tRD - Rampage Formula - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

tRD - Rampage Formula


voyant

Recommended Posts

tRD = תזמוני בקר הזיכרון. בדומה לתזמונים שיש לזיכרונות, גם לבקר הזיכרון יש תזמונים(בעיקר עקב היותו איטי יותר בהשוואה לזיכרון המערכת). נמצא כי תזמוני בקר הזיכרון חשובים היום במערכות אינטל הרבה יותר מתזמוני הזיכרונות.

עד לפני מספר חודשים, tRD לא היה ידוע ואנשים נשענו על שינוי straps כדי להדק את תזמוני בקר הזיכרון. כמובן שהדבר לא אפשר גמישות רבה היות ולכל STRAP ערך tRD קבוע משלו(במקור). בנוסף לכך לכל Strap מחלקים משלו והדבר יכל ליצור בעייתיות בקביעת תדר הזיכרון הכולל.

אם תמשיך לעמוד 9 של הכתבה (http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3208&p=9) אתה תראה המלצות קונקרטיות של קביעת ה-tRD בהתאם לתדר הבאס, הזיכרון, והמתח. הנוסחה עצמה גם פשוטה למדי. היא מורכבת מאי שיוויון, ועלייך לחשב כל צד בנפרד. נתחיל מהצד השמאלי:

tRD - tCL/N.

כל שעלייך לעשות הוא לקחת את המספר שקבעת בביוס ל-tRD(למשל 8) מינוס tCL(ערך ה-CAS LATENCY שקבעת בתזמוני הזיכרון. לרוב זה התזמון הראשון והערכים הנפוצים שלו בDDR2 הם 3-5. בעיקר 4-5) חלקי N שהוא המחלק שקבעת(1:1, 4:5 וכו').

לאחר מכן חשב את הצד השני. x משתנה בהתאם לבאס, והם סיפקו אותם כנתון בהתאם לטווח הבאס שבו אתה נמצא(למשל x=2 בין באס של 400-465MHz). את X עלייך לחלק שוב ב-N.

אם יצא לך שהאגף השמאלי גדול מהימני ממש(כלומר גדול באופן מוחלט ולא שווה), הרי שלפי הנוסחה הלוח אמור להצליח לבצע POST(לאתחל את המחשב). אם לא, אז לא.

האפשרות השלישית שלך היא ניסוי וטעייה. תקבע את המתח לגשר הצפוני בהתאם לקירור שבו אתה משתמש ועד כמה שאתה רוצה 'להסתכן'(אני למשל בשימוש קבוע לא הייתי ממליץ על יותר מ1.45-1.5V), קבע ערך התחלתי גבוה ל-tRD(למשל 10) ותמצה את האוברקלוק שלך בשאר המישורים. ברגע שתגיע לתדר מעבד רצוי, באס רצוי, תדר ותזמונים רצויים, אתה יכול להתחיל להוריד בהדרגה את ה-tRD. סביר להניח שלא תתקל בבעיות עד איזור 5-7.

מקווה שעזרתי לך ולאחרים. זה בהחלט נושא מרתק אך גם חדש ולא מוכר למרבית העוסקים במלאכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...