הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel - עמוד 5 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel


alex.turovsky

Recommended Posts

אם נקרא את הכתבה ב-ars technica בפירוט. נראה שחישובי RTRT - real time ray tracing עדיין רחוקים מאוד מישום חלק. ההדגמה של פוהל של לא רק עשתה הנחות רבות בתמונה, השתמשה בטריקים וקיצורי דרך על מנת להמנע מהחישובים הדרושים להצגה נאותה של תאורה לא ישירה (שזה הרוב המכריע למעשה של קרני האור בסצינות מציאותיות), הוא גם נמנעה מהצגת טקסטורות מורכבות (שוב פעם - אחד מהמרכיבים העיקריים של סצינה מציאותית) והראה להשתמש במשטחים מחזירי אור ומתכתיים שאולי נראים מרשימים, אבל מאוד לא מציאותיים.

המאמר ממשיך וכותב שההדגמה רצה על 4 מחשבי 4-ליבות (שזה בערך 120MFLOP בדיוק כפול) וגם אז בקצב מאוד מקרטע. כותבי המאמר גם ציינו שהתוצאות שהוצגו המקדמיות עם RTRT אכן הציגו הצללה והשתקפויות מדויקות, אבל הטכנולוגיה הנוכחית עדיין מציגה תמונה כוללת מרישמה יותר.

אני מאמין (אך מקווה להתבדות) שאנחנו רחוקים עוד לפחות 5-6 שנים מ-RTRT שירוץ היטב על מחשבים ביתיים.

כהערת שוליים - nehalem לא אמור להיות במקור "נחלים" (הרבים של "נחל" בעברית וממשיך במסורת הבניאס ושאר נופי ארצנו)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 436
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני חושב שאינטל יצא בהנחיה לא לקרוא יותר לשמות קוד על שם דברים ישראלים.

בדקתי קצת על השם - nehalem הוא שם של שבט אינדיאני, יש כמה עיירות בארה"ב עם השם הזה. לא לגמרי ברור איך צריך לבטא את זה.

מלבד זאת "בניאס" הוא בכלל לא שם עברי, אלא שיבוש ערבי של שם יווני (על שם האל פאן, פאניאס -> בניאס).

לגבי "דותן" אין ממש תירוץ, אבל זהו שם תנ"כי ולכן יכול להחשב כמעט אוניברסלי, כנ"ל "יונה".

חוץ מזה, זה עדיף על מה שעלול להיות אם איראן תחליט לפתח פעם , חכה חכה ל"ג'יהאד" או ל"שאהיד" (הגרסה הניידת שרצה במהירות 33 מה"צ ועובדת על נפט, אם לוחצים על הכפתור האדום שיש יהודים בסביבה יש מופע אורקולי מרשים עם מסמרים מתעופפים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איראן בנתה cluster מבוסס על אופטרונים. הפתרון הזה כבר שנים רבות שימש דרך לעקוף את האיסור על יצוא מחשבי על אמיתיים. בישראל ישמו את הרעיון הזה כבר לפני שנים רבות.

אני משער שטכנולוגיות cell או היום מתאימות יותר מהאופטרון המזדקן לצורך טחינת המספרים הדרושה בפרויקט גרעיני, אבל אלו הן טכנולוגיות שטומאו על ידי היישות הציונית ולכן לא ראויות לשימוש על ידי העולם הערבי/פרסי הגאה.

בנוסף, יש דרך ארוכה בין לרכוש נתח מחברת לבין פיתוח של בעצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שנכתב בפתיח של השרשור פשוט לא נכון.

ה-Ray Tracing לא מחליף שיטות רינדור נוכחיות המבוססות פולגונים.

הפוליגונים משמשים לבניית הגאמוטריה בעוד ש-Ray Tracing משמש לחישובי תאורה, החזרים - ובעצם הצבע של כל נקודה על המסך. ה-Ray Tracing מופעל על סצנה שבנוייה מפוליגונים. הפוליגונים לא הולכים להעלם בעתיד הנראה לעין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שנכתב בפתיח של השרשור פשוט לא נכון.

ה-Ray Tracing לא מחליף שיטות רינדור נוכחיות המבוססות פולגונים.

הפוליגונים משמשים לבניית הגאמוטריה בעוד ש-Ray Tracing משמש לחישובי תאורה, החזרים - ובעצם הצבע של כל נקודה על המסך. ה-Ray Tracing מופעל על סצנה שבנוייה מפוליגונים. הפוליגונים לא הולכים להעלם בעתיד הנראה לעין.

צודק, עודכן עם שינוי תחבירי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא זוכר אם נתתי לזה לינק פה או בדיון אחר, אבל הנה John Carmack מדבר על עתיד השוק התלת-מימד ובפרט מה דעתו על כל הטררם של אינטל ו ray tracing:

http://www.pcper.com/article.php?aid=532

יש סיכום ותמצית פה:

http://www.pcper.com/article.php?aid=532&type=expert&pid=4

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה הוא די מסכם את הדברים שנאמרו גם כאן - צפויה התפתחות רבתי בתחום ה-GPU לחישובים כלליים. לטכנולוגיה ה-raster יש עוד מרווח נשימה של מספר שנים. הגישה של ליישום real-time ray-tracing ידרוש ככל הנראה כוח עיבוד עצום (וכמויות אדירות של זיכרון) - הפתרון עשוי להיות טמון באלגוריתמים מחוכמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יחד עם זאת עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין RASTERIZING לבין RAY TRACING. זה הכל סה"כ דרכים שונות לתכנת את אותה סצינה מבחינת אור ולא מבחינת כמות או הדרך בה הפוליגונים נראים?

בכתבה שלי שאגב התפרסמה במגזין השבוע כתבתי שהN1 של שיצא בשנת 1995 היה הדרך שלה לתכנת את המשחקים בצורה של מיפוי טקסטורות ריבועי, QUADRATIC TEXTURE MAPPING ואני מניח שזה היה התחליף היחיד עד היום לניסיון להעיף את הפוליגונים מהמלוכה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יחד עם זאת עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין RASTERIZING לבין RAY TRACING. זה הכל סה"כ דרכים שונות לתכנת את אותה סצינה מבחינת אור ולא מבחינת כמות או הדרך בה הפוליגונים נראים?

בכתבה שלי שאגב השבוע כתבתי שהN1 של שיצא בשנת 19995 היה הדרך שלה לתכנת את המשחקים בצורה של מיפוי טקסטורות ריבועי, QUADRATIC TEXTURE MAPPING ואני מניח שזה היה התחליף היחיד עד היום לניסיון להעיף את הפוליגונים מהמלוכה ?

זה היה בין תכנות הפירמידות...? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה היה בין תכנות הפירמידות...? :)

אני חושב שבמאה ה120 שהשנה 19000 מתייחסת אליה אנחנו ניכנס לאולמות הולגרמה סגנון "אנטרפרייז", ניקח רובי , נלבש וניכנס למציאות וירטואלית ל FreeWorld Open GL מלא (כל הזכויות על השם שמורות) ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...