האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האוצר שם קץ להצפת רכבי ליסינג


lev-27

Recommended Posts

אינפר, עומרי, די ללכת עם הראש בקיר. כשאני אומר "ביקוש שאינו גמיש" אני אולי חוטא להגדרה המילונית של המושג אבל אני חושב שהכוונה מספיק ברורה, ואם לא, אסביר שוב: נניח שעובד מסויים מקבל רכב ליסינג. האם במקרה זה הוא יקנה רכב פרטי? הרשו לי להאמין שלא. האם אותו עובד באותו תפקיד (כשכנראה מדובר בתפקיד עם שכר לא רע אם כבר מציעים רכב ליסינג) שלא יקבל רכב ליסינג יבחר לוותר על רכב בכלל? משום מה נראה לי שלא, הוא יקנה רכב פרטי. מה קיבלנו? משחק סכום אפס... אמנם עם רכבים משומשים שגם הם בתמונה, אבל אל תשכחו שגם רכבי ליסינג נמכרים כמשומשים כך שגם שם התמונה מתאזנת בין רכבי ליסינג לרכבים פרטיים.

נכון, יש תנודות במכירת רכב עם הזמן שנובעות משינויים במחיר, אבל התנודות הללו לא נובעות בהכרח מהחלוקה המשתנה בין רכב פרטי לרכב ליסינג. בנוסף, המונח "ביקוש בלתי גמיש" אינו אומר שאין שינוי בצריכה כשיש שינוי במחיר - אלא רק ששינוי הצריכה (באחוזים) נמוך יותר מהשינוי במחיר. האם הוזלת הרכבים ב25% תגרום לכך שיקנו 33% (תעשו את החשבון רגע) רכבים? יכול להיות שברגע הראשון כן, אבל כששוק המשומשות "יישר קו" עם המחירים החדשים החלוקה בין חדש למשומש תתייצב פחות או יותר על הערך הקודם.

ומה קורה, רבותי, כאשר הביקוש הוא כזה? כשמורידים מחירים לקבוצה מסויימת חייבים להעלות אותו לקבוצה אחרת כדי לשמור ער רווחים, כי המכירות יגדלו פחות מאשר ההפרש ברווחים (הפרש גדול בהרבה מהפרש המחירים, כי מהרווח יש עוד לחסר את העלות של הרכב והובלתו ליבואן... אם רכב עולה 100K ומוכרים אותו ב90K זה נראה כמו הבדל של 10%, אבל אם נניח שהרווח פר רכב כשהוא עלה 100K היה 30K אז עתה, במחיר 90K הרווח הוא20K, וזו כבר ירידה של 33%.

בקיצור, אני מבין שאני מסתכל כאן על המציאות באמצעות מודל מאוד מופשט, אבל זה עדיין לא אומר שאני שוגה בטענה העיקרית.

אה, ועוד דבר קטן, בקשר למילה "סבסוד": כן, אני מבין את המשמעות המילונית. יחד עם זאת, המונח "סבסוד" נזרק לאויר לא פעם גם בהקשרים שונים לחלוטין, למשל "סבסוד" ביטוחי האופנועים שעומרי שלנו זעק כנגדו, ובמילים האלה בדיוק, על אף שגם שם לא מדובר בתשלום שמועבר ע"י הממשלה אלא להפסדים (כביכול) של חברות , שנאלצו (כביכול) לכסות עליהם באמצאות העלאת הפרמיה לנהגי הרכבים. אם הוא מצא לנכון להשתמש במילה זו אז וכוונתו הובנה כראוי, אני לא חושב שיש מקום לצלוב אותי על ענייני סמנטיקה עכשיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 92
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אין קשר בין סבסוד צולב לבין הממשלה (חוץ מהעובדה שהיא אחראית למנוע אותו)

גם אין קשר בין המקרה הזה לבין סבסוד צולב (להבדיל מביטוח חובה דו"ג)

אתה פשוט מתעקש להתעלם מההבדל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רגע, אז אתה טוען שאין "סבסוד צולב" אצל היבואנים? שבהעדר חברות ליסינג המחיר ללקוח הפרטי היה זהה למחיר כיום?

אכן

זה שיבואן X מחליט לתמחר נמוך ללקוח שקונה 10,000 מכוניות זה לא סבסוד, זה שיקול עסקי שנוסע מתחרות

הוא יודע שאם הוא לא יעשה את זה, יבואן Y יעשה את זה ומה שיקרה הוא שיבואן Y ימכור 10,000 מכוניות ויבואן X לא

לפעמים עדיף להרוויח פחות עבור כל יחידה מאשר לא להרוויח בכלל

אבל להסיק שמזה שהוא עושה הנחת כמות (כמו כל עסק בעולם) יש סבסוד?

הנחה פרועה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהעדר חברות ליסינג המחיר לצרכן הפרטי היה גבוה בהרבה.

המחיר יהיה נמוך בהרבה עם יותר דגמים, , הנחות ושדרוגים. במקום לחזר אחרי חברות ליסינג יבואנים יתחילו לחזר אחרי לקוח פרטי. מספיק להסתכל על יבואנים שעובדים כמעט בלעדי עם ליסינג (מאזדה) ליבואנים שעובדים כמעט בלעדי עם השוק הפרטי. (צ'מפיון, סמל"ת) כדי לראות את הפער העצום במגון הדגמים ושדרוגים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם לא היו חברות ליסינג, אז חברות הענק היו כח הקנייה הגדול שמחוזר יותר.

מה לעשות שלקוח עסקי עדיף על לקוח פרטי. ואז היית בוכה שהשוק מוצף ברכבי חברה.

הרי בסופו של דבר מדובר כאן יותר בלטישת עיניים מאשר אינטרס אמיתי לשיפור שוק הרכבים בישראל.

כמה שלא תרצה, דנדש מהיבואן לא היה עולה לך 60,000 ש"ח בכל תסריט שאתה מציג.

אז אתה אומר "לי חרא, שגם לאחרים יהיה חרא".

אחלה גישה לדעתי, תמשיך לדבוק בה. :xyxthumbs:

אגב לב, היום אני הולך לתדלק את הרכב ולעשות סיבובים בשכונה עמוסת הבאמפרים שלי

בכדי לזיין את הרכב ולבזבז מלא דלק. זה מה שכל בעל ליסינג עושה כדי לדפוק ת'מערכת...באמת!

אתה לא פארנואיד, הם באמת רודפים אחריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לטישת עיניים עאלק. ;D מי ישמע אתה מקבל קאדילק CTS. בסך הכל משפחתי בסיסי שנמצא כמעט אצל כל משפחה בארץ עם המינימום האפשרי של בטיחות ואביזרי נוחות שמטופל עם צמיגים וחלפים סינים. לב, אם אתה חושב שאנשים לוטשים עליך עיניים יש לך בעיה מאד קשה של ביטחון עצמי מופרז. התנהגות שמאפיינת בעיקר אנשים זוטרים שקיבלו קידום קטן עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, אני לא בא להשוויץ, מן הסתם שרכב ליסינג לא הופך אותי למליין ובסופו של דבר אלה גם תנאים צנועים.

אבל זה עדיין יותר ממה שמקבל העובד הממוצע במשק, אבל לא זו הנקודה.

הנקודה שלי, היא גישה של אנשים כמוך, שבמקום לחפש איך לשפר את התנאים של עצמם, טוענים שתנאים שאנשים אחרים מקבלים פוגעים בהם.

בדיוק כמו נושא פערי השכר במשק, כאשר רבים טוענים שאנשים שמקבלים שכר גבוה, לוקחים אותו מאלו המקבלים שכר נמוך.

אם לא הייתי מקבל דרך ליסינג, היו מוצאים דרך אחרת לתת לי , האם עדיין זה היה משפיע עליך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל בראש שלך כי אתה חושב שמדובר בהטבה כל כך מדהימה ואקסקלוסיבית שכל מי שיוצא נגד תופעת הליסינג אוטומטית מקנא. אזכיר לך שאתה משלם על הרכב סכום לא מבוטל כל חודש, מוגבל ל-X ק"מ בשנה, תיאלץ לשלם על כל נזק בלתי סביר ומחוייב לחברת הליסינג ל-3 שנים. מדובר בהטבה טובה בתנאים מסוימים, כן, אבל מכאן ועד לטישת עיניים יש דרך ארוכה מאד. חוץ מזה מעולם לא אמרתי "שתנאים שאנשים אחרים מקבלים פוגעים בהם" ושאני לא חושב כיצד לשפר את התנאים שלי.

אין ספק שרכב ליסינג זו הטבה טובה המורידה עומס כלכלי משכירים, אבל בגדול מדובר בתופעה עם הרבה היבטים שליליים כמו שציינתי בתחילת הדיון. פקידי האוצר בחרו לעלות את שווי השימוש ברכב צמוד. אין לי מושג מה היו השיקולים מאחורי החלטה זו, אבל נניח לצורך הדיון שמדובר בשיקול כלכלי בלבד במטרה לרפד את קופת המדינה. מי שנוסע הרבה עדיין יעדיף להחזיק ליסינג כי למרות עליית שווי שימוש מדובר בחסכון של אלפי שקלים בשנה. מי שהיה על גבול הכדאיות לרכב צמוד לפני העלאת שווי שימוש ישקול חזרה לרכב פרטי. מה רע בזה? למה ישר לקפוץ שמדובר בלטישת עיניים? אתה מכחיש את העובדה שרכבי ליסינג מגיעים עם אבזור עלוב ומטופלים בחלפים סוג ג'?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציינתי אותם בתחילת הדיון. זכותך לא להסכים, אבל קודם תענה על השאלה למה בסוכנות צ'מפיון אני יכול לקנות רכבים ברמות גימור שונות עם המון שדרוגים ושילובים שונים של מנוע/גיר ובסוכנות מאזדה לא. כמו כן למה צ'מפיון/סמל"ת עושים אירועי מכירות ענקיים ומאזדה לא יתנו לך 2,000 ש"ח הנחה. ואם תבקש נסיעת מבחן תקבל תשובה "אחי, זה מאזדה! מה, אתה לא יודע מה זה מאזדה?"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם עושים את זה כי משתלם להם כלכלית לעשות את זה.

אם לא היו חברות ליסינג, אז היו עושים את זה בשביל חברות ענק, שקונות אלפי רכבים.

אתה מצפה לקבל יחס VIP בלי שום סיבה לכך, את מי יש לך להאשים בזה חוץ מאת עצמך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציינתי אותם בתחילת הדיון. זכותך לא להסכים, אבל קודם תענה על השאלה למה בסוכנות צ'מפיון אני יכול לקנות רכבים ברמות גימור שונות עם המון שדרוגים ושילובים שונים של מנוע/גיר ובסוכנות מאזדה לא. כמו כן למה צ'מפיון/סמל"ת עושים אירועי מכירות ענקיים ומאזדה לא יתנו לך 2,000 ש"ח הנחה. ואם תבקש נסיעת מבחן תקבל תשובה "אחי, זה מאזדה! מה, אתה לא יודע מה זה מאזדה?"

מעניין, מתי היית בסוכנות מאזדה לאחרונה?

ביקשת נסיעת מבחן ולא קיבלת?

מאזדה 3 מגיעה עם 2 מנועים (1.6 ו2.0) ו3 רמות גימור

היא לא מגיעה עם גיר ידני לא בגלל חברות הליסינג, אלא כי אין דרישה

מה לעשות שגם לפני הליסינג מה שהישראלי רצה זה 1.6 אוטומטית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם עושים את זה כי משתלם להם כלכלית לעשות את זה.

אם לא היו חברות ליסינג, אז היו עושים את זה בשביל חברות ענק, שקונות אלפי רכבים.

אתה מצפה לקבל יחס VIP בלי שום סיבה לכך, את מי יש לך להאשים בזה חוץ מאת עצמך?

שווי שימוש צמוד לרכב, לא לספק שלו. אם לעובד לא משתלם להחזיק רכב של אלדן באותה מידה לא יהיה משתלם לו להחזיק רכב של . בשורה התחתונה השוק מוצף ברכבי ליסינג ואם צרכן פרטי רוצה לקנות חדש הוא נאלץ להתפשר על פליט ליסינג עייף ומסורס. [br]פורסם בתאריך: 25.11.2010 בשעה 15:08:28


מעניין, מתי היית בסוכנות מאזדה לאחרונה?

ביקשת נסיעת מבחן ולא קיבלת?

מאזדה 3 מגיעה עם 2 מנועים (1.6 ו2.0) ו3 רמות גימור

היא לא מגיעה עם גיר ידני לא בגלל חברות הליסינג, אלא כי אין דרישה

מה לעשות שגם לפני הליסינג מה שהישראלי רצה זה 1.6 אוטומטית?

ועדיין יבואנים חזקים בליסינג מציעים רכבים ביחס מחיר-תמורה נמוך בהרבה בהשוואה ליבואנים לא נפוצים בליסינג באותו טווח מחיר עבור לקוח פרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...