דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 220 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

אני לא מבין מה כפייה כאן, מי שלא רוצה לעשות ברית לילדים שלו- יכול לעשות כך.

ההורים שלך בחרו לעשות לך, זה הכל.

אין חוק במדינה שמחייב לעשות ברית.

לגבי מצרים, הברית התחילה על ידי אברהם אבינו שמל את עצמו בגיל מבוגר כפי שכתוב בתורה.

אחר -כך יעקב וכל השבטים הגיעו למצרים, לא פלא שהמצריים אימצו את המנהג זה.

קודם כל הברית מילה - זה אות ברית בן בני -ישראל לבורא, כיום יהודים שלא עושים כך -זה רק אנשים שכבר רחוקים מיהודתם מאוד מאוד ...

בראשית פרק יז

ט' וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל אַבְרָהָם וְאַתָּה אֶת בְּרִיתִי תִשְׁמֹר אַתָּה וְזַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ לְדֹרֹתָם:

י' זֹאת בְּרִיתִי אֲשֶׁר תִּשְׁמְרוּ בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם וּבֵין זַרְעֲךָ אַחֲרֶיךָ הִמּוֹל לָכֶם כָּל זָכָר:

יא' וּנְמַלְתֶּם אֵת בְּשַׂר עָרְלַתְכֶם וְהָיָה לְאוֹת בְּרִית בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם:

יב' וּבֶן שְׁמֹנַת יָמִים יִמּוֹל לָכֶם כָּל זָכָר לְדֹרֹתֵיכֶם יְלִיד בָּיִת וּמִקְנַת כֶּסֶף מִכֹּל בֶּן נֵכָר אֲשֶׁר לֹא מִזַּרְעֲךָ הוּא:

יג' הִמּוֹל יִמּוֹל יְלִיד בֵּיתְךָ וּמִקְנַת כַּסְפֶּךָ וְהָיְתָה בְרִיתִי בִּבְשַׂרְכֶם לִבְרִית עוֹלָם:

יד' וְעָרֵל זָכָר אֲשֶׁר לֹא יִמּוֹל אֶת בְּשַׂר עָרְלָתוֹ וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מֵעַמֶּיהָ אֶת בְּרִיתִי הֵפַר

לגבי .

הברית מילה מונעת מחלות מסוימות, מאחר וללא הברית יש מרווח מסוים בין העטרה לערלה וזה מקום נוח להתרבות חיידקים., ולהרבות זיהמום.

יש גויים שגם עושי םברית -מסיבה הזאת.

טעם המצווה

אכן אחד מהטעמים המבוארים במפרשים הוא כדי להחליש את כוח היצר, וכדי שלא ייגרר האדם אחר יצר המיניות, דבר שיגרום לאדם לבוא לידי דברים אסורים, ולא ישתמש בתאוות המין שבו אלא לאשתו בלבד.

אין בכך כל פסול שהבורא מסייע ליהודיו לקיים את מצוותיו.

ישנם טעמים נוספים ועמוקים על פי הקבלה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

רוני - יהודים שלא יערכו ברית מילה לילדיהם ינודו מהחברה, או לפחות כך היה בעבר. היום למזלנו אנחנו בחיים בחברה קצת יותר מודרנית, שמאפשרת מידה מסויימת של חופש דת. אבל זה לא תמיד היה כך. פעם, אדם יהודי שלא היה מגיע לבית הכנסת, מתפלל, טוען שהוא "מאמין", עורך ברית ובר-מצווה לילדיו, וכו' - היה פשוט מוצא את עצמו נבעט החוצה מהקהילה שבה הוא חי. ההוכחה? זה בדיוק מה שקורה לחרדים שחוזרים בשאלה. הם לא זוכים לשום כבוד לדעותיהם, לא ניתנת להם שום מידה של חופש בחירה. הם מוצאים את עצמם מנודים ומגורשים ממשפחתם, מהקהילה שלהם, ולפעמים מהעיר כולה.

אם מבחינתך ה-"בחירה האישית" מוכרחה לכלול גם גירוש ונידוי - אז אני מקווה שאתה מבין שאין פה למעשה שום חופש בחירה. כל אדם יעדיף להמשיך "ללכת לבית כנסת, לומר אמן כשצריך, להניח תפילין" וכו' - אם זה מה שיבטיח שהוא ימשיך להיות חלק מהקהילה שבה הוא נולד.

הרצון האנושי להיות שייך למשפחה, לקהילה וכו' - נובע מצורך בסיסי - כמעט כמו או מים.

בכך שאתה מתנה את ה-"חברות" הזו בקהילה בכל מיני דרישות תיאולוגיות ודתיות - אתה למעשה כופה על אנשים את הדת.

ויש כמובן חוקים דתיים רבים במדינה שכופים דברים על כל אזרח, בין אם הוא דתי או לא. לדוגמא חוקי הנישואין והגירושין. החוקים האלה הם *כל כך* תיאוקרטיים שהם לא רק כופים אורח חיים מסויים על היהודים -- אלא על המוסלמים והנוצרים גם כן!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, הוא יכול לא לעשות ברית מילה - אבל הוא לא יוכל להתחתן במדינת . כלומר, יש כאן סוג של כפייה דתית - אם לא תעשו ברית מילה, לא תוכלו להתחתן בישראל.

לכן, צריך לאפשר חתונה אזרחית בישראל. הסיבה היחידה שלא נחקק חוק שמתיר חתונה אזרחית בישראל, בכנסת הנוכחית, היא שציפי לבני לא רצתה להצטרף לממשלה שהיא לא הראש שלה. יש בכנסת רוב שתומך בחתונה אזרחית, אבל אין בקואליציה רוב כזה, וביבי יודע שאם הוא יצביע בעד - הקואליציה תתפרק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המסביר לצרחן

מסבירנים חרדים בכירים התכנסו לדון בשאלה "למה שונאים אותנו" ולבחור את כרזת "ההסברה היהודית". טלי פרקש התאכזבה לשמוע קיטורים רגילים על התקשורת וכמה הצעות טקטיות. אז איך החברה החרדית תרכוש את אהדת המדינה?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3916478,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעט יותר בהרחבה ,

פריצת דרך במאבק בנגיף האיידס: צוות של מדענים אמריקאים גילו שלושה נוגדנים רבי עוצמה לנגיף האיידס. החזק שבהם מנטרל 91% מזני הנגיף, יותר מכל נוגדן אחר שנמצא עד כה. כך מדווח הערב (חמישי) ה"וול סטריט ג'ורנל".

הנוגדנים נמצאו בגופו של גבר בן 60, מיוצרים על ידי גופו באופן טבעי. החוקרים סרקו את גופו ומצאו ש-12 תאים ייצרו את הנוגדנים. כעת האתגר העומד בפניהם הוא ייצור חיסון או שיטה אחרת שתגרום לבני אדם אחרים לייצר את הנוגדנים.

למרות הממצאים המבטיחים, גרי נייבל, מבכירי המדענים המעורבים במחקר, צופה כי יחלוף זמן מה בטרם המחקר יניב הצלחות קליניות. הסתייגויות נוספות שיש לקחת בחשבון, הן שחלפו שנים רבות עד שגופו של הנבדק החל לייצר את הנוגדנים החזקים. משמעות הדבר היא שייתכן שהמדענים יצטרכו לנקוט באמצעים בכדי להאיץ את התהליך.

בסוף שנת 2008 למעלה מ-33 מיליון בני אדם ברחבי העולם היו נשאים של נגיף האיידס, ובאותה שנה 2.7 מיליון נוספים נדבקו בנגיף. בשנה שעברה הגיעו ממצאים ראשוניים לגבי האפקטיביות של חיסון למחלה. החיסון הוריד את הסיכוי להידבק בכ-30%, אך לא ברור האם התוצאות היו מובהקות.[br]פורסם בתאריך: 8.07.2010 בשעה 23:03:47


http://news.walla.co.il/?w=/2/1705503&m=1&mid=95655
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רופא או ביולוג, אבל אני ממש לא מבין מה הביג דיל כאן. כל מחלה אפשרית שקיימת על פני כדור הארץ - אחוז כלשהו באוכלוסיה, קטן ככל שיהיה, יהיה בעל חסינות אליה ויוכל לייצר נוגדנים באופן טבעי. עכשיו מספרים שנמצא אדם שחלק מתאיו מייצרים נוגדנים לנגיף האיידס. כמובן שזה יכול לעזור מאוד למחקר, אבל למה כולם מופתעים מעצם ה"גילוי"? זו אינה תגלית מדעית לכשעצמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב למי שלא ידע: 10% מאכולסויית בני האדם חסינה לנגיף ה-HIV אבל לא בגלל "נוגדנים" כלשהם אלא בגלל מבנה טיפה שונה של התאים, שמונע מהנגיף להיקשר אליהם - עד כמה שאני זוכר. זה כמובן על רגל אחת, מי שרוצה לדעת יותר מוזמן לקרוא.

השאלה היחידה כרגע (וזה מה שאני לא זוכר) זה האם מדובר בתכונה גנטית העוברת בתורשה, או בסתם עניין התפתחותי (אולי נגיד אמהות שאוכלות המון גזר או נחשפות לקרינה -- מגדילות את הסיכוי שהעובר יתפתח באופן כזה שהתאים שלו יהיו חסינים ל-HIV - סתם כדוגמה מוקצנת)

אם מדובר בעניין תורשתי, אז אפשר לבדוק האם ה-10% האלו מפוזרים בצורה אחידה (UNIFORM) או לא על פני כדור הארץ, ואם לא - אפשר לאתר את המקום הספציפי שבו כנראה התחילה המוטציה הראשונה (לדוגמא, אם בסין 20% חסינים, ואם באיזשהו כפר 40% חסינים -- סביר מאוד להניח שזה המקור למוטציה). בכל מקרה, בגלל שמדובר בכמות כה גדולה של אנשים, סביר להניח שמוטציה כזו הופיעה עוד הרבה לפני התפרצות מגיפת האיידס.

בכל מקרה, זו לא דוגמה טובה ל-*אבולוציה*.

דוגמה טובה לאבולוציה היא למשל - בקטריה שפיתחה יכולת לעכל *ניילון* (כן, זה קרה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ויקו

אז אם אני מבין נכון את מה שאתה אומר זה שאין טעם לדבר דיברי טעם והיגיון עם אנשים שהם חסרי יכולת מובנת להבין כי הם חסינים להבנה , אני חושב שאתה צודק .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשמור לידידינו רררווונננניייי:

דוגמא נוספת לסובלנות וקבלת האחר מאת הבאבא עובדיה:

http://www.israelhayom.co.il/site/newsletter_article.php?id=7286

הרב עובדיה קובע כי מצבות שעליהן תאריך פטירה לועזי יש "להסיר ולהשליך או לפחות להטיח על המצבה טיט או גבס".
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני מכיר מספיק את רוני, הוא יבוא ויטען ש:

1. יש בתורה\תלמוד\שולחן ערוך סיבות טובות מאוד לא לכתוב בלועזית על מצבות;

2. גם אם הסיבות לא ברורות לנו ואולי אפילו לא ברורות לו (לרוני), עובדיה יוסף הוא גדול בתורה והוא יודע על מה הוא מדבר;

3. הדברים נאמרו כ"תאוריה", כלומר "מה שראוי לפי היהדות (לפחות זו של הרב עובדיה) לעשות למצבות עם כיתוב בלועזית" ולא כעצה למעשים בפןעל;

4. הרי גם החילונים "חיללו קברים" לאחרונה (אשקלון, אולי גם יפו - אז מה שמדובר בשלדים לא מזוהים בני אלפי שנים, ולא בנפטרים טריים יחסית שיש להם משפחה אבלה), אז מה הטענה שלהם בדיוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...