האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג


lev-27

Recommended Posts

"כי כל שנקנה ע"י חברת ליסינג זה אחד פחות שנמכר בשוק הפרטי"

זה נכון, אבל השוק הפרטי כולל גם מוכרים אחרים, מלבד היבואן, כולל יד שנייה.

ולכן שהיבואן לא מוכר לחברת הליסינג עלול להישאר אצלו, ובעצם הוא יפסיד עליו כסף

אז עדיף ליבואן למכור את הרכב לחברת ליסינג במחיר נמוך יותר מאשר לא למכור אותו כלל,

אם הוא חושב שהביקוש לא יהיה מספיק גדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זה בדיוק אותו דבר כמו דקות שיחה, אבל אותה דוגמה אפשר לתת על כל דבר כמעט, מוצר או שירות

גם הביקוש לדירות הוא קשיח? אז בעצם כל מי שקונה ישירות מקבלן מסבסד את קבוצות הרכישה?

דווקא אותי מפתיעה ההתנגדות שלך "לסבסוד" פה לעומת ההתעלמות המוחלטת מהסבסוד (האמיתי, כולל דוחות כספיים מבוקרים שמוכיחים את זה) בפול

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יבואן מוכר לחברת ליסינג דגמים בלעדיים (במובן השלילי של המילה) שלא זמינים לצרכן הפרטי. אני לא מאמין שיש סבסוד, אבל יבואנים בהחלט מחזרים פחות אחרי השוק הפרטי כי רוב האנשים שמרוויחים משכורות גבוהות בדרך כלל מקבלים אפשרות לקחת ליסינג. חברות ליסינג, בתור צרכניות רכבים חדשים הגדולים במדינה, מכתיבים את שוק הרכב בארץ. זו הסיבה העיקרית שדגמים רבים לא מיובאים לארץ והשוק מוצף במכוניות "עדר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, יש יד שנייה. אבל אם ברגע נתון זה יש בישראל 100,000 רכבים המוצעים למכירה כמשומשים וביקוש של 120,000 סה"כ, עדיין יימכרו בה בדיוק 20,000 רכבים חדשים, בלי שום קשר לשאלה כמה מהם ימכרו לליסינג וכמה לידיים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, יש למישהו בכלל נתונים בכמה "סבסוד" מדובר?

מחיר מאזדה דגם ליסינג הוא 114 וחצי אלף שקל בשלמה סיקסט, מדובר על "סבסוד" של אלפי שקלים ביחסית למזדות הרגילות...

בכל מקרה אני לא יודע אל איזה יבואן אתם מדברים, אבל שלמה כבר קרוב לשנה מביאים את הרכבים בעצמם, יש הזמנות מיוחדות רק לליסינג בלי שום קשר ליבואן או לא.

ד"א אפשר לקנות את דגם הליסינג גם מהיבואן, הם פשוט לא מחזיקים כאלה, אין מאזדה 3 דרגה 2 אצל היבואן בצורה שוטפת, כולם מוסיפים עם 8 אלף שקל וקונים את הדגם עם בלמי הדיסק והמגנזיום במילא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, מצאתי כמה מהכתבות שדיברתי עליהן, אבל חלק די ישנות (אם כי זה לא אומר שמשהו השתנה לטובה מאז)...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2894227,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3006116,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2949536,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2933417,00.html

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3012498,00.html

הנתונים בקיצור - חברות ליסינג וציי מקבלים הנחות של 15%-25%... ועומרי יותר ממוזמן לספור את כמות האזכורים של המילה "סבסוד" בכתבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.כל הכתבות מלפני 6 שנים, מי אמר שזה המצב כיום?

2.מאז נפתח השוק ליבוא מכוניות

3.לא ראיתי שם הוכחה אחת לכך שהם מוכרים במחיר הפסד לציים (שזה כמובן חסר כל הגיון)

4.השימוש במושג סבסוד שם הוא דמגוגי ללא הוכחות (הטרמינולוגיה שם שגויה כמו שלך במקרה הזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב תפסיק לזיין בשכל. הם לא מקבלים שום סבסוד, ולא מקבלים הנחות משמעותיות, בליסינג לא משנה אם זה תפעולי או מימוני, רוב הרווחים מגיעים מעלויות פתיחת התיק והריבית החודשית...

עלות פתיחת תיק ליסינג היא כ5% משווי הרכב לרכב יחיד, הריבית הממוצעת לתשלום חודשי בליסינג היא 3.7% זאת אומר אתה משלם כ 9% יותר על הרכב ממה שזה עולה לחברת הליסינג, ואחוזי ה-buy back של הרכבים הם מאוד נמוכים, בד"כ הליסינג דוחף אותך להעברת הפקדון לרכב הבא. מה שאומר שלא רק שהליסינג מקבל תשואה של 8.7% על כל , הרכב ברוב המוחץ של המקרים נשאר אצלו. מדובר כאן על רווח של מאות אחוזים ללא שום הנחות על עלויות הרכב.

שוב באצרות הברית והרבה מקומות אחרים ליסינג פרטי הוא חלק לא קטן מאחזקת הרכבים, בעיקר ברכבים יקרים לא כל אחד שנוסע בBMW קנה אחד.

ליסינג פרטי בארץ ללא מקדמה למשל באלבר הוא משתלם לאנשים שנוסעים עד 30 אלף ק"מ בשנה(הליסינג עצמו מוגבל ל20-25 אלף בד"כ עם 40 אג' על כל ק"מ נוסף) הונדה סיביק 1.8 ליטר עם מקדמה של 2.5% עולה כ1900 שקל לחודש, הרבה פחות מעלות הליסינג הממוצע לעובד גם אם מחשיבים את עלויות הביטוח והטיפולים שבד"כ בתוספת זעומה אפשר לקחת מחברת הליסינג גם, ועלויות הדלק. עם מס של 31% מעלות בורטו של 3500 שקל אתה רואה תוספת של 2500 שקל לנטו + 900 שקל בממוצע מהפרשות(קרן השתלמות, פנסיה, ופיצויים) מה שאומר שבתכלס עלויות הליסינג לאנשים המוגבלים בדלק(בעבודה הקודמת לא הייתה הגבלה, בחדשה אומנם עם משכורת הרבה יותר גבוהה יש הגבלה של 1200 שקל שאם היא לא תספיק הם ישמעו ממני) ובק"מ לא שוות את עלויות המס, מדובר בהפסד של 4400 שקל ברוטו + הפרשות ללא ההפסד משווי המס. הבעיה היא שיש עשרות אלפי עובדים שלא יכולים לעבוד בלי הרכב, והרכב לא נחשב אצלהם כרכב עבודה, אנשי מכירות, אנשי תמיכה, אינטגרציה ואפילו טכנאים בחברות "הייטק" מקבלים מאזדות נוסעים מאות ק"מ ואף אלפי ק"מ בשבוע ללקוחות ומזמברים אותם בתחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.כל הכתבות מלפני 6 שנים, מי אמר שזה המצב כיום?

2.מאז נפתח השוק ליבוא מכוניות

3.לא ראיתי שם הוכחה אחת לכך שהם מוכרים במחיר הפסד לציים (שזה כמובן חסר כל הגיון)

4.השימוש במושג סבסוד שם הוא דמגוגי ללא הוכחות (הטרמינולוגיה שם שגויה כמו שלך במקרה הזה)

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3428288,00.html

זה בכיוון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם זאת, חברות הליסינג - שנותרות עם כלי הרכב הישנים של החוכרים - אינן מפסידות בהכרח מן המצב, זאת מכיוון ששוק המכוניות המשומשות נמצא בימים אלה בשיא.

או שזה פשוט משתלם להם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים כנראה עדיין לא הבינו את המושג סבסוד...

יבואני הרכב (כמו כל חברה מסחרית באשר היא) מנסים למקסם רווחים,

שזה אומר שהם גובים את המחיר המקסימלי שהם יכולים מכל לקוח שהם חושבים שעדיין יגרום לו לקנות אצלם.

מאחר וכוח ההתמקחות והמשקל שיש לחברות הליסינג גדול בעשרות מונים מהצרכן הפרטי, שכן הן קונות הרבה מכוניות,

הרי שכמובן שהמחיר שהן יקבלו יהיה נמוך יותר.

הרי עדיף ליבואן להבטיח לעצמו הרבה מכירות ברווח נמוך יותר מאשר המצב השני, שבו אין לו מושג כמה הוא ירוויח וכמה הוא ימכור.

אם יבוא צרכן ויקנה אותה כמות מכוניות כמו חברת ליסינג והוא יעשה זאת כל שנה, גם הוא יקבל מחיר הרבה יותר נמוך.

אנשים, זה לא סבסוד - סתם התנהלות כלכלית של חברה.

כמו שמעבדים עולים פחות כשקונים באלפים, ככה גם מכוניות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואתה, אינפר, לא מבין את משמעות המושג "ביקוש בלתי גמיש".

מכוניות הן לא תפוחים, שכאשר הם עולים פחות אנשים יקנו יותר. יש בישראל דרישה לX מכוניות (שנקנות מכל היבואנים ביחד). המספר X אינו תלוי בחלוקה בין חברות הליסינג ללקוחות הפרטיים - אם חברות הליסינג יקנו 0.6X אז הלקוחות הפרטיים יקנו 0.4X. כל שנמכר לליסינג הוא אחד פחות שנמכר ללקוח פרטי, מה שמעלים לחלוטין את התועלת מלמכור בזול כדי למכור יותר -כי בחשבון הכולל הן ימכרו בדיוק (טוב, כמעט) אותה כמות רכבים. יש סיבות כלכליות להעדיף את הליסינג, למשל כדי לחסוך סוכני מכירות, אבל סך המכירות הכולל אינו פקטור כאן (לפחות כאשר לוקחים את כלל היבואנים יחדיו) ולכן כדי לשמור על רווחים היבואנים מעלים מחירים למי שאינו חברת ליסינג.

בקיצור, אינפר, תקרא לזה איך שאתה רוצה, אבל אתה מאמין באמת ובתמים שהעסקאות עם חברות הליסינג לא מעלות מחירים לצרכן הפרטי, לעומת מצב בו אין חברות ליסינג כלל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה ממשיך לברבר, מה הקשר ביקוש גמיש? אולי אתה מתכוון ביקוש קשיח?

ואיפה ההוכחה ששוק הרכב הוא שוק שבו הביקוש הוא קשיח?

אם הוא באמת היה קשיח, לא היו מורידים מחירים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהמחיר אולי היה נמוך יותר לצרכן אם לא היו חברת ליסינג לא הופך את זה לסבסוד.

אלא זה פשוט מצב שבו החברות צריכות להבטיח לעצמן רווח ולכן הן חייבות להוריד מחירים.

למשל ב"Black Friday" הקרוב יש של 1+1 בבאג. האם זה אומר שמי שקונה בכל שאר

השנה מסבסד את מי שקונה ביום שישי? לא, אין שום קשר בין השניים.

נניח והביקוש אכן קשיח ואינו משתנה, זה עדיין לא סבסוד!

מתוך ויקי, בערך סובסידיה:

תמיכה כספית (בישראל נפוץ הכינוי סובסידיה) היא תשלום המועבר על ידי הממשלה לצרכן הרוכש מוצר או שרות מסוים או ליצרן המייצר אותו. התמיכה מפחיתה את מחיר המוצר בעבור הצרכן וכך מגבירה את זמינותו ומעודדת את רכישתו. הממשלה מעניקה תמיכה כספית משום שהיא רואה עניין ציבורי בהגברת הייצור.

ואני אחזור ואדגיש - "תשלום המועבר על ידי הממשלה"

יש לך בעיה עם המחיר של המכוניות? בבקשה, אל תקנה מכונית.

אף אחד לא מכריח אותך לקנות מכונית ויש מספיק אנשים שמסתדרים בלי מכונית גם בישראל.

הנה אתה רואה, הביקוש אינו קשיח.

אם הביקוש היה כל כך קשיח כפי שאתה טוען הרי שהנתון של מסירות בשנה היה כמעט ולא משתנה,

לפחות לא משתנה יותר מאשר אחוז גידול האוכלוסיה, בעוד שבמציאות, זה לא המצב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...