כמה "להשקיע" באוטו? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה "להשקיע" באוטו?


MoRtZkInG

Recommended Posts

לדעתי לקנות חדש בזמננו הוא אחד הדברים ההכי גרועים שאדם יכול לעשות.

לקנות בן שנה - שנתיים ולחסוך איזה 20-25K שגם אם תקנה חדש מהסוכנות יאבד את זה תוך שנה.

וגם לפני שקונים לפני שמגדירים תקציב, קודם חושבים מה רוצים מהרכב.

אם זה כוח, מהירות וספורטיביות

או רכב משפחתי או שבכלל מחפשים רכב קטן בשביל להתנייד בערים בעיקר.

קודם כל תענה לעצמך על השאלה של "מה אני צריך מהרכב" ואז תגדיר מחירון ותחפש את את הרכב המתאים לך בתקציב שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

יודעת גם יודעת גאוגרפיה.

לעומת זאת, אני חושב שאתה פחות בקיא בהבנת הנקרא (או לחילופין שוק היבואנים בארץ).

אני אמרתי שצ'מפיון נותנים אחריות לשנתיים - לא דיברתי על מכוניות גרמניות. צ'מפיון זה גם סקודה וסיאט. אתה משום הגבת כאילו אני מדבר על מכוניות מגרמניה.

מעבר לזה, פולו, איביזה, A1 ופאביה הן כולן דומות-עד-זהות מכנית. איביזה ופאביה היום הן לא ממש פחות גרמניות מפולו. על בסיס מה אתה שופט גאוגרפיה של רכב? ארץ ייצור? ארץ מוצא מקורית? ארץ מוצא של בעלים נוכחי? הרי VAG מייצרים מכוניות גם בברזיל וארה"ב.

ויותר מזה - המפעל שמייצר את כל מנועי ה-1.2TSI של VAG, יושב תחת סקודה בצ'כיה - וזה כולל המנוע שבפולו ה'גרמניה'.

בקיצור, הטיעון המקורי עדיין עומד - מבית VW הוא האופציה הכי זולה למי שמחפש איכותי וידני. וכן, זה בהחלט משתלם גם אם זה רק שנתיים אחריות.

ואם תקרא לפאביה שלי מסכנה עוד פעם אחת זה יהפוך לעסק אישי :jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בישראל איזושהי סגידה לסקודה, במיוחד הפאביה...

רק מה? הפאביה, עם המנוע המצוין שלה (מתייחס ל 1.2TSI), מגיעה עם פחות אחריות מהמתחרות, ובתנאים פחות טובים, ומיובאן עם מוניטין דרעק בשירות

עם דירוג בטיחות נמוך יותר (4 כוכבים ב NCAP מול 5 של כל השאר)

עם מושבים הרבה פחות טובים מהמתחרות האירופאיות האחרות, וכיול מתלים קשה יותר (כלומר, נוקשה יותר בכלליות)

והקרם דה לה קרם- מדובר ברכב מכוער בעליל.

מי שטוב לו עם כל זה, שיבושם לו.

רכב זה הרבה יותר מגלגלים הגה ומנוע.

בנוגע לגרסת ה 70 אלף שקל, אין שם יותר מדי דברים מיוחדים- המנוע 1.4 ותיק אבל אמין, הפאביה... פאביה, והמחיר הוא מה שמוצהר.

אישית הייתי לוקח בתקציב הזה את הקליאו בלי למצמץ לרגע, היא תיתן קצת פחות כוח, אבל תהיה נוחה הרבה יותר, מציעה יותר מרווח פנים, בידוד רעשים טוב יותר, והיא הרבה, הרבה יותר יפה.

זה בנוגע לפאביה.

ועכשיו לדרישה בתכל'ס של פותח הדיון, מה שהרבה אנשים משום מה מתעלמים ממנו-

אני לא ממש מבין את הקטע של בנאדם שמבקש בתקציב מסוים, ואומרים לו "תקנה משהו בכפול מהתקציב".

בסביבות ה 30K אוטומט יש פחות או יותר-

דייהטסו סיריון פליטות ליסינג (צריך להצפין קצת מ 30 לכיוון ה 40)

פיאט פונטו ספייס 2005-2006 אוטומט (גרסת ה 80 כ"ס)

יונדאי גטס (הידועה גם כ "מטחנת דלק")

VW פולו

זה פחות או יותר הכיוון של מה שאפשר לקבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בישראל איזושהי סגידה לסקודה, במיוחד הפאביה...

רק מה? הפאביה, עם המנוע המצוין שלה (מתייחס ל 1.2TSI), מגיעה עם פחות אחריות מהמתחרות, ובתנאים פחות טובים, ומיובאן עם מוניטין דרעק בשירות

עם דירוג בטיחות נמוך יותר (4 כוכבים ב NCAP מול 5 של כל השאר)

עם מושבים הרבה פחות טובים מהמתחרות האירופאיות האחרות, וכיול מתלים קשה יותר (כלומר, רכב נוקשה יותר בכלליות)

והקרם דה לה קרם- מדובר ברכב מכוער בעליל.

מי שטוב לו עם כל זה, שיבושם לו.

רכב זה הרבה יותר מגלגלים הגה ומנוע.

בנוגע לגרסת ה 70 אלף שקל, אין שם יותר מדי דברים מיוחדים- המנוע 1.4 ותיק אבל אמין, הפאביה... פאביה, והמחיר הוא מה שמוצהר.

אישית הייתי לוקח בתקציב הזה את הקליאו בלי למצמץ לרגע, היא תיתן קצת פחות כוח, אבל תהיה נוחה הרבה יותר, מציעה יותר מרווח פנים, בידוד רעשים טוב יותר, והיא הרבה, הרבה יותר יפה.

זה בנוגע לפאביה.

ועכשיו לדרישה בתכל'ס של פותח הדיון, מה שהרבה אנשים משום מה מתעלמים ממנו-

אני לא ממש מבין את הקטע של בנאדם שמבקש רכב בתקציב מסוים, ואומרים לו "תקנה משהו בכפול מהתקציב".

בסביבות ה 30K אוטומט יש פחות או יותר-

דייהטסו סיריון פליטות ליסינג (צריך להצפין קצת מ 30 לכיוון ה 40)

פיאט פונטו ספייס 2005-2006 אוטומט (גרסת ה 80 כ"ס)

יונדאי גטס (הידועה גם כ "מטחנת דלק")

VW פולו

זה פחות או יותר הכיוון של מה שאפשר לקבל.

פותח הדיון לא ביקש המלצות בתקציב - אלא פתח דיון על כמה שווה להשקיע באוטו - והוא קיבל כמה וכמה דעות בעניין. ביניהן שלי - בלי להגיד מה הוא צריך מהרכב השאלה הרבה יותר מדי כללית.

לגבי הפאביה... אם כבר נכנסת לזה:

1) מתלים - נוקשות זה לא חסרון זה העדפה. אני לא מסוגל לנהוג על רכב רך. קליו לא מביאה כיול מדהים, היא בסה"כ רכה יותר - זה לא איזה שילוב מדהים בין נוחות לאחיזה (כמו ה-205 שלי עליה השלום). זה לא נוח לי וזה לא נותן בטחון בפניות וגם אבסולוטית האחיזה בד"כ תהיה יותר נמוכה.

2) לא יודע לגבי שאר הגרסאות, אבל המושבים בגרסת מאד נוחים, בעיקר בנסיעות ארוכות - שוב, עניין של טעם ושל מבנה גוף.

3) מרווח פנים - הסקודה מאד מרווחת, וגם אם לא ברמה של הקליו (באמת שאני לא זוכר כזה הבדל אבל ניקח את המילה שלך - כי המספרים פה די זהים על הנייר) היא בהחלט מרווחת, ותא המטען שלה גם גדול יותר, למי שזה חשוב.

4) אבזור - מרשימת האבזור אני לומד שבקרת שיוט זה הדבר היחידי שיש בקליו ואין בפאביה. ויש דברים בפאביה וחסרים ברשימת אבזור של הקליו - אולי יש אותם והם לא טרחו לציין: פנסי ערפל, חישוקים קלים, בקרת אקלים, הגה מתכוונן לעומק.

5) מכוערת? ברצינות, זה הטיעון המרכזי - קרם דה לה קרם?

בוא נתעלם מכל ענייני הטעם - מה קיבלנו:

הקליו יותר בטיחותית ויש שלוש שנים אחריות. הפאביה חזקה משמעותית וגם חסכונית יותר. יש לה יתרון קל באבזור ויש שיגידו גם באמינות - אם כי זה נתון לדיון (הקליו פותחה ותוכננה לפני 'מהפך האמינות' של רנו). אבל השרות אמור להיות חרא (אם כי אני כבר שלוש שנים עם צ'מפיון ובינתיים הכל בסדר).

מעבר לזה, למי שרוצה גרסה חזקה ומאובזרת ידנית, הקליו בכלל לא בתמונה - אם אתה רוצה קליו ידנית אתה צריך לסמן את הבוקסה 'אקסטרא עגלה 1.2' בטופס הזמנה. עם המחיר היום זה סביר, לפני כמה חודשים זה ממש לא היה רלוונטי.

אני מבין שאתה לא אוהב את האוטו, וזה באמת בסדר - אבל לא יזיק להסתכל על התמונה הגדולה ופחות לזלזל באנשים שחושבים אחרת. לא קשה להבין שבסיטואציות מסוימות הפאביה היא בחירה מצוינת. כמובן שבסיטואציות אחרות זה כבר סיפור אחר לגמרי - כל אחד מה שמתאים לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חיפשתי רכב ב-20 אלף ומהר מאוד הבנתי שלא אמצא רכב נורמלי בתקציב. התקציב עלה ל-40 אלף. ב-40 בהחלט אפשר למצוא מכונית טובה, אבל זה סוג של הימור. מדובר במכונית בת מספר שנים עם בלאי טבעי שצריכה לעבור טיפול גדול וסיכוי טוב ליפול על תיקונים יקרים. במצטבר לאורך מספר שנים הוצאות על רכב משומש עלולות להגיע למחיר של רכב חדש בקטגוריה מיני-סופר מיני שגדלה בקצב מטורף. בסופו של דבר החלטתי לקנות מכונית מיני חדשה. בהתחלה הזמנתי פיג'ו 107, ביטלתי וקניתי קיה פיקנטו. עברתי מעל 5,000 ק"מ על הרכב ולדעתי זו הייתה עסקה מצויינת. באותה תקופה סקודה פאביה לא נמכרה ב-70 אלף. לדעתי היום פאביה עסקה יותר טובה.

אני נוהג מעל 20,000 בשנה. השיקול העיקרי ברכישת רכב היה אמינות וצריכת דלק נמוכה. פיקנטו עונה על הדרישות. אין לי בעיה עם ידני.

קודם מה אתה מחפש ברכב? הבנתי שאתה רוצה אוטומט. לגיטימי. מה עוד מעניין אותך? כמה תיסע בשנה? באיזה אזור? כמה זמן אתה מתכנן להחזיק ברכב? אם אתה תחזיק ברכב חדש תקופה ארוכה (5-6 שנים) ירידת ערך לא צריכה להיות שיקול מרכזי. אמינות, אחריות ושירות של היבואן כן. לעיתים רכב חדש יכול להיות יותר משתלם מרכב משומש. רכב משומש זה לא רק הוצאות על תיקונים. זה גם כאב ראש, אובדן שעות עבודה, התמודדות מול מוסכניקים נוכלים ועוד.

שוק המשומשת משתנה בקצב מסחרר. מחירון הפך לחתיכת נייר שלא משקפת את המצב בשוק. מצד אחד שוק המכוניות הקטנות מושך אלפי לקוחות, מצד שני שוק הליסינג פולט המון מכוניות במחירים טובים ובעסקאות מימון נוחות. יש לי שכן שקנה לפני שנה מאזדה דמיו שנת 2001 מגעילה ב-40 אלף שקל. 40 אלף! זה הסכום שאני משלם ב-3 שנים בעסקת מימון נוחה בלי ריבית על רכב חדש. היום אם אתה מוכר דמיו לך תמצא את הפראייר שישלם 40 אלף על פחית ספרטנית בלי בטיחות. תיאורטית אתה יכול להוריד היום אנשים לברכיים.

בשוק החדשות נכנסו המון דגמים זולים, אבל אני אתן לך את נבחרים

א. פיקנטו ידנית ב-63 על הכביש. אחלה רכב. אחריות טובה. ציון מכובד במבחני הריסוק. (86% הגנה לנוסעים) מאובזרת. (כלומר לא ספרטנית)

ב. פיקנטו אוטומט ב-74/76. ב-76 מקבלים רכב קצת יותר מאובזר בהשוואה לידנית. מנוע יותר חזק.

שים לב רשימת המתנה באורך הגלות. אם אתה מזמין היום אתה לא מקבל לפני 2012. ב-2012 יגיעו דגמים חדשים (פיאט פנדה החדשה, פולקסווגן אפ!, פיג'ו 108)

ג. סקודה פאביה ב-70. לדעתי עסקה מעולה.

ד. רנו קליאו ב-70. אחלה רכב.

אל תסתכל על אלטו, ספארק, פיג'ו 107. המכוניות האלה סיימו את תפקידן בשוק.

בשוק המשומשות תעשה סיבוב במגרשי הליסינג. חברות הליסינג נתקעו עם מלאי ענק של מכוניות (בגלל שוק המיני החם) ויש היום חבל על הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אכתוב את האופי נסיעה שלי, למרות שלא התכוונתי. הכוונה שלי היא לא להפוך את זה לעוד תראד המלצה למכונית, אלא באמת דיון על השאלה כמה שווה להשקיע באוטו, בדיוק הדיון שלב כתב - אמינות של אוטו חדש ביוקר לעומת מחיר יותר זול אבל טיפולים ואחזקה...

אני אסע על האוטו כ-80 ק"מ ביום, משהו כמו 1500-2000 ק"מ בחודש.

בעיקר נסיעה מישורית ובעיקר לבד (בדרך לעבודה וחזרה) - ולכן כן, שיקול של חיסכון (דלק + אמינות) הוא חשוב.

בנוסף לבטיחות ונוחות.

אני מניח שהאוטו הולך להיות אצלי שנתיים+...

אבל שוב, זה לא השאלה של כמה אני צריך להשקיע, זה השאלה האם להשקיע 80-90 אלף באוטו חדש, 50-60 באוטו בן שנתיים-שלוש או 30 באוטו בן 6.

^^^^^ איכס, הלכתי להקיא.

מה לעשות - יש לך המלצות אחרות או רק תגובות מיותרות כאלו?

על זה בדיוק פתחתי את הדיון - אני לא הולך להוציא סכום גדול כמוך על חדש, אלא בערך חמישית.

אני מצטער, אבל אני לא רואה את ההגיון לקנות חדש, חוץ מהיתרון שלא צריך ללכת ולחפש ולראיין בעלי ולעשות בדיקות במוסכים.

אבל בשביל זה לשלם פי 5 - לא רואה הגיון.

התכוונתי ללכת מחר לראות פיאט פונטו 2005 למשל בכ-25K שקל.

מה שמפחיד זה שהיא עשתה כבר 170K - ואלוהים יודע מה זה אומר על האוטו. מצד אחד זה הממוצע שאני הולך לנסוע על האוטו - אבל זה אומר גם על הטיפולים שהיא תהיה צריכה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

170 אלף ק"מ זה הרבה. זה היה הקילומטרז' של הפונטו שקניתי לפני שנה (מודל 95). מאז עשיתי 20K ק"מ בלי להוציא שקל על תקלות.

המון מזל מעורב. מכיוון שאתה נוסע די הרבה ובנסיעה מישורית, מיני חדשה יכולה להתאים בול. ב-60-70 אלף ש"ח אתה מקבל אחריות יצרן,

חיסכון משמעותי בדלק, די בטיחותי ואת הזכות להוריד את הניילונים. ההתפשרות? גיר ידני - אני חושב שזה שווה את זה.

חשוב להזכיר - הרכב הולך לשרת אותך המון. שווה להשקיע על משהו שישרת אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לעשות - יש לך המלצות אחרות או רק תגובות מיותרות כאלו?

התגובות שלי לא שונות משאר התגובות בדיון הזה - כולן היו מיותרות עד ההודעה האחרונה שלך שבא אתה מתאר מה אתה באמת מחפש ברכב, ולא רק "כמה נראה לכם שכדאי להשקיע" (שאלה שתלויה באופן ישיר בכמות הכסף הנזיל שיש לאדם העונה על השאלה - תשאל את שרי אריסון ותראה מה היא תענה לך... יש לי תחושה שהיא לא תסתפק ב-20K ש"ח).

ולעניין, את העצה שלי אתה כבר מכיר - חדש ואיכותי עדיף על פני גרוטאה מיושנת ו/או חדש אבל עלוב ומגעיל.

המחיר של הרכב לא רלוונטי בכלל (כל עוד יוצאים מנקודת הנחה שיש לך את הכסף). מה שרלוונטי זה רק עלות ה"אחזקה" שלו, כאשר אחזקה כוללת גם ירידת ערך כמובן.

למה לא רלוונטי? כי אם אתה קונה ב-50 אלף ואחרי שנתיים אתה מוכר אותו ב-30 אלף, אז הוא "עלה" לך 20 אלף. נתעלם רגע מהטיפולים. ואם אתה קונה ב-150 אלף, ואחרי שנתיים אתה מוכר אותו ב-120 אלף, אז הוא עלה לך 30 אלף.

כך שבפועל, ההבדל בין שני הרכבים בדוגמה הנ"ל - הוא 10 אלף ש"ח.

כמובן שאפשר להתחכם ולהתחיל לדבר על ערך הכסף, ומה היית מרוויח אם היית משקיע את אותו הסכום בקופת חיסכון וכו' וכל מיני בילבולי מוח שאנשים בפורומים אוהבים לעשות :) אבל בוא בינתיים נתמקד ב"עלות מעשית של רכב" ולא ב"מה כסף יכול לעשות בשבילך".

אז מעשית - אתה צריך (אם זה מעניין אותך כמובן) להסתכל על מחירונים של רכבים ולראות, לפי ההיסטוריה של ה-2-3 שנים האחרונות, מה ירידת הערך של הרכבים שאתה מתלבט לגביהם. ההפרש בין ירידות הערך - הוא ההבדל האמיתי ב"מחירי" הרכבים.

עכשיו, כשאתה יודע כמה כל רכב באמת עולה לך, תבדוק מה התקציב שאתה מוכן להשקיע. זה משהו שהרבה יותר קל להחליט כשיש לך טווח מחירים אמיתי ואתה רואה את ההבדל בתמורה של כל תקציב. הרי ברור שכולנו רוצים את התמורה הגבוהה ביותר, אבל אם אנחנו חושבים שההבדל הוא 150 אלף שקל, אז אנחנו לא מתייחסים לזה ברצינות.

אבל אם ההבדל היה "רק" 40 אלף? לא היית מעדיף רכב חדש ומפואר שהמחירון שלו הוא 150 אלף ש"ח (ולך הוא יעלה 50 אלף כי אחרי שנתיים אתה תמכור אותו ב-100 אלף), לעומת רכב מיושן במחירון 30 אלף ש"ח (שיעלה לך 10 אלף ש"ח כי אחרי שנתיים תמכור אותו ב-20 אלף) ?

אישית, אני הייתי משקיע את ה-40 אלף האלה לשנתיים בשביל איכות חיים גבוהה יותר. אבל אתה - תחשוב עם עצמך ותחליט :)

כמו שאמרתי, את ההעדפה האישית שלי אתה כבר מכיר - אירופאיות, ספציפית גרמניות (אבל לצורך העניין כל קונצרן VW הוא אותו דבר, כך שסקודה למשל גם נכנסת למשוואה), שמתייחסות אליך כמו שרכב שמכבד את בעליו צריך להתייחס אליך. ולא כמו רכב שמרגיש כמו מוצר מ-DX שאומנם "דומה" אבל זה פשוט לא זה...

אם משעמם לך אתה יכול לחפש דיונים בנושא VW בקארספורום, ספציפית אני זוכר שהיה שם ת'רד לגבי הפאסאט, לפני כחודשיים. להסתכל על גרפים ו-SPECS זה טוב לכרטיסי מסך. לדעתי (ולדעת אנשים אחרים נוספים), לא למכוניות. במכוניות יש דברים מעבר לדף הנתונים הטכניים.

אבל מכונית זה בעיקר עניין של טעם אישי. יש כאלה שמעדיפים אלפא רומיאו, לך תבין :)

כנס לסוכנויות, תתעניין, תבקש נסיעות מבחן.. מה אכפת לך. תרגיש מכוניות, תבין הבדלים. תחליט אם זה חשוב לך או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקילומטרז הצפוי שלך גבוה מאוד. מה שתחסוך על רכישת תוציא על תיקונים. אם לא אכפת לך משום פרמטר למעט מחיר ואובדן ערך הרכב הכי טוב יהיה סובארו DL שלא יתקלקל אף פעם כי אין ברכב משהו שיכול להתקלקל. אבל אם להיות ריאלים לדעתי הכי משתלם לקנות מיני חדש באזור ה-60-70 אלף או "אמיתי" באזור ה-50-60. בטווח ארוך ישתלם לך. או שאתה יכול ללכת בגישה של מילפורד. גם היא נכונה. בשבילו. כל אחד ושיקוליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מרוצה מהאלטו הידנית שלי (1:20 מעשית למרות שהיצרן מבטיח 1:26, למרות שאולי היום, הייתי קונה פיקנטו), אבל לענייננו, אוטו זה לא השקעה. זה הוצאה, וחתיכת הוצאה ארורה- ולכן הוא צריך לשרת מטרה אחת שהיא בכלל לא תנועה (זה גם אוטובוס או מונית יכולים להעניק לך)- אלא הענקת שקט נפשי- כלומר- מינימום ביקורים במוסך, מינימום הוצאות על דלק וביטוח ומינימום תקלות. מסקנה- השקע באיזה מיני סבירה- שלוש שנים של שקט, צריכת דלק מינימלית (לפחות בחלקן)- דבר שנראה נדרש בהתחשב בדרישה שלך ל2000 ק"מ בחודש וביטוח זול יחסית שמכסה הכל כולל גרירה ודברים מוזרים אחרים. באיבוד ערך מוערך של 8% בשנה (שנשמע לי חרטא, אבל מילא), בעוד שלוש שנים כשיגיע הזמן להפטר ממנה תוכל לקבל עליה גם מחיר סביר, איכשהו, ביחס להשקעה (סליחה, הוצאה). הבעיה היחידה עם כל המיני הידניות- היא- שהן ידניות- ואם נתקעים בפקק זה סיוט מהגיהנום פי כמה ממכונית אוטומטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...