אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection" - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אכלתי אותה עם- "eBay Buyer Protection"


qbni

Recommended Posts

וואו milford אתה איטי אחי.. וזה הפוסט האחרון כי לא באתי להתווכח איתך.

הבעיה היא שבכל מקרה אני זה שמפסיד פה כסף על הטעות/מעילה שלו :bash: כי המשלוח חזרה הוא על חשבוני, וזה משלוח יקר מאוד מאוד מאוד.....!

האמת.. אני מתחיל להבין למה כל החנויות בארץ דופקות את אותנו... אנחנו פשוט מבקשים את זה.

יוסי, שוב.. את ההחזר על המיסים אני לא מצפה לקבל ממנו, ואגב מסתבר שהקונה כן סופג את ההפסד וזה מה שמעצבן פה.

ראו הוזהרתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 74
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

:facepalm: בתור אחד שיצא לו להתעסק עם כמה מוכרים טובים בארהב... רובם באים לקראתך ומוכנים לעשות מעל ומעבר בשביל לסייע

אבל במקרה הזה אתה (הלקוח) דפקת את המוכר, יש סיבה לזה שלא מעט מוכרים לא מוכנים לשלוח מחוץ לגבולות ארהב כי זה עושה להם כאב ראש מיותר (להלן המקרה שלך)

המוכר שלח מוצר אחר בטעות (או שלא), סבבה... הוא מודה שהוא טעה ומוכן לשלוח את המוצר הנכון או לזכות אותך. עד לפה המוכר עושה 100% ממה שמצפים ממנו

אתה לעומת זאת בא למוכר, אומר שרימית אותו בעצם ושהמשלוח הגיע לישראל ולא ארהב כמו שהוא שלח (מבחינתו ומבחינת איביי, ברגע שהמשלוח נחת בחברת המשלוחים הם עשו את שלהם... השאר זה באמת בעיה שלך)

אל תצפה מהמוכר לפצות אותך על בעיה שאתה גרמת לו ושהוא לא תכנן בכלל להגיע אליה על ידי כך שהוא באמת לא מוכר דברים מחוץ לארהב

עם כל הצער שבדבר, אתה תספוג את ההפסד הזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק בשביל הרקורד... המוכר ידע על הכוונה שלי להשתמש בחברה הנל לשליחת המוצר לישראל, ואם הוא לא רצה להסתבך, הוא פשוט היה צריך לבדוק את המוצר לפני שהוא שולח אותו (בהנחה שזאת באמת הייתה טעות בתום לב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שבכל מקרה אני זה שמפסיד פה כסף על הטעות/מעילה שלו :bash: כי המשלוח חזרה הוא על חשבוני, וזה משלוח יקר מאוד מאוד מאוד.....!

אבל זאת כבר בעיה שלך.

אם אתה תמכור משהו למישהו, עם משלוח פה בארץ. מתל אביב לחיפה נניח. ואחרי שבוע הוא פתאום יבוא ויגיד לך שהוא פתח את הקופסה וגילה שהמוצר לא נכון והוא רוצה להחזיר אותו. אתה תסכים, נכון? יופי.

ואז הוא פתאום יגיד לך: "אה שומע, אני כבר לא בחיפה.. אני בניו יורק. ומשלוח חזרה אליך עולה לי 100 דולר. ואני גם שילמתי עוד 100 דולר על המשלוח מחיפה לניו יורק ועוד 200 דולר על המיסים פה בניו יורק אבל על המיסים אני מוותר לך אחשלי.. אז בקיצור, תחזיר לי עוד 200 דולר על המשלוח כדי שאני לא אצא מופסד תודה אחשלי גיבור תודה!" ::)

איך תגיב?

מעבר לזה, כמעט אצל כל חנות וכל מוכר שפגשתי בחיים - המשלוח של המוצר בחזרה לחנות היה באחריות (קרא: במימון) הקונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל זאת כבר בעיה שלך.

אם אתה תמכור משהו למישהו, עם משלוח פה בארץ. מתל אביב לחיפה נניח. ואחרי שבוע הוא פתאום יבוא ויגיד לך שהוא פתח את הקופסה וגילה שהמוצר לא נכון והוא רוצה להחזיר אותו. אתה תסכים, נכון? יופי.

ואז הוא פתאום יגיד לך: "אה שומע, אני כבר לא בחיפה.. אני בניו יורק. ומשלוח חזרה אליך עולה לי 100 דולר. ואני גם שילמתי עוד 100 דולר על המשלוח מחיפה לניו יורק ועוד 200 דולר על המיסים פה בניו יורק אבל על המיסים אני מוותר לך אחשלי.. אז בקיצור, תחזיר לי עוד 200 דולר על המשלוח כדי שאני לא אצא מופסד תודה אחשלי גיבור תודה!" ::)

איך תגיב?

מעבר לזה, כמעט אצל כל חנות וכל מוכר שפגשתי בחיים - המשלוח של המוצר בחזרה לחנות היה באחריות (קרא: במימון) הקונה.

מילפורד אמרו לך פעם שאתה מביא חשק לבן אדם לחנוק את עצמו? טוב אני אגיד את זה שוב:

[glow=red,2,300]לא ביקשתי החזר על המשלוח אלא את ההפרש בין מה ששילמתי למה שקיבלתי![/glow]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני במקומך הייתי מנסה קצת יותר לכבד את האנשים שמנסים לעזור לך, בין אם זה מנהל פורום/האתר או לא.

יש לך 4 אפשרויות:

1. לבוא עם המוכר במשא ומתן לגבי ההחזר/משלוח חזרה וכו'.

2. אם לא סגרו לך את הדיספיוט, לנסות ולהסביר את עצמך יותר טוב, ולהציע את הפתרון שמקובל עליך.

3. לדווח לחברת האשראי שלך על "כשל תמורה", במקרה זה תקבל את הכסף חזרה ופייפאל ללא ברירה יחייבו את המוכר, יש סבירות מאוד גדולה שיחסמו לך את חשבון האיביי/פייפאל.

4. עשו לך בית ספר, תכתוב למוכר פידבק שלילי ותמשיך הלאה (וזה בעיקר בגלל שהמוכר לא מוכן להחזיר לך באופן יחסי על שווי המוצר שכן קיבלת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני במקומך הייתי מנסה קצת יותר לכבד את האנשים שמנסים לעזור לך, בין אם זה מנהל פורום/האתר או לא.

יש לך 4 אפשרויות:

1. לבוא עם המוכר במשא ומתן לגבי ההחזר/משלוח חזרה וכו'.

2. אם לא סגרו לך את הדיספיוט, לנסות ולהסביר את עצמך יותר טוב, ולהציע את הפתרון שמקובל עליך.

3. לדווח לחברת האשראי שלך על "כשל תמורה", יש סבירות מאוד גדולה שיחסמו לך את חשבון האיביי/פייפאל.

4. עשו לך בית ספר, תכתוב למוכר פידבק שלילי ותמשיך הלאה (וזה בעיקר בגלל שהמוכר לא מוכן להחזיר לך באופן יחסי על שווי במוצר שכן קיבלת).

אני לחלוטין מכבד את כל מי שמנסה לעזור אבל אני מרגיש שמילפורד יותר מנסה לצאת צודק מאשר לעזור לי..

מצטער אם אני נשמע מזלזל כי אני לגמרי לא, ואני מודה לכם מאוד על העזרה.

לגבי האפשרויות שהעלית בפניי:

1- כמו שכתבתי, ניסיתי לשאת ולתת איתו אך הוא מוכן להחזיר לי את 15 הדולרים ששילמתי על המשלוח בתוך ארה"ב כאילו הבעיה שלי היא עם המשלוח ולא עם המוצר :kopfpatsch: .

2- לא סגרו את הדספיוט, אבל הגיעו להחלטה כאילו לטובתי (לשלוח חזרה את המוצר) ולא יכולתי יותר להגיב בכלל או לערער באותו שלב רק אם אני סוגר את התיק ומשאיר תגובה, אז זה מה שעשיתי ודיי התעלמו מהתגובה.

3- נשמע כאילו אם אני עושה דבר כזה אז לא אוכל לקנות יותר דרך איביי ואני לא מעוניין בזה.

4- זה מה שחשבתי.. :-\ .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי אתה מבקש ממנו הפרש מחיר...

יש עליו ביקורות מרוכשים אחרים?

כן.. יש לו 50 חוות דעת חיוביות.

מוצר זהה לזה שקיבלתי נמכר כרגע ב250$ במכרז עם הצעה אחת ואני מאמין שהוא שיסתיים במחיר הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומי אמר שזה המחיר שהוא שילם עליו? מאיפה אתה יודע שהוא לא שילם עליו 1000$ והוא מוכן ללכת לקראתך ואפילו לזכות אותך 15$ על המשלוח?

שאלתי אם הוא מוכר אותו כי לבקש הפרש מחיר על מוצר אחר שקיבלת שהוא ורק הוא מוכר במחיר זול יותר זה צודק והוגן אבל כשלא הוא המוכר אז הצודק וההוגן שהוא יקבל ממך את המוצר חזרה ויחליף לך במוצר הנכון או לחילופין יתן לך זיכוי מלא כולל המשלוח בתוך ארה"ב ששילמת עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדפקתי בצורה דומה כשהזמנתי חילופי למחשב . הלוח הגיע תקול והחנות היתה מוכנה להחליף אותו או לזכות אותי רק אם וכאשר אשלח אותו חזרה ללא התייחסות לדמי המשלוח חזרה\מכס. אני טענתי שאו שישלמו דמי המשלוח חזרה במקרה של החלפה או שישלמו את דמי המשלוח + המכס ששילמתי ומחיר המוצר המקורי במקרה של זיכוי. כמובן שEBAY BUYER PROTECTION (עאלק) לא עזר לי. בסוף קיבלתי זיכוי רק על הסכום המקורי + קופון של 10 דולר מאיביי (שלא כיסה את העלויות הנלוות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הוגן לחלוטין.

אני לא מבין למה אנשים חושבים שהמוכר מחו"ל צריך לשלם להם ב"חזרה" את הכסף שהם שילמו למדינת ישראל. מה הוא קשור??

רוצה את הכסף הזה בחזרה? פנה למי ששילמת לו את הכסף הזה - פנה למכס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מילפורד לדעתי אתה מספספס פה את הנקודה.

זה לא שמישהו מצפה מהמוכר להחזיר סכום ששולם למדינה. המוכר גרם נזק כלכלי לקונה. והוא לא עשה את זה בתום לב. אם נסעתי 100 ק"מ לקנות מוצר וחזרתי וגיליתי שרימו אותי בכוונה אז מי ישלם על הזמן והדלק שלי? המוכר, ברגע שאני אתבע לו את התחת (כמובן שזה בחיים לא מגיע לבית משפט, אבל מבחינת החוק זה המצב).

ברגע ששיקרת בפרסום (או עברת על כל חוק אחר לצורך העניין) וגרמת נזק כלכלי למישהו, אתה אחראי על הנזק הכלכלי הזה. גם אם זה שולם למדינה וגם אם זה שולם לסבתא שלי. תחשוב על זה כמו הוצאות משפט - למה המפסיד צריך לשלם כסף למנצח למרות שזה בכלל כסף ששולם לעו"ד? זה הרי ככה בכל תחום. ברגע שצד אחד גורם נזק כלשהו לצד שני, הוא צריך לשלם. מאד פשוט. ופה נגרם נזק, והסיכוי שזה היה טעות מאד קטן. זה לא מקרה של החזרה בגלל שזה מוצר תקול - מדובר במוצר שונה ממה שפורסם. בגלל הפרסום השקרי נגרם נזק כלכלי לקונה. מי אחראי על הנזק הכלכלי הזה אם לא המוכר ששיקר?

כמובן שאין שום סיכוי שהוא יראה את הכסף הזה. אבל מבחינת החוק היבש אני די בטוח שמגיע לו החזר מלא.

אולי אם ה'שופט' לא משוכנע שמדובר ברמאות מכוונת אלא טעות בתום לב, עדיין סביר להניח שהוא יפסוק על איזה פיצוי, גם אם לא מלא - כי עדיין נגרם פה נזק כלכלי ועדיין המוכר אשם.

עריכה:

שכחתי נקודה - לגבי זה שהמוכר בכוונה מוכר רק בתוך ארה"ב - זה לא מנער אותו מאחריות לגבי הנזק שהוא גרם. פה הנזק נגרם כתוצאה ממשלוח אבל במקרים אחרים נזק יכול להגרם מהרבה סיבות וזה לא משנה מה הסיבה. הנזק נגרם בגלל עבירה על החוק ורמאות של המוכר. הוא עדיין אחראי לזה ב-100%. במלים אחרות, אם המוכר היה שומר על החוק ולא 'טועה' - לא היה נגרם הנזק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...