איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט? - עמוד 14 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט?


Fighter

Recommended Posts

  • תגובות 255
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בהחלט, כי היצרניות האירופאיות מעוניינות להישאר במשחק גם אצל לקוחות חוץ, לא רק באיחוד.

מי בארה"ב היה קונה אירופאי אם לא היה לו גיר אוטומטי?

הבעיה ברובוטי היא שאצל הרבה אנשים עוד תקוע נסיון צורם או סטיגמה מהתיבות הרובוטיות הראשונות, אלו שגורמות להרגיש לך כאילו בועטים לך בגב בכל העברת הילוך, ורוב האנשים לא מוכנים אפילו לנסות עם תיבה חדשה (כפולת מצמד או פטנט אחר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיבה רובוטית מתנהגת כמו תיבה ידנית רק בלי קלאץ' וצריך לדעת לתפעל את התיבה בהתאם. בארץ התרגלו כל הזמן ללחוץ על הגז כמו בתיבה אוטומטית סטנדרטית. בנוסף בארץ זוכרים את התיבה הרובוטית האיומה של טויוטה כי זה המותג הכי נפוץ אצלנו. התיבה הרובוטית של פיאט הרבה יותר איכותית וחלקה למרות שגם היא רק עם מצמד אחד. אני אישית עדיין הייתי הולך על ידני רק בגלל שתיבות רובוטיות עדיין לא הוכיחו אמינות. שמעתי שתיקון תיבה רובוטית יקר להחריד ויכול להגיע ל-7,000 ש"ח. בעתיד אין ספק רובוטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה לא להשאר פשוט בראשון עם קלאץ' דרוך..

קצת שרירים לרגליים מה רע

הכאבל קלאץ' ייהרס ככה בשלב מסויים, לכן אף אחד לא קונה כמעט מכוניות ממורי נהיגה, הם מחנכים לנהוג ככה. גם ברמזור - המורה שלי לימד אותי שברמזור אתה בראשון ובקלאץ' לחוץ. מי שלימד אותי שברגע שאתה רואה צהוב אתה מכניס לראשון ונוסע היה אבא שלי.

והמצמד הכפול של Volkswagen הוא גאונות. העברת הילוך מאוד מהירה וכמעט ולא מורגשת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כמו שאומר שאני באוטומאט אז אני יעביר את התיבה לN כל פעם שאני ברמזור,ולא אלחץ על הבלם אז מה זה ישחוק אותם?.

כמובן יש את אלה שמפריעים להם שהרכב מעט רועד ברמזור אז מעבירים למצב "סרק" אך כמובן שזה לא מטיב לתיבת ההילוכים להעביר כל רמזור מNלD ולהיפך.

&*עריכה,טוב בדקתי את הנושא וזה שונה ברכב אוטומט ששמה אין השפעה כמעט על הבלמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידני לא גוסס, יצרניות באירופה שמוציאות אוטו חדש קודם כל מוציאות ידני ואחרכך אם בז*ן שלהם הם עושים גרסא אוטומטית בשביל טורקיה ששמה יש להם טעם זוועתי במכוניות בדיוק כמו בארץ.

דבר שני, אין שום מצב שבעולם שתיבה אוטמטית רגילה היא זאת שתחליף את הידנית, ואני לא הולך להסביר למה כי זה ברור, אם כבר אפשר לטעון שהרובוטית תחליף, אבל גם זה לא. יש דרישה גדולה (והעדפה ברורה...) לידני באירופה, ומבחינת היצרן לשים תיבה ידנית או רובוטית זה לא כל כך שונה.

לפי דעתי התיבה הידנית תעלם בדיוק מתי שהאוטומטית והרובוטית והרציפה יעלמו: שהמכוניות יהיו חשמליות ולא יהיה צריך גיר בכלל. חשמלי נוסע עם הילוך אחד בלי שום בעיה (זה בעצם ידני בלי הידית, ולא צריך קלאץ' כי המנוע החשמלי לא נכבה שהוא נעצר כמו מנוע רגיל)

אפילו ידני ישרוד יותר מאוטומט, אחרי שהמכוניות השימושיות יהיו כולם חשמליות, וייצרו כל מני מכוניות לנהיגה עם מנוע רגיל, בטח יהיה שמה גם גיר לנהיגה ולא אוטומטי מחורבן שאני לא מבין איך אנשים מסוגלים להעדיף אותו.

בקשר ללהעביר לניוטרל כל הזמן בפקק - פשוט טמטום, אם הייתם נוסעים בידני יותר מפעמיים הייתם רואים שמה שצריך לעשות זה לשים הילוך שני או ראשון (תלוי בקצב ההתקדמות של הפקק) לשים כמות מזערית של גז, להרים קלאץ' ולתת לאוטו לזוז במהירות הממוצעת שבה זז הפקק ולא לגעת בברקסים (כמעט) כל הפקק.

דרך אגב ככה חוסכים המון דלק, יציאה מהמקום זה הנקודה שבה האוטו צורך הכי הרבה. מומלץ גם לנהגי אוטומטיות לנסות את השיטה הזאת ולא להדבק לאוטו שלפניהם.

ואם אתם נוסעים בידני פעם שניה בחיים שלכם והשיטה הזאת גורמת לכם לפחד שהאוטו יכבה לכם, אז בכל זאת אני ממש לא יתפלא אם כל קלאץ'-ניוטרל-ראשון-קלאץ'-ניוטרל.... הזה שוחק יותר מללחוץ על הקלאץ' כמה שצריך בראשון וזהו. בכלל קלאץ' זה לא דבר יקר ומתקלקל ממש לא בתכיפות גבוהה אז אני לא מבין איפה זה חוסכך בכלל.

עריכה:

קראתי עכשיו בעמודים הקודמים קצת, בנאדם רושם שבידני נהרסים חלקים במנוע ושצריך להחליף חלקים כל הזמן, ושבאוטומט אין את הבעיה הזאת.. כאילו מה הקשר? חחחח

פשוט לא יאומן איזו רמה של בורות, אבל הכי מצחיק זה שאחד כזה בא לדבר על היתרונות של אוטמט נגד ידני, נשמע שהוא בכלל לא מבין מה זה תיבת הילוכים, כי אם הוא היה מבין הוא היה קולט איזה שטויות הוא פלט.

בבקשה מי שבא להגן על האוטומט פה בשרשור - תדע על מה אתה מדבר בבקשה, יש פה ילדים שקוראים ועוד יקחו אתכם ברצינות!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידני זה פרימיטיבי, זה כמו שתיסע עם הגה רגיל ולא כח.

סיטרואן דה שבו צ'ארלסטון, שנת 88, ידנית ובלי הגה כוח (יוצרה בפורטוגל ולא בצרפת, פחות איכותי). הסתדרתי איתה בלי בעיה ונהניתי מאוד :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם הפחנוע הזאת יכולת גם לחבר אותה לפדלים ולנסוע.

אישית נראה לי שעניין של חיבור גלגלי שיניים בממסרה יכול להתבצע באמצעים ממוכנים במקום באופן ידני ואין שום קשר לחווית הנהיגה.

שוכחים שבהסטוריה של המכוניות היו הרבה פעולות ידניות שהוחלפו באוטומטיות

כמו מנואלה להתנעה, כיווני פלטינות ווינקרים ידניים. פשוט שכחנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל הוא שלעומת צ'וק, כיווני פלטינות, כיווני קרבורטור, מנואלה, ושאר דברים ידניים אחרים שנעלמו - גיר ידני יש לו ערך מוסף לעומת ה"מחליף" שלו - ניצול יותר טוב של המנוע.

גם שנוהגים בDSG הכי חדש ומשוכלל (אוטומטי רובוטי כפול מצמדים) מעבירים את ההילוכים עצמאית מהכפתורים שמאחורי ההגה - אם רוצים לנצל את האוטו כמו שצריך.

גם במכוניות F1 לא סומכים על אוטומטי ומעבירים עם הכפתורים האלה וגם נהגים מקצועיים שכן אוהבים את השיטה הזאת (הרוב מעדיפים ידני רגיל את האמת, למרות שרובוטי מעביר יותר מהר את ההילוך) לא נותנים למחשב טיפש להעביר את ההילוך.

מחשב אף פעם לא ידע להוריד 2 הילוכים לפני פניה, הוא יוריד את ההילוכים אחרי שתשבו על הברקס בפניה, וביציאה תסעו לאט כמו זקנה בטויוטה יאריס. פשוט אין תחליף למעבר הילוכים ידני, איך מעבירים -כפתור פשוט של DSG או ידית וקלאץ' - זה כבר לא משנה. כפתור יותר מהיר אבל פחות כיף וזה כל ההבדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...