דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 185 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הסיינטולוגיה היא פשוט דוגמה מוקצנת של ממסד דתי (נא לא להתבלבל עם התנהגות דתית קיצונית, כגון האיסלמיסטים למינהם): היא מראה איזה סיפורי סבתא אפשר למכור לאנשים, ועוד להרוויח מזה סכומי עתק.

כל ממסד דתי באשר הוא נוהג בדרך זו במידה כזו או אחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן

בהליכה בנתיב של דת , כל דיסייפל ( מאמין / עוקב / תלמיד וכו' ) יגיע בסוף אל עצמו ושם הוא יגלה שזה הכל שטויות ומה שחשוב ומה שבאמת זה הדברים שהוא עושה ולכן בשלב הזה הדיסייפל מגיע להחלטה שהוא נימנע מימנה כל זמן שהוא הלך בדרך שהיא לא שלו ( קרי דת ) להצטרף למשחק ( קרי להמשיק ולשחק אותה "מאמין" ופשוט להתחיל להרוויח מיזה ) או להתנתק מהדרך הזו , ברגע שהוא מתנתק הוא יכול למות ( מוות ממשי או מוות רוחני ) ולהשתנות .

טוב הזמן קצר וצריך ללכת - חח

בקיצור לשאלתך ,

כן , בסוף הדרך כולם מבינים שזה שטויות , ההבדל בין הדתות זה רק מה הן לקחו מימך עד אז וכמה חסר פחד אתה מול האמת שזה באותו רגע המוות שלך .

הסנטולוגיה ( רון הבארד ) לוקחים הרבה מאוד כסף על הקורסים שלהם , מתחיל בסביבות 480 שח' לבסיסי ביותר .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבדל גדול בכל מקרה. קח דוגמה: ויאגרה, מכיר? לא אישית, אני לא מנסה לטעון שיש לך בעיות בתפקוד המיני, אבל בטח שמעת על הכדור. הוא עובד, כפי שיעידו כל המוני האנשים שלקחו אותו. אלא מה, ויאגרה היא א תרופה זולה. בטח יצא לך לקבל כבר כמה פעמים אימיילים שמבטיחים למכור לך ויאגרה בזול. אתה יודע מה יקרה אם תקנה מהם? אם תקבל משהו, קרוב לוודאי שזה יהיה זיוף: כדורים שנראים בדיוק כמו ויאגרה אבל לא עושים שום דבר. אז מה, אם לקחת את הויאגרה המזוייפת ולא היתה לך זקפה שלא יורדת במשך שעות, האם המסקנה מכך היא שוויאגרה לא עובדת? כמובן שלא. מכרו לך זיוף אבל ויאגרה עצמה אינה זיוף.

לצורך העניין: הסיינטולוגיה היא רמאות. והיא גם לא נותנת לך זקפה שתחזיק מעמד שעות. אל תתפתו לתחליפים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיחה של וודי אלן : שתי זקנות יושבות במסעדה :

אומרת הראשונה :" האוכל כאן ממש זוועה , גועל נפש , סרחון של אוכל !"

עונה לה השניה :" נכון , את צודקת וגם המנות כל כך קטנות , גם כן ".

איסתרא ,

לא הבנתי למה אתה מתכוון ,הסנטולוגיה היא זיוף בדיוק כמו התרופה המזוייפת , אבל הצורך של בני האדם הוא אמיתי , ממש כמו ה"זה שלא עומד לו " אפקט פלאצבו וכו' הם התשובה לעמידה בילתי אורגילנלית ממש כמו עצם היות האדם דתי מכל סוג כל שהוא .

וכמו כן באותה סוגיה , כבר אפלטון ידידינו הפריד בין התנהגות למתנהג " סוס" ו"סוסיות"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

האם לכל בני אומות העולם , חובבי התנך כמו נוצרים ואולי גם מוסלמים , מקשרים לעימות בין לפלסטנים , לבין העימות בין בתנ"ך לפלשתים ?

או שעירבבתי בין חלב לבשר ?

לא יודע למה בתת מודע שלי פלשתים פלסטנים היינו אך משתיהם אנחנו אוכלים מרור בארץ הזאת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפלסטינים אינם פלשתים , פלשתים היו למעשה אנשיי האיים של הים התיכון .

מוצאם של הפלשתים שנוי במחלוקת. על פי לוח העמים שבספר בראשית פרק י', הפלשתים נמנים בין בני מצרים. הפלשתים מוזכרים גם על ידי עמוס (פרק ט פסוק 7) וירמיהו (פרק מ"ז פסוק 4) כבני כפתור (המזוהה עם האי כרתים או לחלופין עם האי קפריסין).

ממצאים ארכאולוגים מצאו קשר בין התרבות החומרית הפלשתית לתרבות המיקנית של אזור הים האגאי, וכיום מקובלת התאוריה כי הפלשתים נטלו חלק בנדידת גויי הים שפלשו לאזור מזרח הים התיכון בתחילת המאה ה-13 לפנה"ס. משנהדפה פלישת גויי הים על ידי מצרים, הפלשתים התיישבו לאורך מזרח הים התיכון בערך באותה התקופה שבה יישבו הישראלים את הרי יהודה והשומרון. כך למשל פפירוס האריס, המתאר את הישגיו הצבאיים של רעמסס השלישי, מוסר תיאור קצר של תוצאות המלחמה בגויי הים בשנה השמינית למלכותו. על פי המסופר הוביל רעמסס השלישי את גויי הים למצרים, ויישב אותם במבצרים הנקראים על שמו. בפפירוס טוען רעמסס השלישי "מיסיתי את כולם בבגדים ובתבואה מהמחסנים והמתבנים מדי שנה". יש הסבורים כי אותם מבצרים היו למעשה ערים בדרום כנען, הערים שהיו בהמשך חמש ערי פלשתים, שהם: אשקלון, אשדוד, עקרון, עזה וגת.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%9C%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%9D#.D7.9E.D7.95.D7.A6.D7.90.D7.9D_.D7.A9.D7.9C_.D7.94.D7.A4.D7.9C.D7.A9.D7.AA.D7.99.D7.9D

אין מה לערבב בין בשר לחלב , שניהם חלבונים , ומה פתאום שאלה כזו קשורה לתרד דת ואמונה ? זו שאלה ששיכת לפורום כללי אם עוסקים בפוליטיקה ובפורם אם עוסקים באנתרופולגיה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי הקשר מכוון למרות שאין כזה, עכביש צודק באומרו, הפלישתים הם מעמי הים התיכון...

אם אתה תחפש דברים שקשורים ליהדות אתה תראה אותם בהמון מקומות, כמו שאמרנו פה לפני, היהדות היא דת מאוד איקלקטית, זאת אומרת

אספת מהמון דתות אחרות, חלקן כבר לא קיימות היום. למשל הקטע של השטן, הוא מגיע מבבל, עד אז השטן היה המאשים, לא איזה מפלצת כמו

שאתה מכיר היום... כל הקטע של הדואליות, טוב ורע מגיע משם אפילו אומרים שלפני, במצריים, הורוס ורע, היום והלילה טוב ורע...

קיצר אין חדש תחת השמש...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו ששמתי אליו לב במהלך שיעור תנ"ך.

מלמדים אותנו לפי פרשנויות של פרשנים שונים, ולכל אחד יש את הגירסא שלו

איך אני אמור לדעת איזו גירסא היא הנכונה והאם בכלל קיימת גירסא נכונה?

ואני אענה לעצמי- גירסא זאת קיימת אצל כל איש דת, והיא משתנה בהתאם לתקופה בה הוא חיי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם יש ליכאורה תאוריות שהם מעמי האזור אולם הם היו בעלי תרבות ( זרים ) שונה קרי יותר לכיוון יוון וכו' וכמו כן מספיק לראות היכן הם התגוררו כלומר ערים לחוף הים ממעיד על מוצאם "ארצות הים" ועל הקשר שלהם למקום מוצאם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עזוב, עכביש, דבריך נופלים על אזניים ערלות (בצד הדתי של המתרס).

העיקר שעל כל מילה שלי הם ממהרים לקרוא לי גזען או לזרוק רמזים עבים ביותר לכך שאני כביכול נאצי. עד לאחרונה הרטוריקה הזו, של קריאת "נאצי" על כל צעד כנגד ההתנהלות של מגזר מסויים, היתה מנת חלקם של החרדים בלבד. אני רואה לאחרונה שגם החבר'ה היותר "לייט" למדו והוסיפו את צורת ההתבטאות הזו ללקסיקון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"הפוסל במומו פוסל "

אני זמן רב טוען שהמתלהמים מהקבוצה החרדית הם עוכרי והכל תמורת אתנן , אבל זה כבר היה מאז יציאת מיצריים - אתה יודע , אספסוף , ושלא תבין לא נכון זה באמת לא קשור אפילו לחרדים או לא , אלא לעסקנים דתיים ועוד סתם חולי נפש מזיי ריר , אני מכיר חרדים רבים שהם נשמות טובות אנשים צדיקים , עובדים חלקם לומדים חלקם , חיים בצניעות וביושר ואוהבי ואדם , אממה מה , רק כמו שאמרתי , עסקנים חולרות שמנצלים את המעט ההזויים כדי להעכיר את עם , צורת הפולחן הזו שהיא למעשה סוג של עבודת אלילים לטעמי איננה תורת משה כל ועיקר וכמו שאמרתי כבר התורה שלהם היא עבורי גרועה יותר ( הכוונה מבחינת תאימות גירסה בלבד ) נניח מכל ספר דתי אחר המבוסס על התורה של משה .

תורת משה נועדה כדי לשחרר את העם , תורת ההלכה נועדה כדי לכבול אותו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...