דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 58 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

רק רציתי להעיר משהו בנוסף על הערותיו של איסתרא בלגינא.

רציפות היסטורית היא מילת המפתח במחקר ההיסטורי

צריך לשלול מההסטוריון שאמר את זה את התואר. מילת המפתח במחקר ההיסטורי היא עדויות - ממצאים ארכאולוגיים (מבנים, מטבעות וכד' המעידים על קיומו של המאורע או האדם) או לחילופין תיעודים נפרדים ובלתי תלויים (לא, ספר אחד שעבר מדור לדור אינו מספיק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תשובה לקטע של ויהי אור ויהי בוקר

דבריו של ר' אבהו בבראשית רבה פ"ג,
על הפסוק בבראשית א, ה "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד":

"א"ר יהודה בר' סימון: יהי ערב אין כתיב כאן אלא 'ויהי ערב', כי מאחר שלא היה
עדיין שמש בעולם - ערב ובוקר מניין? אמר ר' אבהו: מכאן שהיה סדר זמנים קודם
לזה, מלמד שהיה בורא עולמות ומחריבן, עד שברא את אלו ואמר דין הניין לי ודין לא
הניין לי (אלה טובים לי ואלה לא טובים לי)".

בקשר לבריאתו של עולם

המלבי"ם (בפירושו "התורה והמצוה" פרשת בראשית) מרחיב את הדברים וכותב:

"וטעם ר' אבהו מפני שכל ימי הבריאה לא היה שום הויה רק על ידי חורבן הויה
ראשונה שעל ידי חורבן צורה ראשונה נבנה הצורה השניה שזה המליץ במה שנאמר
שהיה בונה עולמות ומחריבן, כאילו הראשון לא הניא לי, כי בכל בנין חדש עלתה
הבריאה למדרגה יותר גדולה".


במסכת סנהדרין דף צז, ע"א כתוב:

"אמר רב קטינא שית אלפי שנין הוו עלמא וחד חרוב, שנאמר: 'ונשגב ה' לבדו ביום
ההוא' (ישעיה ב, יא). אביי אמר: תרי חרוב שנאמר: יחינו מיומים ביום השלישי יקימנו
ונחיה לפניו (הושע ו, ב). תניא כוותיה דרב קטינא: כשם שהשביעית משמטת שנה אחת
לז' שנים, כך העולם משמט אלף שנים לשבעת אלפים שנה, שנאמר: 'ונשגב ד' לבדו
ביום ההוא'. ואומר 'מזמור שיר ליום שבת' (תהילים צב, א) - יום שכולו שבת, ואומר:
'כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור' (תהילים צ, ד)".


מקור נוסף על קודמות לעולמנו זה, מובא במדרש הנעלם לספר בראשית:

"א"ר אבא א"ר יוחנן: קודם שברא הקב"ה את העולם היה הוא ושמו אחד, והיה
בדעתו לברוא את העולם וברא קודם אלף עולמות, שנאמר: בשיר השירים (ח' יב)
'האלף לך שלמה' ואחר כך ברא עולמות אחרים להודיע שהכל כנגדו כאין. והיינו דאמר
ר' חייא: למה אלף ראשונה באותיות? מפני שבתחלה ברא אלף עולמות שקדמו לשאר
עולמות".

רש"י במקום מוסיף: "שהיה סדר זמנים קודם שנברא העולם". ובמסכת שבת (דף פח. ע"ב):

התורה גנוזה תתקע"ד דורות, דהיינו תשע מאות ושבעים וארבע דורות קודם שנברא
העולם".


ר' שמעון קיארא, בהקדמה לספרו "הלכות גדולות", מתיחס לאגדה על קדמות עולמות
ובריאתם:

"אמרה תורה עד שלא נברא העולם נבראת: אמר רב הונא בשם רבי שמעון בן לקיש:
שני אלפים שנה קדמה תורה לבריאתו של העולם, שנאמר 'ואהיה אצלו אמון ואהיה
שעשועים יום יום' (משלי ח, ל). אמון - אומן, אמרה תורה אני הייתי כלי אומנתו של
הקב"ה, בי נסתכל וברא עולם, שנאמר: 'ה' קנני ראשית דרכו' (משלי ח, כ"ב). אם יום
יומו של הקב"ה אלף שנים, שנאמר: 'כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול', (תהילים צ, ד).
וכתוב אחד אומר 'זכר לעולם בריתו דבר צוה לאלף דור' (תהילים קה, ח), מלמד שברית
תורה תשע מאות ושבעים וארבעה דורות עד שלא נברא העולם ועשרים וששה דורות
משנברא - העולם מן האדם ועד משה רבינו... "


רבנו בחיי בן אשר, פרשן התורה, מסביר את הקביעה המספרית וחשבון השנים של הדורות

וכותב בנדון:

"אותן אלפים שנים ואותן תתקע"ד דורות אינן אותן הימים של ימי אנוש, רק ימים

ושנים שאין להם חקר לזה. בא לפרש דאותן תתקע"ד דורות הם לחשבון אלפים שנה

שלנו אשר דור אחד עולה לחשבון הנ"ל... שלא נפרש דאותן תתקע"ד דורות היה דורות

כמו שאותן הכ"ו דורות. דאם נחשוב העשרה דורות מאדם עד נוח עולה דור מאה וחמש

שנים ומחצה ומנח עד אברהם עולה שבעים ושש שנה ומחצה אם כן אם נחשוב לחשבון

זה את התתקע"ד דורות יעלה לחשבוננו קרוב למאה אלף שנה שלנו. אם כן היה צריכים

לפרש דמה שכתוב זה לא סבירא ליה כמאן דאמר אלפים שנה קודמה התורה לעולם".

משמע לפי רבנו בחיי, שאלפים שנה אלו הן שנים ארוכות יותר מן השנים שלנו, וכן כותב רבנו

בחיי בפרושו לתורה בפרשת בהר וכותב על הפסוק "ושבתה הארץ שבת לה'" (ויקרא כה, ב)

"היה העולם נבנה וחרב ז' פעמים כנגד ז' שמיטות ביובל שהם מ"ט אלפים שנה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער חבוב, איפה זה כתוב בתורה?

אתה זה שדרש את זה קודם, למה עכשיו אתה הולך לתושב"ע?

ושוב, מיום שנברא השמש, יום אחד הוא 24 שעות. כלומר הימים החמישי ושישי והשביעי נמשכו רק 24 שעות. רוצה לומר שכל יום של הקב"ה הוא אלף שנים? בבקשה, אז זה לכל היותר מוסיף למניין רק עוד 7,000 שנה, כלומר גיל העולם הוא פחות מ- 13,000 שנים. אופס! עדיין יש לנו בעיה עם המוני ממצאים של המדע.

ועכשיו - למיטה! לילה טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה לקטע של ויהי אור ויהי בוקר

דבריו של ר' אבהו בבראשית רבה פ"ג,
על הפסוק בבראשית א, ה "ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד":

"א"ר יהודה בר' סימון: יהי ערב אין כתיב כאן אלא 'ויהי ערב', כי מאחר שלא היה
עדיין שמש בעולם - ערב ובוקר מניין? אמר ר' אבהו: מכאן שהיה סדר זמנים קודם
לזה, מלמד שהיה בורא עולמות ומחריבן, עד שברא את אלו ואמר דין הניין לי ודין לא
הניין לי (אלה טובים לי ואלה לא טובים לי)".

בעיה-"וירא אלוהים כי טוב",אם ראה כי טוב,מדוע החריב?

בקשר לבריאתו של עולם

המלבי"ם (בפירושו "התורה והמצוה" פרשת בראשית) מרחיב את הדברים וכותב:

"וטעם ר' אבהו מפני שכל ימי הבריאה לא היה שום הויה רק על ידי חורבן הויה
ראשונה שעל ידי חורבן צורה ראשונה נבנה הצורה השניה שזה המליץ במה שנאמר
שהיה בונה עולמות ומחריבן, כאילו הראשון לא הניא לי, כי בכל בנין חדש עלתה
הבריאה למדרגה יותר גדולה".


במסכת סנהדרין דף צז, ע"א כתוב:

"אמר רב קטינא שית אלפי שנין הוו עלמא וחד חרוב, שנאמר: 'ונשגב ה' לבדו ביום
ההוא' (ישעיה ב, יא). אביי אמר: תרי חרוב שנאמר: יחינו מיומים ביום השלישי יקימנו
ונחיה לפניו (הושע ו, ב). תניא כוותיה דרב קטינא: כשם שהשביעית משמטת שנה אחת
לז' שנים, כך העולם משמט אלף שנים לשבעת אלפים שנה, שנאמר: 'ונשגב ד' לבדו
ביום ההוא'. ואומר 'מזמור שיר ליום שבת' (תהילים צב, א) - יום שכולו שבת, ואומר:
'כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור' (תהילים צ, ד)".


מקור נוסף על קודמות לעולמנו זה, מובא במדרש הנעלם לספר בראשית:

"א"ר אבא א"ר יוחנן: קודם שברא הקב"ה את העולם היה הוא ושמו אחד, והיה
בדעתו לברוא את העולם וברא קודם אלף עולמות, שנאמר: בשיר השירים (ח' יב)
'האלף לך שלמה' ואחר כך ברא עולמות אחרים להודיע שהכל כנגדו כאין. והיינו דאמר
ר' חייא: למה אלף ראשונה באותיות? מפני שבתחלה ברא אלף עולמות שקדמו לשאר
עולמות".

רש"י במקום מוסיף: "שהיה סדר זמנים קודם שנברא העולם". ובמסכת שבת (דף פח. ע"ב):

התורה גנוזה תתקע"ד דורות, דהיינו תשע מאות ושבעים וארבע דורות קודם שנברא
העולם".


ר' שמעון קיארא, בהקדמה לספרו "הלכות גדולות", מתיחס לאגדה על קדמות עולמות
ובריאתם:

"אמרה תורה עד שלא נברא העולם נבראת: אמר רב הונא בשם רבי שמעון בן לקיש:
שני אלפים שנה קדמה תורה לבריאתו של העולם, שנאמר 'ואהיה אצלו אמון ואהיה
שעשועים יום יום' (משלי ח, ל). אמון - אומן, אמרה תורה אני הייתי כלי אומנתו של
הקב"ה, בי נסתכל וברא עולם, שנאמר: 'ה' קנני ראשית דרכו' (משלי ח, כ"ב). אם יום
יומו של הקב"ה אלף שנים, שנאמר: 'כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול', (תהילים צ, ד).
וכתוב אחד אומר 'זכר לעולם בריתו דבר צוה לאלף דור' (תהילים קה, ח), מלמד שברית
תורה תשע מאות ושבעים וארבעה דורות עד שלא נברא העולם ועשרים וששה דורות
משנברא - העולם מן האדם ועד משה רבינו... "


תבחר אחד מהפירושים,זה לא ילך לקפוץ בין אחד לשני כדי לפתור בעיות

רבנו בחיי בן אשר, פרשן התורה, מסביר את הקביעה המספרית וחשבון השנים של הדורות

וכותב בנדון:

"אותן אלפים שנים ואותן תתקע"ד דורות אינן אותן הימים של ימי אנוש, רק ימים

ושנים שאין להם חקר לזה. בא לפרש דאותן תתקע"ד דורות הם לחשבון אלפים שנה

שלנו אשר דור אחד עולה לחשבון הנ"ל... שלא נפרש דאותן תתקע"ד דורות היה דורות

כמו שאותן הכ"ו דורות. דאם נחשוב העשרה דורות מאדם עד נוח עולה דור מאה וחמש

שנים ומחצה ומנח עד אברהם עולה שבעים ושש שנה ומחצה אם כן אם נחשוב לחשבון

זה את התתקע"ד דורות יעלה לחשבוננו קרוב למאה אלף שנה שלנו. אם כן היה צריכים

לפרש דמה שכתוב זה לא סבירא ליה כמאן דאמר אלפים שנה קודמה התורה לעולם".

משמע לפי רבנו בחיי, שאלפים שנה אלו הן שנים ארוכות יותר מן השנים שלנו, וכן כותב רבנו

בחיי בפרושו לתורה בפרשת בהר וכותב על הפסוק "ושבתה הארץ שבת לה'" (ויקרא כה, ב)

"היה העולם נבנה וחרב ז' פעמים כנגד ז' שמיטות ביובל שהם מ"ט אלפים שנה".

יופי,ניתן לתרץ הכל בטענה שזה לא כמו שאנו מכירים כיום,זה לא ממש מוסיף אמיתות לדבריך

לרוני,אני אגיב לדבריך לאחר שאחזור

*עריכה*

תגובתי מצורפת בקובץ RTF,מכיון שלהעתיק הכל לכאן,כולל הצבע-דבר שיגזול ממני הרבה זמן,דבר שאין לי

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני, אני אשמח אם תצפה בסרטונים האלה ותחווה עליהם את דעתך, זה לא ארוך יותר מדי, במצטבר שעה וקצת:

אז ככה הסרט מתאר תעולם של פעם ותעולם של היום הסרט מסביר הרבה דברים שפשוט מסתירים מימכם ואתם חיים בלי ידיעה על כך הסרט יתן לכם תאינפורמציה שאני בטוח ב100 אחוז אף אחד כימעט לא ידע את מה שמסופר כאן אז ככה יש 13 חלקים אינה כולם תיסתכלו את כולם זה חשוב מאוד לידע שלכם מה קורה באמת בעולם סידרתי את הסירטונים לפי הסדר כלפי מטה תהנו :xyxthumbs:

http://youtube.com/watch?v=Mzciu8HvfwA

http://youtube.com/watch?v=KeZB2EsPqGE

http://youtube.com/watch?v=XmzailhVl-U

http://youtube.com/watch?v=m6UdQxt7b24

http://youtube.com/watch?v=f5pz1ZW59Ys

http://youtube.com/watch?v=EBcA6oXoTvU

http://youtube.com/watch?v=wXQxa6rEo7g

http://youtube.com/watch?v=678VJ2CXyJU

http://youtube.com/watch?v=TLCob3Jahxk

http://youtube.com/watch?v=8XiYy2L1NFg

http://youtube.com/watch?v=hb0lRIOU4Ak

http://youtube.com/watch?v=Eb0aPAj_YJk

http://youtube.com/watch?v=2JVdf6enx38

מקווה שתהנו מי הסרט כמוני וגם מי שחיי בחלום אולי יתאורר מימנו אחרי הסרט אני מקווה בשבילכם :xyxthumbs:

(אני צופה בזה כרגע)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה חלק מהתושב"ע... פעם אתה מתרץ סתירות בתורה בעזרת הסבר מהתושב"ע ופעם אתה פוסל סתירות בתושב"ע בטענה שהן לא חלק מהתורה. תחליט, או שהתושב"ע היא חלק בלתי נפרד מהיהדות או שלא.

------------------------

לידע הכללי שלך איסתרא בליגנא.

התושב''ע כמו שהיא מוזכרת בתורת משה היא המשנה בלבד, כל ספר שנכתב אחריה, אם זה גמרא (שהיא כנטען פירוש לפירוש-קצת מצחיק), אם זה תלמוד, שולחן ערוך, וכל שאר הספרים שבמקום כלשהוא מרחיקים את בני מתורת האמת שניתנה בסיני ומהפרוש שלה אינם באמת התורה והם הבסיס לחרדים שכלכך שונים מבני התנכיים הלא הם עם האמת.

זה שבני תמיד חיפשו לעצמם שעות נוספות ואנחנו עדים לקיומם של 1001 ספרים הטוענים לפרוש ספר אחד בודד זה אבסורד ממדרגה ראשונה, ופעם אחת כבר ברח מפולמוס בנושא, רוני מחוסר הדעה האישית.

זה א.

ב.

ותסביר לי גם, בבקשה, למה אתה מנסה להוכיח שגילו של העולם לא עולה על אי-אלו אלפי שנים אם היהדות בכלל לא טוענת שהעולם נברא לפני פחות מ- 6,000 שנים? אתה דומה לשכן שטען ש- א. הוא בכלל לא שאל שום כד משכנו, ב. הוא החזיר אותו בדיוק במצב בו קיבל אותו ו- ג. הוא קיבל את הכד שבור, תיקן אותו והחזיר אותו שלם!

--------------------------

יש דעות לשם ולכאן בנושא, חלק אומרים שהעולם קיים 6000 שנה בלבד ודוחים את טענות המדע (הנכונות במקרה זה) בצביעות מוחלטת - דבר לא הגיוני בעליל - בדיוק כמו להגיד שהברריה הטבעית דאגה לנו גם למראה חיצוני (כי אם כן אז היא בעצם מילה נרדפת לאלוהים בתיאורי חומריות אבל נעזוב את זה).

ויש דעה למשל ששמעתי מהרב זמיר כהן - שהעולם נברא לפני 6000 שנה אך זהו בעצם שיפוץ לעולם שכבר היה קיים משנים קודמות, חיים שנבראו בעצמם על ידי האל.

אבל עזוב, כל אחד אומר משהו אחר, גם הרבנים וגם המדענים - שניהם מייצגים גופים מסיונרים שמנסים לגייס מאמינים, מאמינים המפחדים להביע דעה אישית והלוכים כמו פתי אחרי הרב שלהם או אחרי המרצה שלהם או וואטאבר.

אני לא יודע מה איתכם אבל לי יש את האמונה שבלב.

וכמו שאתאיסט שהכרתי פעם אמר, וצדק.

ייתכן כי לעולם לא נוכל באמת לדעת, מה היה, ואיך הכל התחיל.

מי שחי עם אמונתו ימות עם אמונותו.

העיקר שיהייה מי שישים לו פרחים על הקבר.

וכן אם תשאל מהי דתי אשיב לך:

דת משה וישראל, כמו שניתנה בסיני, כמו שהיא מתוארת בספר התנ''ך וכמו שחלקיה שאינם פשט תורה מתפרשים על ידי המישנה, זה הכל.

זו אינה ה"יהדות".

בקיצור מה שאני בא להגיד לכם, אני הולך אחרי ההגיון בלבד ולא כהמון מוסת אחרי רבנים או מדענים.

אז כמו שנאמר, כל אחד חי עם אמונתו וכל אחד ימות עם אמונתו.

:)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יענה לכולם.

אז אל תשלחו הודעות לבנתיים.

אין לי בעיה לראות את הסרט הזה, אבל זה לא הוגן שאתם לא רוצים לראות סרטים שאני מביא [50 דקות בערך] .

רק שתדעו, היהדות לא מפחדת משום דבר ,כל דור ודור היה אחד כמו למשל ירון ידען אבל התורה תשאר לעד ותשרוד לעד כי זאת האמת. אתם יכולים ללכת לרב בכיר ותראו הפרכות לוגיות לכל טענה שיש לכם או לסרט שראיתם. [ואני יראה את הסרט,,, כנראה היום]

אתם יודעים מתי הסוף של היהדות תהיה? אם עד 6000 [יש אומרים וטיפה יותר] לא יבוא המשיח, אז הדת תיפול סופית, נשאר 200 ומשהו שנה, [תמיד שהתורה מתחייבת במשהו חחח זה חייב לתקיים, עוד לא יצא שהיא התחייבה וזה לא קרה]

התחלתי לראות את הסרט הגעתי לקטע של התאומיים אבל הפסקתי ,אני אמשיך אחר כך. הוא מדבר לרוב רק על הנצרות,

על קסמים וכאלה, גם במצרים היו מכשפים , לא צריך להאמין באדם בגלל שעושה קסמים,

לכן מתי אמרו שהאמינו? ויאמינו בה' ובמשה עבדו? לא מתי שעשה להם 10 מכות וכו.. . אלה מתי שאלוקים בכבדו ובעצמו ירד להר סיני אז ויאמינו ...

.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יענה לכולם.

אז אל תשלחו הודעות לבנתיים.

אין לי בעיה לראות את הסרט הזה, אבל זה לא הוגן שאתם לא רוצים לראות סרטים שאני מביא [50 דקות בערך] .

רק שתדעו, היהדות לא מפחדת משום דבר ,כל דור ודור היה אחד כמו למשל ירון ידען אבל התורה תשאר לעד ותשרוד לעד כי זאת האמת. אתם יכולים ללכת לרב בכיר ותראו הפרכות לוגיות לכל טענה שיש לכם או לסרט שראיתם. [ואני יראה את הסרט,,, כנראה היום]

אתם יודעים מתי הסוף של היהדות תהיה? אם עד 6000 [יש אומרים וטיפה יותר] לא יבוא המשיח, אז הדת תיפול סופית, נשאר 200 ומשהו שנה, [תמיד שהתורה מתחייבת במשהו חחח זה חייב לתקיים, עוד לא יצא שהיא התחייבה וזה לא קרה]

התחלתי לראות את הסרט הגעתי לקטע של התאומיים אבל הפסקתי ,אני אמשיך אחר כך. הוא מדבר לרוב רק על הנצרות,

על קסמים וכאלה, גם במצרים היו מכשפים , לא צריך להאמין באדם בגלל שעושה קסמים,

לכן מתי אמרו שהאמינו? ויאמינו בה' ובמשה עבדו? לא מתי שעשה להם 10 מכות וכו.. . אלה מתי שאלוקים בכבדו ובעצמו ירד להר סיני אז ויאמינו ...

.

מר דת.

1.מה לעזעזל עושים בעולם שלנו 2 מיליארד סינים שלא קשורים ליהדות

ועוד מילארד נוצרים ועוד מיליארד מוסלמים

ועוד מיליארד עובדי אלילם ואני לא יודע מה.

מה אלוהים עושה איתם פה למה הוא צריך אותם?

אתה יודע שלפחות חצי מהם חיים חיים רגלים בדיוק כמו שלך ואין להם מוסג שיהדות קיימת

ומאמנים באלוהים אחרים וחושבים שהוא הכול בדיוק כמו שאתה חושב לגבי אלוהים שלך.

בישביל מה הם פה ???

בישביל 10 מליון יהודים שהיו מודעים אליהם?

ועם תסים לב לכול דת יש אזור מחייה שלה.

למשל איסלאם רובו במיזרח תיכון.

נצרות אירופה.

יהדות באיזה נקודה במיזרח התיכון.

(שטיפת שכל)

זה אומר שעם הייתה נולד בעירק בחיים לא הייתה מאמין ביהדות ואפילו שונא את הדת הזאות ועם הייתה מילחמה הייתה מישתתף נגד שהרוב יהודים שם.

אלוהים היה מעניש אותך על הישתתפות במילחמה הזאות?

עם כן אז באותו מידה הוא צריך לעניש את היהודי שנילחם נגדך.

כי שניכם מגיל קטן חינכו לאמין בדת שלכם ולהגן עליה ועל המדינה בעת מילחמה.

והרבה רבנים אני שומע אומרים כול ערבים ששונאים את ישרפו בגיהנום.

אבל למה כול היהודים ששונאים ערבים לא היה להם ככה?.

שניכם עברתם שתיפות מוח שלא משאירות לכם ברירה אחרת אל לישנוא אחד את השני.

דרך הגב אני בעד ואני אוהב את המדינה ומיצדי שכול ערבים ישרפו עם אללה שלהם בגיהנום !!!

שלא תחשבו אחרת פשוט רציתי לתת פה דוגמא.

2.תסביר לי את זה שעם העולם קיים 6 אלף שנה והוא ניברא יחיד עם הכוכבים

איך זה שאני יכול ליראות כוכב שהוא מליון שנות אור מכדור ארץ.

3.בתנ"ך רשום הרבה פעמים אלוהים חשב החליט וכו אז תסביר לי איך זה יתכן שכול יכול ויודע צריך לחשוב?

מה יש לאלוהים מוח או משהוא כזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מר דת.

1.מה לעזעזל עושים בעולם שלנו 2 מיליארד סינים שלא קשורים ליהדות

ועוד מילארד נוצרים ועוד מיליארד מוסלמים

ועוד מיליארד עובדי אלילם ואני לא יודע מה.

מה אלוהים עושה איתם פה למה הוא צריך אותם?

אתה יודע שלפחות חצי מהם חיים חיים רגלים בדיוק כמו שלך ואין להם מוסג שיהדות קיימת

ומאמנים באלוהים אחרים וחושבים שהוא הכול בדיוק כמו שאתה חושב לגבי אלוהים שלך.

בישביל מה הם פה ???

בישביל 10 מליון יהודים שהיו מודעים אליהם?

ועם תסים לב לכול דת יש אזור מחייה שלה.

למשל איסלאם רובו במיזרח תיכון.

נצרות אירופה.

יהדות באיזה נקודה במיזרח התיכון.

(שטיפת שכל)

זה אומר שעם הייתה נולד בעירק בחיים לא הייתה מאמין ביהדות ואפילו שונא את הדת הזאות ועם הייתה מילחמה הייתה מישתתף נגד ישראל שהרוב יהודים שם.

אלוהים היה מעניש אותך על הישתתפות במילחמה הזאות?

עם כן אז באותו מידה הוא צריך לעניש את היהודי שנילחם נגדך.

כי שניכם מגיל קטן חינכו לאמין בדת שלכם ולהגן עליה ועל המדינה בעת מילחמה.

והרבה רבנים אני שומע אומרים כול ערבים ששונאים את ישראל ישרפו בגיהנום.

אבל למה כול היהודים ששונאים ערבים לא היה להם ככה?.

שניכם עברתם שתיפות מוח שלא משאירות לכם ברירה אחרת אל לישנוא אחד את השני.

דרך הגב אני בעד ישראל ואני אוהב את המדינה ומיצדי שכול ערבים ישרפו עם אללה שלהם בגיהנום !!!

שלא תחשבו אחרת פשוט רציתי לתת פה דוגמא.

2.תסביר לי את זה שעם העולם קיים 6 אלף שנה והוא ניברא יחיד עם הכוכבים

איך זה שאני יכול ליראות כוכב שהוא מליון שנות אור מכדור ארץ.

3.בתנ"ך רשום הרבה פעמים אלוהים חשב החליט וכו אז תסביר לי איך זה יתכן שכול יכול ויודע צריך לחשוב?

מה יש לאלוהים מוח או משהוא כזה?

יפה שאתה שואל שאלות, ואני גם רואה מתוך השאלות שאתה באמת מחפש תשובות, אז תפנה לאימייל ידידי ,aharon12311@walla.co.il

אבל ניתן לך טעימה קטנה על שאלה 2

בפרשת בראשית פרק ב פ' ז כתוב: ''וייצר ה' אלקים את האדם עפר מן האדמה, ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה''. המדרש בבראשית רבה פרשה יד מתייחס לפסוק זה: ''אמר רבי יוחנן אדם וחוה כבני 20 שנה נבראו. רבי יהודה בר סימון אומר אל תקרי ''עפר'' אלא עופר''. מאיפה למד רבי יוחנן שאדם וחוה נבראו כבני 20 ולא כתינוקות, ומהי כוונתו של רבי יהודה באומרו ''עופר''?

'' טבע האדם שגידול האדם עד גיל 20, ואח''כ אינו גדל יותר בגובהו, ואז הוא תכלית גידולו. לכן אמר כבני 20 שנה ולכן קראו עופר [אל תקרי עפר אלא עופר], כמו בחינת כי האדם בטבעו נולד חלש עד שמתגדל, אך בהמה וחיה מיד כשנולדים יש להם כוח לעמוד ולהלוך כמו הגדולים''.

כלומר, האדם הראשון נברא שלם [כבן 20], לא כתינוק שצריך עוד לגדול ולהשלים עצמו, אלא כעופר, שמיום היוולדו כבר יכול לרוץ ולקפץ כמו איל בוגר.

באותה פרשה [בראשית] בפרק הראשון פ' יא: ''ויאמר אלקים תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עושה פרי למינהו ...'' מכאן למדו רבותינו [מסכת ראש השנה דף יא ]. שהעולם נברא ''מוכן לשימוש'', ''בצביונו ולקומתו''. אומר רש''י: עץ פרי - היינו ראוי היה לטעון [לתת] פרי מיד. אומר ר''ח[רבנו חננאל] כל מעשה בראשית בקומתן נבראו, כלומר גדולים ומלאים [מוכנים לשימוש].

יוצא ממדרשים אלו [ועוד רבים אחרים] שכשם שהאדם נוצר בן כבן 20, כך גם העולם, על כל חלקיו וברואיו, נוצרו כאילו עמדו והתקיימו במשך שנים רבות [ואולי אפילו מליונים של שנים].למשל - אם היה האדם הראשון חופר מספיק עמוק באדמה, כנראה שהיה מוצא נפט [שהרי נפט צריך הרבה שנים להיווצר בתהליך ''טבעי'', אך אם העולם נוצר ''כבן'' מליוני שנים, אז כך גם הנפט], ומן הסתם היה גם כן מוצא שכבות גאולוגיות שונות וכו'. כך גם אם היה כורת עץ עבות - היה מוצא בתוכו טבעות גיל רבות [המראות על אורך שנות חיותו], או באם היה חפץ לרכב על סוס, לא היה צריך לחכות מספר שנים עד שיגדל.

קצרה היריעה מלהכיל דוגמאות אין מספר לבריאה שנבראה בצביונה

להמשך כנס לאמייל .

לגבי ערבים לא יודע איזה רבנים ראית שאומרים ככה[או שלא הבנת בדיוק למה התכוונו], בכל זאת הרבנים שאני מכיר לא מדברים ככה , התורה בכלל לא אומרת לשנוא ערבי או מישהו ששונה ממך. ממש ההפף הגמור אני יכול להביא לך פסוקים מפורשים.

ראיתי מה ששלחת באשכול 21.12.2012- הסוף

לגבי דנוזאורים [צריך לציין שהפירושים שאני מביא הם לפני שגילו שהיה בכלל חיה כזאת דינוזאור]

לענין הדיאונוזרים, האפשרות שהעלית שששת ימי הבריאה לא היו תחת מימד הזמן כמו שאנחנו נמצאים בו היום, היא אפשרות אחת, ויש בזה אמת לדעת כמה מקובלים שמימד הזמן נוצר רק עם בריאת האדם הראשון ביום השישי לבריאה.

אולם דעת הרמב''ן בפירושו על התורה היא כי מימד הזמן החל מיד עם התחלת היום הראשון של הבריאה, ולפיכך ניזקק לאחת מהאפשריות הבאות.

הרב זמיר כהן שליט''א נוהג להסביר את זה עם ענין המבול, שאכן לפני המבול היו הרבה בעלי חיים ענקיים, כמו גם בני אדם ענקיים, וכתוצאה מהלבה הרותחת שפרץ מכדור הארץ והשמידה את כל היקום, וסחפה לקרבה הרבה עצמות, שכתוצאה מהקטסטרופה העולמית הזאת נשארו השרידים בבטן האדמה, שכיום הם נראים בני מליוני שנים, מאחר והם עברו את ההשמדה והרתיחה במשך מאה וחמישים יום, אולם באמת הם לא זקנים יותר מגיל העולם שהיא כיום 5768 שנים, לא יותר.

אפשרות אחרת שאני נוהג להסביר בזה את עניין הדיאונוזרים היא האפשרות הזאת.

המקובלים הראשונים מגלים כי העולם הזה שאנו נמצאים בו עתה אינו המסגרת הראשונה בה היו חיים על פני האדמה, לפי דבריהם העולם מתגלגל על תקן של שבע שמיטות שבכל שמיטה ישנן שבעת אלפי שנים, ובכל שבע אלף הקב''ה מחדש את עולמו על צורה חדשה כרצונו, באופן שיתאים לספירה המקבילה בשבע הספירות העליונות.

לדעת רוב המקובלים הקדמונים אנחנו [כיום שנת ה'תשסח-5768] נמצאים בעולם שנברא בשמיטה החמישית המכוונת נגד ספירת ההוד, ולפי זה כבר היו ארבע תהליכים של בריאה, וכמובן שכעת אין לנו מושג כלשהי איך היה נראה הבריאה הקודמת, ומה היה בו, ומה לא היה בו, אילו תכונות היו בו ובאיזה מזג הוא התנהל.

המקובלים פירשו כי כדור הארץ שאנחנו נמצאים בו היה קיים גם בשמיטות שקדמו לנו, וזהו פירוש הכתוב, 'והארץ לעולם עומדת', וזה גם הטעם למה שבפרשת בראשית לא מוזכר כלל שהקב''ה ברא את כדור הארץ ביום הראשון לבריאה, ופירוש הכתוב לפי זה הוא כך:

בראשית - מלפני התחלת כל השמיטות - ברא אלוקים אז את השמים ואת הארץ והם נשארו על כל השמיטות, [ויש רמז בתורה על כך שבספר תורה כשר מציין הסופר ארבעה תגים קטנים על הב' הראשונה שבתורה, לרמז לנו שהדבר הזה עליו מדובר בכתוב הזה 'בראשית' היה כבר לפני ארבע שמיטות שעברו לפנינו.

ועתה ימשיך הכתוב לתאר בדיוק מה היה בהתחלת השמיטה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, 'והארץ היתה תוהו ובוהו' היינו שמאחרי שהעביר הקב''ה את העולם שקדם לנו בשלהי השמיטה הרביעית היתה הארץ במצב של תוהו ובוהו, ומשעלה ברצונו של הקב''ה לחדש את עולמו בשמיטה החמישית אזי: ויאמר אלוקים יהי אור ויהי אור וכו', ומכאן מתחיל לתאר באורך כל תיאור הבריאה הנוכחית שארכה ששה ימים.

ומשכך ברור שאין לנו כל מושג מה היה מצב הזמן בשמיטות שקדמו לנו, ועל איזה קצב זה עבד אז, ואיך היו התנועות באותו הזמן, כך שכשנמצא איזה בריאות משונות בבטן כדור הארץ יתכן מאוד שאלו הן שיריים מהשמיטות שקדמו לנו, כי הרי סוף סוף הכדור הארץ היא ששימש גם בשמיטה הקודמת.

[יש לציין כי לדעת כמה מקובלים אנחנו כעת רק בשמיטה השניה המכוונת נגד ספירת 'גבורה'].

מה שכתבתי עד כאן שאבתי ממאמר 'אור החיים' שחיבר הגאון רבי ישראל ליפשיץ זצ''ל בעל תפארת ישראל לפני כמאה וחמישים שנה.

אם תרצה ללמוד את המאמר הענקי שלו המבאר הרבה סודות בעניין הזה, תוכל למצוא את המאמר נדפס במשניות 'יכין ובועז', בסוף מסכת סנהדרין.

ומומלץ להכנס

http://www.haemet.net/articles/creation/dinosaurs/dinosaurs_lie_or_truth.htm

newb:

פירמטתי את המחשב אז אני כבר יעלה את הוורד שלי,

אבל זהו כל מי שמתעניין בדת או יש לו שאלה שיפנה לאימייל ,

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל ניתן לך טעימה קטנה על שאלה 2

בפרשת בראשית פרק ב פ' ז כתוב: ''וייצר ה' אלקים את האדם עפר מן האדמה, ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה''. המדרש בבראשית רבה פרשה יד מתייחס לפסוק זה: ''אמר רבי יוחנן אדם וחוה כבני 20 שנה נבראו. רבי יהודה בר סימון אומר אל תקרי ''עפר'' אלא עופר''. מאיפה למד רבי יוחנן שאדם וחוה נבראו כבני 20 ולא כתינוקות, ומהי כוונתו של רבי יהודה באומרו ''עופר''?

'' טבע האדם שגידול האדם עד גיל 20, ואח''כ אינו גדל יותר בגובהו, ואז הוא תכלית גידולו. לכן אמר כבני 20 שנה ולכן קראו עופר [אל תקרי עפר אלא עופר], כמו בחינת כי האדם בטבעו נולד חלש עד שמתגדל, אך בהמה וחיה מיד כשנולדים יש להם כוח לעמוד ולהלוך כמו הגדולים''.

נראה לי שחז"ל היו צריכים לראות קצת יותר לידות של . גורי חתולים, למשל, לא מסוגלים ללכת מיד אחרי שהם נולדים. הם גם לא רואים כלום עד לגיל 10 ימים, כשהעיניים שלהם נפקחות בפעם הראשונה.

כלומר, האדם הראשון נברא שלם [כבן 20], לא כתינוק שצריך עוד לגדול ולהשלים עצמו, אלא כעופר, שמיום היוולדו כבר יכול לרוץ ולקפץ כמו איל בוגר.

רגע, העופר אמנם יכול לקפץ כמה ימים אחרי לידתו (ואולי אפילו באותו יום, לא טרחתי לבדוק), אבל הוא בטח לא מגיע לגודלו של אייל בוגר. בן אדם מסוגל ללכת ולרוץ כבר כשהוא בן כמה שנים. אז למה לעופר מסתפקים ביכולת לקפץ ולאדם דורשים שישלים את גדילתו?

באותה פרשה [בראשית] בפרק הראשון פ' יא: ''ויאמר אלקים תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע עץ פרי עושה פרי למינהו ...'' מכאן למדו רבותינו [מסכת ראש השנה דף יא ]. שהעולם נברא ''מוכן לשימוש'', ''בצביונו ולקומתו''. אומר רש''י: עץ פרי - היינו ראוי היה לטעון [לתת] פרי מיד. אומר ר''ח[רבנו חננאל] כל מעשה בראשית בקומתן נבראו, כלומר גדולים ומלאים [מוכנים לשימוש].

יוצא ממדרשים אלו [ועוד רבים אחרים] שכשם שהאדם נוצר בן כבן 20, כך גם העולם, על כל חלקיו וברואיו, נוצרו כאילו עמדו והתקיימו במשך שנים רבות [ואולי אפילו מליונים של שנים].למשל - אם היה האדם הראשון חופר מספיק עמוק באדמה, כנראה שהיה מוצא נפט [שהרי נפט צריך הרבה שנים להיווצר בתהליך ''טבעי'', אך אם העולם נוצר ''כבן'' מליוני שנים, אז כך גם הנפט], ומן הסתם היה גם כן מוצא שכבות גאולוגיות שונות וכו'. כך גם אם היה כורת עץ עבות - היה מוצא בתוכו טבעות גיל רבות [המראות על אורך שנות חיותו], או באם היה חפץ לרכב על סוס, לא היה צריך לחכות מספר שנים עד שיגדל.

גם כאן ההיגיון פגום. לפי חז"ל האדם נברא בגיל 20, כלומר בגיל בו הוא מפסיק לגדול, ולא, למשל בגיל 30 או 50. אז למה העולם נברא בגיל של כ- 4.5 מיליארד שנים? הרי אפשר היה להסתפק במיליארד וחצי בלבד. לחליפין, אם העולם יכול להיברא זקן יותר מכפי שדרוש, מדוע שהאדם לא יברא כשהוא בן 40? הרי גם בן 40 הוא "תכלית גידולו" (חוץ מהכרס... :-)).

להמשך כנס לאמייל .

וכך מי שלא יכול למצוא את חורי הענק שבטיעונים שלך בעצמו, לא יחשף להם בכלל ויחשוב חו"ח שאתה יודע על מה אתה מדבר. לא פלא שאתה מתעקש להתדיין רק באימייל.

לענין הדיאונוזרים, האפשרות שהעלית שששת ימי הבריאה לא היו תחת מימד הזמן כמו שאנחנו נמצאים בו היום, היא אפשרות אחת, ויש בזה אמת לדעת כמה מקובלים שמימד הזמן נוצר רק עם בריאת האדם הראשון ביום השישי לבריאה.

אז מה העניין הזה של "ויהי ערב ויהי בוקר יום X"? זה סתם, בשביל הכיף? אם לא היה קיים זמן לפני היום השישי, אזי כל הבריאה שלפני כן התרחשה באותו הרגע כמו בריאת האדם. אם היה זמן אבל בסקאלה אחרת, 1,000 שנים כיום אחד, המשמעות היא שכל יום נמשך פרק זמן שונה בתכלית משאר הימים - ועדיין יש סתירות בין סדר הבריאה בתורה לממצאים בפועל.

אולם דעת הרמב''ן בפירושו על התורה היא כי מימד הזמן החל מיד עם התחלת היום הראשון של הבריאה, ולפיכך ניזקק לאחת מהאפשריות הבאות.

הרב זמיר כהן שליט''א נוהג להסביר את זה עם ענין המבול, שאכן לפני המבול היו הרבה ענקיים, כמו גם בני אדם ענקיים, וכתוצאה מהלבה הרותחת שפרץ מכדור הארץ והשמידה את כל היקום, וסחפה לקרבה הרבה עצמות, שכתוצאה מהקטסטרופה העולמית הזאת נשארו השרידים בבטן האדמה, שכיום הם נראים בני מליוני שנים, מאחר והם עברו את ההשמדה והרתיחה במשך מאה וחמישים יום, אולם באמת הם לא זקנים יותר מגיל העולם שהיא כיום 5768 שנים, לא יותר.

אפשרות אחרת שאני נוהג להסביר בזה את עניין הדיאונוזרים היא האפשרות הזאת.

כבר עניתי לך על השטות הזו וכמובן שהתעלמת מהתשובה. ראשית, רוב המאובנים שמוצאים הם בכלל של קטנים, אבל רק לדינוזאורים הענקיים יש יחסי ציבור טובים. עקבות הדינוזאור שאתה יכול לראות בבית שמש, למשל, הם של חיה בגודל תרנגולת.

ובכלל, אם אנחנו מוצאים שלדים של ענקיים, למה אנחנו לא מוצאים שלדים של בני אדם ענקיים? ואם היו כאלו לפני המבול, למה נוח לא העלה אותם לתיבה?

"השמידה את כל היקום"? מה עישנת? וממתי המבול היה של לבה? אני די בטוח שמדובר על גשם של מים (ואם אתה רוצה,אשמח להראות לך מדוע כל סיפור המבול מצוץ מהאצבע). ספינה מעץ, גם אם תמשח אותה בזפת, לא תצליח לשוט על ים של לבה - היא תישרף.

מוצאים גם שרידי בעלי חיים שתוארכו בפחמן 14 כבני יותר מ- 6,000 שנים. לא דינוזאורים, גם כי שם כבר מדובר על סלע וגם כי פחמן 14 לא שורד כ"כ הרבה זמן, אבל לבה רותחת לא גורמת לתוצאות שגויות שכאלו בבדיקת פחמן 14. וגם אם כן, היינו מצפים לראות פעם בתקופה של המבול, כל השרידים שבאו אחריו יראו את הגיל הנכון וכל אלו שלפניו יראו גיל גדול בהרבה, שום דבר לא אמור להחזיר גיל של תקופת המבול או כמה אלפי שנים מוקדם יותר.

המקובלים הראשונים מגלים כי העולם הזה שאנו נמצאים בו עתה אינו המסגרת הראשונה בה היו חיים על פני האדמה, לפי דבריהם העולם מתגלגל על תקן של שבע שמיטות שבכל שמיטה ישנן שבעת אלפי שנים, ובכל שבע אלף הקב''ה מחדש את עולמו על צורה חדשה כרצונו, באופן שיתאים לספירה המקבילה בשבע הספירות העליונות.

אבל אנחנו מוצאים שרידים בני הרבה יותר מ- 6*7,000 = 42,000 שנים, אז איך ההסבר שלך מתמודד עם זה? ולמה אנחנו לא רואים סימנים להשמדה המונית לפני 5,768 שנים ולפני 12,768 שנים וכך הלאה?

ואיך כל ההסברים האלו מסתדרים אחד עם השני? שהרי אם הם נמסרו למשה במעמד הר סיני, הרי שחז"ל צריכים לדעת את האמת לאמיתה ולתת רק תשובה מוחלטת אחת. ואם המידע הזה לא נמסר (או נמסר ואבד), מאיפה להם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לתשובה הראשונה שעניתה לי.

התשובה שלי אלייך זה כהנא צדק.

זה מראה מה רבי גדול חושב על כול ערבים.

אין הרבה מה להסביר פה.

(המבין יבין)

בקשר לדינוזאורים כול מה שסיפרתה לי נישמע כמו בדיוני.

לבה מיתפרצת מכדור ארץ ושורפת את כול היקום???

בני אדם ענקיים?

איך זה הגיוני כדור הארץ יותר קטן מהיקום איך הוא ישרוף את כולו?

איך הוא ישרוף ריק?.?????

זה נישמע כמו סרט בדיוני על יצורים ענקיים ולבה ששורפת הכול

lol

וגם קראתי את הקישור בהודעה שלך ואפילו הרב שם אומר שהתנינים הם היצור היחדי שנישאר מתקופת הדינוזאורים וגם אומר שהרבה יצורים ניכחדו מאז הבריאה.

ואני חושב שעצם זה שהתנינים מוזכרים דווקה לפני הבהמות זה אומר שהיתכוונו לתקופת הדינוזאורים.

וראסמי עזוב את אלוהים

את הכיפה שבת וכו.

תתחיל לחיות חיים נורמלים אתה לא נימצא פה כדי לשרת אף אלוהים או לישמור בישבלו שבת.

ולחכות לאיזה בן אדם על חמור.

תאמין לי עם יש אלוהים .

הוא רק רוצה שלא תיפגע בעצמך.

לא תיפגע באחרים.

ותישמור על הסביבה.

3הדברים שציינית זה כולל הכול מהכול

אל תיפגע בעצמך

דוגמא

לעשן סמים

אל תיפגע באחרים

דוגמא

קללות מכות וכו

לשמור על הסביבה

דוגמא

לא להשחיט כול מה שזז על פני אדמות.

עם כול מה שאמרתי פה לא הפרתה.

מותר לך לאכול חזיר

להדליק אש בשבת

לזיין כול מה שזז

ולחיות את החיים כמו בן אדם ולא כמו עבד.

אחר כך למעלה אלוהים יגיד לך יופי עשיתה חיים

לא פגעתה באחרים .

היתקבלתה 8).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה שיחשבו שאתה אינטלקטואל,

אז תדע שאף אחד לא חושב על זה אפילו.

הפורום פה נועד לאנשים שמחפשים תשובות ללא מילים גסות

אז בבקשה - אל תפגע בסביבה (כמו שציינת)

גם אנשים הם חלק מהסביבה ואפשר וצריך לדבר יפה (רק שלא תגיד שזה כפייה דתית...) :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים תעשו טובה לאנושות תורידו פיירפוקס ותסמנו שזה יבדוק לכם שגיאות כתיב אוטומטית.

OC התגובה שלך מאוד מעניינת אבל אני פשוט לא מצליח להבין מה כתבתה שם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...