כמה "להשקיע" באוטו? - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה "להשקיע" באוטו?


MoRtZkInG

Recommended Posts

אכן, מעולה שכך.

גם יצא לי לנהוג על ג'טה TDI דור 5, יופי של .

הג'טה TDI בגירסה החזקה שלה היא מדהים, לדעתי אפילו יותר טוב מה-TSI.

הבעיה היא שהיא לא קיימת בארץ (ביבוא סדיר).. בארץ ה-TDI מגיעה רק בגירסה החלשה יותר, וברמת איבזור בסיסית בלבד. חבל מאוד.

אבל כן, גם בגירסה החלשה יותר עדיין מדובר על אחלה :)

ולידע כללי, מה בדיוק הבעיה עם גאטה דור 6?

הג'טה דור 5 היתה "יקרה מידי" לעומת המתחרות בקטגוריה שלה. לא בגלל תמחור גבוה, אלא בגלל שהיא פשוט היתה "איכותית מידי" - עלות הייצור שלה היתה גבוהה ולכן היה לה קשה להתחרות במכירות מול משפחתיות אחרות שהיו זולות ממנה.

בדור 6, גם הג'טה וגם הגולף (לא יודע אם זה נכון גם לגבי פאסאט), שזה הרי בערך אותו , עברו סידרת "התאמות" - בקיצור, יישור קו וירידה ברמה כדי להיות שוות ערך לשאר המתחרות בקטגוריה. החל מאיכות הגימור והחומרים (למשל הפלסטיק בדשבורד מרגיש זול יותר), ועד דברים דיי משמעותיים כמו וויתור על בלמי דיסק אחוריים (אלא רק קדמיים) בניגוד ל-4 בלמי דיסק בדור 5.

השינויים האלה ועוד, גרמו לזה שמחיר הג'טה דור 6 היה באופן משמעותי זול יותר מהג'טה דור 5. יאמר לזכותם שלמרות הקיזוז הם דווקא הוסיפו באופן מובנה דברים שבדור הקודם היו תוספות בתשלום - דיבורית BT מובנית ועוד כל מיני דברים.

הג'טה דור 6 היא מכונית משפחתית זולה (בחו"ל... בארץ המחירון שלה לא ירד בשקל..), שממוקמת מול מזדה 3 ושות'.

הג'טה דור 5 היא מכונית שהיתה הרבה יותר קרובה לפאסאט (שמנצחת כמעט בכל מבחן דרכים שיצא לי לראות, את המתחרות מהמשפחה שלה - מזדה 6, הונדה אקורד וכו') מאשר למשפחה הנוכחית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ואיך אני בודק את זה?

אני צריך לפתוח מכסה מנוע... ואז?

לעשות את זה אחרי שהאוטו נסע קצת או שהוא עוד קר? מה אני פותח? איפה? איך בודקים (אני מניח שזה לא בריכה של מים אלא מין צינור קטן ושחור שלא רואים כלום בפנים...)

זה לא משנה אם הרכב חם או קר.

אתה פותח את המכסה מנוע, ומסתכל צמוד לדופן הקדמי.

אתה פותח את הפקק שיש על הפלסטיק שצמוד לרדיאטור (שבמקור הוא שקוף חלבי כזה, אבל אחרי כמה שנים מאבד שקיפות)

מסתכל פנימה ומחפש צבע כחול (עד שנת 2005) או אדום (2005-2006) כמה שיותר חזק. אם יש, זה כנראה פראפלו, כי רוב נוזלי הקירור האחרים בשוק מגיעים בירוק או שקוף.

בבדיקה של הרכב במכון בדיקה גם יכולים להגיד לך אם יש סימנים לקורוזיה ברדיאטור/על הראש מנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשום פנים ואופן אין לפתוח את הפקק של הרדיאטור כשהרכב חם. במידה והמנוע התחמם אתה עלול לספוג כויות רציניות.

הפקק בפונטו לא על הרדיאטור. הוא על המיכל שצמוד.

המים במיכל הזה נמצאים למטה למטה, גם אם תפתח את הפקק שהכל רותח בטירוף, מים לא יזנקו עד ליציאה מהמיכל, מדובר על שטח ריק של מעל 40 ס"מ, וזו ממש לא צינורית דקה.

חוץ מזה, צריך שהרכב קצת יתקרר כדי שתוכל לדחוף את הידיים מתחת למכסה מנוע ולפתוח אותו.

שהרכב מספיק קר בשביל לפתוח את המכסה מנוע, הוא גם במצב שהמים ברדיאטור לא יעשו לך כלום.

^מתייחס לפונטו ספייס בלבד, ולא לשום אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...