איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט?


Fighter

Recommended Posts

גיר אוטו' לא זולל יותר דלק בגלל צורת הנהיגה (ניתן לנהוג בצורה מפגרת גם על גיר ידני), אלא בגלל שכתוצאה מהמבנה שלו חלק מהאנרגיה של המנוע הולכת לאיבוד בדרך (יותר מאשר בגיר ידני).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 255
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מעדיף אוטומטי

גיר ידני מרגיש כמו...אממ... פעילות מינית כלשהי שאני לא אציין כאן מפאת צנזורה.

אומנם אתה יכול לעשות את זה בעצמך, אבל בשביל מה צריך אם יש מישהו אחר שיכול לעשות את זה בשבילך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעדיף אוטומטי

גיר ידני מרגיש כמו...אממ... פעילות מינית כלשהי שאני לא אציין כאן מפאת צנזורה.

אומנם אתה יכול לעשות את זה בעצמך, אבל בשביל מה צריך אם יש מישהו אחר שיכול לעשות את זה בשבילך?

אם בחורה מתפקדת כמו שאוטומט מתפקד ברכב לעומת גיר רגיל.. בוא נגיד שיש לה עוד הרבה מה ללמוד :-\

אין תחושות, אין שליטה, הכל ידוע, צפוי ומוחלש, הרבה מהביצועים הולך על מנגנונים מיותרים... ככה אתה רוצה את הסקס שלך?

אה, וזה גם פחות בטוח :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעדיף ידני (כרגע יש לי פיג'ו 106 ראלי דור ראשון , מהנה לנהיגה וחסכוני מאוד !)

אבל בגלל השילוב של מגורים(רחובות) , עבודה(חולון) ולימודים(הרצליה) פעמיים בשבוע , אני נאלץ לחזור לאוטומט :\ . פשוט בלתי נסבל .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה רציני...? מעבר להיות ההודעה הזאת אחת ההודעות המתנשאות שיצא לי לקרוא לאחרונה, היא פשוט לא נכונה בשום צורה.

כמעט כל הטיעונים שהועלו פה לטובת גיר ידני היו צריכת דלק, אמינות, מחיר, בטיחות, ריכוז בנהיגה.

הטיעון העיקרי (היחיד?) בעט אוטומט: נוחות (קריא:עצלנות).

איך מה שטענת פה בכלל קשור לכל הטיעונים שהועלו כאן :nixweiss:

ואני בטוח בזה שכולם פה משלבים הילוכים בצורה מיטבית בסל"ד נכון,, לאף אחד לא יצא לשלב עם קלאצ' לא לחוץ עד הסוף או להוציא עם קלאצ' לא לחוץ עד הסוף (פחות בעייתי). כל הטיעונים פה נכונים בסביבת מעבדה (פרט למחיר). ריכוז בנהיגה? אני הרבה יותר מרוכז בנהיגה אם אני יכול להתרכז בכביש בניחותא בלי להעלות 2 הילוכים ולהוריד 2 הילוכים בין כל רמזור פניה וכיכר, למה? ככה. כי זה גוזל ממך קשב.

וההודעה לא נכתבה מתוך התנשאות אלא בצורה עובדתית. גיל משמע יותר ניסיון. לא מח לא כח ולא כישורי נהיגה. רק ניסיון.

אה, וגם

כן במיוחד. סל"ד גבוה יותר = בלאי גבוה הרבה יותר. אם אתה מתכוון למכור את האוטו אחרי שנתיים ואתה שם זין על הבעלים הבא, אין בעיה.

אבל נסיעה על סל"ד גבוה מהדרוש באופן קבוע בהחלט מקצרת את אורך החיים של המנוע.

שאלת אם לא חבל, עניתי לך. לא חבל. שאלה סובייקטיבית, תשובה סובייקטיבית אדוני המתחשב.

ואתה צודק, לא אכפת לי מהבעלים הבאים. לא מתאים, שלא יקנה. כאשר אני קונה משהו, אני קונה את המשהו הזה כדי להשתמש בו. לא כדי לשים אותו בוטרינה מתוך מחשבה על הבעלים הבאים.

סל"ד גבוהה מקצר את חיי המנוע באופן זניח מאד (הוא משפיע מאד על צריכת הדלק אבל זה נושא אחר). המנוע שלך ייגמר הרבה יותר מהר בגלל ההרגל הישראלי לחפש קומבינות ולחסוך 50-60 שקל על השמן כשמגיע הזמן להחליף, 20-30 שקל על מי כשהגיע הזמן להחליף וכו' שלא נדבר על לדחות את הטיפול בכמה אלפים כי "זה לא נורא".

התיבה והמנוע יסבלו הרבה יותר בגלל צמיגים/חישוקים שלא תוכננו עבור הרכב (או מאיכות ירודה) ועוד הרבה ממתקים שאהובים מאד בישראל.

אף אחד לא שומאכר ,אנשים פשוט חושבים עם הראש ,אוטומט זה חרא לא יעיל וזוה .

בקשר לנכי צה"ל ,בשבילך זה יכול להיות כל סוג של נכה .

עכשיו יש לך בעיה עם נכים באופן כללי?

ושוב אני חוזר לזה. על הנייר. בתנאי מעבדה אין ספק שידני עדיף מכל בחינה טכנית, *אבל* כאשר אתה רוכש מספיק ניסיון בחיים, אתה מבין שנתונים זה לא הכל, בגיל מסויים אחרי שאתה עסוק בלהתחמק מערסים וערבים שהפאן שלהם הוא לחתוך את כולם בכביש, מפגעי מע"צ, עבודה, לימודים, סידורים, קניות, בישולים, ניקיונות ושאר כאבי ראש, אתה לא רוצה עוד מטלה בדמות ידית הילוכים ודוושה שלישית.

"בוא-לחתוך-לעצמנו-את-הרגליים-עם-סכין-מטבח-וממש-נגזים" !... זה מקביל להגזמה שלך...

מה שכן, אם דיברת כבר על תיסכול מקודם, אז התיסכול האמיתי שגורם לנהגים צעירים להתפרע לפעמים נובע מטסטרים המפגרים שלנו! אני שם 500 שקל ש80% והאוכלוסייה שנוהגת היום לא תעבור טסט ראשון!

ותעזבו את עניין המנוע עכשיו... זה ברור לו שזה שטויות מה שהוא אמר... הוא לא מפגר (נראה לי)

באמת שסל"ד גבוהה לא מזיק כמו שנהוג לחשוב (אלא אם נגיד אתה לא מטפל ברכב כמו שצריך ואז הסל"ד הגבוה פשוט מאיץ את התהליך בגלל שאתה עושה יותר חזרות על הפעולה בזמן נתון) ואתה צודק... מפגר אני לא (אני אגלה לך סוד קטן... אני מהנדס מכונות... יש מצב שאני יודע מה אני אומר בנושא זה), נכון שהגזמתי. זה בכוונה (למרות שכן יצא לי יותר מפעם אחת להיות על הילוך 3 ב 140) ואתה צודק גם לגבי הטסטים... אין מצב שאני עובר טסט עכשיו...

כי בגילאים האלו שותים!... למה ציפית? ואישית, אלו ששמעתי ששותים ונוהגים (אם שמעתי ממישהו או שמעתי מהם) היו מעל גיל 21. אז אתה לא יכול לומר שאלו ה"צעירים המפגרים חסרי האחריות"... תעשו לי טובה, מי שלא מפגר והוא אחראי, יהיה אחראי ולא מפגר גם שהוא בן 18 וגם שהוא בן 30.. דיי לזיין תשכל

אם כבר סטטיסטיקה, רוב תאונות האלכוהול הם בגילאי 17-22.אבל אתה צודק, טמבלים יש בכל שכבת גיל

לא כל הטסטרים מפגרים עובדה שאני עברתי טסט ראשון

וכן לדעתי האוטומט גורם לאנשים לעבור למצב של גז כל עוד אפשר ואז ברקס חזק כשמתרבים לאוטו

זה לפחות מה שחיילת שאני מכיר עושה... אז בעיקרון הפעולה הזאת גומרת המון דלק?

בזה הרגע הוכחת שהם כולם מפגרים. ואם לא כולם אז הטסטר שלך ספציפית.

חיילת שאתה מכיר לא יודעת לנהוג ואם לדעתך נהיגה על אוטומט גורמת לזה, גם אתה.

אני מעדיף ידני (כרגע יש לי פיג'ו 106 ראלי דור ראשון , מהנה לנהיגה וחסכוני מאוד !)

אבל בגלל השילוב של מגורים(רחובות) , עבודה(חולון) ולימודים(הרצליה) פעמיים בשבוע , אני נאלץ לחזור לאוטומט :\ . פשוט בלתי נסבל .

הנקודה שלי בדיוק.

נסיעות פאן - ידני - אין ספק.

בעולם האמיתי -אוטומאט.

זאת בדיוק נקודת הגיל. כאשר אתה נסמך על האוטו של אבא/אמא ואתה לא מתרוצץ כל היום כמו פסיכי אלא רק נוסע לחברים יציאות הכל סבבה אתה רוצה ידני כי זה פאן. ברגע שמתבגרים קצת ונדבקים לרכב כל הזמן ווהנהיגה היא מטלה נובעת מהצורך שלך להתרוצץ בין מקומות, למה לסבך אותה?

חפירה, אאוט. :עכביש:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היא כן יודעת לנהוג, אבל היום בקרב בני הנוער יש את תרבות ה"חפיף ואל תחפרו לי" שמוביל לדהירה למעגל תנועה או נסיעה ב100 בכביש של 60

אם לפחות ההילוכים הם ידניים הם מעייפים את הבנאדם ואז הוא יפסיק להגביר מהירות מתי שלא צריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קורא את הפוסטים שלך לפני שאתה שולח או שאתה עושה את זה על עיוור?

אם ככה היא נוהגת היא לא יודעת לנהוג. (נקודה)

ברמת העיקרון כולנו מסוגלים להיות נהגי ראלי על קרח וכולנו יכולים להיות מיליונרים, אבל אנחנו לא, עכשיו אתה מבין למה היא לא יודעת לנהוג?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מדברים עוד על מכוניות , יש המון רכבי ליסינג משפחתומטיות שאנשים נוהגים בהן כאילו הגז והברקס הם כפתור ON\OFF

רכב של חברה אז מי איכפת מהדלק? יש דלקן פזומט וכו'.. נוסעים לתחנת דלק הקרובה וממלאים פול .. מחירי דלק? למי איכפת

וככה גם הנהיגה שלהם נראת.

אולי אם לכולם היו מביאים ידני הם היו מתעייפים מתישהו לנהוג בצורה כזאת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידני זה כיף כאשר אתם צעירים שאוהבים לעשות שטויות על הכביש.

אבל כשיהיה לכם רישיון 15 שנה אתם מהר מאוד תבינו שגיר רגיל זה סיוט.

---

בארץ אין תרבות נהיגה

בארץ אין תשתית כבישים טובה

בארץ צפוף מאוד על הכביש.

*בקשר לתשתית כבישים טובה, לצפונים שביננו תקחו לדוגמא את כביש עוקף עכו למי שמכיר, מי שעובר בכביש זה כבר שנים לא תמצאו

בו שיבושים, תיקונים וקרעים. מדובר בכביש ניסיוני שבנוי כמו הכבישים באירופה עם בטון מלמטה ומעליו יש לפחות 60 ס"מ עובי זפת איכותי.

---

החסרון הבטיחותי באוטומט זה בלבול בין לחיצת הגז לברקס, קרו מספיק מקרים שאנשים נדרסו עקב זה.

(כמו השכנה שלי שבמקרה התבלבלה ומרוב לחץ לחצה גז במקום ברקס ודרסה את אמא שלה ז"ל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיף אוטומט! ומי שיגיד לך שהוא מעדיף גיר רגיל זה כמו אלו שאומרים שהם מעדיפים לשמוע מפטיפון לעומת דיסק (בהתחלה גם אני הייתי כזה).

נחמד להיות תקוע בעבר אבל חלאס, צריך להתקדם טכנולוגית... לא שגיר אוטומט זה משהו חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מדברים עוד על מכוניות , יש המון רכבי ליסינג משפחתומטיות שאנשים נוהגים בהן כאילו הגז והברקס הם כפתור ON\OFF

רכב של חברה אז מי איכפת מהדלק? יש דלקן פזומט וכו'.. נוסעים לתחנת דלק הקרובה וממלאים פול .. מחירי דלק? למי איכפת

וככה גם הנהיגה שלהם נראת.

אולי אם לכולם היו מביאים ידני הם היו מתעייפים מתישהו לנהוג בצורה כזאת

ברגע שתפסיק לקרוא טוקבקים בynet החיים שלך יראו אחרת, אני מבטיח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידני זה כיף כאשר אתם צעירים שאוהבים לעשות שטויות על הכביש.

אבל כשיהיה לכם רישיון 15 שנה אתם מהר מאוד תבינו שגיר רגיל זה סיוט.

---

בארץ אין תרבות נהיגה

בארץ אין תשתית כבישים טובה

בארץ צפוף מאוד על הכביש.

מה עניין שמיטה להר סיני?

או קצת יותר לנושא, מה הקשר בין תרבות נהיגה או תשתית כבישים לבין גיל רגיל/אוטומט?

בנוגע לכך שצפוף בכבישים בארץ (וזה לא כזה נכון, צפוף באזור תל אביב, שאר המדינה די בסדר) אז אני

מבין את הקשר, אבל אם יש לי גיר אוטומט, האם נהגים אחרים לא יחתכו אותי בצורה מגעילה? האם אני

לא אפול לעשרות אלפי הבורות שאני רואה בכביש?

ולנושא,

אישית כמובן שיותר כיף לנהוג עם גיר ידני, הבעיה מתחילה כשלפעמים אתה עייף

ואין לך יותר מדי כוח לנהוג ואז ההחלפת הילוכים הופכת לסוג של נטל במקום שזה יהיה כיף.

ובנוגע לפקקים אז אני לא מוצא יותר מדי הבדל בין ידני לאוטומט, נכון, אוטומט זה קצת פחות עבודה אבל

מצד שני זה גם מעצבן שהוא מחליט להתקדם לבד ברגע שאתה לא כל הזמן לוחץ על הברקס, אז זה לא באמת

נותן לי יותר שקט נפשי מאשר ידני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידני זה כיף כאשר אתם צעירים שאוהבים לעשות שטויות על הכביש.

אבל כשיהיה לכם רישיון 15 שנה אתם מהר מאוד תבינו שגיר רגיל זה סיוט.

אתה מדבר כמו ישראלי מצוי שחי בדעות קדומות. רכב ידני יותר זול לרכישה ואחזקה. אין שום קשר לצעירים שרוצים לעשות שטויות על הכביש. זו שטות מוחלטת בדיוק כמו הקצנה שעושים לקושי בנהיגה על גיר ידני. נכון שזה לא נוח כמו גז-ברקס בגיר אוטומט, אבל הסיבה העיקרית לקושי שאנשים נוהגים על ידני כמו על אוטומט כלומר בפקק מתקדמים כל 0.5 ס"מ, "גולשים", לא שומרים על מרחק ועוד. מן הסתם מתיש להרים קלאץ' כל שתי שניות, אבל במקום להתקדם כל כמה ס"מ תן לרכב לפניך לצבור מרחק משמעותי ורק אז תתקדם. שמור מרחק מרכבים. מהר מאד תראה שידני ממש לא מתיש כמו שעושים ממנו. אגב, אם הקלאץ' ברכב קשה גש למוסך. קלאץ' צריך להיות רך במיוחד ברכב מודרני.

אם יבואני הרכב היו טורחים לייבא גרסאות ידניות היית רואה פערים בין 15 - 20 אחוז במחיר לטובת הידני. סוזוקי אלטו דוגמא מצויינת לכך. הגרסה האוטומטית 72,000, הגרסה הידנית 60,000. צ'מפיון לפני מספר חודשים הציעו סיאט איביזה 1.4 ידנית עם כל השדרוגים (סאנרוף, מגנזיום מקורי, פנסי ערפל, מושבים משודרגים) ב-88,000 ש"ח. במחיר הזה לא קונים מאזדה 2 עירומה. בארץ שוק הרכב מנוהל על ידי חברות הליסינג ויבואני הרכב מנסים לקלוע לטעם של חברות הליסינג כלומר אוטומט, יפני, מנוע 1.6 וזהו. מנועי דיזל הוכחדו במסגרת רפורמה "ג'וב ירוק" ושוק הרכב הישראלי נשאר בשליטת מנועי בנזין מיושנים והייבריד שמטגן את המוח עם קרינה.

[br]פורסם בתאריך: 15.07.2010 בשעה 10:53:50


עדיף אוטומט! ומי שיגיד לך שהוא מעדיף גיר רגיל זה כמו אלו שאומרים שהם מעדיפים לשמוע מפטיפון לעומת דיסק (בהתחלה גם אני הייתי כזה).

נחמד להיות תקוע בעבר אבל חלאס, צריך להתקדם טכנולוגית... לא שגיר אוטומט זה משהו חדש.

גיר אוטומט (או פלנטרי) יותר מיושן טכנולוגית מגיר ידני מודרני. גיר רובוטי זו אבולוציה של הגיר הידני וזה באמת התקדמות משמעותית מבחינה טכנולוגית. נשאר רק לסגור את פערי האמינות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...