הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel


alex.turovsky

Recommended Posts

logo_INTEL_LeapAhead.png

הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו. כראוי לאתר טכנולוגי מוביל, החלטתי שהגיע הזמן לפתוח נושא על העתיד לבוא, הו . . .ואיזה עתיד זה יהיה !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

המשחקים כיום בנויים על עקרון הפוליגונים(מצולעים אשר מהם מורכבת סצינה תלת מימדית). רעיון מקורי שהולך וצובר תאוצה הוא RAY RACING.

ה Ray Tracing לא מחליף שיטות רינדור נוכחיות המבוססות פולגונים. שיטת הRay Tracing משמשת לחישובי תאורה, החזרי אור - ובעצם הצבע של כל נקודה על המסך. היא מופעלת על סצנה שבנוייה מפוליגונים, שמשמשים לבניית הגאמוטריה (הצורות/האובייקטים התלת מימדיים,השחקנים והנופים). הפוליגונים לא הולכים להעלם בעתיד הנראה לעין. מבססת את כל קו כרטיסי המסך החדשים שלה על שיטת הRay Tracing שאותה הציג באופן היפה ביותר סטודנט בשם דניאל פול שלקח את המשחק Quake 4 המדהים כשלעצמו והראה איך היה נראה אילו נבנה ב Ray Tacing.

חובה לראות את קטעי הוידאו בכתבה !:

http://www.pcper.com/article.php?aid=334&type=expert&pid=1

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ראיונות וידאו:

ראיון נדיר (!) עם האיש האחראי על הפרוייקט באינטל שמציג את המידע הרב ביותר שהוצג עד היום על הפרוייקט שמראה THEY MEAN BUSINESS !:

http://www.hexus.tv/show/2007/11/Pat_Gelsinger_Reveals_Intel_s_Plans_to_Change_The_Game_For_Graphics

מי שלא יודע, , כן אותה שאהובה על כולנו בזכות מעבד הQ6600 האלמותי, בהתאם ללוגו החדש ולמיצוב החברה כמובילה טכנולוגית תוציא ב2008 את כרטיס המסך הרציני הראשון שלה, אחרי שהוציאה שניים כאלה שנחלו כישלון חרוץ אי שם בשנות ה 90, בשם I740 ו I752.

שם הפרוייקט הוא Larrabee והוא מכיל בתוכו את הסוד הגדול של אינטל אשר מאיים הלכה למעשה למחוק מהשוק את ו יחדיו מהמפה בזכות טכנולוגייה מהפכנית,ארכיטקטורה גמישה, ה ובעיקר, כרטיס מסך העובד ע"פ Ray Tracing ומכיל בתוכו כן,כן - ריבוי ליבות טבעי ב45ננומטר (9800GX2 נראה פתאום כבדיחה אה?)

Ray Tracing יוחלף ב Global Illumination ואנו נקבל סוף סוף משחקים שנראים פי 10 טוב יותר מCRYSIS !

כתבתי הסבר מפושט ומחולק לשלבים על מה זה בעצם RAY TRACING. (קרדיט עף לPc Perspective):

RAY TRACING זה בעצם אלגוריתם לחישובי אור וצל.

הסבר:

על כל פיקסל על המסך, האלגוריתם יורה קרן אור, מנקודת מבטו של הצופה. אח"כ האלגוריתם מחליט מה האובייקט הראשון שהקרן (נקודת המבט של השחקן שמסתכל על המסך) תפגע בו בדרכה קדימה.

01_primaryHit_English.jpg

בנקודת הפגיעה הזאת, תוכנת הצללה מופעלת שיכולה להחליט לדוגמה להטיל עוד קרן, שתדמה לדוגמה השתקפות מראה.

02_reflectionray_english.jpg

ע"י שימוש ב"קרני צל", האלגוריתם יודע אם פיקסל מסויים הינו מואר או חשוך:

אם קרן מהפיקסל הנתון יכולה להגיע למקור האור בלי ששום דבר לא יעצור אותה בדרך, הרי שאפשר להסיק שאור מגיע לפיקסל זה ולכן הוא יהיה מואר.

אם אותה קרן שנורתה מהפיקסל הנתון פוגעת במשהו בדרך, הרי שאפשר להסיק שמשהו מונע מהאור להגיע לאותו פיקסל ולכן הוא יהיה מוצל וחשוך.

03_shadow_ray_english.jpg

חדשות:

1) כל ההסברים מסביב הם יפים ונחמד שכל האתרים האלה כותבים מה קורה, אבל מצאתי הסבר מפי האיש שעובד בתוך הפרוייקט עצמו שכותב על כך בבלוג שלו באתר של INTEL

http://blogs.intel.com/research/2007/10/real_time_raytracing_the_end_o.php

הדגמה של סצינה עם RASTERIZING של היום ו RAY TRACING של עוד שנה:

teas_edited-1.jpg

2) מצאתי באתר של בחפירות הארכיולוגיות שלי שמה (מסתבר שיש שם דברים מעניינים) כל מיני פרוייקטים שהם עובדים עליהם עכשיו עם הדגמות של וכדומה. בעמוד הזה יש הדגמה של RAY TRACING (שלא עובדת...גררר הוידאו היחיד הרשמי מהם והלינק מת, נו לכו תבינו).

מה שכן עובד זה איך הם עובדים על ליצור פנים תלת מימדיות עם חישובים של שרירים בתוכן כדי שהבעות הפנים של הדמויות במשחקים שאנו רואים סוף סוף ייראו מציאותיות ולא פני פוקר:

http://techresearch.intel.com/articles/Tera-Scale/1425.htm

3) למי שפיספס, מציגים מה היתרונות שיהיו בכרטיסי המסך שלהם ומשחקים המבוססים על RAY TRACING:

ray_poster1.jpg

על הכרטיס:

הכרטיס יכיל שני מחברים של חשמל. אחד ל150W והשני ל75W.

הכרטיס יבוסס על PCI-E 2.0

בהתאם לרמת השוק שאליה יהיה מיועד הכרטיס, הוא יכיל מעבד במהירות של 1.7Ghz בכרטיס המיועד לשוק החלש ועד 2.5 Ghz בכרטיס המיועד לשוק החזק.

בהתאם לרמת השוק שאליה יהיה מיועד הכרטיס, משפחת כרטיסי ה LARABEE תכיל מ 16 עד 24 ליבות. 16 ליבות בכרטיס המיועד לשוק החלש ו24 ליבות בכרטיס המיועד לשוק החזק.

הארכיטקטורה תפעל על רוחב פב מיוחד הלקוח מארכיטקטורת מעבד ה CELL של ב256ביט.

larrabee-gpu.gif

larrabee-pci.gif

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Larrabee might change the face of graphics

If pulls this off, there won’t be Nvidia and ATI, at least not the way they are now. wants to push on Raytracing and this highly computationally extensive method to render a photo realistic graphic.

It won't happen overnight, but it looks that Intel wants to push on Raytracing and that we should expect some first scores in the next two years.

Larrabee will do Raytracing really well, it will be fast; and we heard from some other sources that this multi- architecture will be very fast, at least for Raytracing. Since this marchitecture scales much better than the graphic methods that are used today, Intel will definitely push for it.

With the right marketing money and Intel’s 'the way its meant to be played' methods this can actually affect some big publishers and developers.

First, Raytracing games and engines are still two years from now, but current and Radeons are very slow in Raytracing so and ATI would have to adopt it, at least if Raytracing takes off.

In that scenario, and ATI would have to adapt in order to survive. There is absolutely no question that Raytracing is the way to go, but the current graphic cards simply cannot cope with it.

After that, the next step is Global illumination, something that is even more difficult.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מידע נוסף:

http://arstechnica.com/news.ars/post/20070604-clearing-up-the-confusion-over-intels-larrabee-part-ii.html

תאריכי השקה משוערים:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=6129&Itemid=1

תמונות מכנס ה IDF האחרון(Intel Developer's Forum) בו הוצג הפרוייקט בצורה רשמית ושם קץ לניחושים של "כן או לא" :

ארכיקטקורת ה45 ננומטר של ותוצריה, שימו לב בצד הימני הרחוק מוצג פרוייקט ה LARRABEE כפרוייקט ריבוי ליבות בארכיקטקורת 45 ננומטר לגרפיקה:

slides01.jpg

שקופית ליבת ה LARRABEE כאשר CACHE אחד משותף לכלל הליבות (דרישה של 10 למעשה) אך לאינטל יש כנראה עוד הרבה מידע סודי בשרוול . . .

larrabee.jpg

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

רציתי להוסיף את זה מחוץ לחדשה כי מצאתי את זה רק היום.

בזמנו חברת 3DFX (שנקנתה בשנת 2000 ע"י NVIDIA) ייצרה כרטיסים מרובי ליבות. מוצר הדגל היה VOODOO 5 6000 בעל 4 ליבות שלא הושק מעולם אלה הפך לאגדה. מאז בעצם לא קם מתחרה לכרטיס (כרטיס עם 3 ליבות ה TRINITY מבוסס ATI 3850 הוצג לאחרונה ע"י אבל הוא לא טבעי אלא מבוסס תקן MXM לניידים של על גבי PCB אחד)

ה LARRABEE יהיה הראשון שיעבור את כמות הליבות של ה VOODOO 5 6000 האגדי וייראה כמו שמעריצי 3DFX חשבו בזמנו שדורות ה VOODOO הבאים ייראו, כאשר צחוק מטורף מלווה הרגשה זאת.

3DFX VOODOO 5 6000 שנת 1999

v56k.jpg

כעבור 10 שנים בדיוק, האם ככה תיראה הסדרה כולה - INTEL LARRABEE SERIES שנת 2009 ?!

3dfx.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 436
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

:eek2:

אם זה נכון זה הולך להיות גדול! מתחרה שלישית בתחום אולי לא תחסל את או ATI אבל יגרום להם להתעורר ולהתחיל לפתח כמו שצריך!

הכרטיס הזה (אם הוא אמיתי) יביא לשינוי ומהפכה בשוק ... 1.7GHZ-2.4GHZ?? זה מטורף!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.7GHZ-2.4GHZ?? זה מטורף!

לא בטוח, יכול לשהיות שזה כדי לפצות על הביצועים בתדר נמוך יותר, נחכה ונראה לבינתיים זה רק הכרזות ולא שום דבר ממשי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי דומה מאוד לCELL , ואם המצב יהיה כמו בPS3 , אז גם פה יקח הרבה זמן עד שילמדו לנצל אותו (במיוחד עם זה שלאינטל אין ניסיון מרשים ביצירת SDKים ודרייברים שידעו לנצל את הכח עיבוד הגרפי , כמו עם הX3100)

ליביו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלכס, אתה באמת חושב שיש לאינטל סיכוי להתחרות בכרטיסי היי-אנד של אנבידיה ו ?

מעבר למרכיב החומרתי (ליבה) של הכרטיס נדרשות שנים רבות של נסיון בפיתוח דרייברים והתאמתם לקצב המאוד דינמי של השוק,

זה לא פשוט כמו שזה נראה.

הכל נראה טוב ומבטיח (דז'ה וו לרגע..) על הנייר והרבה לפני שהכרטיס מושק.

רק שלא יהיה עוד פלופ בסידרת הפלופים של ומעבדיה הגרפיים המיועדים לשוק הגבוה.

ימים יגידו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שם הפרוייקט הוא Larrabee והוא מכיל בתוכו את הסוד הגדול של אינטל אשר מאיים הלכה למעשה למחוק מהשוק את ו NVIDIA

יחדיו מהמפה בזכות טכנולוגייה מהפכנית,ארכיטקטורה גמישה, ה X86 ובעיקר, כרטיס מסך העובד ע"פ Ray Tracing ומכיל בתוכו כן,כן - ריבוי ליבות טבעי ב45 ננומטר !

לא מסתדר לי, למה X86 בכרטיס מסך? למה לסחוב את הדבשת הנוראית הזאת? צריך תאימות למשהו?

עיבוד גרפי הוא אחד התחומים שמתאימים באופן הטבעי ביותר לעיבוד מרובה נימים עם שפת מכונה רזה יחסית, כרטיסי מסך הם מכונות לטכינת מספרים, בגלל זה הם גם טובים ל-HPC (אבל לא למחשוב כללי). זהו תחום שבו ל-IBM יש הרבה ידע והם כידוע גם שותפים עסקיים של AMD/ATI (עם שמועות בתעשייה על אפשרות רכישה בעתיד).

45 ננומטר? זה כבר מזמן לא חידוש ובקרוב גם לא יתרון בלעדי של אינטל. מתחילים לגלגל כעת את מעבדי 45 ננומטר שלהם בשיתוף IBM (הם כבר מייצרים בטכנולוגיה של 55 ננומטר את כרטיסי המסך שלהם). לפי הפרסומים IBM כבר בשלבים מאוד מתקדמים של פיתוח טכנולוגית 32 ננומטר.

מחברי 150W ו-75W ?! האם הכרטיס מיועד למחשוב ביתי או לתחנות עבודה? מה קרה למיחשוב ירוק ולחסכון באנרגיה?

בנוסף, כפי שכתב SimonSix לאינטל אין עדיין את ההון האנושי של חברות הגרפיקה הגדולות, על מנת לגייס כזה מאגר של מוחות וידע צריך כמה שנים והמון מזומנים (תשאל את גוגל שמנסים לגנוב מוחות וידע ממיקרוסופט).

בקיצור, לא הייתי מתחיל לחבר נאומי הספד ל- או ל-.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, אין טעם להגיב הרבה . . . אל תשוו את אינטל עם אף חברה. MATROX היא בדיחה ליד . מה היה ל , את ה G400 המצויין ותו לא. מייד אחריו היא נעלמה משוק מאיצי התלת מימד הרציניים ועברה לשטויות של DUAL ו TRIPLE VIEW כדומה . . .

אגב LARRABEE למי שזה עדיין לא מובן, זה לא שם של כרטיס מסך, זה שם של סדרה שלמה של כרטיסים בתחום העיבוד הגראפי ובראשם מאיץ תלת מימד מהפכני שפועל על דברים שNVIDIA ו בכלל לא הכניסו עדיין לכרטיסים שלהם וכשאינטל תרצה לעניין מתכנתים ב RAY TRACING, האמינו לה שזה יבוצע בפרפקציוניזם ראוי לאינטל כמו שראינו בכל דבר שהם עשו בשנתיים האחרונות מאז קיץ 2006 בו עברה אליה השליה על שוק המעבדים מידי הגוססת שאפילו לא השכילה לרכוש בזמן את AGEIA אחרי שאינטל קנו את HAVOK.

אולי לא הגיע הזמן להספיד את , אבל ATI בהחלט נמאת ב"הלם בקו"מ" כולשהו בשנה האחרונה.

מה שיותר מעניין . . . מי יכול לפרט לנו מה זה RAY TRACING ברמה מקצועית, כי כל מה שאני מצאתי זה שזה צורה של בניית גרפיקה תלת מימדית ויש רק מפגרות של זה בלי אף דוגמה למשחק.

בעברית זה אגב כרגיל לשפת הקודש שם מפגר במיוחד: מעקב קרניים

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A7%D7%91_%D7%A7%D7%A8%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D

הדגמה מוחשית למה שיציע ה LARRABEE, זוהי הדגמה שלגם ארכיטקטורת ה CELL וגם RAY TRACING. פירוט נוסף:

This video shows a progression of ray-traced shaders executing on a cluster of QS20 Cell blades. The model comprises over 300,000 triangles and renders at over 60 frames per second, depending on the shader, at 1080p resolution using 14 Cell processors. Because of the scalable nature of the ray-tracer it can also render interactive frames on a single Playstation3 using only 6 SPEs.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף, כפי שכתב SimonSix לאינטל אין עדיין את ההון האנושי של חברות הגרפיקה הגדולות, על מנת לגייס כזה מאגר של מוחות וידע צריך כמה שנים והמון מזומנים (תשאל את גוגל שמנסים לגנוב מוחות וידע ממיקרוסופט).

כאן אתה טועה - אינטל כבר מזמן מגייסת אנשי חומרה ותוכנה שיפתחו עבורה כרטיסי מסך, וכתבתי על זה בכמה הזדמנויות.

http://hwzone.co.il/news/1181251697/63177/

http://hwzone.co.il/news/1189967139/11575/

http://hwzone.co.il/news/1196435208/77460/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאן אתה טועה - אינטל כבר מזמן מגייסת אנשי חומרה ותוכנה שיפתחו עבורה כרטיסי מסך, וכתבתי על זה בכמה הזדמנויות.

http://hwzone.co.il/news/1181251697/63177/

http://hwzone.co.il/news/1189967139/11575/

http://hwzone.co.il/news/1196435208/77460/

מה יש לאינטל? את מהנדסי העילית ואת המוחות הישראליים הטובים ביותר והיריעה קצרה מלפרט. יש להם ארכיטקטורה מעולה ביד שאפשר להתאים להרבה צרכים וזה מה שהם יעשו עם ה LARRABEE כ General Purpose GPU בתחומים שונים . . . סתם מהצצה באתר של אינטל בחיפוש משרות הגעתי לכ10 משרות שהקשורות ישירות לפרוייקט ה LARRABEE (חפשו ב SEARCH את המילה LARRABEE ):

http://www.intel.com/jobs/jobsearch/index_js.htm?JobCategory=200000014

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאן אתה טועה - אינטל כבר מזמן מגייסת אנשי חומרה ותוכנה שיפתחו עבורה כרטיסי מסך, וכתבתי על זה בכמה הזדמנויות.

http://hwzone.co.il/news/1181251697/63177/

http://hwzone.co.il/news/1189967139/11575/

http://hwzone.co.il/news/1196435208/77460/

יש הבדל גדול בין שלב הפיתוח לבין זה שהכרטיסים כבר שנים בשוק ועם הזמן צוברים נסיון רב.

מה שלא ניתן לקבל במעבדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שאינטל מספיק גדולה וחזקה כלכלית בשביל להרשות לעצמה ניסיון או שניים לא מוצלחים לפני שיהיה לה ניסיון. לא הנסיון האדיר של ל-NVIDIA או ל-ATI (אני חושב ש--ATI לא נחשבת כאן, מכיוון ש- די הרסה אותה), אבל ניסיון מספיק בשביל להוציא שיעלו עליהם בביצועים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שם הפרוייקט הוא Larrabee והוא מכיל בתוכו את הסוד הגדול של אינטל אשר מאיים הלכה למעשה למחוק מהשוק את ו NVIDIA (דבר כזה לא יקרה בעתיד הקרוב, כמו שמייקרוסופט לא יכולה למחוק את אפל מהמפה) יחדיו מהמפה בזכות טכנולוגייה מהפכנית,ארכיטקטורה גמישה, ה ובעיקר, כרטיס מסך העובד ע"פ Ray Tracing ומכיל בתוכו כן,כן - ריבוי ליבות טבעי ב45 ננומטר ! ( (כבר בכרטיסי מסך של היום יש ריבוי ליבות והשנה הם יעברו ל 45 נ"מ

עשית מהכרטיס, החללית שתנחת בשמש..

סה"כ נראה טוב, רק מעניין מה יצא בפועל, ולא לשכוח ו ATI לא ותרנים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל גדול בין שלב הפיתוח לבין זה שהכרטיסים כבר שנים בשוק ועם הזמן צוברים נסיון רב.

מה שלא ניתן לקבל במעבדה.

מממ . . . :hi:

אתה בטח תתעניין לקרוא את תוצאות "המעבדה" של ה 3DFX VOODOO5 6000 שהיה אמור לצאת בשנת 2000 לשוק ולחסל את בצעירותה ובעיות כלכליות מנעו את יציאתו ומכירתה של 3DFX ל .

Because of its VSA-100 architecture, the Voodoo 5 6000 lacked hardware T&L support. Nonetheless, later tests proved that the Voodoo 5 6000 outperformed not only the 2 GTS and ATI Radeon 7200, but also the faster 2 Ultra and Radeon 7500. It had been rumoured that Nvidia had released the 2 Ultra to pre-empt and beat the Voodoo 5 6000 to the performance crown. In some cases the 6000 was shown to compete well with the 3,

אגב בסדרת GE FORCE 6 הייתה זאת הטכנולוגיה של 3DFX(אם כי ביישום שונה במעט) ה שNVIDIA הציגה לכולם כ"חידוש" . . .

וחברה, אתם סוטים לכיוון האפור של הויכוח, כוחה של . תשכחו מזה, היא כמו מייקרוסופט. אחרי הפאשלות בעבר (בדיוק כמו הפשאלות של מייקרוסופט) היא למודת ניסיון ולא תעשה הפעם את הטעות הזאת. תראו את קטעי הוידאו שהוספתי בפוסט הראשון ותראו שזה לא סתם HYPE.

לא עשיתי מהכרטיס הזה שום דבר מיוחד, הוא באמת דבר מיוחד בפני עצמו. הוא יהיה מסוגל להציג גרפיקה מהממת בטכנולוגיה שכיום אין בכלל בכרטיסי המסך - לא של ולא בכרטיסים של ATI. אני מדבר על משהו חדשני, שונה לחלוטין שמעורר את כל התעשייה וגורם לכל המרואיינים לצאת מגידריהם בציפייה לעומד לבוא וכמה חברה פה מדברים לי על שטויות כמו "אינטל חזקה, חלשה, אין לה מפתחים, אין לה ניסיון", מנבאים שחורות ומזלזלים רק לשם הוספת הודעה. תחפרו קצת, תנסו להביא מידע מעניין על RAY TRACING ומה היא מסוגלת להביא לנו, במה היא שונה ותבינו על מה מדברים פה בכלל. זה הרבה יותר מעניין מלדבר על דברים שהם בטוחים כי:

אינטל חזקה

אינטל תביא את זה בסופו של דבר

וכמו שהיא הוכיחה מקיץ 2006, הלביאה הישנה והמנומנמת עם ארכיטקטורת NETBURST עם מיליון מעלות חום מסוגלת להפוך בן קיץ לאריה שואג שמעיף את כל המתחרים מהבמה ושולטת ביד רמה כבר שנה שנייה מעל כולם. חושבים שככה לא יקרה בשוק הגרפיקה? יש בהחלט סיכוי, ותודה באמת שלחברה אחת יש ביצים לצאת מול שתי הענקיות שאחת מהן משפרת לי 10 FPS בין סדרה 8 ל 9 ומשאירה את השנייה ע הז** ביד ואותנו מכופפים לריש. עכשיו זה נראה אחרת קצת הא? . . .

ואגב, דביר, MICROSOFT יכולה למחוק מהמפה את מי שהיא רוצה אם רק יהיו לה הכלים הנכונים ויבוצעו ההחלטות הנכונות. מה יש לאפל? "כלום חוץ מעיצוב ועיצוב זה הכל" כל שאר היצרניות עוברות אותה במה שהן מציעות בחומרה שלהן בין אם זה COWON או IRIVER בנגני ה MP3 ובין אם זה LENOVO במחשבים הניידים עם ה X300 מול ה MACBOOK AIR. בשנייה שהן יעברו למוצרים מעוצבים, כל הבועה של תתפוצץ לה בפנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...