האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג


lev-27

Recommended Posts

מי קבע שהיחס מחיר-תמורה של מאזדה או טויוטה נמוך משל פיאט/פולקסווגן?

גם אם נניח שכן, זה בחירה של מאזדה/טויוטה

לא חסרים מוצרים בעולם שהיחס מחיר-תמורה שלהם הוא נמוך משל המתחרים במודע, רק כי הם יכולים (מוצרי למשל)

אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח

למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? >:(

אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?)

והיו יותר מ6 גרסאות של 7 ו5 גרסאות של 2010 :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח

למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? >:(

אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?)

והיו יותר מ6 גרסאות של 7 ו5 גרסאות של 2010 :P

דוגמא מצויינת, איך בתור מנהל לא קלטתי את הדוגמא הזאת?!

כל היום אני מתעסק עם רישויי מסועפים :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי קבע שהיחס מחיר-תמורה של מאזדה או טויוטה נמוך משל פיאט/פולקסווגן?

גם אם נניח שכן, זה בחירה של מאזדה/טויוטה

לא חסרים מוצרים בעולם שהיחס מחיר-תמורה שלהם הוא נמוך משל המתחרים במודע, רק כי הם יכולים (מוצרי למשל)

אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח

למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? >:(

אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?)

והיו יותר מ6 גרסאות של 7 ו5 גרסאות של 2010 :P

זו בחירה של יבואנים בארץ כי הם מחזרים אחרי שוק הליסינג שיקנה את המכוניות גם עם כרית אוויר אחת בלי ABS. הלקוח הפרטי כל כך זניח מבחינתם שהם מייבאים מכוניות רק לפי טעם הליסינג.

מה אני אגיד. לא כולם עושה את זה ומבחינתם זה בסך הכל פחית שנוסעת מנקודה X לנקודה Y.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, אז אני לא מבין בכלכלה ומדובר שטויות - אבל מה עם הכותבים ב"כלכליסט" (הידיעה מלפני שנה)?

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3367798,00.html

ישנם דגמים שמיועדים לחברות ליסינג שעליהם ניתן להעניק אפילו 40% הנחה. הסיבה לכך היא שדגמים רבים שמחירם ממקמם בסמוך לתקרת הקבוצה (כ-114 אלף שקל) אמורים למעשה להיות זולים באופן משמעותי, אך יבואני הרכב "מיישרים קו" בהתאם לתקרותיהן של קבוצות שווי השימוש.

גם הם טועים \ משקרים כשהם אומרים שהליסינג מייקר את הרכבים עבור השוק הפרטי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אחנו סוף סוף מסכימים על משהו, אתה בהחלט לא מבין בכלכלה ומדבר שטויות :P

אבל תשמע, קראתי את זה פעמיים ואני עדיין לא מבין למה הם מתכוונים

מה הקשר בין תקרת השווי לבין המחיר לצרכן הפרטי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ישנם דגמים שמיועדים לחברות ליסינג שעליהם ניתן להעניק אפילו 40% הנחה. הסיבה לכך היא שדגמים רבים שמחירם ממקמם בסמוך לתקרת הקבוצה (כ-114 אלף שקל) אמורים למעשה להיות זולים באופן משמעותי, אך יבואני הרכב "מיישרים קו" בהתאם לתקרותיהן של קבוצות שווי השימוש.

תרגום: במקום שרכב יעלה (נניח) 105K הם מעלים את המחיר כמה שהם יכולים במסגרת קבוצת השימוש הרצויה (114K), מכריזים על זה בתור המחיר לצרכן ואז מהמחיר החדש עושים הנחה של 40% לחברות הליסינג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה אמורים להיות זולים יותר? מי קבע? הרי יש תחרות בשוק המכוניות בישראל (ויש גם אפשרות לייבוא מקביל אז בכלל) ובסופו של דבר בגלל שהביקוש "קשיח" נקבעו המחירים כמו שהם נקבעו.

נגיד שהעלות ליבואן היא 90K ש"ח, הוא יכול למכור ב100K ש"ח ולהרוויח 10K או למכור ב110K ולהרוויח 20K

לצרכן רגיל הוא מוכר ב110K ומרוויח 20K (כי הוא יכול)

לצרכן שמזמין 10K יחידות הוא מוכן למכור בכלל ב100K(כי זה עדיין משתלם לו)

אז אתה מתלונן שהוא לא מוכר גם לך ב100K? אבל אין לך את כח הקניה של הצרכן שהזמין 10K רכבים...

תראה לי תחום אחד בשוק שבו אתה כצרכן פרטי תקבל אותו מחיר כמו לקוח ענקי שמזמין במליונים

אז בעצם בכל רכישה שלך כל החיים אתה מסבסד מישהו, זה בטח מעייף לסבסד כל היום ;)

לא מזמן החליפו לי מחשב בעבודה, אם הייתי רוצה לקנות אותו מחשב בשוק לבד הוא היה עולה לי פי 1.5

אז למה החוצפנים האלה גורמים לצרכנים "הרגילים" לסבסד את העסקים שהם עובדים איתם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אני אומר: אם היבואן נותן "הנחת כמות" לחברת ליסינג מבלי להעלות את המחיר ללקוח פרטי, זה דבר אחד. אם הלקוח הפרטי בסוף משלם יותר משהוא היה משלם אם היו רק לקוחות פרטיים כמוהו, זה דבר אחר - וזה מה שקורה לפי אותה כתבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת תיאוריה, ולא אחת מבוססת

מה ההסבר לזה בעצם? ולמה חברה אחרת (ולא חסר כאלו שפחות פעילות בשוק הליסינג) לא מורידה את המחיר כדי לשבור את השוק?

אגב, אני מניח שאתה מבין שלרשות המסים יש אינטרס ברור בסיפור הזה

כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למדינה יש אינטרס ברור להצפת ליסינג... גם כי בעלי ליסינג צורכים יותר דלק, גם כי זה מאפשר למדינה מיסוי כפול (הן מס על "שווי שימוש" והן מס שנגבה מחברות הליסיג - הן על הרכישה והן על ההכנסות, או שאני טועה?), גם כי העובדה שממילא רוב הרכבים בישראל זהים כמעט מקלה על העברת תקנות שאוסרות שיפורי , גם כי כך קל הרבה יותר "לנהל" את שוק הרכב המקומי...

ולמה אין תחרות? את החוק ה"אוסר" על ייבוא מקביל של אותו דגם ע"י כמה יבואנים אתה מכיר? על המילה "קרטל" שמעת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מילים גדולות יחסית לבחור שאין לו מושג בכלכלה

מה מונע מהונדה לשבור את השוק? הרי היא לא חברה "בקרטל" של החברות שמוכרות לליסינג בכמויות מטורפות?

אם קבוצת המחיר 2 עומדת על תקרה של 114K, מה מונע מטויוטה למכור קורולה ב105?

התשובה פשוטה:כי הם יכולים

למעשה יש לך מצב הפוך, המדינה בעצם קובעת רף עליון של המחיר של משפחתית ממוצעת

לפני כמה שנים ירדו התקרות של קבוצות השווי, מה עשו החברות? הורידו את מחירי המכוניות

הרי ברור שהן לא יכולות להרשות לעצמן לצאת מקבוצת השווי ולאבד את רוב נתח השוק שלהן

אבל שאלת מליון הדולר היא:

מחר מבטלים את כל העניין של הליסינג, אין יותר חיה כזאת, האפשרויות היחידות של אדם היא ללכת לקנות מכונית אצל היבואן או לקנות יד שניה

למה שמחירי המכוניות ירדו? הרי הביקוש הוא קשיח (כמה פעמים חזרת על הטענה הזאת?)

למה שהיבואן ימכור ב100K ולא ב115K? למה שלא ימכור ב130K?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרגום: במקום שרכב יעלה (נניח) 105K הם מעלים את המחיר כמה שהם יכולים במסגרת קבוצת השימוש הרצויה (114K), מכריזים על זה בתור המחיר לצרכן ואז מהמחיר החדש עושים הנחה של 40% לחברות הליסינג.

הההנחה של ליסינג היא כ5000 שקל זה לא 40%

למדינה יש אינטרס ברור להצפת ליסינג... גם כי בעלי ליסינג צורכים יותר דלק, גם כי זה מאפשר למדינה מיסוי כפול (הן מס על "שווי שימוש" והן מס שנגבה מחברות הליסיג - הן על הרכישה והן על ההכנסות, או שאני טועה?), גם כי העובדה שממילא רוב הרכבים בישראל זהים כמעט מקלה על העברת תקנות שאוסרות שיפורי , גם כי כך קל הרבה יותר "לנהל" את שוק הרכב המקומי...

ולמה אין תחרות? את החוק ה"אוסר" על ייבוא מקביל של אותו דגם ע"י כמה יבואנים אתה מכיר? על המילה "קרטל" שמעת?

למדינה אין שום אינטרס להצפת שוק הליסינג, ההיפך היא מנסה לשבור אותו לכל הרוחות, שווי מס זה דבר "חדש" יחסית, הדלק לחברה הוא הוצאה מוכרת במס.

ורגע שכחת את חברות הדלק? למה חברות הדלק נותנות הנחה של 40 אג' ויותר לחברות? גם זה על חשבון הצרכן? ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנחה של 5,000 ש"ח מקבל כל לקוח פרטי אחרי קצת מיקוח במעמד הרכישה, לא חברה שרוכשת אלפי רכבים בשנה. לפי דבריך כל ליסינג לשעבר נמכר לשוק הפרטי במחיר הפסד.

מחיר הפסד? הם מקבלים כל חודש כסף, מקבלים כסף פתיחת תיק, מקבלים תשלום מופקע על טיפולים, ועוד מוכרים את הרכב במחיר מחירון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד לאחרונה רכבי ליסינג היו מקלט מס - מטרת המחוקק לצמצם כל הניתן את מקלטי המס שיוצרים עיוותים ופוגעים בכלל ציבור משלמי המיסים.

הביקוש למכוניות הוא לא קשיח - אנשים יכולים להחליף מכונית כל 6 שנים במקום כל 3 ולהחזיק מכוניות מיושנות יותר על הכביש. אנשים יוותרו על שתי מכוניות למשפחה ויצטמצמו לאחת וכו'.

בנוסף - קיימת תחרות מסוימת בענף (להבדיל מתחום הסלולר והבנקים) - מכוניות שמתומחרות גרוע פשוט לא נמכרות ובשלב מסוים אתה רואה את היבואן חותך את המחיר שלהן או שהן נעלמות מהשוק. לא חסרות דוגמאות - ה-S40 שכמעט נעלמה מהשטח כשהמחיר שלה הרקיע שחקים, דגמי ה-GTI וה-CC של פיז'ו שהיו יחסית פופולריים עד שבשלב מסוים תומחרו באופן חצוף ונמוגו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...