קניתי מארז חדש ואני לא בטוח לאן לשים את חיישן הטמפרטורה שהגיע עם המאוורר האחורי - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קניתי מארז חדש ואני לא בטוח לאן לשים את חיישן הטמפרטורה שהגיע עם המאוורר האחורי


interfan7

Recommended Posts

יש לי לוח זול(ולמרות הכל אני אשים עליו 8800GT... :s07: ) והוא אפילו לא תומך ב-דואל-צ'אנל.

איזה מתאם אתם ממליצים? מתאם שמחיבור מאוורר לחיבור מולקס המסורתי? מה יש כדי לא לפגוע בביצועיו של המאוורר בכל הקשור למתח והספק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך שום מתאם. פשוט תלחים לו מולקס במקום הקונקטור שיש לך עכשיו. זה לא יפגע בביצועים פשוט הוא יעבוד על הספק קבוע של 12V.

עוד משהו שאתה יכול לעשות זה להוציא מפצל מהקונקטור על הלוח ואז ערוץ אחד ישלוט על 2 מאווררים במקביל, בהנחה שהוא יכול לספק מספיק זרם לשניהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא לא רוצה להלחים על ספק האנרמקס החדש שלי. מי שמכיר את הספק ואת רכיביו יכול להבין למה.

שימוש במפצל זה רעיון לא טוב, גם כי לא תמיד יש מספיק מתח לשני מאווררים וגם כי הלוח שולט על החיבור למאוורר, כלומר על ה-RPM שלו.

נדמה לי שדווקא אין מנוס ממתאם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר משהו על להלחים על הספק כוח? :kopfpatsch:

לגבי שימוש במפצל, תבדוק את המפרט של הלוח. אם הוא יכול לתת עד 1 אמפר לאותו ערוץ אז אתה בסדר. אני דיי בטוח שהמאווררים שלך בקושי מגרדים את ה 0.9 אמפר. ומה רע בזה שהלוח ישלוט על ה RPM? ככה אתה רק מבטיח שרוב הזמן המאווררים יפעלו חלש יחסית אלה אם כן הפנים מארז שלך ממש ממש חם.

אם אתה רוצה שהמאווררים יפעלו בעוצמה מלאה, אז כן, אין ממש מנוס ממתאם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדי להלחים מולקס צריך להלחים את החוטים לש המאוורר לאחד מחיבורי המולקס, לא? בשביל זה אני אצטרך לגעת באחד מחיבורי המולקס של הספק.

מתאם בטח לא יקר בכלל, אז זה מריח לי כמו הפיתרון הכי טוב במקרה זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל להלחים מולקס אתה צריך להוציא את הפלסטיק 3 פינים נקבה שיש למאוורר ובמקומו להלחים מולקס למאוורר - אותו אתה מחבר למולקס מהספק ושלום על .

במחשב של אמא שלי, אגב דחפתי את החישן בין 2 צלעות של המעבד (קירור סטוק עם צלעות עבות, אין חשש שיתעקמו או שהזרימה תפגם משמעותית).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיברתי ושמתי.

במארז של HEC היתה עמדה מוכנהל מאוורר בחלק הקדמי, ככה שלא היתי צריך להבריג בכלל.

אבל לא חיברתי את המאוורר הקדמי להספק כוח פשוט כי.... לא מצאתי כזה על הלוח!!!

את המאוורר של המעבד חיברתי ל- CPU_FAN כמו שצריך ואת המאוורר האחורי חיברתי ל- SYS_FAN ואני באמת לא יודע לאן אני יכול לחבר את הקדמי שבינתיים סתם עומד לו בקדמת המארז ללא רוח חיים.

יש לכם הצעות?

איזה דגם לוח יש לך ?

[br]פורסם בתאריך: 24.12.2007 בשעה 19:19:33


אז אתם לא נוהגים להשתמש בחיישנים של המאוורר הקדמי/אחורי? בשביל מה המאווררים הללו נמכרים עם חיישני טמפרטורה מחוברים אליהם? כדי שהם ישלטו על מהירות האוורור מבלי שלי תהיה לשיטה על זה(כי החיישן מחובר רק למאוורר והלוח "לא יודע" מזה בכלל)?

כן.

הפתרון היעיל והפשוט ביותר כדי לגרום לו לעבוד על מהירות מקסימלית שהוא מסוגל = כ 2200 RPM יהיה ע"י חיתוך הקצה עם החיישן הנ"ל, גילוף מס' מ"מ מהקצוות שנשארו מהחוט האדום ומהחוט השחור, לחבר אותם אחד לשני ע"י הלחמה ולבודד ע"י שרוול בידוד.

אח"כ... אם יש לך חיבורי חשמל נוספים של 4 פינים על לוח האם [חוץ מהמאוורר של המעבד], תוכל לחבר אותו לשם ולשלוט בו דרך תוכנת speedfan.

בכל אופן, מאוורר שקניתי בנוסף למארז הגיע בלי חיישן וכתוב שם שיש לו שני מצבים- רגיל ושקט. איך שולטים בזה?! מי יודע מזה?!

תודה על התשובות עד כה! :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...