אני חושד שאייבורי מנסים לעבוד על אבא שלי - מחפש דעת מומחה - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אני חושד שאייבורי מנסים לעבוד על אבא שלי - מחפש דעת מומחה


yonatanph

Recommended Posts

כבר מהכותרת מובן שהפוסט הזה לא קשור ב100% לפורום הנוכחי אבל מכיוון שאני צריך דעות מאנשים בעלי ידע בתמיכה של חומרה החלטתי לפרסם אותו בפורום הזה בכל זאת.

אבא שלי התקשר אלי אתמול בלילה עם הסיפור הבא:

הסאונד במחשב שלו הפסיק לעבוד. הוא לקח את המחשב למעבדה של אייבורי וביקש פיתרון. לפי מה שהבנתי הוא ביקש כרטיס קול חדש אבל הם שכנעו אותו שזה לא יפתור את הבעיה רק יעקוף אותה ולכן לא כדאי לו ושיכנעו אותו להחליף את הלוח אם בעלות של 500 שח' (מדובר על מחשב בן יותר מ3 שנים!)

אחרי שהחליפו לו את הלוח עדיין לא היה לו סאונד. הם אומרים שהם חיברו HD חיצוני עם מערכת הפעלה ושעם המערכת שלהם יש סאונד ולכן הם אומרים שהוא עכשיו צריך לפרמט את המחשב ולהתקין מחדש את המערכת הפעלה.

בשלב הזה אמרתי לו שכל הסיפור נשמע לי מוזר ושאם מדובר בתקלת תוכנה למה החליפו לו חומרה? הוא חזר אליהם היום ונתן לי לדבר עם הטכנאי בטלפון.

הטכנאי אומר שהייתה בעיית חומרה בסאונד וברשת - שהם החליפו את הלוח אם וזה פתר את הבעיה של הרשת אבל שאין סאונד - שמדובר כנראה בדרייבר תקוע (?!) ושנסיונות להתקין דרייבר חדש לא עבדו. שזה כן בעיית חומרה ולכן אי אפשר לזכות אותו על הלוח אם אבל שזה גם בעיית תוכנה כי עם המערכת הפעלה שלהם זה עובד תקין. כששאלתי למה לא עשו שחזור מערכת ללפני שבוע שאז הכל עבד תקין הוא אמר שהם ניסו וזה גם לא עזר. כששאלתי אותו למה הוא לא פשוט שם לו כרטיס קול במקום למכור לו ב500 שח' הוא אמר שאם הוא היה עושה את זה, זה לא היה פותר את הבעיה אלה רק עוקף אותה וכי אז זה היה דופק את הצ'פסט (?!) ושהוא לא אמר לו שאי אפשר אלה רק המליץ. לא כלכך קיבלתי את התשובות שלו ולכן סיכמנו שהמחשב ישאר שם בסוף שבוע והם יוכיחו לנו שזה אכן בעיית חומרה.

הידע שלי בתחום הוא מספיק להגיד לי שמשהו פה מוזר אבל אני לא מבין מספיק בשביל להצהיר על זה באופן חד משמעי ולהצביע על הצהרה מסוימת ולהגיד "זה שקר".

מאוד הייתי שמח לקבל דעת מומחים על כל הסיפור - האם הטכנאי צודק? טועה? משקר? איפה ולמה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

פה חשדתי כבר

ציניות בצד, במצב הנוכחי אני צריך קצת יותר ידע כדי שביום ראשון אני אוכל לפנות אליהם ולהמשיך את הדיון כשאני יודע על מה אני מדבר.

מינימייזר ציין שהוא חשד בHD - גם אני קצת חשדתי בזה אבל אני לא בטוח שזה לא יעבוד - אפשר הסבר איפה הבעייתיות בזה?

אם יש לכם הערות אני אשמח אם תוכלו לפרט להסביר כדי שאני אוכל לנהל דיון עם הטכנאי של אייבורי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם קשה לדעת "מרחוק" בלי ביצוע בדיקה ישירה יותר, אבל על פניו יש כמה דברים לא ברורים.

1. אמנם לא ציינת את דגם המעבד או לוח האם המקורי, אבל בהנחה שזה מחשב לשימוש ביתי רגיל של הורייך, ממש תמוה שהחליפו ללוח אם בעלות של 500 ש"ח במקום נניח ללוח זול משמעותית שיענה על הצרכים. כל זה בלי להתייחס כמובן לשאלה אם בכלל היה צריך להחליף לוח. מצד שני, אם אביך אישר להם להחליף לוח אז עכשיו אין כל כך מה לעשות.

2. הטענות שלהם לפיהן מנהל ההתקן תקוע נשמעות לי מוזרות מאוד, ובכלל כל ההסבר על התקלה נשמע לי לא מבוסס. מה הכוונה בתקוע? האם תהליך ההתקנה נתקע? האם לאחר ההתקנה ההתקן עדיין לא עובד? בקיצור, תמוה. גם אם נניח שיש בעיה בשבב האודיו המובנה בלוח (קורה), אפשר לפתור את זה כמו שאתה הצעת בעזרת כרטיס אודיו ייעודי פשוט. טענת הטכנאי לפיה זה רק יעקוף את הבעיה לא ממש ברורה. אם האודיו בלוח האם תקול הרי שכל מה שצריך זה לעקוף את הבעיה ובטח לא להחליף את כל הלוח בהנחה שכל שאר הדברים עובדים בצורה תקינה. הטענה שזה היה דופק את מערכת השבבים היא די שערורייתית ולא מבוססת.

אם יוכיחו שעם מערכת שלהם כן יש אודיו, אז אולי הבעיה באמת במערכת ההפעלה (נניח רק לשם הדיון), אבל זה אומר שאולי גם הבעיה המקורית הייתה כזאת וסתם החליפו לוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם זה אפשרי, כן בהחלט אפשרי ואפילו סביר שלוח אם שנקנה ב-Ivory (לא מצויין כי נקנה שם אבל אני מניח כך) התקלקל וכעת מספר רכיבים על הלוח אינם תקינים.

האם זה סביר להחליף למחשב בן 3 שנים במקום להוציא 25 שקל על כרטיס רשת ו-50 על כרטיס קול?

כל עוד יש בלוח 2 חריצי הרחבה להכנסת הכרטיסים (בהנחה שהוא בכלל רוצה רשת), אין שום סיבה להחליף לוח בעלות של 500 שקל ועוד לטעון כי הלקוח צריך להתקין מחדש בעצמו.

מניסיון קודם שלי עמם, אנשי המכירות אינם מבינים במחשבים, האתר של החברה מכיל טעויות בנוגע למוצרים והם מסרבים להחזיר כסף על מוצר שהוזמן מהאתר ולמעשה שונה מהמוצר האמיתי במלאי.

בפעם הבאה כדאי להתייעץ לפני ביצוע התיקון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הבהרות והסברים : המחשב לא נקנה באייבורי. הם פשוט קרובים לאבא שלי ויש שם חניה אז הוא משתמש במעבדה שלהם מתוך נוחות. הוא הלך לשם בלי להתיעץ איתי. הוא רק פנה אלי אחרי שהם אמרו לו שהוא צריך לפרמט את המחשב.

כרטיס קול בסיסי למחשב עולה 30 שקל!!! למה להחליף כשאפשר לשים כרטיס קול ב עלות נמוכה בהרבה??.........

זאת גם דעתי -- לרוע המזל אין לי דרך לשנות את ההחלטות שאבא שלי עשה, אני רק מנסה למעזר את הנזק.

1. אמנם לא ציינת את דגם המעבד או לוח האם המקורי, אבל בהנחה שזה מחשב לשימוש ביתי רגיל של הורייך, ממש תמוה שהחליפו ללוח אם בעלות של 500 ש"ח במקום נניח ללוח זול משמעותית שיענה על הצרכים. כל זה בלי להתייחס כמובן לשאלה אם בכלל היה צריך להחליף לוח. מצד שני, אם אביך אישר להם להחליף לוח אז עכשיו אין כל כך מה לעשות.

לא ציינתי כי אני לא יודע. אם זה רלוונטי אני יכול לברר. מחשב רגיל לגלישה ברשת ולשמוע מוזיקה. אני גם לא הבנתי למה החליפו ולמה בחרו אחד ב500 שח'. כפי שכבר אמרתי, לצערי אבא שלי לא התעייץ איתי לפני כן - כרגע אני רק מנסה למעזר את הנזק. אין ספק שגם אם הכל חוקי אייבורי ניצלו פה את התמימות והבורות של אבא שלי כדי לעשות עליו קופה.

2. הטענות שלהם לפיהן מנהל ההתקן תקוע נשמעות לי מוזרות מאוד, ובכלל כל ההסבר על התקלה נשמע לי לא מבוסס. מה הכוונה בתקוע? האם תהליך ההתקנה נתקע? האם לאחר ההתקנה ההתקן עדיין לא עובד? בקיצור, תמוה. גם אם נניח שיש בעיה בשבב האודיו המובנה בלוח (קורה), אפשר לפתור את זה כמו שאתה הצעת בעזרת כרטיס אודיו ייעודי פשוט. טענת הטכנאי לפיה זה רק יעקוף את הבעיה לא ממש ברורה. אם שבב האודיו בלוח האם תקול הרי שכל מה שצריך זה לעקוף את הבעיה ובטח לא להחליף את כל הלוח בהנחה שכל שאר הדברים עובדים בצורה תקינה. הטענה שזה היה דופק את מערכת השבבים היא די שערורייתית ולא מבוססת.

אם יוכיחו שעם מערכת שלהם כן יש אודיו, אז אולי הבעיה באמת במערכת ההפעלה (נניח רק לשם הדיון), אבל זה אומר שאולי גם הבעיה המקורית הייתה כזאת וסתם החליפו לוח.

הם אומרים שעם הלוח אם הקודם ההתקן לא זוהה גם כשהם חיברו את המערכת שלהם (לא הבנתי את ההערה של ה"מערכת שלהם" ב100% - כשלחצתי על הטכנאי מה זה אומר המערכת שלהם הוא אמר מערכת הפעלה שלהם ששאלתי שוב מה הכוונה האם מדובר במערכת הפעלה על HD חיצוני הוא אמר כן).

כמו כן הם אומרים שאחרי שהם החליפו , עם המערכת שלהם יש אבל עם המערכת הפעלה של אבא שלי אין ואין שום דרך לגרום לסאונד לחזור. אחרי שהתעקשתי הם אמרו שהם יוכיחו לי שמדובר בתקלת חומרה אבל לא פירטו איך הם יוכיחו לי.

בפעם הבאה כדאי להתייעץ לפני ביצוע התיקון...

:-[ כבר אמרתי לו את זה כמה פעמים בעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו כן הם אומרים שאחרי שהם החליפו , עם המערכת שלהם יש סאונד אבל עם המערכת הפעלה של אבא שלי אין סאונד ואין שום דרך לגרום לסאונד לחזור. אחרי שהתעקשתי הם אמרו שהם יוכיחו לי שמדובר בתקלת חומרה אבל לא פירטו איך הם יוכיחו לי.

קודם כל לא באתי בטענות אלייך חלילה. אני מבין לגמרי שדברים נעשו ללא התייעצות איתך ועכשיו אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. פשוט ניסיתי להסביר שיש כמה הסברים ופעולות תמוהות מצד החנות.

אין צורך לפרט בדיוק מהם רכיבי החומרה, פשוט כתבתי את זה כי גם אם נניח צריך להחליף לוח, למה לוח ב-500 ש"ח? כשיש בטוח אפשרויות זולות משמעותית יותר, אך כאמור מה שהיה היה ואין טעם להמשיך לדון בלמה ומדוע. בהחלט עולה החשד לכאורה שזיהו את מצוקתו של אביך וחוסר ההבנה שלו כדי לבחור בפיתרון המשתלם יותר להם.

הלוח החדש באחריות. לא יכול להיות מצב שמחליפים רכיב ברכיב חדש במטרה לפתור את הבעיה, הבעיה לא נפתרת ואתם תשארו תקועים עם הלוח וכלל לא משנה איך הם מתרצים את זה או מנסים לתלות את זה בבעית תוכנה או כל בעיה אחרת. אם מערכת ההפעלה "דפוקה" הרי שהיא הייתה דפוקה גם עם הלוח המקורי. אם כך, איך בדיוק החליטו שדווקא לוח האם הוא הבעייתי?

איזו בכלל מותקנת במחשב של אביך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לקחתי שום דבר אישי או קשה :) להיפך אני שמח שיש הרבה הערות. אני בסה"כ מוסיף פרטים כדי שהתמונה תהיה ברורה.

יש לו WIN .

עריכה : הרגע דיברתי איתו שוב ובשלב זה מסתמן שאבא שלי כנראה ירכוש HD נוסף ויתקין עליו את המערכת הפעלה מחדש -- חשוב לו לא לאבד את המידע שיש כרגע על המחשב וחשוב לו מאוד לקבל את המחשב חזרה כמה שיותר מהר. אייבורי אמרו לו שיקח כמה ימים לבדוק את המחשב אם הוא חושב שלא הייתה בעיה בלוח אם ובשלב זה אבא שלי נשבר :(

ממש יוצא לי עשן מהאוזניים מרוב התסכול והכעס גם על אייבורי וגם על אבא שלי שהוא מוותר להם כלכך בקלות אבל אין לי כלכך מה לעשות בשלב זה.

הוא אומר שכרגע הכסף פחות חשוב לו מאשר לקבל את המחשב חזרה מהר ושהוא פשוט לא יחזור אליהם יותר בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שזה טימטום כמו שכבר אמרו פה -אבל אין יותר מידי מה לעשות

כרטיס קול וכרטיס במקרה שבאמת היו תקולים ולא בעית תוכנה היה יותר זול לסדר בדרך העקיפה עם 2 כרטיסים חלופים

(אני מעריך שאבא שלך לא "כבד" והיה לו הכל OB בלוח )

שנית לפי התאור זה נשמע כמו בעית תוכנה ולא חומרה -או לחלופין בעיה ברמקולים או מגעים שלהם

לך תדע יכול להיות שהוא סתם לחץ על הסמל של הרמקול -ובגלל זה השתיק לו (כן יש כאלו מקרים )

שלישית למה לוח ב500 שקל ? (אתה לא מדבר על מחשב ניד נכון ? )

אין הצדקה להחליף לוח ב500 שקל ל"גו הממוצא" -במקרים כאלו לוקחים לוח זול שמתאים למפרט -ועל זה מוסיפים את עלות התיקון

אבל גם אז רק במקרה שהלוח עצמו באמת תקול ואין אפשרות זולה יותר

המלצה שלי ? -תבקש מהם להחזיר הכל אחורנית

לא יתנו ? -תלך למקום אחת לתיקון ואל תחזור אחורה -לא הייתי עושה מלחמות עולם על 500 שקל

פשוט לא הייתי ממליץ לאף אחד לקנות בחנות שפועלת בדרך כזאת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניית נוסף כשבכלל לא יודעים מה מקור הבעיה? נראה לי מוגזם ולא הגיוני לחלוטין.

מי יתקין לו את מערכת ההפעלה? למה לא לקחת את המחשב הביתה, לגבות את כל החומר החשוב על החסן נייד או לצרוב על דיסק (ולהבא שיפריד את המידע מהמערכת הפעלה בדיוק למקרים כאלה).

בעקרון נוסף זה לא רעיון רע ואפילו טוב לשם גיבוי (בתנאי שישתמש בו). אך אם לא מתכוון להשתמש בכונן לצורך גיבוי שוטף בעתיד, קנייה של כונן כזה היא לדעתי פשוט בזבוז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...