הצד של החרדים - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצד של החרדים


ross

Recommended Posts

  • תגובות 113
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

^^ אני מסכים, היחס לחרדים צריך להיות זהה ליחס לערבים. משמע, יש לעשות שימוש באש חיה בהפגנות שלהם.

חוץ מאוקטובר 2000 מתי השתמשו באש חיה ? (דרך אגב הערבים זרקו אז בקבוקי תבערה)

אם בנוסף לאש חיה תתן להם גם את הזכויות של הערבים אני חותם על זה.

אתה מפספס את הפואנטה ומכניס לי מילים לפה.

תסתכל על זה ככה - ערבי שעבר אימונים בצה"ל יכול לפגוע קשות במדינה שלנו, כי ברגעי מלחמה הם צריכים לירות באחים שלהם. אם יש להם ביד, והם עברו אימונים צבאיים, ונחשפו לסודות צבאיים, הם יכולים בקלות להפנות את כל זה נגדנו. זה פשוט להכניס חפרפרת לתוך הצבא בידיעה מראש שהיא חפרפרת.

מצד שני החרדים הם יהודים ולכן יש עליהם את החובה לעזור ליהודים אחרים - אותם יהודים שמממנים להם חיים במדינה הזאת!

זה לא גזעני, זה ראציונאלי.

אתה עדיין גזען אתה מפלה על בסיס לאום היהודים צריכים לעזור למדינה, הערבים פטורים. אתה מעניש אזרחים על נאמנות למדינה. היהודים גם ממנים את הערבים.

אתם מפספסים את הנקודה הם לא יתגייסו בכל מקרה, למה שהמדינה לא תרוויח מהם כסף?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנינו אתה חושב שבאמת רוצים לגייס בחובה את כל החרדים?

אתה יודע מה יקרה לצבא? חזרה בתשובה ואת זה לא רוצים- אז שלא יעבדו עלייך.

החרדים ילכו לפי השקפתם [התורה] ולא יעזור ריקודים ומחולות .

הם לא עושים את זה כי לא איכפת להם, הרי כל ארגוני העזרה שיש רק בבני-ברק זה דבר עצום שגם מתבצע כלפי חילונים וגם לערבים, 'עזר מציון' וכו'.

תשמע גם את העיתונאי אמנון לוי [אפילו שזה בהקשר אחר, אך קשור למושג של איכפת]

http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=10624

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני זאת בדיוק הבעיה, החרדים לא מקבלים ברמה הבסיסית את ריבונות המדינה. כשיש מחלוקת (לדעתם) בין הרבנים לבין המדינה אז ברור לחלוטין מה צריך לעשות.

זוהי הלכה למעשה תרבות נגד המנסה לבטל את הדמוקרטיה באמצעים דמוקרטיים.

מפה נובע הפחד מהחרדים, מפה נובעת לעיתים קרובות כל כך שנאה.

אני מודה שאני חושש מהיום (הקרוב) שבו החרדים יהיו מאסה קריטית במדינה (הם אפילו לא צריכים להיות רוב נומינלי).

רוני את יכול להרגיע אותי בכנות שכשלחרדים תהיה פה מאסה קריטית הם לא תחילה יתחילו לעסוק בכפייה דתית במסגרת הדמוקרטיה ומאוחר יותר יבטלו אותה?

הרי זאת מתווה על כל היהודים לשמור שבת, צניעות וכו'...

התחושה היא שהסיבה היחידה שהדבר נמנע עד אתה זאת ההבנה של החרדים שהם עדיין מיעוט, עדיין לא חזקים מספיק אבל שזה רק עניין של זמן...

בנוגע לגמ"חים אני מסכים איתך, זה באמת מעשה מקסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנינו אתה חושב שבאמת רוצים לגייס בחובה את כל החרדים?

אתה יודע מה יקרה לצבא? חזרה בתשובה ואת זה לא רוצים- אז שלא יעבדו עלייך.

אני תוהה באילו נתונים נתמכת הקביעה הזו. בינתיים, גיוס חרדים לצבא (אותם המעטים שכן התגייסו) גרם רק ליציאת חלק ניכר מהם בשאלה, או לפחות לפתיחתם לעולם מחוץ לישיבה עד כדי יכולת לדבר ממש עם חילוני מבלי לרחם עליו או לבוז לו. לא יצא לי לשמוע על מקרים של חזרה המונית בתשובה עקב שירות לצד חרדים, ותקנו אותי בבקשה אם אני טועה.

כרגיל, הטענות של רוני לחוד והמציאות לחוד. יש בדבריו שבריר אמת אחד - גיוס חרדים לצבא אכן יאפשר השפעה הדדית בין צעירים חרדים לצעירים חילונים. אם התוצאה הצפויה אכן היתה חזרה המונית בתשובה, האין הרבנים היו שמחים שהחרדים יתגייסו ואילו החילונים היו מעדיפים שהם לא? בינתיים אנחנו רואים את ההיפך הגמור... יותר מזה, לא מעט רבנים אמרו בגלוי שגיוס לצבא של צעירים חרדים עשוי להיות הצעד הראשון לחזרה בשאלה, ובני ברק כוסתה בשלטים של "אל תתגייסו, הצבא ישחית את נפשותיכם" (לא במילים האלה אבל לא רחוק מזה).

אז מי בדיוק עובד על מי? נראה לי שרוני - על עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מפספסים את הנקודה הם לא יתגייסו בכל מקרה, למה שהמדינה לא תרוויח מהם כסף?

אם הם "לא יתגייסו בכל מקרה", הם צריכים להיות מגורשים מהמדינה ואזרחותם צריכה להשלל. המאורעות האחרונים רק מוכיחים שוב שמדובר בגיס חמישי שאינו מכיר בסמכות החוק ובית המשפט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסמכות החוק הם מכירים, הם רק מעדיפים להקשיב לרבנים שלהם ולשלם את המחיר של אי ציות לחוק שלצערי בגלל פוליטיקאים חדלי אישים ואינטרסנטיים הוא הרבה יותר נמוך מן הראוי. מי שמתפרע בהפגנה וזורק בלוקים על שוטרים צריך לעצור אותו גם במחיר של מוות ולהכניס אותו לכלא לתקופה ארוכה, אולי כשהעונש יהיה רציני הם יעדיפו לציית לחוק ולא לרבנים שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בג"ץ מוכנים להתסיס אוכלוסייה שלמה במדינה.

להיפך, אוכלוסיה שלמה מצהירה בריש גלי כי היא אינה מקבלת עליה את חוקי מדינת ישראל וכללי המשטר הדמוקרטי. המושג דמוקרטיה מתגוננת נזרק בפורום הזה יותר מדי פעמים, אבל הנה דוגמה מצוינת לשימוש נחוץ בו.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3906723,00.html

זו סכנה קיומית ומוחשית על קיומה של מדינת כמדינה יהודית ודמוקרטית. אמור מח'ול, עזמי בשארה, חנין זועבי, טלי פחימה, ענת קם, אורי בלאו - הסכנה שהם מהווים למדינה היא כאין וכאפס לעומת 110 אלף איש שבכלל לא מכירים בזכותה של להתקיים כדמוקרטיה. למעשה, הם שקולים לחמאס, לאיראן ולחיזבאללה - אלו רוצים למחוק את כמדינה יהודית, ואלו רוצים למחוק אותה כמדינה דמוקרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדברים שאתה כותב רק מחזקים את ההשקפה שמדובר בציבור עוין למדינת ולערכיה, ציבור שמעודד בורות, גזענות ושנאה, וציבור שנושך ברוב חוצפתו את היד שמאכילה אותו.

זה לא בדיוק נכון במקרה הזה (אולי במקרים אחרים אבל עליהם לא מדברים עכשיו) הויכוח פה הוא בין 2 צדדים ששניהם חרדים. בית המשפט העליון פשוט פסק בבעיה שהובאה בפניו, אני לא מבין למה כולם מסתירים את זה. אם תקשיבו למה שאומרים בתקשורת אפשר לחשוב ששופט בית משפט העליון עבר ליד בית הספר, חשב לעצמו "בוא נציק להם" ומשם הכל התפתח.

מי שהביא את זה לבית המשפט הוא גם חרדי. זאת עובדה, נא לא התעלם מכך (כמו שהתקשורת עושה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הם "לא יתגייסו בכל מקרה", הם צריכים להיות מגורשים מהמדינה ואזרחותם צריכה להשלל. המאורעות האחרונים רק מוכיחים שוב שמדובר בגיס חמישי שאינו מכיר בסמכות החוק ובית המשפט.

בכיף אין לי בעיה עם זה, אבל כל עוד לא עושים את זה למה שאני אעבוד כמו חמור 50 שנה ואממן אותם? תנו להם לממן את עצמם (אני עדיין לא מבין למה שערבים בתור קבוצה לא מתגייסים זה בסדר, לפני שבכלל מדברים על יהודים חילונים שלא מתגיסיים. אתה מציע לשלול אזרחות לבר רפאלי?)

דרך אגב כל הרעיון של אלוהים זה שהוא מעל כולם, אם הוא לא מעל כולם הוא לא אלוהים. כל אדם דתי חושב כך גם המוסלמים גם הנוצרים וגם הבודהיסטים. ובמקום שנסתכל עליהם כמו חולי נפש, וניתן הטבות למי ששרת בצבא לדוגמא 10% הנחה במס הכנסה, אנחנו לא נותנים להם לעבוד ועוד משלמים להם בשביל שלא יעבדו וכל מי שרוצה לעבוד עובד שחור והמדינה לא מרוויחה גרוש ועוד משלמת לו. או שנגרש אותם, או שניתן להם לעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנחנו לא נותנים להם לעבוד ועוד משלמים להם בשביל שלא יעבדו וכל מי שרוצה לעבוד עובד שחור והמדינה לא מרוויחה גרוש ועוד משלמת לו. או שנגרש אותם, או שניתן להם לעבוד.

ההכרה בשקר הזה של "אנחנו לא נותנים להם לעבוד" היא דוגמה קלאסית לחילוני מטומטם שקונה כל טענה מגוכחת של החרדים ואז שואל "אבל למה אנחנו לא יכולים להסתדר ביחד?".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...