לסטודנטים פה - מתי חוזרים ללימודים? + ברבורים על עתודה - עמוד 29 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לסטודנטים פה - מתי חוזרים ללימודים? + ברבורים על עתודה


bezadon

Recommended Posts

יומני היקר,

זאת הפעם הראשונה שאני רושם מהטכניון....

אני פה כבר יום שלישי שלי, בהתחלה קיבלתי חדר של סטודנט שהתאבד :-\, והיה שם גם פיצוץ של צינור מים, קיבלתי את החדר כשיש בו עדיין חומרי בניין וכולו הפוך...

התלוננתי וביקשתי חדר אחר, ללא קושי רב קיבלתי חדר סביר, במעונות "עזה", השותף שלי לחדר עובר למעונות אחרים עוד שבוע אז אני כנראה אקבל חדר לבד.

אני מבועט לגמרי מהאנשים הסובבים אותי, ומהציפיה לרמת הישגים מטורפת, כאשר העומס והקושי של הלימודים הולך להיות לא אנושי בכלל! משמע-האנשים הסובבים אותי ישרדו ואני לא...

היום היה לנו יום הכוון לסטודנטים חדשים, בסוף היום האינו צריכים לעמוד בתורים לקבל כרטיסי סטודנט, עמדתי חצי שעה בתור הלא נכון, כי חשבתי ש "פ" (האות הראשונה של שם המשפחה שלי) בא אחרי "צ"... :screwy:

ביום הראשון שלי ללימודים הלכתי לפאב להשתכר, מתוך הרגל של חגיגה של משו חדש... גיליתי שאני היחיד שעשה כך.. :s05: מה קורה פה לאנשים?! ???

אני רוצה הביתה :-\

דווקא יש סיכוי טוב לקבל עכשיו חדר לבד בעזה. הם מפנים את זה לאט לאט כי הם רוצים לבנות שם מעונות חדשים. יש יותר דירות חדשות במזרח, אז עזה מתרוקנת. בהצלחה עם הנסיון להשיג חדר לבד, אבל זה עדיין עזה... שמעתי שאם ממש רוצים אפשר להתקלח בבריכה :)

הדרכתי ביום הכוון בתור נציג של האגודה - איזה פקולטה אתה?

היה ממש מצחיק לראות את הסטודנטים החדשים. הלחוצים תמיד מצחיקים.

הכי חשוב, שתירגע - יהיה בסדר - כולם עוברים את זה.

האא, ויש אחלה פאבים באזור, ותתפלא, גם אנחנו משתכרים. לאיפה הלכת שהיית לבד? לפאב בבית הסטודנט? מין הסתם ריק שם - אתה רוצה ללכת לפאב שיש בו רק בנים? מה אתה מחוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 487
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הערה: החלטתי לפרוש מהדיון אחרי שהבהרתי את דעתי בנוגע לעתודה, אבל הודעתך כל כך הרתיחה אותי שאני פשוט לא יכול להתאפק.

רובם הבהירו לי, שאלה שמנסים לייאש אותי, סתם מקנאים בי, אחת הסיבות, היא שכאשר הם יהיו בני 27-29, הם בדיוק יוציאו את התואר, ויוכלו לנגב איתו את התחת (עשירייה בחודש :\), בעוד שאני בגיל הזה, יעשה כפול (ראיתם איך הגלגל מתהפך).

ואולי אלה שמנסים לבאס אותך יודעים על מה הם מדברים ויש להם עתיד, בזמן שאלה שמעודדים אותך אפסים גמורים, שלא ישיגו עבודה גם אם יתחתנו עם הבת של מנכ"ל החברה. חשבת על זה?

מה שהם עוד ניסו להסביר לי, שהאנשים האלה פשוט מיואשים מהעובדה, שלנו, העתודאים, יש מספיק שכל ואנו מנסים לבנות לעצמנו עתיד, בעוד שהם בגילאים של 25+ רק מתחילים את החיים ואת התואר.

מי מתחיל את התואר בגיל 25? מי?! אני משתחרר בגיל 21. בגיל 22 אתחיל ללמוד. בגיל 25 יהיה לי תואר. אתחיל את חיי כמו בן אדם באזרחות, לא כמו כלב של הצבא. רק אידיוטים מסוממים, שבחרו לשרוף מספר שנים מהחיים בזיון קטינות בתאילנד מתחילים ללמוד בגיל 25.

אז תעזבו אתכם משטויות, למסלול העתודה יש את החסרונות שלו ואת היתרונות, ואני מאמין שמי שמבליט רק את החסרונות הוא בור, שלא מבין שבכל דבר בחיים יש חסרונות.

אף אחד לא מבליט רק את החסרונות. אנחנו מספר על "הצד האפל" של עתודה. את הפרטים הקטנים שלא טורחים לספר במדור עתודה.

אז תחשבו על זה ככה, אולי אתם תעשו רק 3 שנים , ואני יעשה 6 (ואולי אפילו יותר), אבל כשאני ישתחרר, לי יהיה כיוון בחיים, ואני לא יצטרך לעבוד באיזושהיא פיצוציה.

רציתי לכתוב תגובה מאד מאד זועמת לפסקה הקצרה הזאת. אבל הבנתי שאתה עסוק בשכנוע עצמי. טוב, תמשיך לשכנע את עצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes, שתבין רק דבר אחד - להקשיב כדאי משני הצדדים.

אתה ראית את הצבא, אני ראיתי את האזרחות - זה לא דבש גם שם שתדע.

אני יכול גם לכתוב לך "כשתעזוב את הבית, ותקבל חשבון חשמל ראשון - אז תדבר" בדיוק כמו שאתה (או לא אתה) כותב פה "כשתאכל אוכל צבאי תבין...".

תתחיל את התואר איך שתשתחרר מהצבא? לדעתי, ואני אומר את זה לכל החברים שלי שמסיימים עכשיו את ה-3 שלהם, לא מומלץ בכלל. זה דבר שלמדתי רק כשראיתי פה בטכניון אנשים שלומדים בכל מיני גילאים.

בצבא עובדים בדברים משעממים? ומה עושים לדעתך באינטל? משחקים פלייסטשיין?

כמו שכבר אמרו פה, יש לכל המסלול, כמו לכל דבר בחיים, יתרונות וחסרונות. יש אנשים שזה מתאים להם (כמוני לשמחתי) ויש כאלו שלא (רוב בני הנוער ששואלים אותי על זה). צריך לעשות את ההחלטה בעיניים פקוחות, ללמוד קודם את הנושא ולא מהבטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Chymes, כמה דברים:

א) הגיל הממוצע של סטודנט שמתחיל ללמוד לתואר ראשון הוא 23-24 לערך, וסטודנטים לפיכך יוצאים לאזרחות בגיל 26-28 (3 או 4 שנות לימודים).

הרבה סטודנטים עובדים ומתלבטים לפני שהם מתחילים ללמוד או עובדים, נוסעים לחו"ל, עובדים שוב, מתלבטים ואז מתחילים ללמוד. כאמור הגיל הממוצע של הסטודנט לשנה ראשונה יוצא כ-24 לפיכך. מעטים נלהבים או נחושים מיד עם השחרור מהצבא להתחיל ללמוד. רוב האנשים אכן רוצים ללמוד לאחר הצבא, אבל שוב -לא מיד.

ב) בקשר לאזרחות - גם שם החיים מאוד קשים. מנסיוני האישי, הרבה סטודנטים עם ציונים טובים לא מצליחים למצוא עבודה בתחומם בקלות, ולכן רובם או הולכים לעשות תואר שני מיד או מתפשרים על עבודה שחורה עם שכר די עלוב בתחום שלהם רק כדי לקבל ניסיון במשך שנתיים-שלוש. אולי 1% מהסטודנטים המבריקים, הכריזמטיים ובעלי הקשרים מוציאים מיד לאחר סיום התואר עבודה מכובדת. בעצם, אולי האחוז יותר גבוה גם אם מדובר בתחום שבו הביקוש גדול מההיצע, אבל ברוב התחומים (ומשפטים וכלכלה זה בולט במיוחד) זה לא המצב.

ג) זה די חבל אם רק הצבא ותואר שעשית יקבעו לך את כל ההוויה והעתיד שלך. גם אם בנאדם נדפק בצבא ובעתודה, עדיין אפשר או למצוא את הדברים הטובים בכך או במקרה הקיצוני ביותר להמציא את עצמך מחדש. הצבא נותן לך במסלול העתודה כמה בונוסים ושם לך כמה מכשולים - אתה צריך לדעת לראות את הבונוסים ולדעת להתמודד עם המכשולים גם אם הם הדבר היחיד שאתה מקבל.

בכל מקרה, תמיד תזכור שכל עוד אתה חי,בריא גופנית ונפשית ולא עני מאוד - מצבך מצויין ואין לך על מה להתלונן. ותזכור גם שגם בגיל 28 אפשר להמציא את עצמך מחדש או לצאת לשוק עם ניסיון (אולי לא מאוד רלוונטי) ותואר ראשון - שזה גם לא רע.

אולי אתה לא יודע לקחת דברים בפרופורציה הנכונה. תחשוב על כל הדברים הכי רעים בעולם, תחשוב על נערים שמתו בגיל 19 בתאונת דרכים (ותגיד תודה שאתה עדיין חי), תשמח שאתה לא חולה סרטן,איידס,נכה וכו' (אני משער, אם יש לך בעיה חמורה אז אני מצטער) ותפסיק להתרתח מדברים כ"כ שוליים כמו הצבא או הקריירה שלך לטווח הקצר. Peace :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חברה, דיברתי עם מהנדס חשמל (עתודאי שסיים את המסלול לפני איזה 10 שנים...) שעובד היום בהייטק...

יש לו אחלה מקצוע, אחלה משכורת... הכל לכאורה טוב...

כששאלתי אותו "ללכת לעתודה?" הוא צעק לי "אל תעשה את הטעויות שאני עשיתי...".

שאלתי אותו "למה? הרי יש לך אחלה עבודה... התסדרת אחלה בחיים" אז הוא אמר לי "בצבא התנוונתי לחלוטין, בזבזתי את שנות ה- 20, השנים היפות בחיי על קריעת תחת בתפקידים ללא שום מטרה בצבא..."

"אז מה אתה ממליץ לי לעשות?" שאלתי... הוא אמר לי "לך לצנחנים" עם חיוך קל על הפנים... "אני מקנה בחברים שלי שעשו רגיל..."

הוא אמר שהוא סיימו מסלול שבו הם נהנו, נצלו את הפוטנציאל שלהם (בין אם בקרבי ובין אם בתפקידי מודיעין וכו') ושירתו את המדינה במקום "לגרבץ".

אח"כ עשו תואר שאותו הם התחילו ב- 21 (מענק שחרור) או ב- 22... סיימו בסביבות ה- 25 ראשון, רובם מצאו עבודה, אלה שלא, עשו תואר שני שנתיים ויצאו לאזרחי כמו גדולים (גיל 27 -הקדימו אותו בשנה והם עם תואר שני)... כל החברים שלו מצאו אחלה עבודה (להזכירכם, הם לא עתודאים)... הוא אמר שלהם היה יתרון ענק על פניו במציאת עבודה כי הוא היה חלוד לחלוטין ושכח את כל החומר לחלוטין...

הוא אמר לי שזה שהוא "נרקב" בצבא 6 שנים רק הזיק לו באזרחות (הוא לא היה מעודכן בכלל בטכנולויות העכשיויות) והעדיפו יוצאי טכניון טריים אחרי תואר ראשון מאשר אותו (בוגר טכניון אחרי 6 שנים שהוא לא עשה כלום)...

הוא אמר לי שהצבא זה גהנום (בתפקידים של עתודאים) ושהרב המוחלט של העתודאים לא מקבלים את המקצוע שלהם (במיוחד בהנדסת חשמל).

חוץ מזה, לפי איזה סקר צבאי (לא זוכר את השם, אבל אני יכול לברר), 70% מהעתודאים לא ימליצו לחברים שלהם לעשות את המסלול...

מה ישכנע אתכם לא ללכת לשם אם 70% מהעתודאים לא מצליחים?

עד לפני שבוע הייתי סגור ב- 100% על פרוייקט עתידים... עד שדיברתי עם כמה עתודאים שהגיעו לחלק של הצבא....

חוץ מזה, מישהו קיבל את סיפור השרות של אחד בשם smallgreenlight (כינוי באיזה מקום..)? חילקו את זה ביום העיון בטכניון האחרון.... קראו את זה ותבינו כמה חזק אתם עלולים להדפק...

תמיד באתי בגישה שמקסימום אם אני לא אקבל את התפקיד (יש לי איזה 10% לקבל אותו), לא אפסיד כלום... עכשיו אני יודע שאפשר לצאת מופסד מאד מהמסלול הזה...

חוץ מזה, אתם באמת רוצים לגמור את שנות ה- 20 שלכם על (מילא קרבי או משהו אחר שתהנו בו ושתאספו כמה חוויות לחיים על הדרך)?? לא עדיף ללכת לצבא (דיברתי עם הרבה קרביים... אומרים שזאת חוויה שהם לא היו מוותרים עליה תמורה כל סכום/תואר שבעולם), אח"כ לעשות טיול קטן או לעשות תואר עם החברים, להנות מהשנים היפות בחיים שלכם... לראות בנות, לצאת עם חברים, לספר חוויות מהצבא (ולא חוויות כמו "היום סידרתי טפסים ב- 4 קלסרים שונים לפי ה- א"ב")...

אגב, אני בכיתה י"ב... כעיקרון, השבוע האחרון (שכלל שיחות עם עשרות עתודאי בכל מני תחומים ומקצועות), גרם לי די לרדת מהקטע של העתודה.... למרות שאני נשאר עם ראש פחות (עוד יש סיכוי קלוש שאלך לעתודה)....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתמול הייתי עם המשפחה במעונות עזה על מנת לנקות את החדר שלי אחי שמתחיל ללמוד שם במסגרת "פסגות" ואני חייב לציין שזה מעליב ומגעיל לחיות שם. החדר דווקא בסדר אחרי שמנקים אותו טוב, אבל המקלחות, השירותים והמטבח מסריחים ומלוכלכים. חבל שלא נפל טיל על מעונות עזה בזמן המלחמה, ככה היו משפצים אותם.

בכול מקרה, את התואר שלי אני אעשה באת"א.

דרך אגב, אני לא מפונק, אבל אני חושב שמגיע לסטונדטים תנאים יותר טובים, בסיסים צבאיים הרבה יותר נקיים מהמעונות האלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תתלונן!

ברופין על חדר של 20 מ"ר, בן 50 שנה, מתקלף, עם מים לא ראויים לשתייה, אני משלם 315$ (1340 שקל). יותר יקר ממרכז ת"א, ממש כמו המחירים של מרכז לונדון (בדקתי רק בשביל להתבאס, לפחות ממנהטן זה עדיין יותר זול :smile1:).

באמת חבל שהטילים הגיעו רק עד חדרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לשנה?

בבאר שבע ב200$ לחודש אתה יכול להשכיר ווילה מרוהטת וחדשה...

וit4chi, מה הבכיינות? אתה חושב שבת"א כל המעונות מבריקים ומצוחצחים? בשנה הראשונה והשנייה בכול מקום תקבל חדר מעפן אלא אם תשכיר דירה פרטית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתל אביב אם אני זוכר זה דווקא הפוך - ככל שעולים בשנים הזכאות למעונות טובים יורדת.

אבל

א. מי אמר שתקבל מעונות בתל אביב - אתה יודע איזה תור יש?

ב. מעונות טובים בתל אביב? :lol: :lol: :lol: :lol:

עזה זה בהחלט לא תנאים,

אבל

א. זה רק שנה אחת, ולפעמים גם הרבה פחות (כולם מגישים ביום הראשון טופס מעבר, חלק לא קטן מקבל גם אישור)

ב. זה המקום הכי מגבש בטכניון. כשתהיה צריך רפרנס למעבדה ג' בשנה רביעית בחשמל, אתה תודה לאלוהים שהשותף שלך היה בעזה ויש לו קשרים מאז. יש כאלו שקוראים לזה הטירונות של הטכניון - בדיוק בגלל הגיבוש שזה עושה.

דבר עם אח שלך עוד שנתיים - תשאל אותו אם הוא היה מוותר על עזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, המחיר לחודש כמובן, כולל ארנונה ומים וחשמל עד 70 שקל אם להיות הוגן, אבל עדיין מאוד מאוד יקר.

בב"ש אני יודע שהמחירים מאוד זולים, אבל גם באיזור שרלוונטי אלי, בחדרה נגיד (10 ק"מ), אני יכול להשכיר דירת חדר וחצי כפולה בגודל מהדירה שלי, במצב הרבה יותר טוב, ב-250 דולר ואפילו פחות. רק שאין לי מכונית ואוטובוס כל יום הלוך-חזור מנטרל כמעט לגמרי את החסכון.

וכמעט תמיד עדיף להשכיר דירה, במיוחד אם האונ'/מכללה בתוך עיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכול אלה שקפצו עלי, הסבר:

אני לא אגור במעונות באת"א מאחר ואני גר מרחק הליכה מהאוניברסיטה.

עריכה: חבל שלא ציינתי את זה בהודעה הקודמת שלי, זה היה חוסך מקום על השרת. ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וכמעט תמיד עדיף להשכיר דירה, במיוחד אם האונ'/מכללה בתוך עיר.

מה? לא!

מעונות מזרח בטכניון, שמשנה שניה יש סיכוי טוב לקבל אותם, זה פחות מ-800 שקל כולל הכל, וזה חדר לבד בדירה של 5, מזגן מרכזי, כבלים, ואחלה דירה.

חוץ מזה שמקרר אחד ל-5 גברים זה מעט, ושאין תנור אלא רק פלטה חשמלית - אם היו מאשרים לי מעונות - הייתי רץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...