כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60? - עמוד 5 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60?


djelectric

Recommended Posts

מעל 72 FPS העין לא תוכל להבחין בהבדל.

Imagine you look at a shining white wall. Now this wall turns totally black for 1/25th of a second. Would you notice it? You surely would. 1/50th of a second, well maybe harder. 1/100th of a second? Very difficult. Think of your 100Hz TV sets. They are called flickerfree, because at flicker rates of 100 times per second you stop to notice the blackness of the TV screen, though the TV screen isn't shining all the time, but pulsating 100 times per second. Brightness eats darkness.

Take again "Test 1: Smoothness of motion". You have a fluid film with 24 fps. The film roll has to roll thru the projector. To not see it rolling you have to make the picture black while the film rolls on. You would have to blacken the screen 24 times per second. But 24 black moments are too visible. Thus you have smooth motions but flicker.

The solution is: Show each frame 3 times and make the screen black 3 times per frame. This makes the black moments shorter and more frequent: "Triple the refresh rate". So you see about 72fps in the cinema, where 3 consecutive frames are the same. Strange solution? Solution of an analog world. And an example how "Brightness eats darkness".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אבל למה אתה מתכוון ב "מנקה"? בתמונה עצמה (AKA- הגראפיקה)?

אח'שלו ,

" אני לא יודע על מה לשים את האצבע או איך להגדיר או להסביר בדיוק "

נכון, ישנה הרגשה שונה, זה נתפס במוח " קצת " אחרת, אבל כמו אפקט על כל הסירטון הימני.

או אפקט הפוך על כל הסרטון השמאלי.

הגרפיקה של המשחק ( לא בתמונה יחידה ) נתפסת פשוט ... " נקייה " יותר או " חלקה " יותר או ... משהו שונה

שוב, מבחינת Smoothness of motion אני טוען שלא רואים הבדל ויש הרבה אנשים שמסכימים איתי בנושא

ובבדיקות שונות, לא מעט נסיינים אמרו ואומרים שהם כבר לא תופסים הבדל מורגש מעל 30 פריימים.

ההבדל בין 15 ל 30 הרבה יותר גדול ומורגש ( הרבה הרבה ) מההבדל בין 30 ל 60.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה הבדל

ניסיתי על המסכים הבאים :

mag 22" 1680X1050 2ms HDpc LCD

ו LCD IVD 22" 1680X1050 2MS HD

ו crt 17

ו crt 19

ולא רואים הבדל באף אחד מהם

יש רק דבר אחד ששונה

ב 30FPS לא רואים בברור את הכדורים של הרובה וגם בקושי רואים את האש מהרובה

ב 60 FPS זה הרבה יותר ברור כניראה ביגלל שהמהירות של האש מה M16 מהירה.....

חוץ מזה הכול אותו הדבר

אולי תנסו 40 FPS מול 60 FPS ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל היחיד והלא כול כך ברור (זהיתי את זה רק אחרי 15 פעמים שוב ושבו ושבו ושוב ושוב..................)

זה האש מהקנה של ה M16 וגם הכדורים שלו (כניראה ביגלל שזה אמור ליהיות ממש מהיר

אבל שוב בישביל ליראות את הכדורים טיפה יותר ברור לא שווה להשקיע 200-300 שקל.....

ואני דיי בטוח שב 40 זה כבר יותר ברור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הציטוט שלי אומר הכול בנושא.

FPS בREAL LIFE הוא סטטי לעומת FPS שמכונה מחשבת במשחק.

בדיוק!

זה העניין, אתם רואים ב Fraps את המספר 30, אבל מה שאתם לא מבינים הוא העניין שזה לא 30 קבוע, זה יכול לרדת ל 20 ולקפוץ בחזרה.

רוצים באמת לעשות ניסוי? כנסו למשחק מבוסס Source כלשהו, Counter Strike למשל (שידוע ב"מינימום FPS הגבוהה בשביל לשחק חלק"), שאתם יודעים שרץ בוודאות מעל 60 ק-ב-ו-ע, כלומר תורידו את כל האפקטים וההגדרות. תרשמו פעם אחת את הפקודה fpslimit 30 ותשחקו כמה דקות, אח"כ תרשמו fpslimit 60 ותנסו להבחין בהבדל!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק!

זה העניין, אתם רואים ב Fraps את המספר 30, אבל מה שאתם לא מבינים הוא העניין שזה לא 30 קבוע, זה יכול לרדת ל 20 ולקפוץ בחזרה.

רוצים באמת לעשות ניסוי? כנסו למשחק מבוסס Source כלשהו, Counter Strike למשל (שידוע ב"מינימום FPS הגבוהה בשביל לשחק חלק"), שאתם יודעים שרץ בוודאות מעל 60 ק-ב-ו-ע, כלומר תורידו את כל האפקטים וההגדרות. תרשמו פעם אחת את הפקודה fpslimit 30 ותשחקו כמה דקות, אח"כ תרשמו fpslimit 60 ותנסו להבחין בהבדל!

ל cs 1.6 אין בפקתים ביכלל והוא המישחק הכי פשוט

עם כרטיס מסך חזק אפשר בקלות להגיעה 200 FPS

אבל אין הבדל ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העין של הבן אדם הממוצע רואה 23 פריימים לשנייה וחלק רואים 24

הבעיה במשחקים שרצים על 30FPS שהתקיעות זה לא בגלל הFPS אלא בגלל מעבד או מחסור בRAM אז זה לא קשור כבר לFPS פשוט המחשב בעומס אז יש תקיעות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם 2253 , רואה הבדל ברור,ובכל משחק ששיחקתי מבוסס על המנוע של Q3 (ET \ COD) זה היה עוד יותר ברור שאפשר להגביל באמת אמ ה frame rate וההרגשה היא באמת אחרת עבורי בכל מקרה.

הייתי מתאר את ההרגשה הזאת כאילו ב60+ אתה מרגיש שהעין מסונכרנת עם מה שהולך על המסך וב- 30- יש הרגשה שחסר איזה פריים או שניים בכל רגע נתון.

*במשחקים איטיים זה אכן פחות מורגש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^^^^

חחחח אני אמרתי את זה מיזמן

עם המישחק איטי אז זה פשוט מתוך 60FPS

20 מהם יהיו שידור חוזר של הקודם

וביגלל זה ב 40 לא תיראו הבדל (במישחק איטי)

אולי כי המסך שלך עובד על 60Hz..?

נכון ה LCD עובד ב 60

אבל אני אומר שניסיתי 30-40-60

20 זה באמת בילתי ניסבל ותקוע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשיתי ניסיון עם 2 סרטי TERMONATOR 2 שאחד מקודד ל23.97fps והשני מקודד ל25fps

אומנם ב25fps ראו חלק אך הסרט נראה מהיר מידי ולא כמו ב23.97 שדווקא הכול היה בסדר.

חזרתי על ניסיון הזה מספר פעמים וההבדל בהחלט היה מורגש.

בסרט לדוגמא שהוא בעל מספר פריימים סטטי ואינו משתנה מרגע לרגע אנו נשים לב אם הסרט יהיה בקצב פריימים גבוה יותר.

שבעיקרון ככול שמספר הפריימים בסרט גבוה יותר כך יכולת העיבוד של המוח הופכת לפחות יעילה ויש מצב של איבוד מידע עקב כך

שהעין לא יכולה לקלוט את שאר הפריימים ונוצר מצב של "חוסר" פרטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העין של הבן אדם הממוצע רואה 23 פריימים לשנייה וחלק רואים 24

הבעיה במשחקים שרצים על 30FPS שהתקיעות זה לא בגלל הFPS אלא בגלל מעבד או מחסור בRAM אז זה לא קשור כבר לFPS פשוט המחשב בעומס אז יש תקיעות

:kopfpatsch:מאיפה לעזעזל אתה מביא את הטענה הזאת? :bash:

עובדה שאם עושים נכבד לכרטיס המסך אז התקיעות נפסקות במקרים שהכרטיס גבולי (שאתה חייב בשביל למנוע תקיעות).

כשמו שנאמר קודם, העין רואה עד 74FPS, וזה מדוייק ואין להתווכח (ניחא היית אומר 65-70, אבל 23? :nono:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...