לקנות E6600 עכשיו או לחכות ל-Quad Core - מה דעתכם? - עמוד 6 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לקנות E6600 עכשיו או לחכות ל-Quad Core - מה דעתכם?


fog87

Recommended Posts

  • תגובות 121
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אבל בתאכלס שוק האפליקציות (שזה כולל תוכנות, משחקים וכו'...) לא ממש עומד בקצב

לפי דעתי 2 החברות היו מרויחות יותר כסף אם הם היו מושכות את עידן הדואל עוד זמן

אבל מה אני יודע אני כולה בחור בן

דווקא העובדה שאינטל מיהרה להוציא מרובעי ליבה עלול לדרבן את המתכנתים לפתח תמיכה לריבוי ליבות כמה שיותר מהר.

מעבר לכך, כוח עיבוד זה משהו אינדיווידואלי. קח למשל את העניין שהעליתי מקודם - קידוד ובפרט שימוש בפילטרים. אפילו היום שימוש בפילטרים הללו יכול לגרום לכך שקידוד סרט אחד ייקח בין יום לארבעה ימים. אז דווקא המעבדים מפגרים מאחור בכל מה שקשור בזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חוזר בי מכל מה שאמרתי.. למעבדי מרובעי הליבה יהיה שיפור במשחקים שהעין תשים לב אליהם אבל לא במשחקים של היום..

במשחקים כמו קרייסיס ומשחקים חזקים יותר שצריכים עיבוד גדול יותר המעבד למשל E6300 יתחיל להגביל כבר אפילו אולי מתחת ל72FPS..

ומרובעי הליבות אמורים להביא לשיפור ולגרום שהמעבד לא יהיה צוואר בקבוק גם בכרטיסים ממש חזקים.. ובמשחקים ממש כבדים..

כרגע אין לי הכי זמן להסביר את הדבר הזה כי אני יוצא מהבית עכשיו.. אבל מחר אני כבר ישאיר פירוט למה אני חושב ככה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חוזר בי מכל מה שאמרתי.. למעבדי מרובעי הליבה יהיה שיפור במשחקים שהעין תשים לב אליהם אבל לא במשחקים של היום..

במשחקים כמו קרייסיס ומשחקים חזקים יותר שצריכים עיבוד גדול יותר המעבד למשל E6300 יתחיל להגביל כבר אפילו אולי מתחת ל72FPS..

ומרובעי הליבות אמורים להביא לשיפור ולגרום שהמעבד לא יהיה צוואר בקבוק גם בכרטיסים ממש חזקים.. ובמשחקים ממש כבדים..

כרגע אין לי הכי זמן להסביר את הדבר הזה כי אני יוצא מהבית עכשיו.. אבל מחר אני כבר ישאיר פירוט למה אני חושב ככה..

אני לגמרי בספק שE63 יגרום לצוואר בקבוק במשחקים מודרנים

משחקים מתפתחים יותר בכיוון של גראפיקה

נכון... גם השימוש בפיזיקה הולך ומתקדם כל הזמן

אבל אני לא חושב שהפיזיקה של משחק תשיג את כח העיבוד של המעבדים כיום

דווקא העובדה שאינטל מיהרה להוציא מרובעי עלול לדרבן את המתכנתים לפתח תמיכה לריבוי ליבות כמה שיותר מהר.

מעבר לכך, כוח עיבוד זה משהו אינדיווידואלי. קח למשל את העניין שהעליתי מקודם - קידוד ובפרט שימוש בפילטרים. אפילו היום שימוש בפילטרים הללו יכול לגרום לכך שקידוד סרט אחד ייקח בין יום לארבעה ימים. אז דווקא המעבדים מפגרים מאחור בכל מה שקשור בזה.

קידוד בבית זה לא משהו שחייב להעשות בפחות מיום (או 5 שעות או חצי שעה לא יודע כמה לוקח לקודד כל סוג של וידאו)

אבל נגיד באולפנים וחברות כאלו שזה העיסוק שלהם כל שניה זה קריטי (נראה מי הגאון עכשיו שיגיד "ואם אחד העובדים של החברה עובד בבית....." :bash:)

כל יום זה כסף אז אולי חברות גדולות כאלו יקנות כאלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת הסבר.. ואל תתייאשו באמצע :silly: זה די ארוך..

כפי שראיתם באתרים שונים כמו פה http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/23/

מראים שהמעבדים מתחילים להוות צוואר בקבוק ומורידים את הFPS במשחקים ברגע שהכרטיס מסך חזק והמעבד לא חזק מספיק..

והרבה אנשים התחילו להגיד שהמעבד מתחיל להוות צוואר בקבוק ובשביל כרטיס כמו 8800 כדאי לקחת מעבד חזק אחרת הביצועים יוגבלו..

אם תשימו לב באתר שהבאתי משומה ברזולוציות גבוהות המעבדים שווים בביצועים וכבר לא מורידים FPSים במשחקים.. למה זה?

בוא נדגים איך עובדת המערכת לפי כביש ומפעלים

יש לך 2 מפעלים - צריך לקחת מוצר (מידע) ממפעל א' (שהוא בעצם המעבד) למפעל ב' (הכרטיס מסך). עכשיו, בין שני המפעלים האלו יש כביש (שהוא ה FSB). ככל שכביש זה רחב יותר, יוכלו יותר משאיות לעבור דרכו ולמסור יותר יותר מידע למפעל ב'

עכשיו ככל שעובר יותר מידע מהמעבד לכרטיס מסך.. זה אומר שיותר משאיות עוברות ממפעל א' למפעל ב' ואם הכביש לא מספיק רחב להכיל את כל המשאיות יתחילו פקקים..

המעבד הוא זה ששולח את כל המידע שהכ.מ זקוק לו ע"מ להציג את הפריים (כמעט כל המידע. לכ.מ יש גם גישה לחלק מהזכרון באופן ישיר, כמדומני).

בעצם יוצא שהמעבד מעביר לכ.מ. מידע, והכרטיס מסך מרנדר את המידע הזה, ומציג אותו במסך.

המידע שהמעבד מעביר לכרטיס מסך כולל , פיסיקה, תנועת השחקן, תנועת הסובבים, תנועת חלקיקים מידע על פגיעה, חיים, יכולות וכל מה שמרכיב משחק הוא שיתוף פעולה הדוק בין המעבד לכרטיס המסך.

החישובים האלה מתבצעים לפני שהכל נוצר, אחרת כרטיס המסך לא ידע היכן לרנדר את הקליע, או את חלקיקי הקיר (שכולם כבר נמצאים בזכרון של כרטיס המסך).

כל פעם שמסתיים רנדור של פריים, מתחיל חדש

ברגע שהמעבד שולח את המידע לרינדור, ונותן פקודת רינדור, הוא ממתין עד שהרינדור יסתיים (הכרטיס יחזיר תשובת "בוצע").

רק אז הוא פונה לעבד את הפריים הבא.

אם כך נדגים עכשיו בשיטת המפעלים.. בכל תמונה במשחק מפעל א'(המעבד) מעבד כל מיני דברים במשחק (הסברתי למעלה מה כולל המידע שהוא מעבד)

ומעביר את כל המידע הזה לכרטיס מסך ואז הכרטיס מסך מרנד אותו והופך אותו לפריים..

ברגע שיש מעבד חזק יותר.. הוא מעבד את הדברים שצריך לעבד מהר יותר.. ואז כאילו הוא מעמיס על המשאיות מהר יותר את המידע וכך המשאיות יוצאות מהר יותר ומגיעות בזמן עם המידע הדרוש לכרטיס המסך..

ברגע שאתה ברזולוציה גבוהה.. הכרטיס מסך מספק מעט FPSים בוא נגיד למשל 40FPS.. הפעולה שאמרנו שהמעבד עושה.. הוא עושה אותה לכל תמונה עכשיו הוא צריך להספיק לעשות אותה לפחות 40 פעם כי יש 40 בשניה ואז הוא לא יגרום להגבלה לכרטיס מסך.. שזה נחשב קצת ולכן אין לו בעיה לעשות את זה והוא מספיק להעביר בשניה אחת את כל המידע הדרוש בזמן..

ברגע שאתה ברזולוציה נמוכה.. הכרטיס מסך יכול לספק הרבה FPSים.. ולכן יש יותר פריימים שהוא יכול לספק בשניה.. בוא נגיד למשל שהוא מספק 120 עכשיו במקום שהמעבד יעשה 40 פעמים את העבודה שלו כמו בפעם הקודמת הוא צריך לעשות אותה 120 פעם בשניה אחת לפחות כדי לא לגרום להגבלה לכרטיס מסך..

ואם המעבד לא מספיק להעביר את כל המידע בזמן.. אז הFPS יוגבל ע"י המעבד ובמקום שיהיה 120 שזה המקסימום שכרטיס המסך יכל להגיע.. המעבד יגביל אותו.. ברגע אבל שתיקח מעבד מהר יותר.. הוא יעמיס את המידע כמו שאמרנו מקודם מהר יותר על המשאיות ואז יספיק להעביר יותר בשניה אחת ויגיע ל120FPS ולכן לא יגביל..

עכשיו יש משחקים שצורכים לכל תמונה יותר מידע ויש משחקים שצורכים פחות.. משחקים שצריכים עיבוד חזק יותר.. יצטרכו להעביר לכרטיס מסך מהמעבד יותר מידע ולכן יהיה יותר משאיות.. ואם יש יותר משאיות שהוא צריך להעמיס ולהעביר זה יקח יותר זמן.. ואז יש חשש שהמידע לא יגיע בזמן והמערכת תוגבל..

ואז במקום שהוא היה מספק 120FPS הוא סיפק רק110FPS כי המעבד לא הספיק להעביר את כל המידע בשנייה והספיק להעביר רק מידע של 110 פריימים..

עכשיו האתר שלמעלה מראה את הדבר הזה עם כרטיס GTX GTS 8800 ועם המשחקים PREY וFARCRY

PREY משחק שצורך פחות עיבוד מהמעבד לכל תמונה.. (שני הגרפים הראשונים)

ברזולוציה נמוכה עם הרבה פריימים שימו לב שרואים שהמעבד מגביל רק מ125FPS מתחת לזה הוא כבר לא מגביל כמעט.. בין המעבדים השונים

וזה נכון גם לגרף של הGTX וגם לגרף של הGTS וזה בגלל שמרגע שיש 125FPS במשחק הזה המעבד כבר מתחיל להגביל את המערכת

ברזולוציה גבוהה עם קצת פריימים שום מעבד לא מגביל.. וזה בגלל שהוא מספיק להעביר את כל המידע בזמן ולכן לא נוצר הגבלה..

לעומת זאת במשחק FARCRY (שני הגרפים האחרונים)

ברזולוציה נמוכה עם הרבה פריימים שימו לב שרואים שהמעבד מגביל מ91 ולא מ125 כמו מקודם..וזה בגלל שזה משחק שדורש יותר עיבוד לכל תוכנה ולכן צריך לשלוח לכל תמונה יותר משאיות.. וזה גורם לעיקוב גדול יותר וגורם למעבד להגביל את כרטסי המסך..

ברזולוציה גבוהה עם קצת פריימים שום מעבד לא מגביל.. וזה שוב בגלל שהוא מספיק להעביר את כל המידע בזמן ולכן לא נוצר הגבלה..

עד כאן זה לא כזה מפריע לנו.. המעבד מגביל רק מFPS של 90 או 125 ובמילא לא נשים לב להבדל בין 90 ל100 ובין 120 ל130 שהרי העין האנושית קולטת רק 72תמונות בשניה.. אבל מה קורה במשחקים יותר מסובכים עם יותר חישובים וצריכת עיבוד גדולה יותר

אז בעצם קורה שעובר עוד יותר מידע בFSB ולכן במשחקים יותר כבדים שצריכים חישובים גדולים יותר במקום שהמעבד יתחיל להגביל מ125FPS (כמו בPREY) הוא יתחיל להגביל מFPS יותר נמוך למשל מ90(כמו בFARCRY) ומשחק עם עוד יותר חישובים שוב המעבד לא יספיק להעביר את כל המידע ולכן הוא יתחיל להגביל מFPS עוד יותר נמוך וכך הלאה.. במשחקים עם הרבה חישובים המעבד יתחיל להגביל מ72FPS

שזה בעצם השלב שבו עין אנושית שמה לב להבדל בין הFPSים

ולכן מרגע שמעבד כבר יתחיל להגביל כשהFPS הוא 72 ומטה.. זה כבר יתחיל באמת להפריע לנו ונצטרך מעבד חזר יותק.. ולמשל למשחק כמו קרסיס שבטח יצרוך עיבוד חזק ביותר לכל תמונה יש סיכוי שיגביל גם לFPS שהוא מתחת ל72 ואז זה יתחיל להפריע וסתם יגביל לנו את הכרטיס מסך..

אבל לעומת זאת במרובעי .. שיעבדו את החישובים שהמעבד צריך לעשות מהר יותר..הוא יספיק להעביר יותר מידע וכך יגדל הFPS והוא לא יגרום להגבלה..

ולכן כשחושבים על זה אנשים קונים כרטיס 8800 ומי שקונה איתו מעבד E6300 בלי OC בעצם המעבד כיום לא יגביל אותו במשחקים של היום..(יגביל אבל לא תשים לב בין הבדל של 100 ל110) אבל במשחקים עתידיים כמו קרייסיס שיצרכו הרבה יותר עיבוד לכל תמונה זה כבר יתחיל להגביל בצורה שנשים לב טיפה למשל מ70 ל60

למרות שגם אז לא הכי שמים לב.. אבל שוב יצאו משחקים אחריו עם כח עיבוד עוד יותר חזק.. שכבר ישימו לב להבדל..

ולכן למי שקונה כרטיס 8800 כבר כדאי לו לקחת E6600 שיעמיס יותר מהר את המשאיות ולכן פחות יגביל אותו..

אבל לעומת זאת במרובעי .. חוצמזיה שהם יעבדו את הדברים הרבה יותר מהר גם הם יבואו עם 1333MHZ בFSB ואז רוחב הפס יותר גדול

שזה בעצם אומר כביש רחב יותר.. ואז יותר משאיות יכנסו בו ברגע אחד וככה הוא יספיק להעביר יותר מהר את המידע וככה המעבד לא יהווה הגבלה שנשים לב אלייה גם במשחקים עתידיים (לפחות לאלה בשנים הקרובות..)

לעומת זאת מי שלא מתכנן לקנות כרטיס 8800 וקונה כרטיס חלש יותר.. אז מה שיגביל אותו זה הכרטיס מסך ולא המעבד ככה שיספיק לו גם E6300..

מי שמתכנן לקנות כרטיס DX10 יש לו ארבע אפשרויות..

(האפשרות לקנות כרטיס ב1000 שקל+ לבינתיים ועוד חצי שנה לשדרג לא כדאית מבחינה כספית)

1.או לקנות עכשיו מעבד E6600 עם לוח 680I שתומך ב1333MHZ המעבד יספיק לו לזמן הרחוק יחסית..

וכשיתחיל להגביל יוכל להחליף למעבד מרובע עם 1333MHZ (מקרה שאין לו כח לחכות ויש לו מספיק כסף ללוח כזה..)

2.או לקנות עכשיו מעבד E6600 עם לוח רגיל תומך מרובעי .. שוב המעבד יספיק לו לזמן הרחוק יחסית..

וכשיתחיל להגביל יוכל להחליף למעבד מרובע ליבה עם 1066MHZ (מקרה שאין לו כח לחכות והלוח לא נכנס לתקציב..)

3.או לחכות עכשיו.. גם לקנות לוח יותר זול עם 1333MHZ מאשר הלוחות היקרים של היום.. (בכלל הם יהיו זולים יותר?)

גם לקנות מעבד מרובע ליבה.. וגם כרטיס DX10 שיהיו יותר משתלמים יעלו פחות יתנו ביצועים מצויינים.. ויהיה הרבה יותר מבחר של כרטיסים

(מקרה שיכול לחכות ויכנס לו לתקציב מרובע הליבה ..)

4.או לקנות מעבד E6400 ולעשות לו OC למהירות מעבד גבוהה.. 3800.. 4000 ואז לא יצטרך שום שידרוג עתידי למרובעי ליבה

ואתה יוצא הכי בזול.. ולכן זה השיטה הכי משתלמת.. אומנם הבעיה שכרטיסי המסך שתומכים DX10 כיום יקרים ולא הכי משתלמים למחירם..

(מקרה שמוכן לקחת את ה"סיכון" לעשות OC..)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת הסבר.. ואל תתייאשו באמצע :silly: זה די ארוך..

כפי שראיתם באתרים שונים כמו פה http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/23/

מראים שהמעבדים מתחילים להוות צוואר בקבוק ומורידים את הFPS במשחקים ברגע שהכרטיס מסך חזק והמעבד לא חזק מספיק..

והרבה אנשים התחילו להגיד שהמעבד מתחיל להוות צוואר בקבוק ובשביל כרטיס כמו 8800 כדאי לקחת מעבד חזק אחרת הביצועים יוגבלו..

אם תשימו לב באתר שהבאתי משומה ברזולוציות גבוהות המעבדים שווים בביצועים וכבר לא מורידים FPSים במשחקים.. למה זה?

בוא נדגים איך עובדת המערכת לפי כביש ומפעלים

יש לך 2 מפעלים - צריך לקחת מוצר (מידע) ממפעל א' (שהוא בעצם המעבד) למפעל ב' (הכרטיס מסך). עכשיו, בין שני המפעלים האלו יש כביש (שהוא ה FSB). ככל שכביש זה רחב יותר, יוכלו יותר משאיות לעבור דרכו ולמסור יותר יותר מידע למפעל ב'

עכשיו ככל שעובר יותר מידע מהמעבד לכרטיס מסך.. זה אומר שיותר משאיות עוברות ממפעל א' למפעל ב' ואם הכביש לא מספיק רחב להכיל את כל המשאיות יתחילו פקקים..

המעבד הוא זה ששולח את כל המידע שהכ.מ זקוק לו ע"מ להציג את הפריים (כמעט כל המידע. לכ.מ יש גם גישה לחלק מהזכרון באופן ישיר, כמדומני).

בעצם יוצא שהמעבד מעביר לכ.מ. מידע, והכרטיס מסך מרנדר את המידע הזה, ומציג אותו במסך.

המידע שהמעבד מעביר לכרטיס מסך כולל , פיסיקה, תנועת השחקן, תנועת הסובבים, תנועת חלקיקים מידע על פגיעה, חיים, יכולות וכל מה שמרכיב משחק הוא שיתוף פעולה הדוק בין המעבד לכרטיס המסך.

החישובים האלה מתבצעים לפני שהכל נוצר, אחרת כרטיס המסך לא ידע היכן לרנדר את הקליע, או את חלקיקי הקיר (שכולם כבר נמצאים בזכרון של כרטיס המסך).

כל פעם שמסתיים רנדור של פריים, מתחיל חדש

ברגע שהמעבד שולח את המידע לרינדור, ונותן פקודת רינדור, הוא ממתין עד שהרינדור יסתיים (הכרטיס יחזיר תשובת "בוצע").

רק אז הוא פונה לעבד את הפריים הבא.

אם כך נדגים עכשיו בשיטת המפעלים.. בכל תמונה במשחק מפעל א'(המעבד) מעבד כל מיני דברים במשחק (הסברתי למעלה מה כולל המידע שהוא מעבד)

ומעביר את כל המידע הזה לכרטיס מסך ואז הכרטיס מסך מרנד אותו והופך אותו לפריים..

ברגע שיש מעבד חזק יותר.. הוא מעבד את הדברים שצריך לעבד מהר יותר.. ואז כאילו הוא מעמיס על המשאיות מהר יותר את המידע וכך המשאיות יוצאות מהר יותר ומגיעות בזמן עם המידע הדרוש לכרטיס המסך..

ברגע שאתה ברזולוציה גבוהה.. הכרטיס מסך מספק מעט FPSים בוא נגיד למשל 40FPS.. הפעולה שאמרנו שהמעבד עושה.. הוא עושה אותה לכל תמונה עכשיו הוא צריך להספיק לעשות אותה לפחות 40 פעם כי יש 40 בשניה ואז הוא לא יגרום להגבלה לכרטיס מסך.. שזה נחשב קצת ולכן אין לו בעיה לעשות את זה והוא מספיק להעביר בשניה אחת את כל המידע הדרוש בזמן..

ברגע שאתה ברזולוציה נמוכה.. הכרטיס מסך יכול לספק הרבה FPSים.. ולכן יש יותר פריימים שהוא יכול לספק בשניה.. בוא נגיד למשל שהוא מספק 120 עכשיו במקום שהמעבד יעשה 40 פעמים את העבודה שלו כמו בפעם הקודמת הוא צריך לעשות אותה 120 פעם בשניה אחת לפחות כדי לא לגרום להגבלה לכרטיס מסך..

ואם המעבד לא מספיק להעביר את כל המידע בזמן.. אז הFPS יוגבל ע"י המעבד ובמקום שיהיה 120 שזה המקסימום שכרטיס המסך יכל להגיע.. המעבד יגביל אותו.. ברגע אבל שתיקח מעבד מהר יותר.. הוא יעמיס את המידע כמו שאמרנו מקודם מהר יותר על המשאיות ואז יספיק להעביר יותר בשניה אחת ויגיע ל120FPS ולכן לא יגביל..

עכשיו יש משחקים שצורכים לכל תמונה יותר מידע ויש משחקים שצורכים פחות.. משחקים שצריכים עיבוד חזק יותר.. יצטרכו להעביר לכרטיס מסך מהמעבד יותר מידע ולכן יהיה יותר משאיות.. ואם יש יותר משאיות שהוא צריך להעמיס ולהעביר זה יקח יותר זמן.. ואז יש חשש שהמידע לא יגיע בזמן והמערכת תוגבל..

ואז במקום שהוא היה מספק 120FPS הוא סיפק רק110FPS כי המעבד לא הספיק להעביר את כל המידע בשנייה והספיק להעביר רק מידע של 110 פריימים..

עכשיו האתר שלמעלה מראה את הדבר הזה עם כרטיס GTX GTS 8800 ועם המשחקים PREY וFARCRY

PREY משחק שצורך פחות עיבוד מהמעבד לכל תמונה.. (שני הגרפים הראשונים)

ברזולוציה נמוכה עם הרבה פריימים שימו לב שרואים שהמעבד מגביל רק מ125FPS מתחת לזה הוא כבר לא מגביל כמעט.. בין המעבדים השונים

וזה נכון גם לגרף של הGTX וגם לגרף של הGTS וזה בגלל שמרגע שיש 125FPS במשחק הזה המעבד כבר מתחיל להגביל את המערכת

ברזולוציה גבוהה עם קצת פריימים שום מעבד לא מגביל.. וזה בגלל שהוא מספיק להעביר את כל המידע בזמן ולכן לא נוצר הגבלה..

לעומת זאת במשחק FARCRY (שני הגרפים האחרונים)

ברזולוציה נמוכה עם הרבה פריימים שימו לב שרואים שהמעבד מגביל מ91 ולא מ125 כמו מקודם..וזה בגלל שזה משחק שדורש יותר עיבוד לכל תוכנה ולכן צריך לשלוח לכל תמונה יותר משאיות.. וזה גורם לעיקוב גדול יותר וגורם למעבד להגביל את כרטסי המסך..

ברזולוציה גבוהה עם קצת פריימים שום מעבד לא מגביל.. וזה שוב בגלל שהוא מספיק להעביר את כל המידע בזמן ולכן לא נוצר הגבלה..

עד כאן זה לא כזה מפריע לנו.. המעבד מגביל רק מFPS של 90 או 125 ובמילא לא נשים לב להבדל בין 90 ל100 ובין 120 ל130 שהרי העין האנושית קולטת רק 72תמונות בשניה.. אבל מה קורה במשחקים יותר מסובכים עם יותר חישובים וצריכת עיבוד גדולה יותר

אז בעצם קורה שעובר עוד יותר מידע בFSB ולכן במשחקים יותר כבדים שצריכים חישובים גדולים יותר במקום שהמעבד יתחיל להגביל מ125FPS (כמו בPREY) הוא יתחיל להגביל מFPS יותר נמוך למשל מ90(כמו בFARCRY) ומשחק עם עוד יותר חישובים שוב המעבד לא יספיק להעביר את כל המידע ולכן הוא יתחיל להגביל מFPS עוד יותר נמוך וכך הלאה.. במשחקים עם הרבה חישובים המעבד יתחיל להגביל מ72FPS

שזה בעצם השלב שבו עין אנושית שמה לב להבדל בין הFPSים

ולכן מרגע שמעבד כבר יתחיל להגביל כשהFPS הוא 72 ומטה.. זה כבר יתחיל באמת להפריע לנו ונצטרך מעבד חזר יותק.. ולמשל למשחק כמו קרסיס שבטח יצרוך עיבוד חזק ביותר לכל תמונה יש סיכוי שיגביל גם לFPS שהוא מתחת ל72 ואז זה יתחיל להפריע וסתם יגביל לנו את הכרטיס מסך..

אבל לעומת זאת במרובעי .. שיעבדו את החישובים שהמעבד צריך לעשות מהר יותר..הוא יספיק להעביר יותר מידע וכך יגדל הFPS והוא לא יגרום להגבלה..

ולכן כשחושבים על זה אנשים קונים כרטיס 8800 ומי שקונה איתו מעבד E6300 בלי OC בעצם המעבד כיום לא יגביל אותו במשחקים של היום..(יגביל אבל לא תשים לב בין הבדל של 100 ל110) אבל במשחקים עתידיים כמו קרייסיס שיצרכו הרבה יותר עיבוד לכל תמונה זה כבר יתחיל להגביל בצורה שנשים לב טיפה למשל מ70 ל60

למרות שגם אז לא הכי שמים לב.. אבל שוב יצאו משחקים אחריו עם כח עיבוד עוד יותר חזק.. שכבר ישימו לב להבדל..

ולכן למי שקונה כרטיס 8800 כבר כדאי לו לקחת E6600 שיעמיס יותר מהר את המשאיות ולכן פחות יגביל אותו..

אבל לעומת זאת במרובעי .. חוצמזיה שהם יעבדו את הדברים הרבה יותר מהר גם הם יבואו עם 1333MHZ בFSB ואז רוחב הפס יותר גדול

שזה בעצם אומר כביש רחב יותר.. ואז יותר משאיות יכנסו בו ברגע אחד וככה הוא יספיק להעביר יותר מהר את המידע וככה המעבד לא יהווה הגבלה שנשים לב אלייה גם במשחקים עתידיים (לפחות לאלה בשנים הקרובות..)

לעומת זאת מי שלא מתכנן לקנות כרטיס 8800 וקונה כרטיס חלש יותר.. אז מה שיגביל אותו זה הכרטיס מסך ולא המעבד ככה שיספיק לו גם E6300..

מי שמתכנן לקנות כרטיס DX10 יש לו ארבע אפשרויות..

(האפשרות לקנות כרטיס ב1000 שקל+ לבינתיים ועוד חצי שנה לשדרג לא כדאית מבחינה כספית)

1.או לקנות עכשיו מעבד E6600 עם לוח 680I שתומך ב1333MHZ המעבד יספיק לו לזמן הרחוק יחסית..

וכשיתחיל להגביל יוכל להחליף למעבד מרובע עם 1333MHZ (מקרה שאין לו כח לחכות ויש לו מספיק כסף ללוח כזה..)

2.או לקנות עכשיו מעבד E6600 עם לוח רגיל תומך מרובעי .. שוב המעבד יספיק לו לזמן הרחוק יחסית..

וכשיתחיל להגביל יוכל להחליף למעבד מרובע ליבה עם 1066MHZ (מקרה שאין לו כח לחכות והלוח לא נכנס לתקציב..)

3.או לחכות עכשיו.. גם לקנות לוח יותר זול עם 1333MHZ מאשר הלוחות היקרים של היום.. (בכלל הם יהיו זולים יותר?)

גם לקנות מעבד מרובע ליבה.. וגם כרטיס DX10 שיהיו יותר משתלמים יעלו פחות יתנו ביצועים מצויינים.. ויהיה הרבה יותר מבחר של כרטיסים

(מקרה שיכול לחכות ויכנס לו לתקציב מרובע הליבה ..)

4.או לקנות מעבד E6400 ולעשות לו OC למהירות מעבד גבוהה.. 3800.. 4000 ואז לא יצטרך שום שידרוג עתידי למרובעי ליבה

ואתה יוצא הכי בזול.. ולכן זה השיטה הכי משתלמת.. אומנם הבעיה שכרטיסי המסך שתומכים DX10 כיום יקרים ולא הכי משתלמים למחירם..

(מקרה שמוכן לקחת את ה"סיכון" לעשות OC..)

מה שאתה אומר פה בעצם זה שאם המעבד והכ.מסך לא בעלי כח עיבוד זהה במדויק יתחילו להווצר "פקקים" או "מחסור" במפעל ב'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קידוד בבית זה לא משהו שחייב להעשות בפחות מיום (או 5 שעות או חצי שעה לא יודע כמה לוקח לקודד כל סוג של וידאו)

אבל נגיד באולפנים וחברות כאלו שזה העיסוק שלהם כל שניה זה קריטי (נראה מי הגאון עכשיו שיגיד "ואם אחד העובדים של החברה עובד בבית....." :bash:)

כל יום זה כסף אז אולי חברות גדולות כאלו יקנות כאלה

לנטרל את המחשב ל3 ימים של קידוד (בערך) לכל סרט, + עבודה על שיפור האיכות גורמת לכך שכל סרט לוקח בעצם שבוע פחות או יותר.

50 בשנה(בהנחה שבכל שבוע תעבוד על סרט אחד), זה ממש מעט - גם אם אתה לא חברה גדולה, וסתם אדם פרטי שרוצה להפוך את כל סרטי הוידאו הביתיים שלו לדי וי די.

בעוד כמה שנים, כוח העיבוד יגדל והפילטרים יישארו די זהים. וככה נוכל לקצר את הזמן ולדחוס 2-3 בשבוע ואף יותר. זה מ-א-ו-ד משמעותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאתה אומר פה בעצם זה שאם המעבד והכ.מסך לא בעלי כח עיבוד זהה במדויק יתחילו להווצר "פקקים" או "מחסור" במפעל ב'

אממ מה שאני בעצם אומר זה..

מערכת עובדת במהירות של הרכיב הכי איטי

ולכן הדגמתי מקרים שהמעבד יגביל במשחקים עתירי חישובים למעבד שהמעבד לא מספיק להעביר את כל המידע בזמן..

ואז גם עם הכרטיס מסך יכול לספק יותר FPS .. הFPS הזה יוגבל בגלל בההגבלה של המעבד..

ובמשחקים עם פחות חישובים שהמעבד לא מהווה צוואר בקבוק.. או בFPS נמוך כשהוא לא מהווה צוואר בקבוק

אז הכרטיס מסך הוא זה שיגביל.. כי הוא מקבל את כל המידע הדרוש מהמעבד אבל מספיק לרנד פחות תמונות..

אז יש פעמים שהמעבד יגביל ויש פעמים שהכרטיס מסך..

הכל תלוי בFPS בעוצמת המעבד בעיבודים שצריך לעשות בכל משחק(אם הם גדולים או קטנים) ובכרטיס מסך(שהרי ככל שהוא יותר חזק הוא יהווה פחות צוואר בקבוק ואז המעבד הוא זה שיהווה לפעמים צוואר בקבוק)

בקיצור למשחקים עתידיים שיצאו עדיף מעבד כמה שיותר חזק..

בינתיים משחקים בכלל לא בנויים למרובעי ליבות ואפילו יש כאלה שלא מתוכנתים לכפולי ליבות..

ככה שמרובעי ליבות כל עוד המשחק לא מתוכנן שיעבוד במרובעי ליבות לא יעזור כזה למשחק..

לעומת זאת כפולי ליבות כבר יש משחקים שתומכים בכפולי ליבות ואפשר לנצל אותם במשחקים..

ולכן אני חושב שאין טעם לחכות למרובעי ליבה.. והשיטה הכי טובה היא OC (לא לבזבז הרבה כסף ולקבל מעבד חזק ביותר)

ומי שמפחד מלעשות OC וקונה כרטיס חזק במיוחד שיקח מעבד חזק כמו הE6600 (שאר המעבדים מעליו לא משתלמים)

אבלאבל.. הגרפים שהראתי לכם הם במשחקים שלא מנצלים את טכנולוגית הCUDA של הGTX GTS

שיכלה בעצם להפחית כמות ניכרת מהעבודה של המעבד וכך לגרום שהמעבד לא יהווה צוואר בקבוק כמעט בשום מצב..

אבל במשחקים שכן ינצלו זאת.. קרוב לוודאי שהמעבד לא יהווה צוואר בקבוק

וזה גם אחת הסיבות ש NVDIA וATI התחילו עם העניין של כרטיסי פיסיקה.. וככה עבודה גדולה תרד מהמעבד..

ככה שמצד שני במשחקים עתידיים עתירי עיבודים.. יכול להיות שגם E6300 לא יהווה צוואר בקבוק למרות העיבודים הרבים שהוא צריך לעשות..

וזה בגלל שבמשחק עתידי שיתמוך בCUDA או בכרטיסי הפיזיקה ירד חלק ניכר מהעיבודים שהמעבד צריך לעשות.. וקח יקטן האפשרות שהוא יהווה צוואר בקבוק..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון.. חשבתי על זה עוד קצת..

ובעיקרון הרי תקיעות במשחקים יהיו רק מ 25 20 FPS

לפי הגרף E6300 ב PREY הגביל רק מ125FPS

FARCRY הגביל מ90FPS שהרי הוא צריך עיבוד חזק יותר..

ובטח משחקים עם עיבוד חזק יותר כבר מגבילים מ70FPS

ומשחקים עתידיים עם הרבה יותר עיבוד כבר בטח 50 40.. אני לא מאמין שפחות

וכל עוד זה לא מגיע להגבלה ב20 25FPS לא נשים לב להבדל..

ככה שאין צורך בעיקרון במעבד חזק יותר.. כי למרות שזה מגביל לא נשים להבדל כל עוד זה לא יגביל מ30 ומטה.. ורחוק היום שזה יקרה..

וגם כשזה יקרה יש שני פתרונות

1. הCUDA משחקים עד אז כבר ינצלו את הטכנולוגיה הזאת וירד חלק ניכר מעבודת המעב דואז הוא לא יגביל

2. כרטיסי הפיזיקה שכנ"ל יורידו חלק ניכר מהעבודה של המעבד..

בקיצור אני לא חושב שיש טעם לקנות מעבד חזק יותר מE6300

ולמי שעושה OC אין טעם לחזק יותר מE6400 (אלא אם משתמש בקירור גז או מים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם לא מאמין שזה יגיע ל 50FPS לפי השיטה שלך.

כשיצאו משחקים דורשי כוח עיבוד גדול, יצאו שיכולים לספק את זה.

נו כע.. זה ברור.. אני דיברתי רק על הE6300

(בעצם זה בכלל E6400 הם רשמו בגרף שכל פעם שרשום E6300 הם התבלבלו וזה E6400)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא מאוד הגיוני שהמעבדים יגבילו מסיבה מאוד ברורה

היום כל הגרפיקה של מחשבים מבוססת על מה שנקרא עיבוד וקטורי כל סצנה מעבודת בכמה רמות

ראשית יש לך שלד של הסצנה שזה בסה"כ מפה וקטורית שעליה שמים את הטקסטורות ואחר כך כל מיני מצייני עיבוד עבור הכרטיסי מסך שזה אומר איפה לשים צל ואיך לרנדר אותו ועוד כל מיני אפקטים ואחר כך כל הסצנה עוברת כל מיני פילטרים של המעבד שמלביש עוד טקסטורות ומשם זה עובר לכרטיס מסך שעושה את שלו.

בעתיד כל הדבר הזה יהיה שונה במקום לעבוד עם וקטורים נטו יהיו גם טקסטורות שיתבססו על BITMAPS שזה אומר שגם השלד לא יהיה מה שנקרא LATTICE של נקודות וקוים אלא ממש יהיה דגם מוכן שיוכל להשתנות בהתאם למפות הפסיקליות של המשחק ככה למשל יהיו בגדים עליונים שלא יחתכו עם העור של השחקן ולא יהיו שם טקסטורות מודבקות ,

בנוסף האיכות של טקסטורות היום היא ממש נמוכה כך שאם אתה מתקרב למפה על קיר לדוגמא אתה רואה שזה איכות נמוכה אלא אם כן היא למפה יש חשיבות ואז בכוונה שמו אותה על איכות גבוהה כך שלמעשה יש מעט מאוד מפות כאלו היום במשחקים , בעתיד כל המשחקים יהיו מורכבים ממפות מאוד איכותיות כך שכל טקסטורה תהיה שונה מאחרת ותהיה מאוד גדולה למעשה כוח עיבוד של מחשב זה אחת הסיבות למה יש בכלל שהם GPU כי המעבד תמיד יהיה צוואר הבקבוק

ויש גם את העניין שכל גודל של המשחק היום הוא בעצם טקסטורות וסרטים ולכן יש גבול לכמות הפירוט שאפשר לשים במשחק מחשב .

בכל אופו המעבדים הם כן צוואר בקבוק היום וברגע שהיו יותר חזקים החברות יפתחו משחקים עם פירוט יותר גבוהה כך שיתאים לכוח העיבוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני דווקא חושב, שהצוואר-בקבוק מגיע מכוון הדיסק הכתיבה/קריאה איטית עדיין ביחס למהירות הזכרונות,

והיום משחקים כבדים בולעים את 1 ג'יגה ראם ובקרוב גם 2 ג'יגה יספיק בקושי.

כולנו מרגישים איך הדיסק שלנו "טוחן" במשחק, הטקסטורות גודלות מ-128x128 pix, 256x256 pix, 512x512 pix הולך וגודל...

ברגע שתעשיית הדיסקים תגיע למהירות של , אם בכלל? כמעט ולא יהיה צוואר-בקבוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...