ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל - עמוד 30 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל


jayz0r

Recommended Posts

אתה חושב שהגוף הזה כן מהפכני? יש לו נתונים מצויינים, אבל אני לא רואה בו שום דבר חדשני מלבד שילוב כל הפיצ'רים שאפשר לבקש בגוף אחד (כמעט הכל - אין מסך מפרקי ופנס פוקוס אדום, ומהירות סנכרון הפלאש מעט מאכזבת).

ה-D90 כוללת את רוב התכונות מלבד המייצב והאיטומים (וחסרה הרבה דברים אחרים, קטנים יותר), ה-D300 כוללת את רוב התכונות, מוסיפה כמה תכונות מרשימות משלה, אבל חסרה את המייצב והווידאו (אם כי מאוד סביר שה-D400 תכלול ווידאו). ב-50D המצב דומה. ב-K-7 יש הכל, וזה הופך אותה למצלמה תחרותית ומרשימה. אבל לא למשהו שעומד בהייפ שנבנה בחודש האחרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 489
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אף אחד (מלבד כמה הזויים) לא חשב שהיא תהיה משהו שאף אחד לא ראה מעולם. אומנם היו שמועות על "תכונות שידהימו את המתחרים ושלא קיימות בשום מקום אחר", אבל ככה זה טיבן של שמועות. אני מניח שהן דיברו על ה- Mode. רעיון נחמד, אבל צריך לראות אותו בפועל.

בסופו של יום מדובר במצלמה ברמה גבוהה מאוד, (מעל Nikon D90 בכל פרמטר), ונשאר רק לחכות למחיר..

אגב, מה זה Orientation Sensor? זה החיישן WB ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד (מלבד כמה הזויים) לא חשב שהיא תהיה משהו שאף אחד לא ראה מעולם. אומנם היו שמועות על "תכונות שידהימו את המתחרים ושלא קיימות בשום מקום אחר", אבל ככה זה טיבן של שמועות. אני מניח שהן דיברו על ה-HDR Mode. רעיון נחמד, אבל צריך לראות אותו בפועל.

השמועות דיברו על שתי תכונות הרבה יותר מעניינות - שילוב של EVF ביחד עם העינית האופטית (לפנטקס יש פטנט בנושא), ומימוש של שיפט לתיקון פרספקטיבה באמצעות הזזת החיישן. תוסיף לזה את הטענות של פנטקס עצמם ל-"new concept" ושל Yvon Bourque (טסטר תחת NDA) שטען ש-"Other DSLRs will have to play catch-up" ותבין למה אפשר היה לצפות למשהו חדשני יותר.

בסופו של יום מדובר במצלמה ברמה גבוהה מאוד, (מעל Nikon D90 בכל פרמטר), ונשאר רק לחכות למחיר..

ההשוואה לא צריכה להיות ל-D90 אלא ל-D300, ובקרוב אולי ל-D400. פנטקס הרי אמרו מפורשות שה-K-7 תמוצב מעל ל-K20D, ואם האחרונה שוחררה לשוק עם תג מחיר של $1300 אז ברור שהמצלמה החדשה היא מתחרה בקבוצה של ה-D300 ואולימפוס , ולא בזו של ה-D90 וה-500D. במקרה הטוב המחיר שלה יהיה תחרותי ל-50D.

אגב, מה זה Orientation Sensor? זה החיישן WB ?

לא, זה החיישן שמאפשר למצלמה לדעת האם הצילום אופקי או אנכי (לצורך הטבעת המידע הזה ב-EXIF או סיבוב התמונה). החיישן הזה קיים ב-K20D וברוב המצלמות, כולל בהרבה מאוד קומפקטיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההשוואה לא צריכה להיות ל-D90 אלא ל-D300, ובקרוב אולי ל-D400. פנטקס הרי אמרו מפורשות שה-K-7 תמוצב מעל ל-K20D, ואם האחרונה שוחררה לשוק עם תג מחיר של $1300 אז ברור שהמצלמה החדשה היא מתחרה בקבוצה של ה-D300 ואולימפוס , ולא בזו של ה-D90 וה-500D. במקרה הטוב המחיר שלה יהיה תחרותי ל-50D.

ל-60D, אם כבר. ה-50D היא מצלמה מעולה (הבחירה שלי אם אני אחליט לעבור לקנון) אבל אין . אם ה K-7 תעלה כמוה, בשילוב של המייצב המובנה היא תהיה עדיפה עליה לחלוטין.

ונכון, שהיא היתה ממותגת לפי השמועות ברמת ה-D300, אבל מה בעצם היתרונות של ה-D300 מול ה K-7, חוץ מ-AF טוב יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל-60D, אם כבר. ה-50D היא מצלמה מעולה (הבחירה שלי אם אני אחליט לעבור לקנון) אבל אין . אם ה K-7 תעלה כמוה, בשילוב של המייצב המובנה היא תהיה עדיפה עליה לחלוטין.

אם מהירות ה-AF באור חלש והיכולת שלו לעקוב אחר תנועה השתפרו באופן משמעותי אז זו קביעה נכונה.

ונכון, שהיא היתה ממותגת לפי השמועות ברמת ה-D300, אבל מה בעצם היתרונות של ה-D300 מול ה K-7, חוץ מ-AF טוב יותר?

יתרונות ל-D300:

- סנכרון 1/250 מול 1/180

- 8 בשניה (עם הגריפ) מול 5

- עינית עם הגדלה טיפה יותר גדולה (0.94 מול 0.92)

- תמיכה ב-RAW ‏14 ביט (לא ברור עדיין אם קיים ב-K-7)

- ערימה של יתרונות בתחום ה-AF

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יתרונות ל-D300:

- סנכרון 1/250 מול 1/180 עדיין מדובר במקור לא רישמי, יש שמועות שטוענות שזה בכל זאת 1/250. נחכה עוד יום אחד ונדע (רביעי בבוקר).

- 8 בשניה (עם הגריפ) מול 5 יש שמועות שמדברות על 10fps במצב 6MP. זה מעולה מבחינתי.

- עינית עם הגדלה טיפה יותר גדולה (0.94 מול 0.92) אוקיי

- תמיכה ב-RAW ‏14 ביט (לא ברור עדיין אם קיים ב-K-7) מה זה ומה זה עוזר בפועל?

- ערימה של יתרונות בתחום ה-AF מסכים.

אגב לגבי ה-x-sync, אני לא ממש מבין את ההבדל. הרי בשביל מה יש לי מצב HS בפלאש (החיצוני), שמאפשר לי במילא לעלות מעל המהירות הזאת לאיזו מהירות תריס שבא לי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה ומה זה עוזר בפועל?

באופן עקרוני תמיכה ב-14 ביט מאפשרת הגדלה של הטווח הדינמי ושל כמות הגוונים והצבעים שאפשר לקבל בתמונה. מעשית היא בעיקר מורידה את קצב האש של המצלמה. יש אנשים שהצליחו להדגים יתרון ל-14 ביט על 12 ביט תחת תנאים מבוקרים, אבל בפועל לא מדובר על משהו שצריך להוות שיקול בקנייה.

אגב לגבי ה-x-sync, אני לא ממש מבין את ההבדל. הרי בשביל מה יש לי מצב HS בפלאש (החיצוני), שמאפשר לי במילא לעלות מעל המהירות הזאת לאיזו מהירות תריס שבא לי?

זה לא אותו הדבר. סנכרון HS גורם לפלאש להבזיק באופן רציף גם כשהתריס פועל במהירות מעל X, אבל במהירויות שבהן האלה התריס רץ כחריץ לאורך הפריים. כתוצאה מכך חלק מהאור של הפלאש נופל על התריס עצמו ולא מגיע לחיישן. לעומת זאת, סנכרון X (במהירות גבוהה) מאפשר להשתמש בצמצם פתוח יותר מבלי שיתבזבז אור על התריס (כי התריס פתוח לרווחה). כתוצאה מהצמצם הפתוח מקבלים טווח עבודה ארוך יותר, או לחלופין אפשרות לקבל הבזקות חלשות יותר עבור נושא באותו מרחק (בהשוואה לצילום עם צמצם סגור יותר). הבזקות חלשות יותר = זמן טעינה קצר יותר וכמות הבזקות גדולה יותר לכל טעינה. לצלמי ניוז שמשתמשים בפלאש מילוי בחלק גדול מהצילומים סנכרון X גבוה הוא יתרון משמעותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולהשלמת התמונה, הנה היתרונות העקריים של ה-K-7 על ה-K20D:

מהירות תריס 1/8000 (מול 1/4000)

5.2 בשניה (מול 3)

עינית 100% (מול 95%)

ווידאו HD (עד 1536x1024x30) + כניסה למיקרופון חיצוני

מסך 3 אינצ' עם 920K פיקסלים (מול 2.7" עם 230K)

מדידת אור מתוחכמת יותר - 77 סיגמנטים מול 16

מנגנון אולטרסוני נגד אבק, בדומה למנגנון אולימפוס

מסך מיקוד עם תמיכה משופרת בפוקוס ידני

תצוגה חיה משופרת שכוללת AF מבוסס קונטרסט + זיהוי פנים

AF מהיר ומדוייק יותר + פנס AF (אבל ככל הנראה עם אור לבן, כמו בניקון)

HDR מובנה, מבוסס על צילום 3 ברצף

תיקון CA ועיוותי חבית ל-JPEG

כפתורי ISO ו-WB ייעודיים

עמידות לקור של עד 10- מעלות; גוף מסיבי יותר (חלק חיצוני מסגסוגת מגנזיום, שלד מפלדה, 77 איטומי אבק ולחות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסך מיקוד הוא החלק בתחתית העינית שעליו מוקרנת התמונה בזמן קימפוז ושבזכותו ניתן להשתמש בפוקוס ידני. אם תסיר את העדשה ותסתכל מעל המראה תראה אותו - מאין זכוכית מלבנית שמעבירה אור בצורה חלקית. ככל שהרכיב הזה יותר שקוף כך קשה יותר לפקס ידנית והחיווי לעומק שדה ב-DOF Preview פחות מדוייק. האתגר הוא לגרום למסך להעביר כמה שיותר אור מבלי לפגוע בתכונות האלה.

אין לי מושג מה זה הכתם האדום בגב של המצלמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמונות נוספות של המצלמה ניתן למצוא כאן:

http://www.flickr.com/photos/peter_fang/sets/72157618438434400

בחלק מהמתמונות מופיעה עדשה חדשה - 50-200 WR. ביחד עם ה-18-55 WR החדשה יש כאן קיט תקציבי שמאפשר גם לבעלי K10D/K20D/K200D לנצל בצורה טובה את האיטומים במצלמות שלהם, ומבלי לקנות עדשות יקרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...