lev-27 פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 הנקודה שלי בדיוק. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nitzanj פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 אבל זה לא שאלה לגיטימית, אתה מבין את זה, נכון? זה כמו לשאול מישהו למה הוא אוהב כחול יותר מירוק כלומר, זה לגיטימי שאתה בחור של הבית, אבל לבוא ולשאול בכלליות 'למה מסעדה' זה מצחיק, אתה הרי מבין שזה שאתה לא אוהב משהו לא קשור בשום צורה לחיים של אנשים אחרים? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
qwerty1987 פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 במענה לשאלה בפתיחת הדיון - למסעדה מותר לכתוב על החשבונית פחות או יותר מה שבא לה, בתנאי:1. המחיר הסופי הוצג מראש, כלומר אין כל תוספות שלא צוין קודם לכן. בין אם מדובר בתוספת 10% על שירות, ובין אם 3% עמלת שחיטת תרנגולת.2. המחיר בחשבונית הוא המחיר אותו אתה נדרש לשלם - כל סידור אחר, המעסיק פועל בניגוד לפקודות המיסים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
lev-27 פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 אבל זה לא שאלה לגיטימית, אתה מבין את זה, נכון? זה כמו לשאול מישהו למה הוא אוהב כחול יותר מירוק כלומר, זה לגיטימי שאתה בחור של הבית, אבל לבוא ולשאול בכלליות 'למה מסעדה' זה מצחיק, אתה הרי מבין שזה שאתה לא אוהב משהו לא קשור בשום צורה לחיים של אנשים אחרים? בוודאי. אין לי שום בעיה עם זה. כל חודש נפתח דיון חדש בפורום על מלצרית חוצפנית או מסעדה עושקת לקוחות או תופעת גביית טיפים. אני לא מבין למה אנשים ממשיכים להזין את התעשייה הזאת. אוכל יש גם בבית. מסעדה זה לא שירות הכרחי. זה הכל. צריך לרשום רשימה מסודרת של מסעדות שומרות חוק. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DenisF פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 זה אחד הנושאים האלו שפשוט אי אפשר להגיע בהם להסכמה כללית. מי שמשאיר היום ימשיך להשאיר. מי שלא - לא. אף אחד לא הולך לשנות את דעתו בעקבות הדיונים הללו שנפתחים כל שבוע על אותו עניין בדיוק. אני אישית משאיר תמיד באזור ה10% בגלל הרגל, זה מרגיש כמו המשכיות טבעית להשאיר טיפ. אכלת -> שילמת -> השארת טיפ -> יצאת. אם תחליט לא להשאיר אז צריך ליזום שיחה עם מי שאיתך לסיבה שאתה לא משאיר כדי להרגיש בסדר עם זה. כי רוב האנשים, בין אם המלצרים או אלו שאני נמצא בחברתם - משאירים טיפ באופן קבוע כמוני. זכורה לי פעם אחת שהייתי באיזה בית קפה בנתניה עם ידידה, הקפה שקיבלתי היה שונה בתכלית ממה שהזמנתי - לא היה סוכר בשולחן, והייתי צריך להתחנן במשך 15 דקות לכפית וסוכר (!!!!) עד שאלו הגיעו הקפה כבר היה קר. במהלך כל הזמן שישבנו שם צחקנו על השירות המזוויע הזה וכמה שצריך לפטר את כל העובד שם. אבל אז הגיע רגע התשלום.. כשהצעתי לא להשאיר טיפ נתקלתי בסוג של מחאה בסכגון "o_O" ו-"זה לא אשמת המלצרית שלבעל העסק לא אכפת מספיק" מיותר לציין שלא המשכתי להתווכח אלא פשוט השארתי כמה שנהוג. שורה תחתונה? מי שיכול להרשות לעצמו ללכת למסעדה או בית קפה בשירות מלא - יכול להשרות לעצמו את ה10 או 20 שקלים הנוספים בסוף החשבון בשביל להימנע ממצבים לא נעימים כאלו ואחרים. זה לא יהרוג אף אחד מאיתנו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
silky פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 בוודאי. אין לי שום בעיה עם זה. כל חודש נפתח דיון חדש בפורום על מלצרית חוצפנית או מסעדה עושקת לקוחות או תופעת גביית טיפים. אני לא מבין למה אנשים ממשיכים להזין את התעשייה הזאת. אוכל יש גם בבית. מסעדה זה לא שירות הכרחי. זה הכל. צריך לרשום רשימה מסודרת של מסעדות שומרות חוק. מדהימים האנשים האלו. הולכים למסעדות ואח"כ עוד מתלוננים. מה הם חושבים לעצמם.די, באמא שלך. צא מהסרט שאתה חיי בו.(או אלטרנטיבה יותר הגיונית- תפסיק להחצין את הדעות שלך). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nitzanj פורסם 2010 בנובמבר 18 Share פורסם 2010 בנובמבר 18 שורה תחתונה? מי שיכול להרשות לעצמו ללכת למסעדה או בית קפה בשירות מלא - יכול להשרות לעצמו את ה10או 20 שקלים הנוספים בסוף החשבון בשביל להימנע ממצבים לא נעימים כאלו ואחרים. זה לא יהרוג אף אחד מאיתנו.זו לא שורה תחתונה, זה בחירה (משוגעת בעיני, נפוצה ככל שתהיה) שלך. שום קשר ל'יכול להרשות לעצמו'ץ אני יכול להרשות לעצמי לשים 10 שקלים כל יום בפח ואני לא אתמוטט כלכלית, אבל אני לא רואה שום סיבה לעשות את זה.זה מדהים שאנשים מרגישים אי נעימות ואשמה על הדברים האלה. ונכון שזה לא יהרוג אף אחד, אבל גם זה לא בדיוק המניע לרוב מה שאני עושה בחיים - סה"כ יש מעט מאד דברים שיכולים להרוג אותי... אין לי שום בעיה להגיד למלצרית בפנים - לא עשית את העבודה שלך, את לא מקבלת טיפ (זה לא תאורטי, עשיתי את זה). ואם לא משלמים לה והיא 'חיה רק מטיפים', זה מאד עצוב, אבל זה לא תפקידי לחפות עם הכסף שלי על כל מיני עברות על החוק שנעשות מסביבי, כי הרי אין לזה גבול. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
שניצל פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 זכורה לי פעם אחת שהייתי באיזה בית קפה בנתניה עם ידידה, הקפה שקיבלתי היה שונה בתכלית ממה שהזמנתי - לא היה סוכר בשולחן, והייתי צריך להתחנן במשך 15 דקות לכפית וסוכר (!!!!) עד שאלו הגיעו הקפה כבר היה קר. במהלך כל הזמן שישבנו שם צחקנו על השירות המזוויע הזה וכמה שצריך לפטר את כל העובד שם. אבל אז הגיע רגע התשלום.. כשהצעתי לא להשאיר טיפ נתקלתי בסוג של מחאה בסכגון "o_O" ו-"זה לא אשמת המלצרית שלבעל העסק לא אכפת מספיק" מיותר לציין שלא המשכתי להתווכח אלא פשוט השארתי כמה שנהוג. זו הטעות שלך. היית צריך לדרוש שיביאו לך קפה חדש. מדהימים האנשים האלו. הולכים למסעדות ואח"כ עוד מתלוננים. מה הם חושבים לעצמם. בהחלט. גם כל יומיים נפתח פה ת'רד שמתלונן על חנות מחשבים אחרת, זה אומר שצריך להפסיק לקנות רכיבי מחשבים מחנויות בארץ? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Cha0stAlker פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 ^ מחזק. איזה הכללות לא פרופרציונאליות אתם טוענים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
lev-27 פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 מה הטעם בפתיחת דיון התבכיינות על תופעת הטיפים רק כדי להחזור למסעדות ולרפד את קופת העבריינים? תעמדו על העקרונות שלכם או שבו בשקט. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nitzanj פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 "לרפד את קופות העבריינים" ממש לוחם צדק אתה לא יודע מה עם האחרים פה, אבל אני לא חוזר למסעדות גרועות, מה יותר פשוט מזה : קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
tmpusr פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 זה לא קשור ל"גרועות" או לא.לפי החוק מחיר השירות חייב להיות כלול במחיר המופיע בתפריט, בדיוק כמו שלא רושמים לך מחיר ללא מע"מ או ללא עמלת-שטיפת-כלים או ללא מגבית-לאייפד-לבן-של-הבוס. לכן זו לא רק חוצפה לרשום "לא כולל שירות" אלא גם בניגוד לחוק.מה שנקרא "טיפ" זה עניין אחר - זה תשלום וולנטרי שהלקוח משלם ישירות למלצר/ית במידה ויש לכך הצדקה לדעתו. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Armageddon1 פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 מצידי לאכול כל פעם במסעדה אחרת ולא לשלם טיפ כאשר אין לכך הצדקה.מבחינתי שיעבדו בזנות, כל אותם הסטודנטים המסכנים שחיים על טיפים של לקוחות.הרי כל עבודה מכבדת בעליה.. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nitzanj פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 זה לא קשור ל"גרועות" או לא. לפי החוק מחיר השירות חייב להיות כלול במחיר המופיע בתפריט, בדיוק כמו שלא רושמים לך מחיר ללא מע"מ או ללא עמלת-שטיפת-כלים או ללא מגבית-לאייפד-לבן-של-הבוס. לכן זו לא רק חוצפה לרשום "לא כולל שירות" אלא גם בניגוד לחוק. מה שנקרא "טיפ" זה עניין אחר - זה תשלום וולנטרי שהלקוח משתלם ישירות למלצר/ית במידה ויש לכך הצדקה לדעתו. אני האחרון שיתמוך בכל השקרים האלה, אבל באמת, זה עניין של סמנטיקה נטו... אם יכתבו לך 'לא כולל טיפ' זה הרי יהיה בסדר, נכון? ובכן, אין צל של ספק למה הכוונה. אין פה הטעיה, ובוודאי לא מכוונת. הביטוי 'שרות' מובן ומוסכם על שני הצדדים - זה ה-10-12% טיפ, ואין אף אחד שחושב אחרת. אני לא חושב שמישהו מהאנשים פה ישב במסעדה וחשב שהוא מחויב מבחינה חוקית להשאיר עוד 10% על מה שיש בקבלה, גם אם מצוין 'לא כולל שרות' אז נכון, שלכאורה אם זה החוק אז שם זה נגמר, אבל מצד שני, אם תתבע זה יהיה ברור שאתה רוצה לנצל את העניין - לשופט יהיה מאד ברור שאתה רוצה להוציא כסף מהמסעדה ושלא באמת 'נפגעת' מהעניין. זו תביעה שלא בתום לב - ומאד סביר שלא תקבל כלום. אולי המסעדה תיקנס - אבל אני לא חושב ששופט יחליט שמישהו צריך לפצות אותך. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
tmpusr פורסם 2010 בנובמבר 19 Share פורסם 2010 בנובמבר 19 יש צדק מה בדבריך - יש כאן לא מעט מהסמנטיקה, אבל זו סמנטיקה שעולה כסף...לכתוב "לא כולל שירות" זה לא פחות ממרמה כי השירות (שכר המלצרים) בהחלט כלול. זאת, בניגוד גמור למקרה בו היה כתוב למשל "אם נהנת, טיפ יתקבל בברכה".ומי דיבר על תביעה בכלל? רק אל תרגישו לא בנוח לא להשאיר טיפ אם לא מגיע - השירות כבר כלול במחיר ואם המלצר/ית לא דורשים אותו מהמעסיק זה עניינם. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.