למה המדינה כ"כ סבלנית בנוגע לשמאל הקיצוני? - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה המדינה כ"כ סבלנית בנוגע לשמאל הקיצוני?


Pika007

Recommended Posts

אח, שבוע בלי ...

מדינת לא סיפחה את יהודה, שומרון ועזה (רק את מזרח ירושלים), לא נתנה תעודות זהות או תעודות תושב לתושבי השטחים ואין גם שום כוונה כזאת.

אז מה? סיפחה את מזרח ירושלים ולא נתנה תעודות זהות לתושבים, רק תעודות שהיה. והעולם לא מכיר אפילו בכך שמערב ירושלים שלנו. מה הקשר?

מאחר שלמרבה הצער (או המזל, תלוי מאיזה צד מתבוננים בזה) היא זאת שפתחה במלחמת ששת הימים,

לא נכון. הצעד הראשון במלחמה היה סגירתם של מיצרי טיראן למעבר ספינות ישראליות ע"י הצבא המצרי - הפרה של החוק הבינלאומי, של התחייבות מפורשת של מצרים לא לעשות זאת וקאזוס בלי (עילה מוצדקת למלחמה) לפי החוק הימי הבינלאומי. וכמובן שגירוש המשקיפים הצבאיים מסיני ע"י מצרים היתה הצעד הראשון של נאצר בדרך לשלום עם ישראל, מה?

אני רץ לעברך, מנופף באקדח וצורח "אני אהרוג אותך!" אתה שולף את האקדח שלך, יורה בי והורג אותי. מי מאיתנו התוקפן כאן, אני או אתה? זכור שאתה ירית את הירייה הראשונה (והיחידה). מסקנה - אין הרבה חשיבות לשאלה מי ירה את הירייה הראשונה. זו בדיוק הסיבה לקיומו של המושג קאזוס בלי.

כל השטחים שנתפסו במהלך המלחמה הם שטחים כבושים לפי הדין הבינ"ל. לטעון שיו"ש הם לא שטח כבוש זה פלפול משפטי מפוקפק במקרה הטוב או התעלמות מהעובדות במקרה הרע.

נו, כבר כתבתי שיש משפטנים בעלי שם קצת יותר גדול משלי ושלך בתום המשפט הבינלאומי שגורסים שהשטחים אינם כבושים לפי ההגדרה במשפט הבינלאומי. ישנם כמובן משפטנים שטוענים שהם כן כבושים. כמובן שזה פלפול משפטי - כל דיון בנוגע למשמעותו של החוק הוא כזה.

לעניין, נאמר שסוריה כובשת שטח ישראלי. נאמר שכמה שנים מאוחר יותר ישראל כובשת את השטח הזה בחזרה. ישראל תפסה את השטח בכל המהלך מלחמה, האם הוא שטח כבוש שיש להחזירו לסוריה? כמובן שלא, השטח אמנם נכבש ע"י ישראל אבל הוא אינו שטח כבוש כיוון שלסוריה לא היתה ריבונות חוקית עליו. רואה? יש חשיבות לפלפולים משפטיים.

אגב, זה בדיוק המצב שיש לנו כיום מול סוריה - הסורים דורשים ש"נחזיר" להם שטחים שלנו שהם כבשו מאיתנו ואנחנו כבשנו בחזרה...

לא אמרתי שלא מטפלים גם במתנחלים פורעי-חוק, פשוט כתבתי בביקורתיות על הטענות החד-צדדיות של פותחי הדיון. הסר דאגה מלבך, האנרכיסטים חוטפים מכות רצח וגם נעצרים. ד"א, לא זוכר אף מקרה שירו על מתנחלים כדורי גומי. אני בהחלט לא מצדד בשמאל הקיצוני וחושב שמגיע להם מכות רצח בכל פעם שהם זורקים אבנים, אבל אני גם לא סובל ראייה חד-צדדית וכתיבה מתלהמת ופופוליסטית.

ואני לא חושב שמגיעות להם מכות רצח. אם הם מפרים את החוק, צריך לעצור אותם ולשפוט אותם. אחרי הפעם החמישית או העשירית, כשהם כבר יקבלו עונשי מאסר שאורכם ילך ויגדל, הם כבר יבינו מהם גבולות המחאה הלגיטימית - או לא, אבל אז הם ממילא ישבו בכלא. אבל באותם מקרים בודדים בהם הם נעצרים, הם משוחררים למחרת. שוב, להזכיר לך את הנערה בת ה- 14 שנעצרה בגלל שעמדה על המדרכה ליד כמה נערות אחרות שחסמו את הכביש והוחזקה במעצר ארבעה חודשים? וכמובן שבסוף שוחררה ללא העמדה לדין, כי על איזה סעיף אפשר לשפוט אותה אם היא לא השתתפה בחסימת הכביש?

אין ספק שהאנרכיסטים נפגעים מהצבא והמשטרה. ואין ספק שהימניים הקיצוניים נפגעים יותר.

יש משהו שנקרא "ריאלפוליטיק", מושג שחלק מהמגיבים פה כנראה לא מכירים. לישראל אין את הכוח הפוליטי שיש לנאט"ו או לארה"ב, אנחנו דג קטן ומושתן בבריכת הכרישים וחייבים לבחור את צעדינו בתבונה ובזהירות. לפעמים המעשה הנכון הוא לחטוף מכות, להתעלם ולהמשיך הלאה, מתוך הבנה שאתה לא נמצא בעמדה להגיב באופן נאות.

איך אתה יודע מה גבולות הכח אם מעולם לא ניסית? מצד שני, אנחנו חוטפים הרבה ביקורת על מה שאנחנו כן עושים, למשל המצור כביכול על עזה. אז למה לא מסירים אותו? ובכלל, מתי שמעת גורם רשמי כלשהו מדבר על כך שישראל לא נוקטת בצעד כזה או אחר בגלל החשש מתגובה בינלאומית? ההסברים הם שזה לא הומאני או לא חוקי, אבל הטענה שלך מעולם לא עלתה.

עדיף לנקוט בצעד שלא יתקבל בעולם יפה אם התוצאה תהיה בטחון לתושבה המדינה. עם הביקורת נתמודד אח"כ. זה, למשל, בדיוק מה שקרה בפעולה האחרונה של צה"ל בעזה וזה מה שקורה אחרי כל חיסול בו נפגעים עוברים ושבים.

לגבי עזה, אנחנו לא סוגרים להם את המים, החשמל והדלק, וגם אין לנו כעת אינטרס לעשות זאת (ולו מהסיבה שאלו קלפי מיקוח). אבל אנחנו כן מטילים הגבלות יצוא ויבוא שלמעשה חיסלו את המשק שלהם.

נו, באמת. קלפי מיקוח? כדי שהם יהיו קלפי מיקוח, הפלשתינאים צריכים לראות שיש לנו נכונות להשתמש בהם - למשל אם נסגור להם את החשמל לשבוע. ברגע שאנחנו מכריזים שאסור לנו לעשות את זה, איזה מין קלף מיקוח יש כאן?

ועל היבוא והיבוא שלהם אנחנו לא יכולים לשלוט. יש להם גם גבול עם מצרים, אתה יודע. למרבה הצער אין לנו שום שליטה על מה שקורה שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אפשר גם לטעון גם שהמתנחלים בחרו מרצון להפר את החוק הבינלאומי (יישוב אזרחים שלך בשטחים כבושים היא הפרה של החוק הבינ"ל), שהם מפרים צווים, חוסמים צירים, מרתקים כוחות של צה"ל (שמירה על האחזויות לא חוקיות) ועוד ועוד.

לכל מטבע שני צדדים.

ומה כן שייך לאיזור? אסאד? אחמדיניג'אד? אולי קדאפי?

לא יודע (עדיין) מה רשום בהמשך השירשור, כי כשראיתי את ההודעה הזו הייתי חייב להגיב:

בנאדם, על מה לעזאזל אתה מדבר?!

איזה שטחים כבושים?

של מי?

אין ישוב יהודי אחד (מחוץ לגולן- שגם לגביו נקבע בכנסת שהוא שלנו- בחוק, והחוק הבינלאומי יכול ללכת לחפש מי.....) על שטח שנכבש ממדינה\ גוף ריבוני אחר, ויש דרישה להחזר שלו!

יו"ש ועזה הם שטחים שמדינות ערב וויתרו עליהם- למרות שישראל רצתה לתת להם אותם. לפי הסכמי הפסקות האש בין מצריים, ירדן וישראל, השטחים האלה ישראלים, ואנחנו די חופשיים לעשות איתם מה שאנחנו רוצים.

זה שאיזה שמוק קבע שהם "כבושים" וצריך להחזיר אותם (כנראה בגלל הפרופוגנדה הערבית, שטוענת שכל הארץ נכבשה מידייהם), לא אומר שאנחנו חייבים לעשות את זה.

בכלל, המושג הזה של "התנחלויות" מפגר לפי דעתי... מעלה רחבעם (חפשו באתר של "שלום עכשו") היא התנחלות בדיוק כמו ת"א וחיפה. ה"התנחלויות" בנויות על שטח ריבוני ישראלי, ואולי, מישהו בטיפשותו מתכוון להעביר אותם לרשות הערבים בתמורה ל"שלום".... אישית אני מציע לאותו אחד שיעביר לערבים את חור התחת שלו בשביל השלום הזה...

אגב, אני לא ממש תומך בישובים האלה בגלל התנאים שבהם הם נאלצים לחיות ובגלל השמירה והוצאות הממשלתיות אחרות על תשתיות שמתבזבים שם...

בקשר לשאר ההודעה- המדינה יודעת יפה מאוד לשבור רגליים וידיים למתנחלים, ולהעניש אותם בצורה חסרת פרופורציה (חפשו "מעלה רחבעם" בYNET)- בדיוק כמו שהיא יודעת לתת אישורים ותוקף חוקי לישובים האלה כשזה משרת אותה (חפשו "מעלה רחבעם" באתר של יש"ע או משהו כזה...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, אני לא ממש תומך בישובים האלה בגלל התנאים שבהם הם נאלצים לחיות ובגלל השמירה והוצאות הממשלתיות אחרות על תשתיות שמתבזבים שם...

במילים אחרות - אם יספרו לך על התיישבות ישראלית באיזה חור, שגרים בה פחות מ300 בני אדם וסופגים מתקפות טרור על בסיס יומיומי, ממש לא יפריע לך לפנות את נחל עוז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תל אביב , עבור החמאס היא היתנחלות

מדינת עבור הערבים המוסלמים הקיצוניים היא כולה התנחלות אחת גדולה

התנועה הזו חושבת שכל העולם הוא אדמה מוסלמית ( חלקה טרם ניכבשה )

שוב אני טוען שאנחנו במילחמת תרבות בן מערב למזרח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במילים אחרות - אם יספרו לך על התיישבות ישראלית באיזה חור, שגרים בה פחות מ300 בני אדם וסופגים מתקפות טרור על בסיס יומיומי, ממש לא יפריע לך לפנות את נחל עוז.

איך הגעת לזה?

דבר ראשון- לא אמרתי שאני בעד פינוי- אמרתי שאני לא חושב שאנשים לא צריכים להחיות בתנאים של ה"התנחלויות".... יענו אם הם כבר חיים שם- שיעזבו אותם בשקט- אבל מראש שלא יתנו אישור להקמת ישובים חדשים בכל מיני חורים...

דבר שני- בנחל עוז לא גרים בקרוואנים ולא מתקלחים בגיגיות כי אין מים זורמים- כמו שקורה בישובים חדשים שקמים בכל מיני חורים

דבר שלישי- הסכנה בו מגיעה מצד אירגוני טרור שהמדינה לא רוצה לטפל בהם. כמו שבמלחמה הצבא מגיב בכוח עד להכרעת האוייב- גם פה צריך לעשות את זה, ואז לא יצתרכו לשים הגנה פרטנית על הישוב... זו המדינה שאשמה בכך שאירגוני הטרור הצליחו להתקרב למרחק נגיעה מהישוב הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע למה המדינה פוחדת מלהתקיף..

הם תמיד מקשרים את זה לפגיעה באזרחים...אבל מה אפשר לעשות שהמחבלים משתמשים בילדים ונשים בתור קלפי מיקוח ומגן אנושי..זה ידוע שהם מסתתרים בתוך בתים של אזרחים..אז לא נתקיף? נתן להם להמשיך להנות ולהעיף פצצות על תושבים, או שאט אט נסוג אחורה וניתן לחולירות האלו לקבל עוד שטחים...זה מה שאני צופה בעתיד..לצערי הרב.

אבל לערבים מותר לתקוףאזרחים, זה פשוט אבסורד...המדינה הפכה למקום שמפחיד להסתובב בו, והכל בגלל התנהלות כושלת מצד המנהיגים.

אם היו מגבילים ועושים מה שאמרתי למעלה כמו שצריך היה פה שקט ברמה גבוהה הרבה יותר מעכשיו..

אני גר בדימונה, אתם לא מבינים מה הולך בכביש באר שבע דימונה, זה לא שיש לי משהו נגד בדואים או ערבים כי יש הרבה כאלו שמשרתים והרבה כאלו שהם אחלה של אנשים (אני מכיר חלק שמשרתים בסיירות צבאיות), אבל כל הדרך מבאר שבע לדימונה בכביש מלאה, אבל מלאה בתים זרוקים בכל מקום בחולות, הרבה גמלים שמסתובבים על הכביש, והחלק הבלתי נסבל שלפעמים זורקים אבנים על רכבים נוסעים,

לפני כמה חודשים אחד הקליינטים של אבא שלי נסע ברכב ואבן עפה לו לתוך החלון, ושברה לאשתו את כל הלסת.

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא מוכן לחיות בפחד במדינה שלי.

מי שמוכן ובמיוחד השמאלנים שחיים בעולם ורוד, שילכו לגור איתם בעזה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מה שאתה מתאר זה מבפנים חלקם אזרחי המדינה גם שגרתי בכרמיאל הערבים היו עושים דברים כאלה

יום כיפור הם היו נוסעים ברחובות בכווה בפול גז פעמיים כמעט דרסו אותי. זה כבר אויבים מבית שהם לא פחות גרועים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם בתוך המדינה וגם מחוצה לה המצב דיי מעצבן.

אני יודע שרוב מה שתיארתי הוא פנימי אבל עדיין עצם העניין שהשמאל תומך בזה ורוצה "שוויון" שהמרוויחים היחידים מהשוויון הזה הם הערבים שבמדינה (מדבר על הקקות מביניהם) ואלו שמפציצים אותנו.

הרי חידשו שוב את אספקת הסולר והדלקים לעזה לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבקש להגיד

הערבים שעושים את הבלגנים הם ערסים קודם כל וערבים רק אחר כך .

זה שהם ערבים לא עושה אותם ערסים כלומר בעלי התנהגות אנטי חברתית

הבעיה הערסית היא בעיה חברתית כלכלית ואיננה שיכת למגזר כזה או אחר במדינה

ונכון זה לא נעים בלשון המעטה, אויבים מבחוץ וזה מחריד שיתוף הפעולה שהיה ושיכול להיות בין המגזר שיושב בארץ לבין האויבים מבחוץ אבל,

היו גם יהודים שמכרו נשק לאירגוני טרור

ואם אני לא טועה היו גם יהודים שהיסיעו מחבלים מתאבדים ( אולי רק אחד - לא ממש זוכר ) ומה שאני מנסה להגיד זה , נכון יש למדינה אויבים מבפנים ונכון חלקם הוא הממיגזר הערבי אבל כולם הם מהמגזר המקופח ( בזמן כזה או אחר , או שהירגישו/ הזדהו כך ) ו / או עשו עבור תאוות בצע .

בקיצור , עם אלו שפועלים מתוך אידיאולוגיה טהורה של שינאת נוכל להסתדר , הבעיה עם אלו שאנו מיצרים ע"י קיפוח ואפליה ע"ע דרוזים ובדווים וישובים ערביים ישראלים , הרי מיותר לציין מדוע החמאס עלה לשילטון ומהיא הטקטיקה שהוא נקט ( בתי תמחוי ואירגוני סעד למקופחים ) . גם הטקטיקה הזו הייתה צריכה את המושחתות והאפליה של הפאתח כדי להיתהוות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...