מעבדים חזקים לא מתמודדים אפילו עם טעינת דף ברקע במקביל לצפייה וגלילת קיים? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעבדים חזקים לא מתמודדים אפילו עם טעינת דף ברקע במקביל לצפייה וגלילת קיים?


benyben

Recommended Posts

שלום.

אני ממשיך לנסות ולהבין את צווארי הבקבוק במערכת.

בעת קריאת התוכן באתר מסוים (כתבה בכלכליסט), אני נוהג לפתוח בטאב חדש כתבה נוספת (מאותו אתר).

אני שם לב שבזמן שהטאב החדש נפתח, הטאב הקיים בעצם הופך להיות מושבת. ממש כך.

הדבר מתרחש עד לסוף טעינת הטאב החדש, ואז היכולת לגלול מעלה ומטה (בדף שכבר נטען - זה הקיים אותו אני קורא) חוזרת לה.

מכיוון שאני תמיד מנסה להבין למה הדברים מתרחשים, אני מעלה את השאלה לכאן.

אציין שאני משתמש בגוגל-כרום (שאמור להיות המהיר ביותר), בכונן , ובמעבד ה 1090T.

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:kopfpatsch:

קודם כל - תודה! זאת הארה רצינית מאוד בשבילי. תמיד חשבתי שהביצועים של טעינת הדפים קשורים גם לחומרה, ומאוד הרגיז אותי שגם חומרה שמתאימה למשחקים מתקשה להתמודד עם טעינת דף ברקע.

עכשיו מסתבר שלא החומרה אשמה (:

הדבר אומר שמפתחי האתר (כותבי ה"קוד" שלו?) עשו עבודה לא כל כך טובה?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנסה לעשות את אותה פעולה עם האקספלורר ותראה אם זה קורה גם שם.

אם זה לא קורה באקספלורר תנסה להסיר את הכרום ולהתקין מחדש. אולי יש איזה תוסף או פלאג-אין שגורם לזה לקרות.

אני אישית עובד עם עם מעבד חלש בהרבה וזה לא קורה.

כמו כן, כמה זיכרון יש לך ומאיזה סוג?

זה יכול גם להיגרם בגלל עומס על הזיכרון.

איזה יש לך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אתר web היום הוא סוג של תוכנה לכל דבר עם בסיס נתונים, משתנים ואירועים אוטומטיים רבים.

גם כאשר תוכנה כתובה בצורה לא נכונה יש בה בעיות של זליגת , תקשורת מול client (שזה אתה), חוסר יכולת לנצל משאבים בצורה נכונה וכד'.

גם כאשר באנר באתר שהוא בנוי נכון מתוכנת בצורה לקויה זה יכול לגרום לבעיות אצל לקוח הקצה שניגש להציג (render) את המידע אצלו בדפדפן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אתר web היום הוא סוג של תוכנה לכל דבר עם בסיס נתונים משתנים ואירועים אוטומטיים רבים.

גם כאשר תוכנה כתובה בצורה לא נכונה יש בה בעיות של זליגת , תקשורת מול client (שזה אתה), חוסר יכולת לנצל משאבים בצורה נכונה וכד'.

גם כאשר באנר באתר שהוא בנוי נכון מתוכנת בצורה לקויה זה יכול לגרום לבעיות אצל לקוח הקצה שניגש להציד (render) את המידע אצלו בדפדפן.

אם כן, אין היום מעבד שלא מסוגל להתמודד עם תוכנה (הדפדפן ז"א) שעובד כראוי.

אני מסיק מכך שגלישה ברשת לעולם לא תהיה שיקול בבחירת מעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גלישה ברשת גם מעולם לא היוותה שיקול בבחירת חומרה.

לשום מעבד מהעשור האחרון לא צריכה להיות בעיה להתמודד עם תוכן תקני מהרשת, בטח שלא למעבדים חדישים מהשנים האחרונות.

הטכנולוגיה של האתרים מתפתחת גם היא עם השנים. כפי שציין multicore, הימים שבהם אתר היה אוסף דפים סטטיים שהציגו טקסט וכמה תמונות חלפו מן העולם כבר מזמן. היום הגענו למצב שרוב האתרים הם פלטפורמות תוכן המבוססות על בסיס נתונים ומשולבים בהם אלמנטים דינמיים. החל מאלמנטים עצמאיים יחסית (זה לא לגמרי מדויק אבל אני נותן את הדוגמה רק לצורך המחשה) כמו תפריטי ניווט, דרך הצגת תוכן דינמי חיצוני כמו באנרים או פרסומות (שלרוב מתקשרים עם בסיס נתונים משלהם) וכלה באלמנטים המתקשרים ישירות עם בסיס הנתונים כמו תכונת החיפוש שיש באתרים רבים. (כהערת אגב, אפילו הטקסט שנראה לכאורה פשוט הוא הרבה פעמים למעשה רכיב דינמי שנשלף מתוך בסיס נתונים).

האופן שבו כתוב האתר (הקוד ש"מאחורי הקלעים") הוא חשוב מאין כמוהו. הדפדפן שלך לא רואה "טקסט ותמונות" אלא את הקוד והוא צריך לרנדר את התוכן על המסך. קוד לא מוצלח (שאינו אופטימלי) יכול לגרום לדפדפן לבזבז המון מחזורי עיבוד על כלום ובמקרים נדירים יחסית אפילו להכניס את הדפדפן ללולאה אין סופית. גם לנוע הרינדור של הדפדפן יש חשיבות אך תוכן בעייתי יהיה לרוב בעייתי בכל הדפדפנים, ואילו ההבדלים בזמן הטעינה של תוכן תקני יהיו נמוכים בין הדפדפנים השונים (לדעתי ההבדלים הם אפילו זניחים, אחרים טוענים שהם ממש מרגישים הבדל, זה כבר נושא לדיון אחר).

לצערי הרב, ולמרות שבשנים האחרונות חל שיפור מובחן ברמת האתרים בארץ, באופן היסטורי אתרים ישראליים סבלו מחובבנת בכתיבה, התאמה רק לדפדפן אחד (IE שבאופן מפתיע או שלא לא ממש ציית באופן מלא לתקנים הנהוגים על ידי W3C) ועוד רעות חולות נוספות. בנוסף, כל הפרסומות והבאנרים הכתובים לרוב ב-Flash הם נזק בפני עצמם. הקוד שלהם הוא לרוב זה שגורם לדפדפן להיתקע או לבזבז זמן בטעינת הדף בגלל קוד לקוי. אני ממליץ לך לבדוק אם קיים התוסף NoScript ל-. תוכל להשתמש בו כדי לחסום את כל קטעי ה-Flash הלא רצויים עבורך. יש גם את AdBlock Plus אבל רשימת האתרים בישראל לא עובדת בו (אתה יכול כמובן לחסום את התוכן באופן ידני אבל זה קצת מעיק).

אז כך שממש אין קשר בין החומרה לבין אתרים שתוקעים את הדפדפן או שנטענים לאט. עבור גלישה ברשת אין ממש צוואר בקבוק במערכת מודרנית עם חיבור ברוחב פס נורמלי לרשת (במקרים נדירים יחסית רוחב הפס העולה הוא צוואר הבקבוק). אני ממליץ לך להשתמש בתוספים החוסמים פרסומות ותוכן דינמי אחר כדי לשפר לעצמך את חוויית הגלישה. כך תוכל לאשר תוכן שאתה רוצה לראות (לדוגמה פרסומות באתרים שבהם אתה תומך או כאלה שבהם הפרסומות לא ממש מפריעות לך) ובעיקר לחסום את כל אותם רכיבים שלא מבזבזים לך רק רוחב פס ולפעמים גם מציקים בעין, אלא בעיקר זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...