עומרי לדעתי אתה טועה קצת בחשיבה שלך...

אתה צודק במידה והקונה סתם לא מרוצה מהמוצר שנשלח אליו, אבל ברגע שהמוכר ביצע הטעיה ובעצם פירסם מוצר שונה ממה שהוא מוכר אז לדעתי האשמה היא של המוכר וכל האחריות עליו.

דוגמא הכי מפגרת, ולמרות שלא הגיונית זו תיהיה המחשה טובה.

נגיד והזמנת מוצר ב1000$ לא משנה עכשיו מזה והמוכר שלח לך בחבילה שקית במבה, ועל החבילה כתוב 1000$ עם קבלה והכל.

המכס ראה את המחיר וחייב אותך מיסים 330$.

פתחת את החבילה וגילית ששלחו לך שקית במבה...

אתה עדיין חושב שזו לא אשמת המוכר והוא לא צריך להחזיר לך את המיסים ששילמת?

לא מדובר במקרה תמים, למרות שאני לא יודע בדיוק מה פותח הדיון קנה ומה קיבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוסי קלעת בול!

ומה שהזמנתי היה טלסקופ שעולה כ1500 דולר חדש וזה שקיבלתי עולה בערך חצי מכך.

בקיצור, רק רציתי לדעת אם יש לכם פתרון לבעיה ואני מוצא את עצמי מצטדק בלי סוף על זה שביקשתי החזר.. wtf??

אגב.. כבעל חנות, אם הייתי מוכר למישהו מוצר מסויים ובטעות הייתי אורז לו מוצר זול יותר, לא הייתה לי שום בעייה אם הוא היה חוזר אלי ומבקש, במקום להחזיר לי את המוצר, שאתן לו את ההפרש ממה שהוא שילם לשווי המוצר שהוא קיבל.

זה כל כך לא הגיוני שזה מה שאני מבקש מהמוכר??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החזר מלא על הבמבה יהיה 1330$ ולא 1000$

ה330$ שהמוכר שילם מעבר הם נזק שנגרם לקונה בגלל המוכר ובאשמתו והקונה לא צריך לספוג את זה.

וגם את המשלוח חזרה המוכר צריך לממן.

אני מקווה שזה באמת ככה, עוד לא קרה לי.

אבל אם נדבר על המקרה הנל אז זה קצת יותר בעייתי מכיוון שהמוצר נשלח בתוך ארה"ב, כאן סוגיית ההחזר על המיסים קצת בעייתית ולדעתי זה לא באחריות המוכר, וגם לא המחיר הגבוה של המשלוח חזרה, אלא רק מחיר של משלוח בתוך ארהב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...