מחשב נייד - Lenovo ThinkPad Edge 13.3 A197 89G - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד - Lenovo ThinkPad Edge 13.3 A197 89G


liorbm

Recommended Posts

ביקורת רכישה – Edge 13.3'

מה בקופסא:

1) כבל מתח.

2) שנאי מתח.

3) סוללת שש תאים.

4) Lenovo Edge 13.3' A197 G89

5) מדריכי התקנה בעברית ואנגלית.

PA250010-1.jpg

PA250011-1.jpg

PA250012-1.jpg

רושם ראשוני:

האדג' הוא דגם בסדרת המוצרים ThinkPad של Lenovo, חטיבת מוצרים שבעבר השתייכה ל- ונמכרה יחד עם שאר מחלקת המחשבים הפרטיים של . מדובר בסדרת מחשבים המוכרת מאוד למשתמש העסקי, איכות הבניה שלה הייתה לשם דבר, כמו גם מחירם הגבוה. האדג' לוקח את היתרונות של הסדרה הותיקה ומוסיף להם עיצוב מודרני. בשילוב עם תג מחיר אטרקטיבי, עיצובו ויכולותיו בתחום התצוגה, האדג' מקיים יחס עלות/תועלת מעולה לסטודנט.

עיצוב:

עבור כל מי שראה אי פעם את המחשבים הישנים מסדרת ThinkPad, ההבדל בין הסדרה החדשה לישנה יראה כמו מתיחת פנים ותו לו. בשילוב עם המאפיינים הקבועים של הסדרה, ה-Track Point וזוג לחצני עכבר נוספים עליונים (ממוקמים מעל ה- Touchpad ), העיצוב של האדג' משדר Pure business וסולידיות נעימה לעין. עבור מי שמחפש מחשב נעים מאוד לעין, בעל תחושת שימושיות ברורה וחוסר יומרה, האדג' בהחלט מספק. אין ספק, בכל מה שקשור לסקסיות, ישנם מושכים ממנו בשוק וליד כל Mac או אפילו פשוטים הוא יראה כאביון, עד שמשווים תג מחיר אל מול איכות בניה וחומרה.

דרך אגב, אחת ההפתעות היותר נחמדות שקרו לי עם הנייד הזה היא שלמרות הפרסומים השונים באינטרנט, מתברר שיש יותר מסוג אחד של גימור, יש את הגימור המבריק שמגיע בצבעים אדום ושחור, ויש את הגימור המט. למרבה השמחה, קיבלתי את המט. הסיבה לשמחה היא שמהביקורות השונות שראיתי באינטרנט לאדג' צויינה לא פעם ולא פעמיים העובדה שהגימור המבריק גורם לסימני מריחה שמנוניים מהמגע עם מכסה המחשב, דבר שמאוד פוגע בסגנון הנקי שלו.

איכות בניה:

החוזק האמיתי של האדג' מתגלה כאשר בוחנים את איכות הבניה שלו. נכון, כל איש עסקים שעבד עם ThinkPad T61 או כל קופסת מתכת משוריינת אחרת של IBM יעקם את אפו לנוכח ההצהרה הבאה, אבל אין ספק, שבשוק הביתי, ככל שהדבר נוגע לאיכות הבניה, האדג' ניצב בשורה הראשונה של הניידים. כאשר בוחנים את תג המחיר המוצמד למחשב, מדובר ללא ספק במחשב היחיד בקבוצת המחיר שלו שמתקרב להקשחה כמעט צבאית. כאיש קשר שעבד עם חומרה מוקשחת כל שירותו הצבאי, סדיר כקבע, וכסטודנט שמסתובב הרבה עם המחשב על הגב, אין ספק שיש משהו מאוד מרגיע במחשב שלחיצה על חלקו עליון של מסך לא גורמת לו להתקער או, חס וחלילה, סדקים במסך. עצוב לספר, אך שותפי לדירה שרכש מצא את עצמו חוזר הביתה אחרי היום הראשון שלו בלימודים עם סדק עצוב, גדול ומכוער במכסה המחשב. נקודה למחשבה לכל מי שסבור שניתן להסתובב יום שלם עם מחשב מאיכות בניה נמוכה בתיק בבטחה.

נוחות שימוש:

הנקודה השנייה בחשיבותה, אחרי שרידות, היא כמובן נוחות שימוש. לצערי פה האדג' מגלה נקודות חולשה מטרידות, אם כי לא קריטיות. נקודה ראשונה לרעתו נרשמה כאשר הבנתי שלמקלדת שלו אין תאורה אחורית, דבר שלא ספק היה מאוד עוזר לכל אותם הסטודנטים שמוצאים עצמם לומדים בשעות הקטנות של הלילה. מצד שני, המקלדת של האדג' מרגישה מעולה להקלדה. המקלדת, מהסוג הנמוך שראינו ב- , מוכיחה את עצמה מצוין, התחושה שלה נהדרת, סידור המקשים מעולה ואינטואיטיבי וברור שהוקדשה מחשבה רבה להתאמתו למשתמש שעובד על המחשב ולא משחק בו (הקטנת מקשי החיצים לדוגמא ). הפידבק אותו מקבל המקליד מהלחצנים פשוט מענג, והקלדות, אפילו ארוכות ומייגעות כמו שרק שלוש שעות הקלדה של הרצאה יכולות להיות, הופכות לחוויה נעימה וחיובית, לפחות בכל הנוגע לשימוש במחשב.

נקודה שנייה וחלשה של האדג' היא מערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה של הנייד מגיעה עם התאמות ייחודיות של כולל תוכנות בקרת חומרה ייעודיות ומחיצת שיחזור למקרי אסון. אז מדוע נקודה שלילית? מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שכמשתמש אינני אוהב את התחושה שמאכילים אותי בכפית את אופן השימוש במחשב שלי. התוכנות של מהוות מעמסה על המערכת, לא מעמסה גדולה, נכון, אך מטרידה. אין, לטעמי, שום היגיון לנסות לגלות אילו רשתות אלחוטיות פעילות בסביבתי הקרובה בעזרת יישום כבד עד כדי גיחוך במקום ללחוץ על אופציית חיפוש הרשתות הקלילה והפשוטה של Windows 7. הדברים אמורים גם לגבי מנהל ההתקנים ש- הואילה לדחוף לי לרצף ההתחלה של המחשב או ממשק בקרת צריכת החשמל. זה באמת לא יותר מידיי מסובך לנהל פרופילי ניהול צריכת חשמל, לא צריך בשביל זה להאט את המחשב ולקצץ לו זמן הודות ליישומים חסרי תועלת ברקע.

נקודה לפני אחרונה, ועליי לסייג את דבריי ולהדגיש שיתכן מאוד שמדובר בבעיה נקודתית של המחשב הספציפי אותו רכשתי, היא העובדה שלאדג' יש נטייה להיתקע בזמן העבודה ומערכת ה-Anti-Shock של הדיסק הקשיח עובדת בצורה עלובה למדי. כשאני מדבר על עבודה עלובה אני מדבר על זה שאין באפשרות המשתמש ללכת עם המחשב תוך כדי שהמחשב משמיע מוזיקה או סרט בלי לראות את המחשב שלו מגמגם ואף נתקע. פשוט מגוחך, בייחוד ממחשב עם שבב תצוגה Radeon HD3200 שאמור להיות מסוגל להוציא דרך Port בסריקה של 1080p בלי בעיה.

חומרה:

ברמת החומרה, המפרט של האדג' פשוט יחסית, עם מעבד Athelon Neo X2 L625, מעבד כפול ליבה חסכוני בחשמל, סוללת שש תאים שזמן העבודה הממוצע שלה, כולל עבודה ב-Word, שמיעת מוזיקה וניגון סרטים, עומד בערך על ארבע שעות (במקרים של עבודה פחות תובענית והגדרות חסכוניות המחשב מציג זמן עבודה תאורטי של קרוב לשבע שעות ) ושבב תצוגה HD 3200 המסוגל להוציא בהבחנה גבוהה ב-1080p.

חשוב להדגיש בנקודה זאת שלא מדובר במחשב החזק ביותר בתג המחיר הזה כמסתכלים על עוצמת מעבד. האדג' הוא בפירוש לא מחשב לגרפיקאים תובעניים או . על כל חוסר היכולת הזו מפצה האדג' בחיי סוללה ארוכה, יכולות עיבוד טובות, איכות בנייה עילאית ונוחות שימוש מצוינת.

מסקנות:

לסיכום, כאשר משווים יתרונות וחסרונות עולה התמונה הבאה:

יתרונות:

1) חיי ארוכים.

2) איכות בנייה מעולה.

3) מקלדת נוחה מאוד.

4) עיצוב קלאסי ומרשים.

חסרונות:

1) מערכת הפעלה בעייתית.

2) נוטה להיתקע ולגמגם בעת תנועה.

3) עיצוב סולידי מידיי לחלק מהמשתמשים.

4) חומרה יחסית חלשה.

כאשר בוחנים את היתרונות והחסרונות של האדג' ניתן להבין שהוא מחשב שמתאים באופן ייעודי וייחודי לסטודנטים ואנשי עסקים בדרכים. כשהוא מצויד באיכות הבניה הסמי-צבאית של ThinkPad, מעבד תקציבי וחסכוני בחשמל, סוללת 6 תאים ו-2 ג'יגה זיכרון, האדג' איננו מחשב למשימות תובעניות אלא בעיקר למשימות משרדיות פשוטות, גלישה באינטרנט וצפייה מזדמנת בסרטים. כאשר השימושים הם גלישה באינטרנט, האזנה למוסיקה, צפייה בסרטים ושימוש ביישומים משרדיים, לצד עמידות יוצאת דופן ועיצוב מרשים ברצינותו, במסגרת המחיר הקיים (3000 ₪ ב- www.zolprice.co.il כולל שלוש שנות אחריות ) אין ספק שהאדג' מספק תמורה טובה מאוד לכסף.

כולי תקווה שתמצאו את הביקורת הזאת מועילה, מי שמעוניין לשאול שאלות יכול לפרסם תגובה באשכול הביקורת, אשמח לענות.

שלכם, בכבוד רב, ליאור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביקורת מצויינת.

בוחנת את מה שמייחד ומבדיל את הנייד הזה משאר הניידים המקבילים - מה שמאוד חשוב. כמו כן, בוחנת את המוצר בפני עצמו, כמוצר.

הביקורת כתובה באופן רהוט ומעניין. היה נחמד לקרוא.

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על הביקורת המושקעת. הוספתי קישור לשרשור זה בסטיקי קישורים מומלצים בפורום . :xyxthumbs:

בתור משתמש ותיק במחשבי אוכל להעיר מספר הערות נקודתיות.

בשילוב עם המאפיינים הקבועים של הסדרה, ה-Track Point וזוג לחצני עכבר נוספים עליונים (ממוקמים מעל ה- Touchpad )

שים לב שלא מדובר בזוג לחצנים, אלא בשלושה. והכפתור האמצעי של הtrackpoint מוגדר כברירת המחדל לשמש כגלגלת כאשר מחזיקים אותו לחוץ ומזיזים את הtrackpoint. זהו פיצ'ר חשוב מאוד, שהופך את הtrackpoint להרבה יותר שימושי מאשר הוא בלי זה (מי מסוגל לדמיין בימינו שימוש בעכבר בלי גלגלת?) למרבה הצער, יש עדיין יצרנים שמשלבים trackpoint אך ללא לחצן אמצעי בחלק מהדגמים (הדגמים הקטנים יותר של Elitebook למשל).

אין ספק, בכל מה שקשור לסקסיות, ישנם מושכים ממנו בשוק וליד כל Mac או אפילו פשוטים הוא יראה כאביון, עד שמשווים תג מחיר אל מול איכות בניה וחומרה.

פה דווקא יש ספק ולא קטן. ;) ה"עדר" התרגל לחשוב ששחור סולידי זה מכוער וצעצוע נוצץ וצבעוני זה יפה. אני נוטה לא להסכים. היו לIBM וללנובו דגמים רבים שהם מכוערים פלצות וכאלה שנראים ממש יפה ואלגנטי. כאמור, אלגנטי ונוצץ הם דברים שונים. לגבי מה נחשב "סקסי", זה כבר בעיני המתבונן. :)

נקודה ראשונה לרעתו נרשמה כאשר הבנתי שלמקלדת שלו אין תאורה אחורית, דבר שלא ספק היה מאוד עוזר לכל אותם הסטודנטים שמוצאים עצמם לומדים בשעות הקטנות של הלילה.

לגבי תאורת מקלדת אחורית - לנובו לא משלבת זאת באף נייד שלהם. הסיבה המוצהרת היא שהם לא הצליחו לחשוב על שיטה לשלב תאורה אחורית ולשמור על עמידות המקלדת לנוזלים. מצד שני, בניידי רבים (לא בEdge) יש Thinklight - נורת LED קטנה שממוקמת מעל המסך ומאירה על המקלדת כאשר מדליקים אותה. בתור משתמש ותיק, וכזה שיצא לו לפעמים לעבוד בחדר חשוך אני יכול לומר שהשתמשתי בפיצ'ר הזה אולי פעמיים בחיים. הסיבה - כאשר המסך מציג רקע בהיר (וזה לרוב מה שקורה בגלישה / עבודה עם מסמכים), האור של המסך בעצמו מספיק כדי להאיר על המקלדת. רק במקרים מאוד מסוימים הייתי מוצא עצמי נזקק לתאורה חיצונית כלשהי.

מצד שני, המקלדת של האדג' מרגישה מעולה להקלדה. המקלדת, מהסוג הנמוך שראינו ב- , מוכיחה את עצמה מצוין, התחושה שלה נהדרת, סידור המקשים מעולה ואינטואיטיבי וברור שהוקדשה מחשבה רבה להתאמתו למשתמש שעובד על המחשב ולא משחק בו (הקטנת מקשי החיצים לדוגמא ). הפידבק אותו מקבל המקליד מהלחצנים פשוט מענג, והקלדות, אפילו ארוכות ומייגעות כמו שרק שלוש שעות הקלדה של הרצאה יכולות להיות, הופכות לחוויה נעימה וחיובית, לפחות בכל הנוגע לשימוש במחשב.

לא השתמשתי במקלדת של הEdge אך בהחלט הביקורות מהללות אותה, כולל מפי משתמשי ותיקים שחששו מאוד מהעיצוב השונה. למיטב הבנתי, השכילו לייצר מקלדת בסגנון island (מקשים מופרדים), אך כזו שבה המבנה הקעור של כל מקש, עומק הלחיצה והפידבק יוצרים חוויית הקלדה נוחה מאוד (בשונה למשל מmacbook עם המקשים השטוחים וחוויית הקלדה מזעזעת).

מה שאני לא אוהב במקלדת של הEdge הוא שניכר שבמטרה לחסוך במקום ובעלות ייצור, סידור המקשים והגודל של מרבית מקשי הניווט (החיצים, הFים, ובעיקר pgup/pgdn/home/end) פשוט לא מספק, לפחות לטעמי כמו מישהו שרגיל למקלדות המסורתיות של הThinkpad.

נקודה שנייה וחלשה של האדג' היא מערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה של הנייד מגיעה עם התאמות ייחודיות של כולל תוכנות בקרת חומרה ייעודיות ומחיצת שיחזור למקרי אסון. אז מדוע נקודה שלילית? מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שכמשתמש אינני אוהב את התחושה שמאכילים אותי בכפית את אופן השימוש במחשב שלי. התוכנות של מהוות מעמסה על המערכת, לא מעמסה גדולה, נכון, אך מטרידה. אין, לטעמי, שום היגיון לנסות לגלות אילו רשתות אלחוטיות פעילות בסביבתי הקרובה בעזרת יישום כבד עד כדי גיחוך במקום ללחוץ על אופציית חיפוש הרשתות הקלילה והפשוטה של Windows 7. הדברים אמורים גם לגבי מנהל ההתקנים ש- הואילה לדחוף לי לרצף ההתחלה של המחשב או ממשק בקרת צריכת החשמל. זה באמת לא יותר מידיי מסובך לנהל פרופילי ניהול צריכת חשמל, לא צריך בשביל זה להאט את המחשב ולקצץ לו זמן הודות ליישומים חסרי תועלת ברקע.

מה שאתה אומר מעט מבלבל ולא מדויק. מערכת ההפעלה היא אותה כמו בכל מחשב נייד ונייח. אין שום התאמות ייחודיות, מה שיש הוא אוסף תוכנות של שמגיע מותקן מראש. לגבי התוכנות של - הניסיון ארוך השנים שלי איתן הוביל אותי למסקנה שחלקן מועילות ושימושיות (ואני משאיר אותן). למשל - הדרייבר של הUltranav שמאשר שליטה רבה בtrackpoint/touchad, או מנהל צריכת החשמל (Power Manager) שהוא כלי הרבה יותר מועיל ומקיף מאשר מה שקיים בWindows - מאפשר שליטה רבה ונוחה במאפייני צריכת החשמל והסוללה, ואני ממליץ בחום שתשתמש בו. כמובן גם הActive Protection System של הדיסק הקשיח (לזה נגיע בהמשך).

לצד זה יש תוכנות רבות שאישית לא מצאתי בהן שום שימוש (אחת מהן היא הAccess Connections) - כמוך, אני מוצא אותה כבדה ולא ממש שימושית יחסית לכלי המובנה של , או כל מיני Productivity Center / Message Center או, גרוע יותר - כל מיני תוכנות shareware מטומטמות שמותקנות כברירת מחדל (אנטיווירוס / תוכנה לצפייה בDVD וכו'). את אלה אני תמיד מעיף.

למעשה, השיטה שסיגלתי לעצמי בכל נייד של היא להתעלם מהתקנת המפעל וממחיצת השחזור - להתקין מערכת חדשה מדיסק התקנה שלי, להוריד את הLenovo System Update ולתת לתוכנה לעדכן את כל הדרייברים הנחוצים, ולהתקין רק את התוכנות שבחרתי להשתמש מהן. עם זאת, מרבית המשתמשים יעדיפו לא להתעסק עם הנייד בצורה כזו, ואני בהחלט יכול להבין את התסכול שנובע מכך שכל התוכנות כבר מותקנות מראש, בין אם רצית או אם לאו. לדעתי, בהחלט היה שווה שלנובו יתקינו מראש רק את המינימום הדרוש לפעולה תקינה, ויתנו למשתמש אפשרות בהפעלה הראשונית לקבוע מה כן ומה לא למשוך דרך הSystem Update.

נקודה לפני אחרונה, ועליי לסייג את דבריי ולהדגיש שיתכן מאוד שמדובר בבעיה נקודתית של המחשב הספציפי אותו רכשתי, היא העובדה שלאדג' יש נטייה להיתקע בזמן העבודה ומערכת ה-Anti-Shock של הדיסק הקשיח עובדת בצורה עלובה למדי. כשאני מדבר על עבודה עלובה אני מדבר על זה שאין באפשרות המשתמש ללכת עם המחשב תוך כדי שהמחשב משמיע או סרט בלי לראות את המחשב שלו מגמגם ואף נתקע

התופעה שאתה מתאר בהחלט נשמעת כמו תכונה מציקה של הAnti-Shock, ונתקלתי בה פחות או יותר בכל . למרבה המזל, בממשק השליטה של הactive protection system יש לך אפשרות לשלוט ברמת הרגישות של התוכנה (כנראה כברירת מחדל היא רגישה מאוד), או אף לבטלה לגמרי.

כמו כן, מנהל צריכת החשמל כברירת המחדל נועל את המעבד על מהירות מינימלית כשהמחשב עובד על . אתה יכול לשנות הגדרה זו, ולקבל ביצועים יותר מהירים על חשבון זמן .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ביקורת מצויינת על נייד מעולה. אם לא היה ציפוי מבריק על המסך Edge 13.3, לטעמי, היה אחד המחשבים הטובים ביותר בקטגוריה.

למיטב ידיעתי ציפוי המסך אינו מבריק.

http://www.pc365.co.il/product.aspx?p_id=16356

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל המגיבים, המון תודה על כל התגובות החיוביות, שמחתי להחזיר קצת לאתר שתמיד נתן לי כל כך הרבה :)

ל-QttP,

לקחתי לתשומת לבי את תגובתך המאלפת ותודה שהעמדת דברים על דיוקם ותיקנת במקומות הנדרשים. אני משתדל למצוא את הזמן בין המטלות של האוניברסיטה להיכנס, לעדכן ולהתעדכן, אך לצערי הדבר קשה לי מאוד כרגע בגלל העומס בלימודים ולא תמיד עולה בידי.

אני בהחלט מקווה למצוא את הזמן בימים הקרובים להכניס את השינויים הנדרשים בביקורות תוך התייחסות לדבריך.

בכבוד רב, ליאור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...