אני חושד שאייבורי מנסים לעבוד על אבא שלי - מחפש דעת מומחה - עמוד 3 - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני חושד שאייבורי מנסים לעבוד על אבא שלי - מחפש דעת מומחה


yonatanph

Recommended Posts

אל תזיין תשכל בתושבת של שלוש שנים קודם לא עובר את ה200 שקל ועבודה של טכנאי שפותח כמה ברגים ומחליף בארבע דקות בכלל אבל בכלל לא עולה על 20 שקל (200 שקל עאלק) בקיצור אתה מושתל מעפאן של אייבורי ואין לך שמץ של מושג קלוש בחומרה או תוכנה אז בקיצור לך תסבן מישהו אחר ימלוכלך

מלוכלך תקרא לאביך\אחיך\חבר שלך.

מי שהמוח שלו והפה שלו מלוכלכים זה אתה.

אתה בסך הכול עוד זב חוטם בן 8 שלא מודע לעלויות של חלקים ועבודה.

אין לי שום קשר שהוא לאייבורי מלבד העובדה שרכשתי שם מספר חלקים.

בתור חבר פורום ותיק כאן ,אנשים כאן יודעים זאת.

GO TO HELL

ASAP

אין חנות או טכנאי שיסכימו להחליף לך בפחות מ100-150 ש"ח.

ובמקום פותח השרשור הייתי מבקש מאייבורי את הלוח הישן ובודק בעצמי האם יש בעיית חומרה, אם אכן יש אז התיקון לגיטימי לחלוטין. אם לא אז מדובר בעוקץ והייתי תובע את כספי חזרה ומחזיר להם את הלוח הישן.

:xyxthumbs:

תמיד צריך לקחת חלקים תקולים ובמקרה חשד לבדוק.

יש מקומות שאפילו לא ידרשו כסף בשביל בדיקה קצרה.

אם הלוח יתברר כתקין אזי יש לדרוש את כל הכסף חזרה ובמקרה

שאין ברירה אף להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הדיון גלש למקומות שכבר לא קשורים.

שעת מעבדה עולה כמו שעולה גם אם מגלים אחרי 5 דקות עבודה מה הבעיה ופותרים אותה לאחר 5 דקות נוספות. זה כבר קשור לניהול והוצאות העסק כמו שכתב קרירן.

לוח אם גם עבור תושבת AM2 או 775 לא עולה פחות מ-200 ש"ח, עולה באזור ה-250-300 ש"ח (הזול ביותר) ולא ברור אם הסכום כלל עבודה או לא. בכלל לא בטוח שהיה צריך להחליף ועל פניו אכן עולה תמיהה מסוימת לגבי ההסברים שניתנו ללקוח ודרך ההתנהלות של החנות בטיפול בבעיה, אך מכיוון שאין בידינו את כל הפרטים ואנחנו שומעים רק צד אחד של הסיפור (לא שאני חלילה רומז שפותח הדיון מעוות את הדברים, פשוט אנחנו מקבלים רק זווית ראייה אחת) כל הדיון מבוסס על השערות חצי מבוססות ועל ניסיון אישי של המשתתפים שאינו תקף בהכרח לסיטואציה הנוכחית.

עדיף להפסיק עם החצי ספאם פה ואם רוצים לעזור לפותח הדיון בצורה עניינית אז להמתין למחר כדי שיעדכן יותר (לא שזה כבר משנה כנראה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסלחו לי על זה שאני מתפרץ לדיון, אבל כול המלל הזה שנמשך שלושה עמודים ויותר כולו מיותר.

יש פה עובדה אחת מקוממת והיא העיקר, אדם נכנס לחנות מחשבים על מנת לפתור תקלה במחשב ואחרי בדיקה מודיעים לו שיש להחליף רכיב במחשב על מנת לפתור את הבעייה. לא מעניין כרגע איזה רכיב וכמה הוא עולה, העיקר הוא שלאחר שהלקוח נתן את הסכמתו וגם שילם על מנת לקבל מחשב תקין והוא לא מקבל את מה ששילם עליו אומר דרשני.

אז תפסיקו ללכת סחור סחור כי יש פה בעייה של אמינות וגם חוסר מיקצוענות, בזה תם ולא נשלם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב גם עם הHD החדש שהותקן עליו חדשה עדיין אין קול.

הוא יחזור אליהם היום. אני לא יודע מה הוא יבקש/ידרוש כי אני לקחתי צעד אחורה מהעסק -- יותר מדי מתסכל אותי כל ההתנהלות הזאת. לי ולאבא שלי יש סידרי עדיפויות שונים בתכלית - אני לא יכול לסבול את המחשבה שעובדים עלי ככה, אילו לו רק אכפת לקבל פתרון בשלב זה ללא קשר לעלות. הוא את התלונה שלו יביע ברגליים ולא יחזור לסניף אני לא הייתי מסכים לכזה פתרון.

אני אמשיך לעדכן מה שקורה עם הסיפור אבל אין כבר טעם לתת עצות בשלב זה - כמו שאמרתי סידרי עדיפויות שונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון לעכשיו המערכת עובדת.

אני לא יודע יותר מידי פרטים אבל בסוף הוא רכש מהם HD+לוח אם חדש אבל אני חושד שהתקלה היתה ברמת התוכנה ולא החומרה.

אבא שלי לא רוצה להתעמק בזה - הוא אומר שהוא למד את הלקח שלו ופעם הבאה הוא יתיעץ איתי לפני שהוא יפנה לחנות ושבכל מקרה לסניף ההוא הוא לא יחזור.

אני עדיין חושד שהם עבדו עליו אבל בשלב זה הוחלט לוותר. :-X

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שעבדו עליו. בלי שום קשר לאם כרטיס הקול בלוח היה תקין או לא, בלי שום קשר לאם הלוח החדש היה תקין או לא, בלי שום קשר לאם המחיר שגבו היה מוצדק או לא.

רק זה:

לפי מה שהבנתי הוא ביקש כרטיס קול חדש אבל הם שכנעו אותו שזה לא יפתור את הבעיה רק יעקוף אותה ולכן לא כדאי לו ושיכנעו אותו להחליף את הלוח אם בעלות של 500 שח'

מספיק כדי לקבוע שהיה כאן עוקץ. בין אם מכוון או נובע מטמטום קיצוני של הנציג שדיבר איתו - זה כבר לא משנה.

בן-אדם נכנס עם בעיה קטנה שדורשת הוצאה של X שקלים, ומשכנעים אותו להוציא 5X שקלים (לפחות) - אין לזה שום מילה אחרת חוץ מעבודה בעיניים.

מבחינת החוק - אין כאן רמאות ואין כאן גניבה. הם "הציעו" לו משהו, לא הכריחו אותו. הוא "השתכנע" שזה מתאים לו והסכים לעסקה. לא שונה מכל הנציגים של חברות התקשורת שדוחפות ללקוחות שלהם חבילות ומבצעים שהם לא צריכים.

כל עוד הלקוח מסכים ואף אחד לא מצמיד לו אקדח לרקה - זה בחזקת "מסריח אך כשר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי דווקא יש כאן "עבירה על החוק", לא במובן הפלילי כמובן אלא במובן של הטעייה ע"י בעל מקצוע המצדיקה דרישת פיצוי. אם אינסטלטור שהזמנתי לביתי בדיקה וקובע שארע פיצוץ בצינור בקטע X, מתקן זאת וזה לא עוזר כי בעצם היה סדק בקטע Y, האם לא היית מצפה שלכל הפחות הוא יתקן את התקלה האמיתית בלי לדרוש תשלום נוסף? ואם הוא שכנע אותך להחליף קטע צינור בעלות של 800 שקל כשהבעיה האמיתית היא בסה"כ אטם שצריך להבריג חזק יותר (בעלות 0, למעט הביקור עצמו), האם לא תדרוש ממנו החזר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Dan79

בנוגע למחיר ללוח אם חדש + עבודה אני מבין את המחיר, הוא לא שונה מרוב החנויות.

אני תוהה על הצורך להחליף גם לאחר ביצוע ההליך הבעיה נמשכה – דבר שגורם לי לפקפק באמינות ההמלצות של החנות.

ציינתי שבמידה וישנם חריצי הרחבה תקינים (ומן הסתם גם שהלוח תקין מלבד רכיבי הקול והרשת), עדיף לנצלם ולחסוך כסף רב על חלקים יקרים, זמן עבודה ארוך והתקנת מ"ה מחדש – דבר שדי מתבקש לאחר החלפת .

בנוגע לשירות החנויות באופן כללי זה נכון שרמת שירות נמוכה היא מאפיין של הרבה וחנויות מחשבים אבל זה לא אומר שאין חנויות איכותיות שבהן גם אם המחירים מעט גבוהים יותר, הלקוח היה מקבל שירות טוב יותר בפחות כסף.

במקרה דומה שלחתי מכר ל-zigzag שפתרו את הבעיה בעשירית מהמחיר ואפילו לא לקחו כסף על העבודה.

תוסיף את זמן הלקוח המבוזבז ועלות הנסיעות החוזרות לחנות והחיסכון יוצא משמעותי.

אני בטוח שכמעט בכל עיר גדולה יש חנות אחת עם רמת שירות גבוהה מהממוצע ואחת מהמטרות של הפורום הזה היא לרכז את הידע הזה ולהפיץ אותו לציבור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכולם.

מאחר ופותח האשכול מוסר לנו דברים ששמע בדיעבד מאביו, אני מניח שייתכן והמידע לא מדוייק במאה אחוז, סתם מתוך שגיאה וללא כוונת זדון.

בלי שום קשר לכך, כאשר ישנה בעיה חומרתית בלוח אם, תמיד אני ממליץ ללקוח להחליף את הלוח, כי ברגע שרכיבים הפסיקו לעבוד, כנראה שהייתה סיבה לכך ובהחלט ייתכן מצב של תהליך קריסת מערכות בלוח האם, כי בכל מקרה הרכיבים התקולים עדיין מחוברים למערכת ואין לדעת איזה תגובת שרשרת הם ייצרו בהמשך ( כל בעל מקצוע מנוסה נתקל כבר בתופעות של קבלים פגומים שנראים לכאורה סבירים אבל יוצרים תופעות משונות של תקלות שנעלמות לבד וחוזרות ללא סיבה הגיונית).

לגבי המחיר: עלות של הלוח כ 250-300 ש"ח + עבודה כ 200-250 ש"ח זה בהחלט סביר.

המקרה היחיד שהחלפה כזו עוברת חלק ללא בעיות זה בלוחות חדשים יחסית והלוח החדש זהה לחלוטין ללוח התקול אבל גם כאן איבחון התקלה לוקח זמן ולכן גם עולה כסף.

הבעיה לדעתי נעוצה בפתיחת דברי, כאשר אני נתקל במקרה שכזה אני תמיד מיידע את הלקוח שייתכן ולא תהיה ברירה אלא להתקין את מערכת ההפעלה מחדש, כך שבהחלט ייתכן והם אמרו לו את זה או לחילופין הם שכחו לומר או את זה.

ישנם גם מצבים שכאשר אתה מתאר ללקוח את כל הסיכונים והאפשרויות הוא מתחיל לחשוש ומחפש את הטכנאי ( בד"כ האחיין הגאון ) שיגיד לו שזה בסה"כ חמש דקות עבודה והכל יהיה בסדר.

לסיכום, אני לא רואה כאן בעיה למעט אולי תיאום ציפיות שכנראה לא היה כאן, וחבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כן רואה בעיה -למה ארד דיסק חדש ? מה הקשר בכלל

חוץ מזה עם "הכל חזר לקדמותו " אחרי התיקון צריך להיות במחשב 2 ארד דיסקים ואת הלוח התקול

פותח הדיון אני הייתי בודק את זה

פשוט כי לפי התאור של פותח הדיון הבעיה נישמעת הרבה יותר קלה מבעיה בלוח

סך הכל המחשב עלה ורק לא הריץ סאונד -דריבר תקול או לחיצת כפתור לא נכונה יכולה לגרום לזה בקלות

קבלים פגומים את אומר ? -נניח לצורך הדיון -עדין אין לזה אף קשר לארד דיסק

ודרך אגב התקנה של חדשה ? -עם זה חוקי עד כמה שאני זוכר שמחליפים לוח תקול

אין ברירה וצריך WIN חדש (בפרוץ זה לא בעיתי )

אבל עזוב יש אלף ואחד דברים שה"ג"ו הממוצע" לא יודע ואנחנו יודעים

מבחינתי חנות רצינית במקרה כזה קודם תחפש את הפתרון הזול ללקוח -כמה הוא הוציא כרגע על התיקון ? נגיד 900 שקל

פאקינג 900 שקל למחשב לא של גימרים ששלוש שנים בשוק

בסכום הזה הוא יכל לשדרג למעבד \לוח \וזיכרון טוב יותר -והיה לו בפועל מחשב חדש (לא של גימרים )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי שום קשר לכך, כאשר ישנה בעיה חומרתית בלוח אם, תמיד אני ממליץ ללקוח להחליף את הלוח, כי ברגע שרכיבים הפסיקו לעבוד, כנראה שהייתה סיבה לכך ובהחלט ייתכן מצב של תהליך קריסת מערכות בלוח האם, כי בכל מקרה הרכיבים התקולים עדיין מחוברים למערכת ואין לדעת איזה תגובת שרשרת הם ייצרו בהמשך

להתקין כ. קול עולה עשירית מאשר . (עם העבודה) הלוח אם ה"פגום" יכול להחזיק מעמד עוד שנים, (מינוס הרכיב הפגום) ואפילו אם הלקוח ישוב בעוד חצי שנה, אז לפחות הוא הוציא עד עכשיו עשירית מהסכום, ואולי שווה בכלל לקנות מחשב חדש.

להכניס לקוח בור, להוצאה מיותרת גבוהה על חומרה מיושנת, זוהי סתם תאוות בצע.

אני עובד בתחום שנים. ראיתי מחשבים ניידים שהתקלקל להם כ.רשת, (אלחוטי ולא אלחוטי) ולאחר חיבור כ.רשת חלופי בתצורת USB\PCMCIA, המשיכו לעבוד שנים רבות.

זה היה א' (מדוע לא לשים רק כ.קול)

לגביי המקצועיות... ברגע שהתקלה נמשכה לאחר החלפת , ברור שלא היה כאן איבחון נכון של התקלה. הדבר הנכון לעשות זה: לאבחן מחדש את התקלה, (אם לא מדובר בתקלה בלוח, להחליף חזרה ללוח המקורי של הלקוח) להחזיר כספים אם יש צורך, (את ההפרש) ולגבות כספים רק עבור התקלה. ולהתנצל על האיבחון השגוי בהתחלה.

לגבות כספים נוספים על הכישלון שלכם לאתר את התקלה לראשונה, זו נוכלות.

אני גם לא יודע את העובדות. וכל זה נכתב בהנחה שמה שהלקוח אמר זה אמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם Kalen

ולפחות שהחנות הייתה נותנת לו 2 אופציות

1-לעשות "מעקף" לבעיה -גם ככה מחשב ישן שבטח יוחלף עוד שנתים שלוש בכל מקרה

2-האופציה של להחליף את הלוח אם -ואז גם להגיד ללקוח שיעשה גיבוים כי צריך להתקין מחדש שלא יצוצו בעיות שהרבה פעמים קוראות בהחלפה כזאת

ככה גם הלקוח היה מרוצה שנותנים לו אופציות וסיכוי טוב שהיה חוזר לקנות גם דברים יותר גדולים בחנות

בעסק שאני עובד בו ככה אנחנו פועלים במצבים כאלו

והרבה פעמים הלקוח אחרי זמן מסוים מבקש את הטיפול הגדול שהוא כבר מוכן ורוצה את זה ומרוצה מהטיפול הקטן שעשינו לו

בלי לרמות אף אחד ובלי סיפורים מהתחת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה נקודות מהותיות:

1. בנאדם מפקיד מחשב במעבדה בדרך כלל נתקל בשלט שעלות שעת עבודה ו/או חלק ממנה עולה XXX כסף. ושעד עלות של 100-200 ש"ח הם מתקנים אפילו בלי לשאול.

2. נכון שפותח הת'רד מציין שהמחשב בן כ3 שנים, אבל:

א. ייתכן וגם בקניה דפקו אותו והסוקט שעליו מתבסס המחשב הוא 478 או 754 או 939.

ב. לאנשים יש נטיה להגזים להחריד, ולא פעם מסתבר שהמחשב ש"נקנה לפני שנה בסך הכל", הוא בתכלס נקנה ב2004.

ככה שאין מה להסיק אוטומטית שמדובר בלוח עם סוקט AM2+ או 775.

3. אני בהחלט חושב שיש פה אי הבנה לגבי האמירה ש"החנות התקינה על קשיח חדש וזה עבד" - זה לא אומר שהם מכרו ללקוח דיסק קשיח, זה בסך הכל אומר שעם "נקיה" הייתה תקלה אחת פחות. אם הלקוח ילך הבייתה ויתקין מחדש סביר שהתקלה הספציפית שנעלמה עם הקשיח של המעבדה תפטר גם אצלו.

4. במיוחד אם נקודה מס'2 נכונה, ייתכן בהחלט שלוח אם תואם עולה יותר. שימו לב לדוגמא שלוח לS478 עולה 335 ש"ח בKSP.

5. לקפוץ ולהאשים "עובדים של אייבורי" זה מטומטם, ולקלל זה נגד חוקי הפורום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...