האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג


lev-27

Recommended Posts

בסופו של דבר ליבואן משתלם למכור כמויות כמה שיותר גדולות של מכוניות - גם אם הרווח למכונית הוא מזערי. לא חושב שמגיעים להפסד, אבל בהחלט רווח מזערי.

כשיבואן מוכר הרבה מכוניות אז הוא מרוויח על כל מוסך מורשה, הוא מרוויח כמויות עצומות של כסף על חלפים, הוא מרוויח שוק יד שניה עצום (שבתורו עוזר למכירות חדש כי הרי 'איך אני אמכור את הרכב' זה הטיעון מספר אחד ברכישת חדש בארץ). וכמובן, כ"כ הרבה מאזדות על הכביש, תרבות העדר וכו'. בנוסף ברגע שיבואן מוכר כמויות כ"כ גדולות אז יש לו כוח מול היצרן - לקבל כמויות גדולות יותר, לקבל מחירים טובים יותר וכו'.

אבל מה, ברגע שאחוז כ"כ עצום מהמכירות של יבואן זה ליסינג (מדובר על מעל 60% ממסירות חדש בארץ!), אז הוא יכול להיות הרבה יותר רגוע לגבי המכירות לשוק הפרטי. ובגלל שכבר יש כ"כ מאזדות על הכביש הביקוש עולה, ואז גם במחיר גבוה הוא ימכור מספיק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אבל לא הבנתי מה זה משנה אם הוא ימכור בפחות כסף לחברת הליסינג או ימכור בפחות כסף לאמדוקס ישירות?

זה כמו שתתלונן שקבוצות רכישה קונות בית בפחות כסף ממי שקונה ישירות מקבלן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצורך העניין כרגע הליסינג קונה X מכוניות חדשות בשנה.

אתה מניח שאם הליסינג ייעלם מהמפה, אז אותו X יימכר, פשוט במקום ל-3 חברות ליסינג ענקיות הוא יימכר ל-30-40 חברות שונות שמצדיקות רכישה של מאות/אלפי מכוניות.

זאת הנחה, ספקולציה - יכול להיות שזה מה שיקרה, אבל גם מאד יכול להיות שלא. ויותר מזה, גם אם זה יקרה - כנראה שהמחיר שהחברות האלה ישיגו לא יהיה נמוך כמו מחיר ש-3 חברות ליסינג משיגות.

אתה (טוב, אני, לא יודע לגביך) רוצה שוק שאחוז המסירות ממנו לידיים הוא כמה שיותר גבוה, כי בשוק כזה המחיר לפרטי יהיה טוב יותר, המגוון יהיה גדול יותר, אופציות האבזור והגרסאות והבטיחות לכל יהיו טובות יותר.

אז נכון שעדיין יימכרו כמויות גדולות לחברות - אבל 40 לקוחות גדולים עדיפים עשרות מונים מאשר 3 ענקיים, לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בוחר אם לקחת או לקבל 3,000 ש"ח יותר בברוטו והפרשות על סכומים גבוהים יותר ומסתבר שלך זה מפריע :screwy:

בוודאי שאתה בוחר. אני אתן דוגמא. נגיד אתה מרוויח 10,000 ש"ח בחודש בלי . במצב זה אתה משלם מס הכנסה על 10,000 ש"ח. רגיל לחלוטין. יום בהיר אחד המעסיק מזמן אותך למשרדו ואומר: "עומרי, אתה עובד תותח. קח צמוד". המעסיק מוסיף שווי קבוצה 2 בעלות 2,300 ש"ח בחודש. שכר יסוד נותר 10,000, אבל אתה משלם מיסים על 12,300 ש"ח. הנטו קטן במחיר של רכב חדש בלי דאגות. יכול היות דיל משתלם מאד במיוחד במצבים מסויימים, אבל כל הזכויות הסוציאליות (פנסיה, ימי מחלה, ימי חופש, תשלומים מביטוח לאומי) מחושבים לפי שכר יסוד, לא לפי שכר למס. כלומר מעסיקים משתמשים בליסינג כדי לתת עאלק צ'ופר. מצד אחד הם מקבלים עובד מאושר, מצד שני הם חוסכים עלויות. אם תדרוש לקבל תוספת לשכר יסוד במקום שווי רכב תוכל לרכוש רכב פרטי בלי לפגוע בזכויות הסוציאליות. כמובן שזה לא תמיד משתלם וצריך לחשב היטב מה עדיף, אבל זה חומר למחשבה. אני רציתי להציג נקודת מבט שונה על רכב ליסינג שהרבה אנשים מתעלמים ממנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאי שאתה בוחר. אני אתן דוגמא. נגיד אתה מרוויח 10,000 ש"ח בחודש בלי . במצב זה אתה משלם מס הכנסה על 10,000 ש"ח. רגיל לחלוטין. יום בהיר אחד המעסיק מזמן אותך למשרדו ואומר: "עומרי, אתה עובד תותח. קח צמוד". המעסיק מוסיף שווי קבוצה 2 בעלות 2,300 ש"ח בחודש. שכר יסוד נותר 10,000, אבל אתה משלם מיסים על 12,300 ש"ח. הנטו קטן במחיר של חדש בלי דאגות. יכול היות דיל משתלם מאד במיוחד במצבים מסויימים, אבל כל הזכויות הסוציאליות (פנסיה, ימי מחלה, ימי חופש, תשלומים מביטוח לאומי) מחושבים לפי שכר יסוד, לא לפי שכר למס. כלומר מעסיקים משתמשים בליסינג כדי לתת עאלק צ'ופר. מצד אחד הם מקבלים עובד מאושר, מצד שני הם חוסכים עלויות. אם תדרוש לקבל תוספת לשכר יסוד במקום שווי רכב תוכל לרכוש רכב פרטי בלי לפגוע בזכויות הסוציאליות. כמובן שזה לא תמיד משתלם וצריך לחשב היטב מה עדיף, אבל זה חומר למחשבה. אני רציתי להציג נקודת מבט שונה על רכב ליסינג שהרבה אנשים מתעלמים ממנה.

תודה על ההסבר המעמיק ;)

בסופו של יום, כמעט כל מי שבוחר לקחת רכב יודע מה העלויות הישירות והעקיפות מבחינתו לחלופה של לקחת רכב ועושה את השיקול שלו

זה ממש לא התפקיד שלך להתלונן על זה.

לצורך העניין כרגע הליסינג קונה X מכוניות חדשות בשנה.

אתה מניח שאם הליסינג ייעלם מהמפה, אז אותו X יימכר, פשוט במקום ל-3 חברות ליסינג ענקיות הוא יימכר ל-30-40 חברות שונות שמצדיקות רכישה של מאות/אלפי מכוניות.

זאת הנחה, ספקולציה - יכול להיות שזה מה שיקרה, אבל גם מאד יכול להיות שלא. ויותר מזה, גם אם זה יקרה - כנראה שהמחיר שהחברות האלה ישיגו לא יהיה נמוך כמו מחיר ש-3 חברות ליסינג משיגות.

אתה (טוב, אני, לא יודע לגביך) רוצה שוק שאחוז המסירות ממנו לידיים הוא כמה שיותר גבוה, כי בשוק כזה המחיר לפרטי יהיה טוב יותר, המגוון יהיה גדול יותר, אופציות האבזור והגרסאות והבטיחות לכל רכב יהיו טובות יותר.

אז נכון שעדיין יימכרו כמויות גדולות לחברות - אבל 40 לקוחות גדולים עדיפים עשרות מונים מאשר 3 ענקיים, לדעתי.

אני עדיין לא רואה פה את הסבסוד

יבואן מרוויח (נגיד) 15,000 ש"ח על מכונית שהוא מוכר לאדם פרטי

כשהוא מוכר לגוף שרוכש 1,000 מכוניות הוא מוכן להרוויח רק 10,000 ש"ח למכונית

ושהוא מוכר לגוף שרוכש 20,000 מכוניות הוא מוכן להרוויח רק 5,000 ש"ח למכונית

זה לא סבסוד, זה מהלך עסקים רגיל

בכל תחום מי שיכול לנצל את כח הקניה שלו נהנה, זה לא אומר שזה בא על חשבון מישהו אחר

החברה שלי קונה 1000 מחשבים מלנובו בשנה, היא מן הסתם משלמת פחות על כל מחשב מאשר צרכן יכול לקנות בשוק

זה אומר שאתה מסבסד אותה כאשר אתה קונה מחשב לנובו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אמרתי כלום על סבסוד, כל מה שאמרתי - ואני עדיין אומר - זה שללקוח הפרטי כל עניין הליסינג לא עושה טוב, וההסבר שלי למעלה.

בוודאי שאין פה סבסוד, בטח לא במובן הישיר של המילה. כן יש קשר של סיבה-תוצאה: שוק שרוב המכירות שלו הן ליסינג זה שוק מוכוון ליסינג, ושוק מוכוון ליסינג הוא לא שוק מוכוון פרטי. ואני, כלקוח פרטי, לא כ"כ נהנה מהעניין הזה...

בגלל שהשוק כזה גדול גם הבחירה שלי בין ליסינג לפרטי נהיית בעייתית. אם השוק היה נייטראלי, אז הייתי לוקח אוטו פרטי בלי למצמץ. אבל בגלל שכרגע השוק הפרטי לא להיט - בגלל הליסינג - אז אולי אני כן אעדיף ליסינג. סוג של ביצה ותרנגולת :nixweiss:

מה שאני מנסה להגיד פה, זה שאם היה קסם כלשהו וכל הליסינג היה נעלם מהמפה - אני חושב שגם ללקוח הפרטי וגם למי שהיום נוסע בליסינג, יהיה יותר טוב.

זו כמובן רק דעתי, וזה היפותטי כ"כ שאין לזה שום משמעות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול המס הזה לא כזה הוגן כי יוצא שאנחנו משלמים מס על כל המכונית כאילו נתנו לנו אותה במתנה. (90% ) בפועל בסוף התקופה לוקחים לנו את האוטו . במקרה שהיו נותנים לנו אותו בסוף התקופה הינו יכולים למכור אותו באיזה 50-60 אלף שקל . אני גם לא חושב שאנשים עד כדי כך חורשים על האוטו שלהם כי הדלק "חינם" כולם הרי יודעים שאין ארוחות חינם והדלק עולה כסף לחברה . אילו שנוסעים פחות מסבסדים את אילו שנוסעים יותר(כמו באינטרנט ) . במקרה שיש פיתורים החברה תשווה בין העובדים את העלות תועלת שלהם והבזבזנים הגדולים יהיו בין הראשונים בדרך החוצה.

למה שייתנו לך את האוטו? זה ליסינג, השכרה... הם עושים את ה- 50-60 אלף שקל האלה כשהם מוכרים אותו למישהו אחר, הם נראים לך פרייארים? :x

מה שכן, לרוב נותנים למי ששכר את הרכב את האופציה לקנות אותו בסוף תקופת ההשכרה, משתלם לשני הצדדים (במידה והאוטו במצב טוב, אבל צריך להחליף לו הרבה מאוד חלקים זולים...).

בנהיגה ברכב של ההורים (מיצובישי לאנסר EXECUTIVE - עאלק) לא מזמן החליפו את הבלמים, ועכשיו בכל עצירה כמעט שומעים צליל גבוה כזה כאילו הבלמים הולכים למות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המעמיק ;)

בסופו של יום, כמעט כל מי שבוחר לקחת יודע מה העלויות הישירות והעקיפות מבחינתו לחלופה של לקחת ועושה את השיקול שלו

זה ממש לא התפקיד שלך להתלונן על זה.

אני לא מתלונן. אני מציג היבט שלילי של התופעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמרי, ממתי בדיוק עלויות שונות לקונים שונים הן לא סבסוד? אם היבואן רוצה רווח של 10% לרכב וחצי מהרכבים נקנים ע"י חברת ליסינג, אין לו שום בעיה למכור לליסינג ברווח של 5% לרכב ולקונים הפרטיים ב15% לרכב... זה שהוא עושה זאת משיקולים עסקיים לא משנה את התמונה עבור הרוכשים הפרטיים, שבפועל ישלמו 5% יותר מאשר "ערכו", כי הערך של חדש כולל מן הסתם את אחוזי הרווח של היבואן. האם הם מקבלים תמורה כלשהי עבור התוספת הזו? לא. מי מרוויח, בכך שהוא משלם פחות? חברת הליסינג בלבד. מסקנה: סבסוד. אתה יודע, אותה מילה שכנגדה זעקת בכל הודעה שלך בדיון על ביטוחי האופנועים...

אין לי כוונה לפתוח מחדש את הויכוח ההוא, ואתה מוזמן להיות נגד סבסוד כלשהו או בעדו, אבל להיות בעד סבסוד רק כשזה משתלם לך אישית כלקוח ליסינג זו צביעות לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער, אין לך מושג מה זה סבסוד ובפרט לא מה זה סבסוד צולב...

המדינה מוציאה כל שנה (או שנתיים, לא חשוב) מכרז לספק של כל עובדי המדינה

נניח שהשנה נבחרה סלקום כי היא הציעה 15 אגורות לדקת שיחה

כלכלני סלקום ישבו לפני המכרז והגיעו למסקנה שהם מוכנים להסתפק ברווח של 2 אגורות בלבד לדקה כשמדובר ב100,000 עובדי מדינה עם מליוני דקות בחודש

מה לא בסדר בזה? זה גם לא מהלך עסקים רגיל? זה אומר שכל שאר הצרכנים מסבסדים את המדינה? לא, זה אומר שלפעמים עסק מוכן למכור הרבה בפחות כסף כדי להרוויח יותר וזה קורה כמו שציינתי כמעט בכל תחום.

בפול זה עניין אחר, נשאר בנתוני הדוגמה הקודמת:

נגיד שהמדינה היתה מחייבת את סלקום לספק לה שירותי ב10 אגורות לדקה (להזכירך, עלות דקה מבחינת 13 אגורות)

סלקום מחוייבת להפסד מבלי שיש לה שליטה על זה, מצד שני זה עסק, היא חייבת לגלגל את ההפסד הזה לאנשהו

במקרה כזה, אפשר וצריך לטעון ששאר הצרכנים מסבסדים את עובדי המדינה.

אגב, אני ממש לא מתנגד להעלאת השווי לרכבים, יש בזה הרבה הגיון וצדק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמיכה כספית (בישראל נפוץ הכינוי סובסידיה) היא תשלום המועבר על ידי הממשלה לצרכן הרוכש מוצר או שרות מסוים או ליצרן המייצר אותו. התמיכה מפחיתה את מחיר המוצר בעבור הצרכן וכך מגבירה את זמינותו ומעודדת את רכישתו. הממשלה מעניקה תמיכה כספית משום שהיא רואה עניין ציבורי בהגברת הייצור.

לא יודע מה איתך, אבל מה שקורה בשוק הרכב לא נשמע לי כמו סבסוד.

סתם כמו התנהלות עסקית הגיונית.

בכל מקום, תמיד, ניתנת הנחה כלשהי מ"מחיר המדבקה" למי שמעוניין לקנות כמויות גדולות.

למה? כי ככה המוכר מבטיח לעצמו רווח, אף אם קטן יותר, אבל מובטח לחלוטין, לעומת מכירה

ב"מחיר מדבקה" של מוצר יחיד בכל פעם.

זה לא נקרא סבסוד, זה סתם כלכלה בסיסית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה כאן אחרת... האם מדובר כאן במקרה שבו חברה סלולרית בוחרת בין למכור X דקות שיחה ב10% רווח לדקה לבין למכור בזול יותר, עם 5% רווח, אם זה אומר שהיא תמכור 2X דקות ותשאר בסוף עם אותו רווח במונחים מוחלטים? במקרה כזה, אכן מדובר בכלכלה בסיסית, שכן כאשר הביקוש גמיש יש למצוא נקודת איזון בין הרווח פר יחידה לכמות היחידו שיימכרו לפי הצפי. היות ואנשים שאינם משלמים על דקות שיחה מכיסם כנראה ידברו יותר, החברה נשארת ברווח ואף אחד, לרבות הלקוחות האחרים, לא מפסיד.

חבל רק, ידידי המלומדים, ששוק הרכב אינו בדיוק שוק גמיש. הדרישה לרכבים היא קבועה יחסית - זה לא שבאמצעות מכירה זולה יותר לחברת הליסינג היבואן פתאום ימכור 10000 מכוניות בסה"כ במקום 7000, כי כל שנקנה ע"י חברת ליסינג זה אחד פחות שנמכר בשוק הפרטי. אני מאוד מופתע שאתם לא רואים את ההבדל בין זה לבין דקות שיחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...