פורסם 2008 ביולי 2217 שנים דוד חטאחחחחחחחחחחחחחחחחז"ל אומרים שדוד חטאאבל עשה תשובה שלמהדבר שניאני אנסה לענות דבר דברנתחיל בלוטאומר במדרש תנחומא סימן י"ב על פרשת ויראלוט בשעה שעזב את אברהם אבינו כתוב "ויבחר לו לוט את כל ככר הירדם זה סדום"לוט ראה שאנשי סדום היו מלאים בזימה ובחטאיםאמר דוקא אותם אני רוצה כדי לעשות כמעשיהםאיך אנחנו יודעים זאתשנתן בנותיומישהו אמר שמה שהוא עשה הוא מוסרי? שזהב על פי דרכה של תורה?לא !זה דבר ראשוןאני אמשיך לשאר עוד מעטובקשר לדוד המלךאם אתם לא מוכנים לקבל שום טענה אל תשאלואתם שואלים לא בשביל לקבל תשובהאבל בשביל סתם להתווכח ולצאת תמיד צודקים
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים אליהו הנביא קיים את מצוות התורה להרוג נביאי שקר המסיתים ומדיחים את עם ישראל לעבוד עבודה זרה."מוחמד קיים את מצוות אללה להרוג נביאי שקר המסיתים ומדיחים את העם הערבי לעבוד עבודה זרה."הכל עניין של פרשנות.
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים matteo, אבל רק לפני כמה הודעות כתבת:אגבחז"ל אומרים שאחד החטאים של דוד בגמרא כמדומני מסכת שבתשהחטא שלו היה שלא הרג את אוריה החיתי על זה שסירב ללכת לביתו בגלל שפגע בכבוד מלכותבחייך, זה סותר במפורש את הכתוב בתנ"ך! נתן מסביר בדיוק מה החטא של דוד וזה בדיוק הפוך ממה שאתה טוען (בשם חז"ל). ובנוגע לתשובה, הוא ניסה, אלוהים בכל זאת הרג את בנו כעונש (דוד אכל בוסר, שיני בנו תקהינה).מי שחייב לצאת צודק ולא משנה מה העובדות הוא אתה, לא אנחנו.
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים כנ"ל לגביך שניצלהכל פרשנותוכן אתה מגיע למצב שאתה זורק פה טענות שאתה בעצמך מבטל אותם ואת שלנובקשר לדוד המלךאין לי כוח להתחיל לכתוב פה סיפורhttp://www.tora.us.fm/tnk/klli/mdrjim/xte_dwd_1.html
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים מה אופסדוד אכן חטאאין על זה שום בעיה בכללדוד חזר בתשובה שלמהפתח תהילים ותבין פרק ל"א-ל"גהעניין שהוא לא חטא באשת איש או ברצח או הריגה או שום דבר שהואאלא בדברים אחרים שהגמרא מפרשת אותם
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים -הנה דוגמה קלאסית לעוד וונאבי פרשן תורה, המילה הנכונה - ליצן.-אנא הבא את הפסוק המקורי.--הבא את הסיפור בבקשה, איש יקר.אגב ציפי ליבני היא רוצחת סידרתית כפי שמוסבר בספר "תנו לחיות לחיות 4" דף 129 שורה רביעית מלמעלהאני לא מבין אתכם, אני מצטט מהתורה. הספר שאלוהים כתב, הספר הקדוש ביותר שקיים. אני מביא מראי מקום מדוייקים ביותר, ובשביל לסתור אותי ולהגיד שאני מבלבל את המוח נדרשות כמה שניות בשביל להביא את התנ"ך, לפתוח אותו במקום הנכון ולראות שאני סתם זורק טענות בלי פשר כי אני לא יודע לקרוא עברית. זה לא כזה קשה. וזאת לא "פרשנות" שלי, זאת לא פרשנות בכלל - זה לדעת לקרוא עברית (מה שציטטתי זה לא "משלים", זה תיאור היסטורי קר ומדוייק - לפי התורה).לא היה לי זמן אז לא ציטטתי את הפסוקים. שניצל ברוב טובו הואיל לצטט כמה מהפסוקים. בנוגע ללוט - אני לא יודע איך לפרשן אחרת את הדברים - הוא מסר את בנותיו לאונס קבוצתי רק בשביל להגן על האורחים שלו. האנשים רצו שהוא יוציא את האורחים שבביתו בשביל שהם יאנסו אותם (ידעו אותם), והוא אמר - אנא אל תפגעו בהם, הנה לכם שתיים מבנותיי, קחו אותם ועשו להן מה שאתם רוצים (אני תמהה מה לוט חשב שהם רוצים).שניצל גם ציטט משופטים והביא את סיכום הדברים בשפה ברורה. זה והסיפור של על לוט מלמד על היחס לנשים בתקופת המקרא. בנוגע לספר במדבר, אפשר לקרוא את כל הפרק פה: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0431.htm. אפשר לקרוא את הכל (עניין של 2 דקות), אבל רוב הדברים המעניינים כתובים עד פסוק י"ח.אני גם אביא את מה שכתוב בראשית, שלא תחשדו שאני מעליל סתם על אברהם אבינו (זה הפרק המפורסם שמתחיל בפסוקים: "א ו?י??אמ?ר י?הו?ה א?ל-א?ב?ר?ם, ל?ך?-ל?ך? מ?א?ר?צ?ך? ו?מ?מ?ו?ל?ד?ת??ך? ו?מ?ב??ית א?ב?יך?, א?ל-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר א?ר?א?ך??. ב ו?א?ע?ש??ך?, ל?גו?י ג??דו?ל, ו?א?ב?ר?כ?ך?, ו?א?ג?ד??ל?ה ש??מ?ך?; ו?ה?י?ה, ב??ר?כ?ה." אולם לא על אלו אני מדבר). אני מדבר על פסוקים י'-י"ט יותר:י ו?י?ה?י ר?ע?ב, ב??א?ר?ץ; ו?י??ר?ד א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה ל?גו?ר ש??ם, כ??י-כ?ב?ד ה?ר?ע?ב ב??א?ר?ץ. יא ו?י?ה?י, כ??א?ש??ר ה?ק?ר?יב ל?בו?א מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??אמ?ר, א?ל-ש??ר?י א?ש??ת?ו?, ה?נ??ה-נ?א י?ד?ע?ת??י, כ??י א?ש???ה י?פ?ת-מ?ר?א?ה א?ת??. יב ו?ה?י?ה, כ??י-י?ר?או? א?ת?ך? ה?מ??צ?ר?ים, ו?א?מ?רו?, א?ש??ת?ו? ז?את; ו?ה?ר?גו? א?ת?י, ו?א?ת?ך? י?ח?י?ו?. יג א?מ?ר?י-נ?א, א?ח?ת?י א?ת??--ל?מ?ע?ן י?יט?ב-ל?י ב?ע?בו?ר?ך?, ו?ח?י?ת?ה נ?פ?ש??י ב??ג?ל?ל?ך?. יד ו?י?ה?י, כ??בו?א א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??ר?או? ה?מ??צ?ר?ים א?ת-ה?א?ש???ה, כ??י-י?פ?ה ה?וא מ?א?ד. טו ו?י??ר?או? א?ת?ה? ש??ר?י פ?ר?ע?ה, ו?י?ה?ל?לו? א?ת?ה? א?ל-פ??ר?ע?ה; ו?ת??ק??ח ה?א?ש???ה, ב??ית פ??ר?ע?ה. טז ו?ל?א?ב?ר?ם ה?יט?יב, ב??ע?בו?ר?ה?; ו?י?ה?י-לו? צ?אן-ו?ב?ק?ר, ו?ח?מ?ר?ים, ו?ע?ב?ד?ים ו?ש??פ?ח?ת, ו?א?ת?נ?ת ו?ג?מ?ל??ים. יז ו?י?נ?ג??ע י?הו?ה א?ת-פ??ר?ע?ה נ?ג?ע?ים ג??ד?ל?ים, ו?א?ת-ב??יתו?, ע?ל-ד??ב?ר ש??ר?י, א?ש??ת א?ב?ר?ם. יח ו?י??ק?ר?א פ?ר?ע?ה, ל?א?ב?ר?ם, ו?י??אמ?ר, מ?ה-ז??את ע?ש??ית? ל??י; ל?מ??ה ל?א-ה?ג??ד?ת?? ל??י, כ??י א?ש??ת??ך? ה?וא. יט ל?מ?ה א?מ?ר?ת?? א?ח?ת?י ה?וא, ו?א?ק??ח א?ת?ה? ל?י ל?א?ש???ה; ו?ע?ת??ה, ה?נ??ה א?ש??ת??ך? ק?ח ו?ל?ך?. כ ו?י?צ?ו ע?ל?יו פ??ר?ע?ה, א?נ?ש??ים; ו?י?ש??ל??חו? א?תו? ו?א?ת-א?ש??ת?ו?, ו?א?ת-כ??ל-א?ש??ר-לו?.תרגום:היה רעב כבד בארץ ואברם ירד למצרים לגור שם. כאשר קרב למצרים אמר לשרה (שרי) אשתו שהיא יפה, ולכן אם המצרים יראו אותה ויחשבו שהיא אשתו הם יהרגו אותו ואותה יקחו אליהם. לכן אברם אמר לה להגיד שהיא אחותו בשביל שייטב לו ולא יהרגו אותו. כשאברם הגיע למצרים ראו המצרים כי שרה יפה מאוד. שרי פרעה ראו אותה ולקחו אותה לבית פרעה שתהיה לו לאישה. הם נתנו לאברם הרבה ממון - צאן, בקר, שפחות, אתנות, גמלים ועוד. אלוהים העניש את פרעה על כך שלקח אליו את שרה. פרעה קרא לאברם ודרש לדעת למה הוא שיקר לו. הוא סילק את פרעה ואישתו ממצרים. תרגום שלי: אברהם רימה את פרעה כי ידע שכך יקבל מפרעה ממון רב ושלא יהרגו אותו. אלוהים כעס על כך שאשת אברם נשאה לפרעה (כלומר, מעשי אברם לא היו לרוחו של אלוהים), פרעה כעס עליו וסילק את שניהם.אמרתי גם שבבראשית פרק כ' מסופר על אברם, ולכן: "ו?י??אמ?ר א?ב?ר?ה?ם א?ל-ש??ר?ה א?ש??ת?ו?, א?ח?ת?י ה?וא; ו?י??ש??ל?ח, א?ב?ימ?ל?ך? מ?ל?ך? ג??ר?ר, ו?י??ק??ח, א?ת-ש??ר?ה. ג ו?י??ב?א א?ל?ה?ים א?ל-א?ב?ימ?ל?ך?, ב??ח?לו?ם ה?ל??י?ל?ה; ו?י??אמ?ר לו?, ה?נ??ך? מ?ת ע?ל-ה?א?ש???ה א?ש??ר-ל?ק?ח?ת??, ו?ה?וא, ב??ע?ל?ת ב??ע?ל. ד ו?א?ב?ימ?ל?ך?, ל?א ק?ר?ב א?ל?יה?; ו?י??אמ?ר--א?ד?נ?י, ה?גו?י ג??ם-צ?ד??יק ת??ה?ר?ג. ה ה?ל?א הו?א א?מ?ר-ל?י א?ח?ת?י ה?וא, ו?ה?יא-ג?ם-ה?וא א?מ?ר?ה א?ח?י הו?א; ב??ת?ם-ל?ב?ב?י ו?ב?נ?ק?י?ן כ??פ??י, ע?ש??ית?י ז?את."אותו סיפור. אחרי שסילקו את אברם ממצרים לאחר התרגיל הזה הוא הלך לאבימלך מלך גרר ועשה לו את אותו התרגיל. פרק כ' כולו לשיפוטכם: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0120.htmעכשיו, מילא, הייתי ממציא שקרים על משה ואברם (ולא דיברתי על דוד) ומגבה את זה בפסוקים שהמצאתי במקום בשניה. אבל זה לא המקרה. הכל כתוב בתורה, שעושה רושם שהיא די גאה בזה. דברו פה מספיק גם על דוד. בנוגע ללוט, שאליו לא התייחסתי בפוסט הזה, אני לא יודע לגביכם - אבל אני אעדיף שיעשו בי אונס קבוצתי ולא בבת או בבן שלי, ובוודאי שאני אעדיף את טובתם על פני טובתו של כל אחד אחר (בטח על פני טובתו של זר שהואלתי ברוב טובי לארח אותו קצת ושאני לא מכיר אותו). ואם אתם אומרים שאתם לא הייתם נוהגים כך אז אני מקווה מאוד שלא יהיו לכם לעולם ילדים.
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים בנוגע ללוט, שאליו לא התייחסתי בפוסט הזה, אני לא יודע לגביכם - אבל אני אעדיף שיעשו בי אונס קבוצתי ולא בבת או בבן שלי, ובוודאי שאני אעדיף את טובתם על פני טובתו של כל אחד אחר (בטח על פני טובתו של זר שהואלתי ברוב טובי לארח אותו קצת ושאני לא מכיר אותו). ואם אתם אומרים שאתם לא הייתם נוהגים כך אז אני מקווה מאוד שלא יהיו לכם לעולם ילדים.סוף סוף התחלת לדבר כיאה לדיון ולתרבות הדיוןדבר ראשון קראת את מה שכתבתי?דבר שניאין לי זמן כרגע מחר אני אפתח אצלי פה עם פירוש רש"י ואני אקרא את כל הפרקים מהתחלה ועד הסוף אני אלמד טוב טוב את הפרק ואני אראה לך כמה אתה טועה לגבי אברהםאני מכיר את הטענות האלה הם תמיד מחוסר הבנה של שאר הפרק וחוסר הבנה של הפסוק לכשעצמואגבאתה מודע לכך שמה שלא תביא יהיה לנו תשובה אליוואתה מודע לכך שלא משנה איזה תשובה נביא הכל בעיניך יראה כסילוף האמת ויתפתח פה ריב מטופש?אתה מודע לכך שאם מה שהבאת היה נכון חד משמעית לא הייתה נכון להיום תורת ישראל ולכן עדיף לא לדון על דברים שאין להם סוף?
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים אני לא מבין אתכם, אני מצטט מהתורה. הספר שאלוהים כתב, הספר הקדוש ביותר שקיים. אני מביא מראי מקום מדוייקים ביותר, ובשביל לסתור אותי ולהגיד שאני מבלבל את המוח נדרשות כמה שניות בשביל להביא את התנ"ך, לפתוח אותו במקום הנכון ולראות שאני סתם זורק טענות בלי פשר כי אני לא יודע לקרוא עברית. זה לא כזה קשה. וזאת לא "פרשנות" שלי, זאת לא פרשנות בכלל - זה לדעת לקרוא עברית (מה שציטטתי זה לא "משלים", זה תיאור היסטורי קר ומדוייק - לפי התורה). לא היה לי זמן אז לא ציטטתי את הפסוקים. שניצל ברוב טובו הואיל לצטט כמה מהפסוקים. בנוגע ללוט - אני לא יודע איך לפרשן אחרת את הדברים - הוא מסר את בנותיו לאונס קבוצתי רק בשביל להגן על האורחים שלו. האנשים רצו שהוא יוציא את האורחים שבביתו בשביל שהם יאנסו אותם (ידעו אותם), והוא אמר - אנא אל תפגעו בהם, הנה לכם שתיים מבנותיי, קחו אותם ועשו להן מה שאתם רוצים (אני תמהה מה לוט חשב שהם רוצים). שניצל גם ציטט משופטים והביא את סיכום הדברים בשפה ברורה. זה והסיפור של אשת לוט מלמד על היחס לנשים בתקופת המקרא. בנוגע לספר במדבר, אפשר לקרוא את כל הפרק פה: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0431.htm. אפשר לקרוא את הכל (עניין של 2 דקות), אבל רוב הדברים המעניינים כתובים עד פסוק י"ח. אני גם אביא את מה שכתוב בראשית, שלא תחשדו שאני מעליל סתם על אברהם אבינו (זה הפרק המפורסם שמתחיל בפסוקים: "א ו?י??אמ?ר י?הו?ה א?ל-א?ב?ר?ם, ל?ך?-ל?ך? מ?א?ר?צ?ך? ו?מ?מ?ו?ל?ד?ת??ך? ו?מ?ב??ית א?ב?יך?, א?ל-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר א?ר?א?ך??. ב ו?א?ע?ש??ך?, ל?גו?י ג??דו?ל, ו?א?ב?ר?כ?ך?, ו?א?ג?ד??ל?ה ש??מ?ך?; ו?ה?י?ה, ב??ר?כ?ה." אולם לא על אלו אני מדבר). אני מדבר על פסוקים י'-י"ט יותר: י ו?י?ה?י ר?ע?ב, ב??א?ר?ץ; ו?י??ר?ד א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה ל?גו?ר ש??ם, כ??י-כ?ב?ד ה?ר?ע?ב ב??א?ר?ץ. יא ו?י?ה?י, כ??א?ש??ר ה?ק?ר?יב ל?בו?א מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??אמ?ר, א?ל-ש??ר?י א?ש??ת?ו?, ה?נ??ה-נ?א י?ד?ע?ת??י, כ??י א?ש???ה י?פ?ת-מ?ר?א?ה א?ת??. יב ו?ה?י?ה, כ??י-י?ר?או? א?ת?ך? ה?מ??צ?ר?ים, ו?א?מ?רו?, א?ש??ת?ו? ז?את; ו?ה?ר?גו? א?ת?י, ו?א?ת?ך? י?ח?י?ו?. יג א?מ?ר?י-נ?א, א?ח?ת?י א?ת??--ל?מ?ע?ן י?יט?ב-ל?י ב?ע?בו?ר?ך?, ו?ח?י?ת?ה נ?פ?ש??י ב??ג?ל?ל?ך?. יד ו?י?ה?י, כ??בו?א א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??ר?או? ה?מ??צ?ר?ים א?ת-ה?א?ש???ה, כ??י-י?פ?ה ה?וא מ?א?ד. טו ו?י??ר?או? א?ת?ה? ש??ר?י פ?ר?ע?ה, ו?י?ה?ל?לו? א?ת?ה? א?ל-פ??ר?ע?ה; ו?ת??ק??ח ה?א?ש???ה, ב??ית פ??ר?ע?ה. טז ו?ל?א?ב?ר?ם ה?יט?יב, ב??ע?בו?ר?ה?; ו?י?ה?י-לו? צ?אן-ו?ב?ק?ר, ו?ח?מ?ר?ים, ו?ע?ב?ד?ים ו?ש??פ?ח?ת, ו?א?ת?נ?ת ו?ג?מ?ל??ים. יז ו?י?נ?ג??ע י?הו?ה א?ת-פ??ר?ע?ה נ?ג?ע?ים ג??ד?ל?ים, ו?א?ת-ב??יתו?, ע?ל-ד??ב?ר ש??ר?י, א?ש??ת א?ב?ר?ם. יח ו?י??ק?ר?א פ?ר?ע?ה, ל?א?ב?ר?ם, ו?י??אמ?ר, מ?ה-ז??את ע?ש??ית? ל??י; ל?מ??ה ל?א-ה?ג??ד?ת?? ל??י, כ??י א?ש??ת??ך? ה?וא. יט ל?מ?ה א?מ?ר?ת?? א?ח?ת?י ה?וא, ו?א?ק??ח א?ת?ה? ל?י ל?א?ש???ה; ו?ע?ת??ה, ה?נ??ה א?ש??ת??ך? ק?ח ו?ל?ך?. כ ו?י?צ?ו ע?ל?יו פ??ר?ע?ה, א?נ?ש??ים; ו?י?ש??ל??חו? א?תו? ו?א?ת-א?ש??ת?ו?, ו?א?ת-כ??ל-א?ש??ר-לו?. תרגום: היה רעב כבד בארץ ואברם ירד למצרים לגור שם. כאשר קרב למצרים אמר לשרה (שרי) אשתו שהיא יפה, ולכן אם המצרים יראו אותה ויחשבו שהיא אשתו הם יהרגו אותו ואותה יקחו אליהם. לכן אברם אמר לה להגיד שהיא אחותו בשביל שייטב לו ולא יהרגו אותו. כשאברם הגיע למצרים ראו המצרים כי שרה יפה מאוד. שרי פרעה ראו אותה ולקחו אותה לבית פרעה שתהיה לו לאישה. הם נתנו לאברם הרבה ממון - צאן, בקר, שפחות, אתנות, גמלים ועוד. אלוהים העניש את פרעה על כך שלקח אליו את שרה. פרעה קרא לאברם ודרש לדעת למה הוא שיקר לו. הוא סילק את פרעה ואישתו ממצרים. תרגום שלי: אברהם רימה את פרעה כי ידע שכך יקבל מפרעה ממון רב ושלא יהרגו אותו. אלוהים כעס על כך שאשת אברם נשאה לפרעה (כלומר, מעשי אברם לא היו לרוחו של אלוהים), פרעה כעס עליו וסילק את שניהם. אמרתי גם שבבראשית פרק כ' מסופר על אברם, ולכן: "ו?י??אמ?ר א?ב?ר?ה?ם א?ל-ש??ר?ה א?ש??ת?ו?, א?ח?ת?י ה?וא; ו?י??ש??ל?ח, א?ב?ימ?ל?ך? מ?ל?ך? ג??ר?ר, ו?י??ק??ח, א?ת-ש??ר?ה. ג ו?י??ב?א א?ל?ה?ים א?ל-א?ב?ימ?ל?ך?, ב??ח?לו?ם ה?ל??י?ל?ה; ו?י??אמ?ר לו?, ה?נ??ך? מ?ת ע?ל-ה?א?ש???ה א?ש??ר-ל?ק?ח?ת??, ו?ה?וא, ב??ע?ל?ת ב??ע?ל. ד ו?א?ב?ימ?ל?ך?, ל?א ק?ר?ב א?ל?יה?; ו?י??אמ?ר--א?ד?נ?י, ה?גו?י ג??ם-צ?ד??יק ת??ה?ר?ג. ה ה?ל?א הו?א א?מ?ר-ל?י א?ח?ת?י ה?וא, ו?ה?יא-ג?ם-ה?וא א?מ?ר?ה א?ח?י הו?א; ב??ת?ם-ל?ב?ב?י ו?ב?נ?ק?י?ן כ??פ??י, ע?ש??ית?י ז?את." אותו סיפור. אחרי שסילקו את אברם ממצרים לאחר התרגיל הזה הוא הלך לאבימלך מלך גרר ועשה לו את אותו התרגיל. פרק כ' כולו לשיפוטכם: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0120.htm עכשיו, מילא, הייתי ממציא שקרים על משה ואברם (ולא דיברתי על דוד) ומגבה את זה בפסוקים שהמצאתי במקום בשניה. אבל זה לא המקרה. הכל כתוב בתורה, שעושה רושם שהיא די גאה בזה. דברו פה מספיק גם על דוד. בנוגע ללוט, שאליו לא התייחסתי בפוסט הזה, אני לא יודע לגביכם - אבל אני אעדיף שיעשו בי אונס קבוצתי ולא בבת או בבן שלי, ובוודאי שאני אעדיף את טובתם על פני טובתו של כל אחד אחר (בטח על פני טובתו של זר שהואלתי ברוב טובי לארח אותו קצת ושאני לא מכיר אותו). ואם אתם אומרים שאתם לא הייתם נוהגים כך אז אני מקווה מאוד שלא יהיו לכם לעולם ילדים. אני לא מבין אתכם, אני מצטט מהתורה -האם שמת לב שאתה מצטט לא רק מהתורה אלא מהתנ''ך?, את התורה אשר קיבלנו במעמד הר סיני, על פי המסורת - אלוהים הכתיב למשה נביאו, לא כתב, זה דבר ראשון. דבר שני - דברי נביאים - תיעוד, כתובים - מילות חוכמה מגדולי ישראל (מלכי עבד וסמכות רוחנית מתקופת המקרא בלבד) - ראה, ציר הזמן התנכ''י. . הספר שאלוהים כתב, - כבר נאמר למעלה, טעות מצידך. הספר הקדוש ביותר שקיים. אני מביא מראי מקום מדוייקים ביותר, ובשביל לסתור אותי ולהגיד שאני מבלבל את המוח נדרשות כמה שניות בשביל להביא את התנ"ך, לפתוח אותו במקום הנכון ולראות שאני סתם זורק טענות בלי פשר כי אני לא יודע לקרוא עברית. זה לא כזה קשה. וזאת לא "פרשנות" שלי. -זאת לא פרשנות בכלל - זה האמא של הפרשנות ידידינו, ראשית, התנ''ך כתוב בעברית עתיקה, כיום אנחנו מדברים ניב מסוים שלה, כמו ערבית אסלית וערבית מרוקאית - ההבדל בינהם. (מה שציטטתי זה לא "משלים", זה תיאור היסטורי קר ומדוייק - לפי התורה). - לא ציטטת כלום, אשאל אותך שאלה, אתה עושה צחוק ממני?, או ממישהו כאן?, נתת פסוקים וברחת, תעלה אותם לכאן וזהו, שנראה מהוא החתול בשק שדרכו אתה מנסה להכפיש את שם התנ''ך בכלל. לא היה לי זמן אז לא ציטטתי את הפסוקים. שניצל ברוב טובו הואיל לצטט כמה מהפסוקים. בנוגע ללוט - אני לא יודע איך לפרשן אחרת את הדברים - הוא מסר את בנותיו לאונס קבוצתי רק בשביל להגן על האורחים שלו. האנשים רצו שהוא יוציא את האורחים שבביתו בשביל שהם יאנסו אותם (ידעו אותם), והוא אמר - אנא אל תפגעו בהם, הנה לכם שתיים מבנותיי, קחו אותם ועשו להן מה שאתם רוצים (אני תמהה מה לוט חשב שהם רוצים). -מאיפה אתה יודע שמדובר באנוס קבוצתי, שים לב כמה אתה מכפיש את שם התורה בניסיון לצאת נאיבי וקל דעת, דבר שלא בדיוק לא הולך לך, עתיד בתור פרשן תורה - אין לך. -אתה יכול להיות תמהה עד מחר, האם כתוב בפסוק ידעו אותם?, והאם ידעת שהכוונה ל"ידעו" זה חתונה?, אם הייתי חי כיום בימי התנ''ך והייתי אוהב מישהי מוסיימת בשם רחל, הייתי בא אל אביה ומבקש לדעת את ביתו רחל. שניצל גם ציטט משופטים והביא את סיכום הדברים בשפה ברורה. זה והסיפור של אשת לוט מלמד על היחס לנשים בתקופת המקרא. -איפה מה ששניצל הביא?, קשר אותי לשם. בנוגע לספר במדבר, אפשר לקרוא את כל הפרק פה: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0431.htm. אפשר לקרוא את הכל (עניין של 2 דקות), אבל רוב הדברים המעניינים כתובים עד פסוק י"ח. -אסתכל על הדברים מאוחר יותר ואגיב לך. אני גם אביא את מה שכתוב בראשית, שלא תחשדו שאני מעליל סתם על אברהם אבינו (זה הפרק המפורסם שמתחיל בפסוקים: "א ו?י??אמ?ר י?הו?ה א?ל-א?ב?ר?ם, ל?ך?-ל?ך? מ?א?ר?צ?ך? ו?מ?מ?ו?ל?ד?ת??ך? ו?מ?ב??ית א?ב?יך?, א?ל-ה?א?ר?ץ, א?ש??ר א?ר?א?ך??. ב ו?א?ע?ש??ך?, ל?גו?י ג??דו?ל, ו?א?ב?ר?כ?ך?, ו?א?ג?ד??ל?ה ש??מ?ך?; ו?ה?י?ה, ב??ר?כ?ה." אולם לא על אלו אני מדבר). אני מדבר על פסוקים י'-י"ט יותר: -עד כה, פרשת לך לך, המסע שעובר אברהם (אף שאינו מתואר פה) מהעיר אור כשדים אשר בממלכת השומרים, דרך הסהר הפורה (אזור גאוגרפי במזה''ת) עד לארץ כנען\ישראל לעתיד. י ו?י?ה?י ר?ע?ב, ב??א?ר?ץ; ו?י??ר?ד א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה ל?גו?ר ש??ם, כ??י-כ?ב?ד ה?ר?ע?ב ב??א?ר?ץ. יא ו?י?ה?י, כ??א?ש??ר ה?ק?ר?יב ל?בו?א מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??אמ?ר, א?ל-ש??ר?י א?ש??ת?ו?, ה?נ??ה-נ?א י?ד?ע?ת??י, כ??י א?ש???ה י?פ?ת-מ?ר?א?ה א?ת??. יב ו?ה?י?ה, כ??י-י?ר?או? א?ת?ך? ה?מ??צ?ר?ים, ו?א?מ?רו?, א?ש??ת?ו? ז?את; ו?ה?ר?גו? א?ת?י, ו?א?ת?ך? י?ח?י?ו?. יג א?מ?ר?י-נ?א, א?ח?ת?י א?ת??--ל?מ?ע?ן י?יט?ב-ל?י ב?ע?בו?ר?ך?, ו?ח?י?ת?ה נ?פ?ש??י ב??ג?ל?ל?ך? -נו ו? . יד ו?י?ה?י, כ??בו?א א?ב?ר?ם מ?צ?ר?י?מ?ה; ו?י??ר?או? ה?מ??צ?ר?ים א?ת-ה?א?ש???ה, כ??י-י?פ?ה ה?וא מ?א?ד. טו ו?י??ר?או? א?ת?ה? ש??ר?י פ?ר?ע?ה, ו?י?ה?ל?לו? א?ת?ה? א?ל-פ??ר?ע?ה; ו?ת??ק??ח ה?א?ש???ה, ב??ית פ??ר?ע?ה. טז ו?ל?א?ב?ר?ם ה?יט?יב, ב??ע?בו?ר?ה?; ו?י?ה?י-לו? צ?אן-ו?ב?ק?ר, ו?ח?מ?ר?ים, ו?ע?ב?ד?ים ו?ש??פ?ח?ת, ו?א?ת?נ?ת ו?ג?מ?ל??ים. יז ו?י?נ?ג??ע י?הו?ה א?ת-פ??ר?ע?ה נ?ג?ע?ים ג??ד?ל?ים, ו?א?ת-ב??יתו?, ע?ל-ד??ב?ר ש??ר?י, א?ש??ת א?ב?ר?ם. יח ו?י??ק?ר?א פ?ר?ע?ה, ל?א?ב?ר?ם, ו?י??אמ?ר, מ?ה-ז??את ע?ש??ית? ל??י; ל?מ??ה ל?א-ה?ג??ד?ת?? ל??י, כ??י א?ש??ת??ך? ה?וא. יט ל?מ?ה א?מ?ר?ת?? א?ח?ת?י ה?וא, ו?א?ק??ח א?ת?ה? ל?י ל?א?ש???ה; ו?ע?ת??ה, ה?נ??ה א?ש??ת??ך? ק?ח ו?ל?ך?. כ ו?י?צ?ו ע?ל?יו פ??ר?ע?ה, א?נ?ש??ים; ו?י?ש??ל??חו? א?תו? ו?א?ת-א?ש??ת?ו?, ו?א?ת-כ??ל-א?ש??ר-לו?. נו ו? תרגום: היה רעב כבד בארץ ואברהם ירד למצרים לגור שם. כאשר קרב למצרים אמר לשרה (שרי) אשתו שהיא יפה, ולכן אם המצרים יראו אותה ויחשבו שהיא אשתו הם יהרגו אותו ואותה יקחו אליהם. לכן אברהם אמר לה להגיד שהיא אחותו בשביל שייטב לו ולא יהרגו אותו. כשאברם הגיע למצרים ראו המצרים כי שרה יפה מאוד. שרי פרעה ראו אותה ולקחו אותה לבית פרעה שתהיה לו לאישה. הם נתנו לאברם הרבה ממון - צאן, בקר, שפחות, אתנות, גמלים ועוד. אלוהים העניש את פרעה על כך שלקח אליו את שרה. פרעה קרא לאברם ודרש לדעת למה הוא שיקר לו. הוא סילק את פרעה ואישתו ממצרים. תרגום שלי: אברהם רימה את פרעה כי ידע שכך יקבל מפרעה ממון רב ושלא יהרגו אותו. אלוהים כעס על כך שאשת אברם נשאה לפרעה (כלומר, מעשי אברם לא היו לרוחו של אלוהים), פרעה כעס עליו וסילק את שניהם. -אברהם רימה את פרעה בכוונה תחילה?, אתה אשכרה רציני?, הוא רימה אותו מהפחד שיעשה מאום לאישתו, זה תרגום שלי ידידי, וכמו ששנינו "מתרגמים" לא ידוע אם זו המילה הנכונה, יש עשרות דיונים ו"תרגומים" על פסוק זה מטעם פרשני התורה עצמם, מציע אני לך לקרוא דיונים על הפסוק. אמרתי גם שבבראשית פרק כ' מסופר על אברם, ולכן: "ו?י??אמ?ר א?ב?ר?ה?ם א?ל-ש??ר?ה א?ש??ת?ו?, א?ח?ת?י ה?וא; ו?י??ש??ל?ח, א?ב?ימ?ל?ך? מ?ל?ך? ג??ר?ר, ו?י??ק??ח, א?ת-ש??ר?ה. ג ו?י??ב?א א?ל?ה?ים א?ל-א?ב?ימ?ל?ך?, ב??ח?לו?ם ה?ל??י?ל?ה; ו?י??אמ?ר לו?, ה?נ??ך? מ?ת ע?ל-ה?א?ש???ה א?ש??ר-ל?ק?ח?ת??, ו?ה?וא, ב??ע?ל?ת ב??ע?ל. ד ו?א?ב?ימ?ל?ך?, ל?א ק?ר?ב א?ל?יה?; ו?י??אמ?ר--א?ד?נ?י, ה?גו?י ג??ם-צ?ד??יק ת??ה?ר?ג. ה ה?ל?א הו?א א?מ?ר-ל?י א?ח?ת?י ה?וא, ו?ה?יא-ג?ם-ה?וא א?מ?ר?ה א?ח?י הו?א; ב??ת?ם-ל?ב?ב?י ו?ב?נ?ק?י?ן כ??פ??י, ע?ש??ית?י ז?את." אותו סיפור. אחרי שסילקו את אברם ממצרים לאחר התרגיל הזה הוא הלך לאבימלך מלך גרר ועשה לו את אותו התרגיל. פרק כ' כולו לשיפוטכם: http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0120.htm עכשיו, מילא, הייתי ממציא שקרים על משה ואברם (ולא דיברתי על דוד) ומגבה את זה בפסוקים שהמצאתי במקום בשניה. אבל זה לא המקרה. הכל כתוב בתורה, שעושה רושם שהיא די גאה בזה. -שקרים?, איפהשהוא, לא ניתן לפסול שאתה ממציא שקרים, שכן אתה מפרש את התורה לנוחיותך, מגדף ומעליל, ועוד טוען שהתורה אינה מסמך מוסרי, שים לב, כל המתואר בתורה כמלחמה או כעימות - מתואר כמשל בלבד, אתה צריך לדעת איך לקרוא את התורה (ראייה שמעבר) כדי לפרש אותה, לטעמך במקרה הזה. דברו פה מספיק גם על דוד. בנוגע ללוט, שאליו לא התייחסתי בפוסט הזה, אני לא יודע לגביכם - אבל אני אעדיף שיעשו בי אונס קבוצתי ולא בבת או בבן שלי, ובוודאי שאני אעדיף את טובתם על פני טובתו של כל אחד אחר (בטח על פני טובתו של זר שהואלתי ברוב טובי לארח אותו קצת ושאני לא מכיר אותו). ואם אתם אומרים שאתם לא הייתם נוהגים כך אז אני מקווה מאוד שלא יהיו לכם לעולם ילדים. -כבר עניתי לך על זה בהתחלה, מיותר יהייה לענות שוב לפירוש המוטעה והחפוז שלך לגבי אותו אירוע שכלל אינו כמו שתיארת אותו ולכך הסיבות רבות, אם לא עיינת למעלה, עשה זאת עכשיו.
פורסם 2008 ביולי 2217 שנים matteo, אני תמיד מקפיד על תרבות הדיון, אני 49 חודשים בפורום (4 שנים וחודש) וכתבתי כמעט 2500 הודעות בפורום כללי ואקטואליה. הבעתי דעתי בכל עניין בו השתפפתי בפירוט, בעניינות ובבהירות. מעולם לא קיבלתי אף אזהרה, הערה, נזיפה או הרחקה מאף מנהל פורום, ולפני קצת יותר משנה אחד מהמנהלים פנה אלי בפרטי בקשר לתפקיד כתב חדשות. ד"א, ההודעה הראשונה שלי בפורום הייתה גם על נושא הדת, אותו פתחתי בטכנו (הגוסס, תודה לרועי פלג), והדיון הזה היה ברמה גבוהה מאוד. אז אין על מה להטיף לי בנושא תרבות הדיון.בנוגע ללוט, זה מה שאמרת:דבר שניאני אנסה לענות דבר דברנתחיל בלוטאומר במדרש תנחומא סימן י"ב על פרשת ויראלוט בשעה שעזב את אברהם אבינו כתוב "ויבחר לו לוט את כל ככר הירדם זה סדום"לוט ראה שאנשי סדום היו מלאים בזימה ובחטאיםאמר דוקא אותם אני רוצה כדי לעשות כמעשיהםאיך אנחנו יודעים זאתשנתן בנותיומישהו אמר שמה שהוא עשה הוא מוסרי? שזהב על פי דרכה של תורה?לא !לא הבנתי. מה זה "תנחומא סימן י"ב"? לוט ראה שאנשי סדום הם חוטאים, בסדר. את ההמשך לא הבנתי. הוא אמר - "אני רוצה להיות כמוהם" ולכן הוא נתן את שתי בנותיו לאונס קבוצתי? כמה שאלות - אם הוא יודע שהם רעים, למה הוא רוצה להיות כמוהם? האם יש מעשה נורא יותר מאשר לתת את שתי בנותייך לאונס קבוצתי? (כי לדעתי מעשיו מציבים אותו כאחד הרשעים הגדולים ביותר בסדום, והוא בוודאי אינו ראוי שאלוהים יציל אותו אחרי מעשה שכזה). אתה מסכים שהוא היה חוטא? אז אלוהים חושב שאין פגם במעשיו של לוט ושהוא צדיק שצריך להצילו? זה המסר מהתורה? זה המסר ליהודים? בנוגע לאברהם - אני מחכה. אין מה "לא להבין". מה שאתה מתכוון זה "אני אקרא פרשנויות ואנסה לראות איך רשי/חזל/X מתמודדים עם הבעיה הזאת" - והם יתמודדו, כי אי אפשר להסכים שאברהם לא היה בסדר, כי הוא דמות מוערכת וחשובה (אפילו אם זאת האמת! יש למצוא פרשנויות - לא משנה כמה קלושות ותלושות מהמציאות הן יהיו - כדי להצדיק אותו).בנוגע ליפתח ומשה - בחרת להתעלם מזה. תמהני מדוע.בנוגע לשלוש השורות האחרונות בהודעה שלך:אין כזה דבר "מציאות אוביקטיבית", הכל עניין של תפיסה. אנשים רואים מה שהם רוצים לראות והם יאמינו אפילו בסיינטולוגיה, לא משנה כמה קל להפריך את טענותיה. אני לא מתיימר לשכנע אותך, אני רק מקווה או למתן אותך (שתגיד - "אלוהים קיים ואברם, משה, יפתח, דוד ולוט היו אנשים רעים") או לגרום לאנשים אחרים שיושבים על הגדר לחשוב על הנושא. אני יודע שאתה גם יכול להגיע למצב שבו אתה אומר "אין לי תשובה לטענות שלך שאלוהים לא קיים, אבל זה לא מעניין אותי - אני אמשיך להאמין באלוהים כי אני רוצה".
פורסם 2008 ביולי 2317 שנים העניין שהוא לא חטא באשת איש או ברצח או הריגה או שום דבר שהואאלא בדברים אחרים שהגמרא מפרשת אותם רק שהגמרא לא מתבססת על דבר פרט למה שמצוי בדמיונם של התנאים. שורה של פלפולים שכל מטרתם לטהר ככל האפשר את שמו של דוד המלך ושאין להם שום ביסוס בכתובים. ואל תנסה לספר לי שזו מסורה בתושב"ע כשמסרה למשה בהר סיני, בהתחשב בזה שמדובר בספר שמחוץ לתורה.תשובה שלמה? נגיד. ועדיין הוא שכב עם אישה נשואה, הכניס אותה להריון, ניסה להטעות את בעלה וכשנכשל הורה להרוג אותו.אגב, בנוגע לטענה שאוריה ובת שבע התגרשו, לא רק שהיא בכלל לא מבוססת על הכתוב (מדוע מחברו של ספר שמואל לא טרח להכניס חצי משפט בנדון?), היא גם לא תואמת להתנהגותו של דוד, שהרי אם הוא שכב עם גרושה בהסכמתה, מה הבעיה בכך? שוב:את אוריה החתי הכית בחרב ואת אשתו לקחת לך לאשה ואתו הרגת בחרב בני עמוןהנביא מאשים את דוד בכך שהרג (בידי שליח) את אוריה ושנשא את אישתו (ולא את גרושתו) לאישה. יש כאן ניאוף ורצח.
פורסם 2008 ביולי 2317 שנים טוב אני אתן את השני סנט שלי בנושא.(באנגלית זה נשמע יותר טוב).לא ניתן להוכיח כי יש אלוהים וגם לא ניתן להוכיח שאין.זאת משום שלא ניתן להפריך את מה שלא ניתן להוכיח ולהפך.כל מי שמנסה רק מבזבז את זמנו..תאולוגים ופילוסופים לא ענו על השאלה הזו מאז ומעולם בצורה חד משמעית וגם לא יענו.מה שכן אפשר לעשות-לפתח ראייה בקורתית. מי מבין המאמינים פה יכול לומר בברור כי לאחר ששמע טיעון כזה או אחר לאמינות התורה או כל מקור אחר, לאחר ששמע רב אומר דבר מה ולאחר שראה הרצאה באתר הדברות של זמיר כהן (שטוען שם לדברים המבזים את האינטליגינציה!!)-הלך חקר ברר,שאל התעניין וכו'. אני מבטיח שאף אחד או כמעט אף אחד.חברי הטוב ביותר הוא חוזר בתשובה ותאמינו לי שיש לי עסק עם בן אדם קשה עורף גאוותן שחצן ומה שלא תרצו, רק בגלל שהוא בטוח בצדקתו ולא מוכן לשמוע שום דעה אחרת בשום נושא שמערער לו את האמונה ואת סדר היום. זה היה מעשה מובן אלאמלא דובר בחברי הטוב ביותר..מה שאותי מפליא הוא החולשה בדת שמשום מה אנשים לא רוצים לראות אותה. הדת ושיוך בן אדם לדת היא פונקציה של הרבה גורמיםובפרט גיאוגרפיה. אם הייתי נולד 1000 ק"מ מזרחה הייתי מוסלמי, ועוד קצת מזרחה הייתי הינדי. 3000 ק"מ מערבה והייתי נוצרי.(אם טעיתי בק"מ-סליחה אבל הנקודה מובנת). ואז מה?הייתי בטוח בצדקת הדת שהייתי שייך אלייה. כמו כן קיומן של כל כך הרבה דתות מחליש את כולן באותה המידה. מי צודק?תלוי את מי תשאל כמובן..יש עוד כל כך הרבה בעיות בדת (בכל דת!) אך אין לי את הזמן (והכוח...) לרשום את כולן..לסיום ארצה לומר משהו על היהדות. אני יהודי וכל מי שטוען אחרת שיילך קיבינימאט (יש צורך להגדיר מיהו יהודי ומהו יהודי-שייכות לעם העבריאו מי שמקיים מצוות. נחשו מה אני..). מה ששמר על היהדות במשך כל כך הרבה שנים הוא בדלנות ועל אף החשיבות לשמור על זהות בגולה הרי שבדלנות היא לא תמיד (או בד"כ) דבר חיובי. הדת היהודית שמה את הפרט על עץ גבוה-אתה בן לעם הנבחר,עם סגולה!כל העמים האחרים נחותים ממך!אתה יותר טוב מגוי!!.מותר לקחת ריבית מגוי!מותר לרמות אותו!אם ילדה גויה נאנסת ע"י יהודי יש להרגה!אבל אני טוען שאני לא עדיף על גוי, ושגבר לא עדיף על אישה כמו שמראה הדת שלנו אינספור פעמים. עכשיו יבוא המחב"ת התורן ויספר לי שאנילא מבין ושהאישה רוחנית יותר ולכן אין היא מצווה בכל המצוות של הגבר ועוד..אני יודע את כל הנימוקים הירודים הללו אך מה שמסתמן לי הוא שהתורה והדת מקורה בקבוצת גברים והדבר בולט ביותר אך כל אחד וההבנה שלו.מי שלא שם לב אז הדת היא נגע גזעני ביותר עם קרקע לקנאות ולמעשי איבה. האסלם פתח זאת לרמה של מושלמות. היהדות נאורה פי מונים אתם חושבים?יכול להיות וכנראה שבמובן מסוים היא כן, אך כל דוגמה ששמה ישות דימיונית מעל בני אדם, בני אדם מסוימים מעל אחרים, ומין אחד מתחת למין אחר היא פסולה בעיניי.ואפילו לא התחלתי (וגם לא אתחיל..תרגעו) להסביר את הסתירות בתנ"ך, בתלמוד, את בקורת המקרא, ממצאים ארכיאולוגים המנוגדים לתורה, את רפיפותהטעונים לקיומו של אלוהים ואת עיקום המציאות כמה שצריך, על מנת ליישב אותה עם אמונה כפי שנעשית ע"י הדתי הממוצע.חשוב לברר ולחקור לבד. כיוון שאתרים מחבת"ם יש לרוב אני חושב שבשלב זה יש לציין את אתר חופש ואתר דעת אמת. קיצוניים בעמדותיהם הם מהווים מעיין קונטרה לאתרים המחבת"ים רק שהאחרונים מצוירים כ"מקרבי לבבות" ו"מחזקי אמונה ושורשים" ועוד, ה-2 המסכנים הללו מתוארים כאנטישמים, ועוכרי ישראל.חבל שכך הדבר, אך רק מי שיקרא את שני הצדדים יוכל לבצע החלטה מושכלת. אל תקחו שום דבר (גם בחופש ודעת אמת הקיצוניים למדי) כאמת לאמיתה.צאו, חקרו, וגלו בעצמיכם!.
פורסם 2008 ביולי 2317 שנים Rahat lokum, אני מבין שאתה כבר אדם מבוגר וזכרונך אינו כשהיה (או לחילופין, התעלמת ולא טרחת לקרוא את ההודעות שלי). רק לפני שני עמודים אני הבאתי את הציטוטים והפירושים שאליהם Guy King התייחס.חוץ מזה, הערתי על זה לרוני, ואני אעיר גם לך:תלמד להגיב על פוסטים. כשאני קורא את ההודעות שלך, קשה לי להבדיל מה אתה כתבת ומה אתה מצטט. תלמד להשתמש בכפתור ציטוט. כמו שאמרתי לרוני, תראה את התגובות של איסתרא בלגינא ותלמד מהן.matteo, גם אתה - קשה לקרוא את ההודעות שלך. השתמש בסימני פיסוק על מנת להפריד בין משפטים, לא בירידות שורה.חוץ מזה, אין צורך להאשים אותנו בכך שאנחנו ממציאים שקרים, מגדפים ומעלילים. זה מוריד את רמת הדיון.
פורסם 2008 ביולי 2317 שנים לשם שינוי איסתרא בלאגינא הבעת טענה יפה וקשהבזה הרגע לא יודע איך להסביר לך אותה אבל אני אמצא הסברבכל אופן אתה צריך להביןלמרות שאני אשאר בשלינגיד ודוד המלך אכן חטא באשת איש והכולהרי הוא עשה תשובה שלמה(וידוי על חטאיו, חרטה, קבלה לעתיד שלא יעשה זאת בחייו)משמע חטאיו מכופרים לווהוא גם קיבל על זה עונש על מנת שיכופרו חטאיואם כך מה הבעיה?שהוא חטא?שלמה המלך בעצמו אומר :"כי אדם אין צדיק בארץ, אשר יעשה טוב ולא יחטא"ובקשר לשאר השאלות, הרגתם אותנו כמה שאלות תביאו אחת אחת אי אפשר לזכור כמה שאלות יש ועל כמה צריך לענות.תביאו כל פעם אחת נדון בה נגיע להסכם להנה או להנה ונמשיך הלאהאין לי מושג על מה ענינו על מה לא ענינו על מה יש או אין הסכמהתביאו תמיד שאלה שאלה
פורסם 2008 ביולי 2317 שנים ראסמי stoneskin אתה צודק... בן אדם נולד למשפחה יהודית או מסולמית או נוצרית שומע את הדברים מהורים שלוומאז הוא חושב שהדת שלו היא הדת הנכונה ולא מוכן לשמוע שום דבר... בגלל זה מעצבן אותי שהם לא נטרליים זה מה שהם שמעו בבית מגיל קטן ואחרי זה אומרים חקרתי חקרתי והגעתי למסקנה שדת היהודית הדת הנכונה הנוצרים סתם נבאי שקר וכו'בחיית אפילו אם הייתם נולדתם אצל אינדיאני באמריקה הייתם אז אומרים שאל הרוח והאל הזאב הם האלים הנכוניםולהתפלל לפסלים זה הרבה יותר הגיוני.הכל נלמד מההורים!
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.