דיון מקדים - GeForce GTX400 VS Radeon HD5000 , החברות שולפות את הנשקים. - עמוד 60 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיון מקדים - GeForce GTX400 VS Radeon HD5000 , החברות שולפות את הנשקים.


almonime

Recommended Posts

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זה ממש לא משחק שקיים מדובר בהדגמת HEAVEN של הUNIGINE שלפניו הייתה גם את הדגמת הTROPICS של נוף כמו שרואים בCRYSIS.

בסך הכל הדגמת מנוע.

את יכול להוריד את זה מפה אגב

http://downloads.guru3d.com/Unigine-Heaven-DirectX-11-benchmark-download-2414.html

יש שם כלי להסתובבות חופשית אגב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנת אותי , התכוונתי לסרטון הזה:

יש גם הדגמה של ההבדל בין DIRT 2 DX9 ל DIRT 2 DX11

הוא מראה את ההבדלים בטסליציה בין DX9 לבין DX11 בDIRT 2 , אני התכוונתי שאם כבר מראים הבדלים , שיהיו בין DX10 לDX11 כי די ברור שיהיו הבדלים מהותיים בין DX9 לDX11

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדלים בטסלציה בין DX9 ל10 הם זניחים, שום דבר לעומת 10 ל11 או 9 ל11

לא ידוע לי על אפשרות לטסלציה ב-DX9 (לפחות ללא התאמה ספציפית ליחידת הטסלציה המובנית בדגמים של ATI)

אבל ב-DX10 ניתן לעשות את זה (כל כרטיסי DX10 תומכים). קצת יותר מסובך וכנראה ירידת ביצועים מורגשת יותר מ-DX11, אבל אפשר.

מכאן שההבדלים בטסלציה בין DX9 ל-DX10 הם לא זניחים, זה פשוט לא קיים ב-DX9 :P

ההשוואה של unigine לא משתמשת בכלל בטסלציה ב-DX10, אז אין לנו פה השוואה של יעילות\איכות טסלציה, אלה השוואה של עם אל מול בלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Fermi GF100 to launch by early December

If not in very late November

Fermi, Nvidia's GF100 40nm DirectX 11 chip is selling great even though Nvidia still has to officially launch it. Sources confirmed that Nvidia is taking pre-orders like there is no tomorrow, but at this time Nvidia offers no guarantees when the chip will hit the market. Everyone expects shortages due to heavy demand from day one.

The original schedule of late November might skip in the first week(s) of December, but from what we learned over the last few days, it was always late November to first days of December.

Nvidia ordered much more 40nm wafers for its notebook and desktop entry level chip as well as for Fermi, as Fermi should sell good in the server market for parallel computing, workstation use and, of course, as a computer games graphics card. The server market will be prioritized as Nvidia can make more money on the same chip.

Performance wise, once again we can confirm that multiple sources strongly believe that a single core Fermi will end up significantly faster than ATI’s single core Radeon 5870.

http://www.fudzilla.com/content/view/16185/1/

HD 5970 dual RV870 to come this month

Final preparations

AMD partners are working on a dual-core R800 card, codenamed Cypress and from what we learned, the card should launch in late November.

Samples are in the works and cards are in development and the Radeon 5970 should be the brand for the top card, but since we are not aware of any boxes with this brand, this can easily change.

Once it launches this dual card will officially be the fastest card on the market, but only until Nvidia unveils its dual Fermi card that is also expected by early December. ATI might be the fastest only for a few weeks, but we are quite sure that both dual cards will have a lot of availability issues throughout 2009 and probably in early 2010 as well.

http://www.fudzilla.com/content/view/16184/1/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Fermi lifelike rendered images spotted ,Ray-tracing included

You have to love Chinese PR for all its lakes and this time, the good chaps from Pczilla have leaked some images that are supposedly rendered on Fermi.

We have no idea if these are pre-rendered of real time generated pictures, but the human face rendering is definitely multilayer rendered image with a thus far unseen level of details. The beard looks great and you can even see the fat on the face that creates much more realistic image.

The third image is a ray-traced demo, that looks impressive and despite the fact that an average Bob might not see it, the lightning on the screen looks great. You can easily see multiple light sources scattered throughout the scene, including several point light sources and an area light source with different light temperatures.

The shadows, reflections and highlights look highly realistic, and you basically get that soft, fuzzy global illumination look of off-line rendering. It might take a few years before we get such realism in games, but we're obviously getting there.

ולתמונות:

http://bbs.pczilla.net/thread-5002-1-1.html

2n8d5bc.jpg

rvitco.jpg

n14co4.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...