עבור לתוכן
  • צור חשבון

** סאגת הכבל התת-ימי נמשכת


Cheif

Recommended Posts

וידאו ברשת, בין אם זה ובין אם משהו אחר, הוא באמת בעיה. אבל שוב, כשאתה רואה סרט ב- FHD, אתה עולה לספק הרבה כסף (יחסית). למה שזה לא יעלה לך הרבה כסף (יחסית)?

הרבה כסף יחסית למה ? שנות ה90 ?

כל העולם משדרג תשתיות, איכות התכנים עולה בהתאם.

תעבורה של כמה GB ליום היא לא יוצאת דופן.

זה הסטנדרט החדש.

זה נורמלי לגמרי.

זה די ברור שמשהו כאן לא תקין במצב.

אבל האשם בעניין הוא לא הנטיה הטבעית לתעבורה גדולה יותר אצל המשתמשים.

רוצה שהמדינה תסבסד את זה? נדמה לך שהמדינה היא איזה דוד עשיר מחו"ל? כל שקל שהמדינה מוציאה הוא שקל שיוצא מהכיס שלך. זה אומר פחות לבטחון או פחות לחינוך או פחות לרווחה או פחות לבריאות - או יותר מיסים. מאחר שגוף ממשלתי נוטה להיות יעיל פחות ובזבזני יותר מגוף שאינו ממשלתי, לא עדיף שלך לשלם את הכסף ישירות לספקים?

יש למדינה דרכים לעודד השקעות גם בלי להוציא שקל מהכיס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

digitalseeker:

ספקים כמעט ולא עושים rate limiting הם עושים traffic shaping - בד"כ ע"י מתן קדימות לתעבורה "נחשבת" יותר (סטרימינג, http) כך שכשיש עומס, תעבורה פחות חשובה (למשל P2P) סובלת יותר. חשבונות gamer נותנים לך תעדוף גבוה יותר. כמובן שכשאין עומס, התעדוף לא רלוונטי.

הם עושים QOS - עובדה שאתה מקבל שירות UBR , בתוכו יש גם TRAFFIC SHAPING על מנת להנדס את השירות בצורה היעילה ביותר לדעתם

אף אחד לא אמר שלא יהיו שעות עומס בתשלום לפי תעבורה. שוב, מבחינת הספקים, קו שלא מנוצל ב- 100% הוא קו מבוזבז. אבל יהיה פחות עומס. למה? כי כשיש עומס ואתה לא יכול לנצל את מלוא רוחב הפס שלך, לפעמים אתה תוריד פחות. זה ברור, לא? מי שמוריד 24/7 ויכול לנצל n מגהביטים לשניה יכול להוריד חצי ממי שמוריד 24/7 ויכול לנצל 2n מגהביטים לשניה. ברגע שכל אחד ישלם על כמות התעבורה שצרך, ככל שתצרוך יותר הספק ירוויח יותר. להגביל את רוחב הפס שלך, בין עם ע"י מגבלה מלאכותית כמו QoS ובין עם ע"י מגבלת תשתית כמו קו עמוס, ידפוק את הספק בדיוק כמו שידפוק אותך. אז אם יהיה יותר מידי עומס, הספק יקנה עוד רוחב פס - זה ישתלם לו.

אם יהיה שעות עומס אז כל הרעיון הזה הוא רעיון סרק !

לכל מי שלא קורא ממון וכלכליסט - הספקיות לא מפסידות כסף במצב הנוכחי - הן לא רוצות להשקיע בתשתית לחו"ל כי למה להן ? הרי אין להן תחרות

זה לא ישתלם לו , המצב הנוכחי משתלם לו , הם מרוויחים לא קצת על היוזר שעולה 40 ש"ח , גם ככה מבחינתם הוא UBR והוא חסר משמעות על הרשת שלהם

היום, לעומת זאת, התשלום אחיד בין אם הורדת במלוא רוחב הפס שלך ובין אם הורדת בעשירית מזה. אבל אם הורדת מהר, העלות לספק גבוהה יותר מאשר אם הורדת לאט כי הוא צריך לרכוש יותר רוחב פס. כלומר האינטרס שלו מנוגד לשלך: אתה רוצה להוריד מהר, הספק רוצה שתוריד לאט.

הספק רוצה להרוויח כסף , אם ניצלת יותר או פחות זה לא מעניין אותם - הם לא משלמים פר GB,

מי שרוכש מהירות מובטחת משלם כבר על צריכת רוחב הפס שלו. למה אתה חושב ש- CBR עולה יותר מ- UBR?

אני עובד על בסיס יומי עם 014 (מחלקת התמסורת) והחישוב שלהם לא מתבצע ע"פ הGB התיאורטי שהלקוח יכול להוריד, בסך הכל חישוב של כמה עולה להם לתת לך את השירות + 100%רווח (וכן תמיכה עולה כסף, טווח כתובות עולה כסף, חכירת רוחב פס עולה כסף, וגם תחזוק המתגים עולה כסף)

IPTV זו לרוב תעבורה לוקאלית: השרתים יושבים אצל ספק האינטרנט, אחרת העסק לא משתלם. התעסקתי בתחום ורוחב הפס ש- IPTV דורש אדיר. אתה לא משדר מספק אחד לאחר. ברור שזה יתומחר בנפרד. שיחות וידאו באיכות גבוהה לא לוקחות כ"כ הרבה רוחב פס, אלא אם אתה מדבר במשך שעות ארוכות ביום. ואם כן, למה שלא תשלם על זה? על שיחות טלפון אתה לא משלם בהתאם לאורכן? בכל מקרה, מאחר שתמחור לפי צריכה יקטין את העומס, שיחות וידאו יעבדו טוב יותר ולא רע יותר. תוכנות בענן? בחייך. כמה רוחב פס זה כבר צורך? כדי שזה יעבוד טוב אתה צריך שיהוי (latency) נמוך יותר מאשר רוחב פס גבוה. ושוב, הורדת העומס תביא שיהוי נמוך יותר. העלאת תמונות? בוא נגיד שאתה מעלה תמונות שצילמת ב- 10Mpixel בלי להקטין אותן קודם לגודל סביר (למה?). זה נותן בערך מגהבייט אחד לתמונה. כדי לנצל ג'יגה, תצטרך להעלות אלף תמונות! כמה תמונות אתה כבר מעלה בשנה? משחקים ברשת בקושי צורכים רוחב פס. שוב, אתה צריך שיהוי נמוך ולא רוחב פס גבוה. וידאו ברשת, בין אם זה ובין אם משהו אחר, הוא באמת בעיה. אבל שוב, כשאתה רואה סרט ב- FHD, אתה עולה לספק הרבה כסף (יחסית). למה שזה לא יעלה לך הרבה כסף (יחסית)?

IPTV הוא לוקאלי אבל התשלום פר GB שמוצע פה לא מהווה חוצץ בין חו"ל לפה,גם אתה בתור לקוח תצטרך לנחש איפה ממוקם כל שרת ?יש שירותי IPTV מחו"ל בתשלום ובחינם נסיוני שמגיע לכל אחד הזכות לרכוש לא ?

אם הIPTV יתומחר בנפרד - אז אתה שוב מחזיר אותנו דור אחורה

לגבי עננים - קראת על השירות של משחקים שעובדים דרך ענן ואין צורך במחשב ? בדקת כמה GB אפשר לגבות אוןליין ? המטרה בענן זה גיבוי אולטמטיבי וגישה בכל מקום בעולם.

לגבי התמונות , יש לי של 16MP, וצר לי שאני אוהב את התמונות שלי באיכות מקסימלית , כל קובץ שוקל 4-6 מגה ויש לי גיגהבייטים של אז אני בעונש ? ומה הקשר כמה מעלים בשנייה - מדובר על כמה אני מעלה בחודש ! כי על זה אני משלם !

אני לא עולה כסף לספק כשאני צופה בסרט כי הם לא משלמים פר GB ,אם הם עמוסים אז אני חווה תקיעות ולהם זה לא עולה כסף לתקוע לי את הסרט !

רוצה שהמדינה תסבסד את זה? נדמה לך שהמדינה היא איזה דוד עשיר מחו"ל? כל שקל שהמדינה מוציאה הוא שקל שיוצא מהכיס שלך. זה אומר פחות לבטחון או פחות לחינוך או פחות לרווחה או פחות לבריאות - או יותר מיסים. מאחר שגוף ממשלתי נוטה להיות יעיל פחות ובזבזני יותר מגוף שאינו ממשלתי, לא עדיף שלך לשלם את הכסף ישירות לספקים?

הכוונה הייתה שהמדינה תמכור רוחב פס לספקים , ככה שתהיה גם לנו בקרה וגם לנו מילה בדבר , ושיהיה גורם חוץ שישקיע את הכסף הזה בעלויות ולא ברווחים - בסיום העלויות הכסף הנוסף יושקע להגדלה נוספת- או בקיצור תקרא לזה קרן חיצונית ללא רווח , שהמדינה תפעיל או אבא שלי בסדר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה יכול לראות את הסדרות שלך בטלוויזיה, לקרוא את החדשות שלך בעיתון, ולשלוח דואר במקום אימייל.

ולמה לי לעשות את זה? כשחלק מזה לא נגיש בחרה זאת או אחרת כשהתוכן מגיע מאוחר עד כדי שנה לאחר מועד שיחרורו הרשמי ועוד עוד....

איסתרא

האם יש טאב באר כזה גם לכרום<?

לגבי החיבור הרי על מה שאתם מתלוננים זה שכביכול שנינו משלמים אותו מחיר .

אז ראשית למה התלונות על הכבדים ולא לעצמכם על זה שאתם לא מנצלים את כל מה שנותנים לכם?

לגבי גזילת רוחב פס על ידי הכבדים זה יקרה גם תשלום פר ג'יגה כי הרי אחד כזה יעלה לא יותר מכמה אגורות...

ובכלל אם זה מה שמפריע וזאת הסיבה העיקרית למה האנשים רוצים הגבלה הרי הפיתרון הוא לא צימצום אלה הרחבת תשתיות! כי בינינו מה היה איכפת לך אם הייתי מוריד טרה בשנייה כל עוד זה לא נוגע בך?

דבר נוסף זה שאם אתה מביא לי חבילה של קיבולת ולא מהירות זו זכות שלי לקבל את כל מה שאני משלם עליו באופן המיידי!

כלומר שאם עשיתי מנוי על חבילה יוקרתית של 100 ג'יגה לחודש אני רוצה שאני אוכל להוריד את כולם עכשיו כלומר לחצתי על הכפתור וגג בתוך דקה כל תוכן של 100 ג'יגה אצלי על המחשב וגם אז אני אתקשר ואתלונן לחברה למה אני צריך לחכות דקה שלמה ולא מקבל את זה באותה השנייה! איזו חוצפה!!!

א.... לא יוכלו לספק זאת. וב... גם אם כן יולו לספק דבר כזה לכולם הרי שבוודאות מישהו ישב לי על הרוחב ואני לו! אז הפיתרון הוא שוב הרחבה.

sausage

אתה משלם רק על המוצר

בימינו יש על מנת לא להדביק בולים ולא לשלם על משלוח הביתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה כסף יחסית למה ? שנות ה90 ?

יחסית למי שלא רואה ב- FHD.

כל העולם משדרג תשתיות, איכות התכנים עולה בהתאם.

וגם בארץ עושים את זה. אבל מישהו צריך לממן את כל העסק. שוב, אם יהיה תשלום לפי צריכה, התשתיות בארץ ישודרגו מהר יותר כי אספקת רוחב פס גבוה למשתמשי הקצה תהיה משתלמת לספקי האינטרנט, בניגוד למצב יום בו האספקה לא משתלמת.

תעבורה של כמה GB ליום היא לא יוצאת דופן.

זה הסטנדרט החדש.

זה נורמלי לגמרי.

למה אתה מניח שיחייבו אותך במאה שקל לג'יגה? אולי זה יהיה עשר אגורות לג'יגה? אני מבטיח לך שהמשתמש הממוצע לא ישלם יותר. איך אני יכול להיות בטוח? פשוט מאוד: מאחר שיש לנו יותר מספק אחד בארץ ומישהו צריך להיות הראשון שיעבור לשיטת התמחור לפי צריכה, אם המשתמש הממוצע יגלה שבספק הנוכחי שלו הוא משלם יותר, הוא יעבור לספק זול יותר.

בוא נגיד שיש לך שני ספקי אינטרנט: זבל וסמאח. שניהם נותנים לך פחות או יותר את אותו השירות ובאותו המחיר. יום אחד זבל מודיעה על הורדה של 25% במחיר בלי לפגוע בשירות. בלי להתחשב בספק הנוכחי שלך, מי יהיה הספק שלך למחרת (או למחרת סיום ההתחייבות שלך, אם היתה)? אם אתה לא אוהב לזרוק כסף לאסלה, זה יהיה זבל - כי הם נותנים את אותו השירות בפחות כסף.

אם בתמחור לפי צריכה משתמשים כבדים יגלו שהם משלמים יותר, הם יעברו לספקים שעוד לא עברו לתמחור לפי צריכה, לצערם הרב של הספקים החדשים שלהם. אם המשתמשים הקלים יגלו שבתשלום לפי צריכה הם משלמים פחות, הם יעברו מספקים אחרים לספק הראשון, לשמחתו אם הוא ינהיג חבילת בסיס כלשהי.

אבל מאחר שאתה משלם לו פר ג'יגה והוא מרוויח על כל ג'יגה שאתה מוריד, יש לו אינטרס מובהק שתוריד כמה שיותר. תחשוב על זה: המוכר בבאסטה בשוק קונה עגבניות בארבעה שקל לקילו ומוכר אותן בשבעה שקל לקילו. על כל קילו הוא מרוויח שלושה ש"ח. מה הוא יעדיף, שתקנה קילו אחד, שני קילו או שלושה קילו? ברור שהוא יעדיף שתקנה שלושה קילו, הרווח שלו במצב הזה גדול פי שלושה מהרווח לו היית קונה רק קילו אחד. אותו הדבר נכון עבור ספק שמחייב אותך פר ג'יגהבייט. אבל אם בתשלום לפי ג'יגה תצטרך לשלם יותר, אתה תעבור ספק. אז מה עושים? לוקחים את המינימום שאפשר, כך שהספק עדיין מרוויח אבל מספר רב ככל שאפשר של הלקוחות לא משלמים יותר מכפי ששילמו קודם.

ושוב, אתה מוזמן להסביר לי למה זה לא נכון. בהצלחה.

זה די ברור שמשהו כאן לא תקין במצב.

אבל האשם בעניין הוא לא הנטיה הטבעית לתעבורה גדולה יותר אצל המשתמשים.

אז מי אשם אם לא אלו שצורכים פי עשרה ויותר מהלקוח הממוצע? סנטה קלאוס?

יש למדינה דרכים לעודד השקעות גם בלי להוציא שקל מהכיס.

בטח, המדינה יכולה להודיע שאם אתה לא משקיע, הוא זורקת אותך לכלא. או מלאימה את הרכוש שלך. או יורה במשפחה שלך. הדבר היחיד שהמדינה יכולה לעשות כדי לגרום לך לעשות משהו שאתה לא רוצה לעשות ולא כרוך בכסף זה להשתמש באלימות.

לא, הטבות מס נחשבות להוצאת כסף. כסף שאתה יכול לקחת אבל מוותר עליו זהה לחלוטין לכסף שלקחת ואז הוצאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טוען ש80% מהמשתמשים צורכים רק כמה GB בחודש.

אתה עושה מהלך להפריד בניהם לשאר הצרכנים.

רוב הרווח מגיע מהקטנים, ואת הגדולים הלא משתלמים ממלכדים בשביל רווח עצום או יאללה קישטה מי צריך אתכם.

יש לנו עדר פראיירים שמשלם קצת פחות בשביל לקבל כלום, למה לנו להתעסק עם מי שמשלם קצת יותר על הרבה מאוד ?

זה מה שיקרה בשיטה שאתה מציע.

אתה טוען שהשימוש ידחוף קדימה את ההגבלה, אבל מה שבאמת יקרה זה שההגבלה תדחוף אחורה את השימוש.

כשאתה הופך משהו למוצר יוקרה שלא מיועד לציבור הרחב, אתה חוסם את האפשרות שהוא יהיה מוצר בסיס.

מערבולת שקרים של מושחטים, תמימים, ונגררים.

כמה פעמים ראינו את זה.

הנה תראו מה קורה עם דואר ישראל.

זה מתחיל שכמה בעלי אינטרסים מושחטים וחכמים לוחשים לכמה אנשים עם כוח רעיון "טוב" ותמים!.

בואו נפריט את הרשות ונהפוך אותה לחברה ממשלתית.

היא תתנהל הרבה יותר טוב.

היא תתיעל, והמחירים ירדו.

אחרי זה פתאום! מוכרים גם את המניות לאנשי עסקים עשירים.

המחירים עולים.

עמלות חדשות ולא הגיוניות בגובה אלפי אחוזים משווי המוצר.

חובת שירות הציבור נעלמת, הצורך החברתי נתקל בקיר, ובמקומה מופיעה חובת המה צריך לעשות כדי להרוויח מהם יותר.

יש ספרים שלמים מלאים בסיפורים כאלה, וכל יום יש אחד חדש.

לא, הטבות מס נחשבות להוצאת כסף. כסף שאתה יכול לקחת אבל מוותר עליו זהה לחלוטין לכסף שלקחת ואז הוצאת.

לא אם הדבר לא היה קיים בכלל ולא מייצר שום רווח בשום צורה ללא ההטבה.

עדיף רווח לציבור בהרחבת התשתית לעולם, מאשר שום רווח לציבור בדמות מיסים שלא ישלמו.

ועל אותו משקל עדיף מפעלי גבוהה בארץ עם מיסוי מוקטן או אפילו בלי מיסוי בכלל, מאשר מאות ואלפי אנשי היטק מובטלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

מצטער, אני לא מדבר בשפה שלך. אתה יכול לכתוב בעברית, שגם אני אבין?

למה נראה לך שהמשתמשים הקלים יהיו פראיירים בשיטת תשלום לפי צריכה? היום הם פראיירים! הם קונים חצי קילו עגבניות אבל משלמים על שני קילו, כדי שאפשר יהיה לממן את אלו שמשלמים על שני קילו אבל לוקחים עשרה. כשיהיה תשלום לפי צריכה הם יוכלו להמשיך לקחת חצי קילו אבל ישלמו רק על חצי קילו. איך בדיוק זה עושה אותם פראיירים?

הגבלה תוריד את השימוש של משתמשים כבדים שלא יכולים לממן את הצריכה שלהם, כמובן. אבל למה אתה חושב שזה רע?החיבור שלך לאינטרנט יקר מידי? הדבר היחיד שאתה יכול לעשות היום זה להתנתק, אבל בתשלום לפי צריכה אתה תוכל לגלוש קצת פחות ואז תשלם קצת פחות. אבל שוב, אם הספק ירוויח שקל על כל ג'יגה שתוריד, לא ברור לך שהוא יעדיף שתוריד מאה ג'יגה מאשר שתוריד עשרה ג'יגה?

שוב, מי אמר שיחייבו אותך במאה ש"ח לג'יגה? אולי זה יהיה 10 אגורות לג'יגה, ואז זה לא יהיה מוצר יוקרה? שוב, בפעם האני-כבר-לא-זוכר-כמה, המחיר לא יוכל להיות יותר ממה שהלקוח הממוצע משלם כיום.

מושחתים, לעזאזל! תלמד כבר. אבל אם הספקים מושחתים, למה אתה לא משלם היום הרבה מאוד כסף על החיבור שלך? מה יש, היום הם ישרים אבל בחיוב לפי צריכה הם יושחתו פתאום?

דואר ישראל הוא מונופול. מונופול הוא דבר גרוע, בין אם הוא בידיים פרטיות ובין אם בידי הממשלה, אבל בידי הממשלה הוא קצת פחות גרוע כי הממשלה לא מתעניינת ברווח. אבל בתחום האינטרנט יש תחרות. אתה לא מספק את הסחורה, הלקוחות שלך עוברים למתחרים. זה ההבדל.

יש לך היום חיבור רחב פס לעולם, זה לא שכרגע אנחנו מחוברים בשתי כוסות לבן וחוט תפירה. אבל שוב, בשיטה שלך אין רווח. כלומר אם אין, הרווח הוא אפס, אם יש הרווח שלילי. אז מה עדיף?

הם עושים QOS - עובדה שאתה מקבל שירות UBR , בתוכו יש גם TRAFFIC SHAPING על מנת להנדס את השירות בצורה היעילה ביותר לדעתם

השתגעת? כל שורה בצבע אחר? ועוד שורות בצהוב, שבקושי אפשר לקרוא? מה יש לך נגד ציטוט נורמאלי?

הספקים לא מגבילים את רוחב הפס שלך, לא מעבר למה שאתה משלם עליו. כלומר אין rate limiting. אבל בד"כ אתה מקבל רוחב פס בשיטת ה- best effort, כלומר מה שיש חלקי הביקוש. מאחר שהביקוש לרוב יותר גדול מההיצע, אתה מקבל רוחב פס נמוך יותר מהמקסימום האפשרי. כדי שזה יפריע מעט ככל האפשר עושים traffic shaping - מקפיצים פאקטים בפרוטוקולים "שחפצים ביקרם" לראש התור, כך שהם מקבלים מתח גדול יותר של רוחב הפס. UBR אינו rate limiting.

אם יהיה שעות עומס אז כל הרעיון הזה הוא רעיון סרק !

למה? אם בשעת העומס אתה מקבל היום חצי מרוחב הפס המקסימלי ובתשלום לפי צריכה תקבל שלושה רבעים, אתה לא רואה כאן שיפור משמעותי של 50%?

כדי שלא יהיה עומס בכלל, הספק צריך לרכוש רוחב פס לחו"ל שיספיק לביקוש בשעות העומס. כלומר הרבה יותר מכפי שהוא רוכש כיום. כלומר העלויות שלו יגדלו. כלומר המחיר שתידרש לשלם יגדל. אתה לא יכול להתחמק מזה: זה יעלה יותר כסף.

לכל מי שלא קורא ממון וכלכליסט - הספקיות לא מפסידות כסף במצב הנוכחי - הן לא רוצות להשקיע בתשתית לחו"ל כי למה להן ? הרי אין להן תחרות

כמובן שהספקים לא מפסידים! לו הם היו מפסידים, לא היו ספקי בארץ. אבל זה שהם לא מפסידים לא אומר שכל הלקוחות רווחיים.

רמי לוי מוכר קילו עוף בשקל. נראה לך שהוא מרוויח על העוף? מה פתאום. זה loss leader, מוצר שאתה בכוונה מוכר בהפסד כדי למשוך קונים שיקנו באותה הזדמנות את האר המוצרים שאתה מוכר, שעל כולם אתה מרוויח, והם מפצים על ההפסד מהעוף. המצב דומה אצל ספקי האינטרנט: הם מפסידים על הלקוחות הכבדים ומרוויחים על הלקוחות הקלים. מאחר שיש רוב של לקוחות קלים, הספקים רווחיים. אבל המשמעות היא שהלקוחות הקלים משלמים חלק מהעלות של הלקוחות הכבדים וזה פשוט לא צודק.

באבו-אבוה יש תחרות. יש לפחות שלושה ספקי גדולים (ועוד כמה קטנים) ולפחות שתי ספקיות תשתית גדולות (ועוד כמה קטנות). עובדה שאתה משלם 40 ש"ח ולא 400.

זה לא ישתלם לו , המצב הנוכחי משתלם לו , הם מרוויחים לא קצת על היוזר שעולה 40 ש"ח , גם ככה מבחינתם הוא UBR והוא חסר משמעות על הרשת שלהם

מה פתאום? הרי אין ספק שמעמיס 100,000 לקוחות על קח של 100Mbps (כלומר ביט אחד לשניה על כל לקוח). למה לא? ברור בשיטה הזו, הספק ירוויח הרבה יותר מאשר לו הוא ירכוש רוחב פס של 10Gbps לחו"ל והרי כולם UBR ללא שום רוחב פס מובטח. אז למה אף אחד לא עושה את זה? בגלל התחרות שאתה חושב שאין. כי גם אם כל הספקים ידרשו את אותו התשלום, לקוחות עדיין יעדיפו את הספק שנותן רוחב פס טוב יותר. אם ספק אחד ייתן רוחב פס ממוצע שגדול פי מאה מהשני, לשני כמעט ולא ישארו לקוחות. אז אולי הרווח השולי מכל לקוח יהיה גדול, אבל הספק השני עדיין יפסיד כי הוא לא יוכל אפילו לכסות את ההוצאות שלו.

הספק רוצה להרוויח כסף , אם ניצלת יותר או פחות זה לא מעניין אותם - הם לא משלמים פר GB,

זה מה שאתה חושב. בוא נגיד שהספק משלם תשלום קבוע על קו של 10Gbps לחו"ל ולא משנה אם הוא כל הזמן בעומס של 100% או כל הזמן בעומס של 0. המשמעות היא שהספק משלם על נפח תעבורה חודשי של 10/8*60*60*24*30=בערך שלושה פטהבייט. כשהספק מוכר לך חיבור של 4Mbps ב- 40 ש"ח (נגיד), הוא יוצא מנקודת הנחה שאתה לא תנצל את הקו במלוא הקיבולת כל הזמן ולכן הוא יכול למכור חלק מאותם 4Mbps גם ללקוחות אחרים. כך שעל אותם 10Gbps הוא יכול לשים לקוחות שרוחב הפס הכולל שלהם הוא, נאמר 100Gbps. למה זה טוב? כי בשיטה הזו הוא יכול לגבות ממך עשירית מעלותו בפועל של רוחב הפס. שוב, למה אתה חושב ש- CBR עולה הרבה יותר? כי כשהספק מתחייב למהירות, הוא לא יכול למכור את רוחב הפס הזה פעם נוספת ואתה צריך לשלם את עלותו המלאה.

אז בוא נניח שהספק חישב שלקוח ממוצע מנצל עשירות מרוחב הפס שלו. זה לא אומר שאתה כל הזמן תוריד ב- 400Kbps במקום ב- 4Mbps, זה אומר שעשירית מהזמן אתה תוריד ב- 4Mbps ובשאר הזמן סביר להניח שלא תוריד כלום, למשל בגלל שאתה ישן. זה כמובן ממוצע, יש את אלו שמשתמשים ביותר מעשירית ויש כאלו שמשתמשים בפחות מעשירית. ברגע שיש מספר גדול יחסית של משתמשים שצורכים יותר מהעשירית הזו (שוב, להדגשה, עשירית היא יחס פקטיבי להדגמה בלבד. יכול להיות שזה אחד לחמש או אחד לעשרים, אין לי מושג), החישוב נדפק. אז הספק צריך לגבות יותר כסף מכולם כדי לממן את המורידים הכבדים - בלתי אפשרי, הלקוחות יברחו למתחרים, להמשיך לספק את רוחב הפס לפי חישוב של עשר לאחת, למרות שהביקוש בפועל גבוה יותר - ואז כולם סובלים מאיטיות, או לחייב לפי צריכה ואז כל אחד משלם על החלק היחסי שלו באותו קו של 10Gbps.הורדת החודש 100GB? תשלם יותר ממי שהוריד רק 50GB אבל פחות ממי שהוריד 200GB.

אני עובד על בסיס יומי עם 014 (מחלקת התמסורת) והחישוב שלהם לא מתבצע ע"פ הGB התיאורטי שהלקוח יכול להוריד, בסך הכל חישוב של כמה עולה להם לתת לך את השירות + 100%רווח (וכן תמיכה עולה כסף, טווח כתובות עולה כסף, חכירת רוחב פס עולה כסף, וגם תחזוק המתגים עולה כסף)

נו, בדיוק! מה זאת אומרת "כמה עולה להם לתת לך את השירות"? בין השאר כמה עולה רוחב הפס שהם שומרים לך. התמיכה, הכתובות, התחזוקה השוטפת (והמשכורות ששכחת) הן כולן הוצאות קבועות שלא תלויות בצריכת רוחב הפס. תעלה כמה הודעות למעלה ותראה שהכנסתי את זה לתחשיב חבילת הבסיס.

IPTV הוא לוקאלי אבל התשלום פר GB שמוצע פה לא מהווה חוצץ בין חו"ל לפה,גם אתה בתור לקוח תצטרך לנחש איפה ממוקם כל שרת ?יש שירותי IPTV מחו"ל בתשלום ובחינם נסיוני שמגיע לכל אחד הזכות לרכוש לא ?

IPTV לא ישודר מחו"ל. זה לא משתלם לגורם המשדר. הרי גם הוא צריך לרכוש רוחב פס לשידורים שלו. הרבה יותר זול להתקין שרתים אצל כל ספק שדרכו אתה מתכנן לשדר, להעביר לשם stream יחיד ושהרשת הפנימית של הספק, שם עלות רוחב הפס זניחה, תפצל אותו לכלל הלקוחות שלך. ככה בדיוק זה עובד (תאמים לי שכבר הקמתי כמה כאלו).

אם הגוף שמשדר יצטרך לשלם לספק שלו על רוחב הפס שכל לקוח שלו צורך, התשלום שכל לקוח יצטרך לשלם יהיה הרבה יותר גבוה.

אם הIPTV יתומחר בנפרד - אז אתה שוב מחזיר אותנו דור אחורה

מה פתאום? הרי מי שמשדר לא עושה את זה מטוב ליבו, הוא רוצה להרוויח כסף (או לפחות לכסות את ההוצאות שלו). אם לא יהיה תשלום נפרד על ה- IPTV, הוא ימומן מפרסומות, כלומר אתה תממן אותו באופן עקיף. אבל מאחר שזה יהיה כאמור רוחב פס מקומי בתוך הרשת של הספק ולא רוחב פס שבא מהאינטרנט, הספק יוכל לתמחר את זה בנפרד: נאמר 10 ש"ח בחודש לצפיה בערוצים. סביר להניח שאת התשלום הזה הוא יגבה מהגוף שישדר ע"י תמחור בהתאם של השרתים שיאוכסנו אצל הספק.

אוף, נמאס לי ויוצאות לי העיניים מהצבעים שלך. תסתפק בזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רק דבר אחד ובו לסיים את הדיו שלי בהבל הבלים שהולך פה !

כל אחד פה מדבר כאילו הספקים זה החבר הכי טוב שלהם.

כמו "כשהספק מוכר לך חיבור של 4Mbps ב- 40 ש"ח (נגיד), הוא יוצא מנקודת הנחה שאתה לא תנצל את הקו במלוא הקיבולת כל הזמן ולכן הוא יכול למכור חלק מאותם 4Mbps גם ללקוחות אחרים. כך שעל אותם 10Gbps "

מהיכן לך מאיזו נקודת הנחה הספק יוצא ?

קודם כל לידיעה לכל ספק אינטרנט יש רשיון ממשרד התקשורת שבו יש את כל נקודות ההנחה.

יש ברשיון שלהם כמה רוחב פס אפשר להקצות פר כמות משתמשים - וזה מה שהם עושים.

לכל מי שחושב שתשלום פר GB ישפר לכם את השירות אתם חיים בסרט - כי הוא לא יגרום לספק לשדרג כלום כי היחס עלות תועלת של השדרוג נמוך מזה.

ועובדה ש014 החליטו להקים תשתית נוספת מבלי לגבות פר GB !

וגם לדפוק את הראש בקיר כשמישהו פה כותב שבנאדם צריך לשלם אקטרא כסף בשביל שיחות וידאו (כמו סקייפ)....הרי זה קידמה לדבר בחינם בזכות האינטרנט !

בכלל אני לא מבין את כל הנושא הזה....העומס לא נובע בגלל מגה מורידים - אלא בגלל שיש כמות גדולה של משתמשים שמורידים/עושים מה בראש שלהם בו זמנית.לכן גם אם החיוב יתבצע פר GB הוא לא ישנה את העומס - או לפחות לא בצורה משמעותית !

אפשר אבל להציע חבילות נוספות כמו שיש גיימר - או בקצרה לתת ללקוח את הכלים לרכוש את החבילה המותאמת לו.

כמו שיש גיימר לפינג נמוך , שיהיה חבילה ומתמאמת למגה מורידים וחבילה לבכיינים שחושבים שהם מסבסדים את המורידים הכבדים - הרי אתם חושבים שאינטרנט כנראה מיועד או לחיפוש ידע או למשחקי ONLINE.

שכן חיוב פר GB אוטומטי ישפיע על שירותים גוזלים רוחב פס כמו , דמואים כבדים, FHD , שיחות באיכות HD, שירות IPTV, שירותי ענן מתקדמים (עיין ערך משחקים דרך הרשת, גיבוי אבסולוטי של המידע שלך), העלאת התמונות שלך באיכות מלאה , העלאת - בעצם את כל הקידמה שהאינטרנט מביא לנו.

אם אתה משלם פר GB אתה תחשבו פעמיים מה לגבות מהמחשב שלך - כאשר היום אתה מגבה חופשי - אה לא לשכוח את ITUNES ושירותים דומים נוספים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים פה מדברים עם תירוצים בלתי הגיוניים בעליל , כאילו הם אינטרסנטים של הספקיות בישראל

40 שקל ל4MB במקום 400 ,

תבינו המצב שלנו לא מזהיר , אבל הוא לא על הפנים , וכן יש מקום רב להוזלות ולשיפור התשתיות , ולא להעלאה של המחירים והגבלת השימוש

וכן , היום זה כמעט MUST , ובטוח MUST במדינות המפותחות , אנחנו עדיין לא שם , אבל אנחנו מאוד קרובים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז מה הפתרון שכן יעזור לנו, הלקוחות?

לחץ חברתי תמיד עובד. אפשר לארגן עצומות ולחצים כאלה או אחרים..

השאלה מה הפתרון שנציע..

אני חושב שדיון של 13 עמודים מדברים על זה.

הפיתרון היחיד הוא לעבור לתשלום על פי צריכה.

חבילת בסיס, ותוספת על פי צריכה.

עם אופציה להפרדה בין צריכה מחו"ל לצריכה מהארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשלום לפי צריכה הוא ממש לא הפתרון ... וכבר אמרו מספיק פעמים למה .

דוג' , אחרי שהאלו את מחירים המים ,התחלתה להתקלח פחות ,לשטוף כלים פחות ?הצריכה היא אותה צריכה ,אבל המחיר הוא ממש לא אותו מחיר ,במקרה הטוב יש לך עלייה של רק 50% במחיר של המים , גם פה ,מחירי האינטרנט רק יעלו ויעלו ,בזמן שהמצב , לא בדיוק משתפר .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשלום לפי צריכה יחזיר אותנו שנים אחורה.

העולם צועד קדימה לעבר מהיר במהירות נמוכה כזכות יסוד של האזרח.

לפי דעתי המדינה צריכה לסבסד את הנחת הכבל התת ימי, זה לא שונה מסוגי תשתיות אחרים שהמדינה מממנת.

כמו שהמדינה דואגת לסלול כבישים, פסי רכבת, הרחבת הנמלים וכו' אז שתדאג גם לכבל תת ימי שישדרג פה את האינטרנט לרמתו בעולם המערבי.

כ"כ פשוט, כ"כ נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשלום לפי צריכה הוא ממש לא הפתרון ... וכבר אמרו מספיק פעמים למה .

דוג' , אחרי שהאלו את מחירים המים ,התחלתה להתקלח פחות ,לשטוף כלים פחות ?הצריכה היא אותה צריכה ,אבל המחיר הוא ממש לא אותו מחיר ,במקרה הטוב יש לך עלייה של רק 50% במחיר של המים , גם פה ,מחירי האינטרנט רק יעלו ויעלו ,בזמן שהמצב , לא בדיוק משתפר .

תתפלא, אבל צריכת המים ירדה מעט במדינה.

בכל מקרה, ספר לנו בבקשה איך לגרום לספקיות האינטרנט להשקיע בתשתית בין לאומית.

מכל הדיון הה עדיין לא הבנתי את הנושא הזה. מה הטריגר בשוק חופשי (ואני בהחלט לא מעוניין שהמדינה תכנס לתחום הזה) אשר יגרום לספקיות האינטרנט להרחיב את הפס לחו"ל.

בקשר למדינה, אולי היא צריכה לסבסד אבל ברוחב פס נמוך עם תעבורה לא גבוהה. אבל בהחלט אין זה מתפקידה לסלול את הכבל התת ימי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...