הרב עובדיה יוסף: "תפקיד הגויים – לשרת את היהודים בימות המשיח" - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הרב עובדיה יוסף: "תפקיד הגויים – לשרת את היהודים בימות המשיח"


geniaXP

Recommended Posts

לשם כך תצטרך אתה לראות את כל שיעורו .

אין לו שום בעיה בגוי בפני עצמו.

ראה דוגמה באמצע בקשר לגוי -שמה שסילפו את דבריו.

http://www.planetnana.co.il/tkshoret/ashan14.htm

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3918782,00.html

http://www.kikarhashabat.co.il/הרב-עובדיה-יוסף-26.html

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=472205.30

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 312
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני רואה שהגבת לפני שהוספתי את הציטוט בתגובה הקודמת.

שמעתי אותו מדבר, נגיד שהיית אומר שדבריו הוצאו מהקשרם, אבל לומר "ימח שמם" כשלא מדובר על מצב שגויים עושים משהו שרע לו- מבחינתי מחזק את

זה בסדר להודות שהבן אדם לא "מי יודע מה" אוהב את מי שלא הולך בדרכו, לפחות לפי דרכי ההתבטאות שלו.

ציטוט שלו: "לא רוצים לבוא (לבוא לעבוד את המשק היהודי)- ימח שמם..."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיהיה רציני - מדוע לא תצפה בכל השיעור?

"מי אתה שתדון אדם רק מכמה ציטוטים האם אי פעם פתחת ספר שלו?אתה לא מכיר את כתבי הרב עובדיה , ובלי לקרוא בספריו כיצד תכיר אותו? אילו היית קורא בספרי ההלכה של הרב [ דוגמאות רבות תמצא בספריו, אם תקרא בהם.

ההצעה מספרי ההלכה המפורסמים "יביע אומר", "ילקוט יוסף". קרא שם הלכות הנוגעות לגויים, היחס לערבים, מעמד האשה, היחס לנזקקים, היחס לחילונים, ועוד. ]

היית לפתע מגלה שמדובר בגאון עצום [ הרב עובדיה הוא לא רק בעל ידיעות בתורה, אלא בעל התמצאות ויכולת עיונית בתורה. וזה מה שהופך אותו לתלמיד חכם עצום. http://www.daat.ac.il/daat/mishpach/hagigat/6.htm ], באדם שיש לו ידיעות בכל חוכמות העולם והתורה [ "חוכמת העולם" כוונה שהרב בקיא גם במה שקורה בעולם, ויודע לפסוק הלכות בהתאם לדור וצרכיו.]. אם היית קורא בספרי ההלכה של הרב עובדיה יוסף, גם היית מגלה פתאום שיש לו יחס מוסרי ואוהב לכל בני האדם, לחילונים, לנשים, לגויים. היית מוצא בספריו עמקות וחוכמה ומוסר שלא היית מתאר לעצמך. אז באמת אינך מכיר את הרב עובדיה יוסף. "

עכשיו, איפה הרב דיבר בכנסת? באו"ם ? [ששם צריך להיות רגיש יותר בנושאים אלו ] מה שהרב עשה - דיבר בשיעור תורה לקהל חרדי שמכיר את הכללים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יכול להיות שאתה צודק, אני אתאיסט ולא מעמיק בדבריו מן הסתם, אי אפשר להתווכח עם ספר שהוא כתב אבל ה"ימח שמם" הזה ממש לא במקום ולא הייתה לזה שום סיבה (איך שלא תנסה להסביר את זה, לא יצא לי ללכת עם חבר ברחוב, לדבר על מישהו עם חבר ובפתאומיות ללא שליטתי לספר לחברי על המקצוע של האמא של האדם עליו אנחנו מדברים). מעבר לזה אין שום קשר בין ההתנסחות שלו לספרים שאמרת שהוא כתב (אבל פה אפשר להניח שזה מזקנה/ דבריו הוצאו מהקשרם) .

בנוסף, קראתי בחלק מהאתרים שהבאת, זה נכון ש"מחפשים" אחרי המגזר החרדי יותר מכולם, אבל זה לא אומר שכל מה שקורה שם זה בסדר.

לדוגמה כתבת 4 עמודים על דברי הרב, ושורה וחצי על מישהו שביצע מעשים מגונים כמה עמודים אחרי זה לא צודק לדעתי.

אני לא מצדיק את המגזר החרדי, ברור שמחפשים אחריו כי לא הגיוני הקצבאות שהם מקבלים וזה שיש שם חלק גדול שלא מעוניין לעבוד בכלל (על עבודה בשחור אני בכלל לא אדבר כי זה נפוץ בכל העם ה"נבחר" וה"מדהים" שלנו).

עריכה: בנוגע לשורה שהוספת- נכון, הוא לא נאם מול כל העולם אבל לא צריך לתת עוד סיבות לעולם לשנוא אותנו, אם זה הגיע לאתר חדשות שעובד עם ערוץ עשר, אז לך תדע מה עוד התקשורת שלנו יכולה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*זה לא קשור לאתאיסט גם חילוני מאמין לא מכיר ולא בודק , אך היום זה קל בעידן שלנו- כמה לחיצות בגוגל - מעשיר את הידע.

אתה רק צריך להיות אדם שמחפש את זה בשביל עצמך.

*אני כותב לך לצפות בהכל כי אולי [ בשביל שאתה תעשה ביקורת יותר רצינית ] אז תבין למה הרב ייחס את זה במדוייק.

רמז ,אולי לגויים וכל הממלכות שעינו את ישראל ולחצו אותם בכל הדורות .

ואילו לגבי סתם נכרים [ גויים ], וקל וחומר אם היו צדיקים במעשיהם, הרי חז"ל אמרו במפורש:

א. בתלמוד במסכת עבודה זרה נאמר:[1] "רבי מאיר אומר מנין שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה שהוא ככהן גדול? תלמוד לומר: "אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", כוהנים לויים וישראלים לא נאמר אלא האדם הא למדת שאפילו עובד כוכבים ועוסק בתורה הרי הוא ככהן גדול".

ב. במשנה במסכת אבות נאמר:[2] "הוא [ רבי עקיבא ] היה אומר: חביב אדם שנברא בצלם, חבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר: 'כי בצלם אלוהים עשה את האדם"[3]'.

ג. ראיה נוספת אפשר למצוא במדרש 'תנא דבי אליהו':[4] "מעיד אני עלי את השמים ואת הארץ בין ישראל בין עכו"ם, בין איש בין אישה, בין עבד ובין שפחה, הכול לפי המעשה שהוא עושה, רוח הקודש שורה עליו".

[1] דף ג' עמ' א.

[2] פרק י"ג, משנה י"ד.

[3] יש לציין שמימרא דומה ישנה בשם רבי מאיר, באבות דרבי נתן, נוסח א', פרק ל"ט.

[4] אליהו רבה פ"ט.

אם תרצה גם באופן כללי יותר:

http://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2549341&forum_id=4142

*ישנו הבדל כי על ידי הספר אפשר להבין את עמדת המחבר באופן כללי יותר [ואין שום דבר נגד גוי בפני עצמו ,ובכלל גוי טוב ] ולא רק על מה שדיבר באיזה שיעור.

*לא כל מה שקורה במגזר החרדי זה בסדר , נכון... אך צריך להכיר את אותו מגזר מעבר לקריאת עיתון ולדעת להבדיל בין קיצוני שנבדל לשאר הכלל וכן האלה..

*מחפשים אחריו כי הוא קשור לש"ס, אתה יכול למצוא הרבה רבנים שמדברים על אותו נושא -כי זה מדרשי חז"ל , אבל רק אותו מחפשים ,כל מוציאי שבת יושב כתב ומחפש משיעור מלא דברים שלא נראים לו ומצטט דברים נקודתיים [ כאן למשל - רואים את החיתוכים. אין כאן אפילו קטע שלם, וההרצאה בכלל לא עוסקת בדיני גויים או גויים ]

*אל תגרור לנושאים אחרים, רובם מציבור זה עובד אתה רוצה אני אתחיל להביא לכאן לינקים , איזה קיצבאות? הרי כל אכולסייה זכאית לקיצבה על פי שיעורה במדינה וזה כולל ערבים .

[בציבור זה יש עבודה בשחור -מה שמראה כלא כמו שכתבת שהם אינם רוצים לעבוד -זה בעיה אחרת מדוע יש כאלה הפונים לזה -וזה לא שייך לכאן ]

בוא נעזוב את זה [מספיק גם לי מה שכתבתי כאן ברחבי הפורום כל הזמן ] תכתוב רק באותו נושא.

*אבל לעצם העניין, השאלה האם זה נכון או לא, אינה קשורה לשאלה האם נכון טקטית לומר זאת והאם זה מעורר אנטישמיות. גם אם הדבר מעורר אנטישמיות זה יכול להיות נכון, אלא שאולי לא חכם לומר זאת, חכם לא לומר כפי שציינתי בכנסת וכיוצא בזה, אך בשיעור תורה לנוכחים המבינים בנושא- היש לשפוף הכל.

האם עכשיו תציע גם באיזה כיתה למורה לא ללמד את תלמידיו גם על דברים שלא נראים לאחרים [במקרה שלנו שהם גם מעוברים לא במדוייק ].

תפנה לתקשורת שהיא מסלפת את רקע הדברים ועוד מדגישה שאלה דבריי הרב עצמו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקצרה:

מדברים כאן על הרב עובדיה ודעותיו, עקיבא וחבריו לא קשורים לדיון ולא מהווים שום הוכחה.

"*אל תגרור לנושאים אחרים, רובם מציבור זה עובד אתה רוצה אני אתחיל להביא לכאן לינקים , איזה קיצבאות? הרי כל אכולסייה זכאית לקיצבה על פי שיעורה במדינה וזה כולל ערבים .

[בציבור זה יש עבודה בשחור -מה שמראה כלא כמו שכתבת שהם אינם רוצים לעבוד -זה בעיה אחרת מדוע יש כאלה הפונים לזה -וזה לא שייך לכאן ]

בוא נעזוב את זה [מספיק גם לי מה שכתבתי כאן ברחבי הפורום כל הזמן ] תכתוב רק באותו נושא."

בסה"כ, אמרתי את דעתי לגבי למה מחפשים אחריהם. יכול להיות שרובם עובדים- יכול להיות ההפך, מיליון ואחת סטטיסטיקות שונות שרצות באינטרנט לא באמת מדברות אליי.

לגבי השאר, אתה מסכים איתי שבנאדם שיודע שמחפשים אחרי כל פיפס קטן שהוא אומר צריך לשקול קצת יותר את המילים שלו? בוא לא נגרור את זה לדיון של עמודים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד פעם זה לא דעותיו ואף הבאתי לך רמז -ואתה יכול לצפות בכל השיעור.

לעבור על כתבי הרב , אף לינק פירסמתי [ קשור לכאן -מכיוון שמדובר על גוי ] למכתב שהרב שלח שמפרט על גוי בפני עצמו ושהוא דיבר על המחבלים הרוצים לפגוע בנו.

תחילה לא ידעתי שהנך אתאיסט, לרגע זה אתה בסדר [לא מזלזל ] אבל כמו הרוב אתה לא מוכן בכלל להשקיע , אז מה אתה רוצה מהרב?

כמו כל אחד שנגד הדת ובכלל חרדים [יתכן שאתה לא נגד אך גם לא בעד ]-אז כל מקום שמציגים אותם [לא משנה מה כן נכון או מה לא מדוייק] העיקר לבוא ולשפוף את הזועמה שנמצאת בבטן.

לא מסכים, אדם צריך להגיד רק את האמת במיוחד במקרה המדובר בשיעור תורה לקהל חרדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עובדיה רק מצטט את הרבנים המתים , לך תדבר עם המתים אתה :lol:

משהו בסגנון הכלב אכל לי את השעורי בית

אכלו לי שתו לי

לדעתי המסקנה היותר נכונה היא שהוא לא יודע מה שהוא פולט , אבל הוא מצוי במערכת שפועלת כל הזמן להצדקה .

הרי זה מה שהם עושים לרבנים המתים שלהם , כל הזמן , יש להם מפעלים ( קוראים לזה בתי מדרש וכוללים ) ( על חשבונכם דרך אגב ) שכל מה שעושים שם זה מצא הצדקות לשטויות שאנשים מתים חירטטו .

כמו כל הציבור של הכת שאיננו יודע בכלל לאן הולכים אבל הולכים כל עוד זה על חשבון מישהו אחר הולכים , טרולרוני , אתם כל כך רחוקים כבר שעברתם מיזמן לצד השני :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסלח לי אבל אף איש בדעתו הישרה לא ירצה להיות עבד של מישהו.

אתה משווה אותנו למלכה של אנגליה? למלכה יש עבד מיוחד שיטפל בשאריות ההפרשות שעל גופה בזמן שהיא בשירותים. אתה באמת חושב שמי שעובד בזה, רוצה בכך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנבואה של היהדות מתארת שאיפה ילדותית להיות "מלך הכיתה" שכולם מתרוצצים סביבו.

באמת לא קשה להבין שאין פה שום תקווה למציאות הומנית בטח שלא מוסרית. זוהי סתם אנוכיות ילדותית.

ודברי הרב באמת ברורים, להגיד שלאנשים אין מקום בעולם הזה אלא רק בשביל לשרת אחרים שקול לכך שמעמדם נחות, שאין משמעות לחייהם, זה באמת לא משנה אם הם עובדים בפרך כל היום או הולכים לקטוף תפוח פעם ביום. אין צורך ללמוד שום דבר, להתעמק בחומר משמע להפוך שחור ללבן. "השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" כאמור.

שלא לדבר על "ימח שמם"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שצריך להבהיר כאן כמה נקודות;

* ההגדרה של אנטישמיות היא שנאה כלפי יהודים ובכל מקרה, הרב עובדיה לא אמר שהוא שונא את הגויים, אלא שהם חיים במטרה לשרת אותנו.

* יש הבדל בין "אנחנו יותר טובים מכם כי.. ככה ולכן אתם תעבדו אותנו" מאשר "אנחנו העם הנבחר (לפחות עפ"י המסורת שלנו..), אנחנו מקיימים חוקים מסויימים, שבהם חלקם מחנכים למוסריות בסיסית שלכם אין ולכן אנחנו ראויים לזה שאחרים יעשו דברים עבורנו."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...