מחפש רעיונות לתוכנניות / משחקים - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש רעיונות לתוכנניות / משחקים


DDgeva

Recommended Posts

אני רק בן 13, אבל אני יודע לעשות כמה דברים נחמדים (לפי דעתי).. חוץ מזה אני גם משקיען בקטע של תכנות ואין לי בעיה לכתוב תוכניות ארוכות (כבר כתבתי מעל 100 שורות.. אפילו הרבה מעל).

התוכניות הכי גדולות שבניתי:

1. למי שלא מכיר את המשחק יאצי, זה משחק שזורקים חמש קוביות ואפשר להכניס את מה שיצא לך בקוביות ל"שדות" שונים (אחדות - תקבל ניקוד לפי מספר האחדות, שלשות (יעני מספרי שלוש) - תקבל לפי מספר מספרי השלוש x3 (כי כל אחד הוא שלוש כאילו), פול האוס - תקבל מספר קבוע [נגיד 50] של נקודות, שלושה מאותו סוג - תקבל נקודות בחיבור של כל הקוביות וכו'.

אז בניתי תוכנית שמגלגלת קוביות (לכל קובייה יש צבע רנדומאלי, המספר שיוצא הוא רנדומאלי, הקובייה מתגלגלת.. [בערך], הזמן של כל גילגול הוא רנדומאלי, הזמן של זריקת כל קובייה הוא רנדומאלי ומספר הגלגולים הוא רנדומאלי.

ובתוכנית אתה יכול להכניס את זה לשדות שונים כמו ביאצי.. קיצור תוכנית נחמדה.. ויש לוח ניקוד שמראה לך את הניקוד שלך ואת הערכים שהכנסת לכל השדות + הניקוד הכללי שלך תמיד מופיע בתחתית המסך.

2. תוכנית שממפה את המקלדת שלך כמו אורגן (כל מקש עושה צליל קבוע מראש). בתוכנית אפשר גם ללחוץ על 1 כדי לשמוע שיר ש"הכנתי" מראש לפי תווים, יונתן הקטן. ואפשר גם ללחוץ על Enter כדי להקליט עד 10 תווים [כי אני לומד מערכים רק עוד מעט] ואז ללחוץ על 0 כדי לשמוע את ההקלטה \ על Backspace כדי למחוק את מה שהקלטת.

3. סתם תוכנית נחמדה.. מאוד קצרה ביחס לאחרות שציינתי.. שיש שלושה ריבועים - אחד גדול, אחד בינוני ואחד קטן, אחד בתוך השני. אפשר להשתמש במקשים W,A,S,D כדי להזיז את הריבוע שאתה שולט עליו כרגע, ולבחור באיזה ריבוע אתהשולט בעזרת המקשים 1,2 ו3.

כל ריבוע זז בטווח של הריבוע שיותר גדול ממנו [הגדול בטווח של המסך, הבינוני בטווח של הגדול והקטן בטווח של הבינוני].

למדתי לולאות (רק For, לא While), למדתי תנאים (מן הסתם), לא למדתי מערכים..

בעיקרון אני אשמח גם לרעיונות עם מערכים אבל אני אהיה חייב לחכות עד שאני אלמד כדי לעשות אותם.

אולי אני אעלה את התוכנית של היאצי כשאני אגיע הביתה.. אשקול גם אחרות אם יעניין מישהו לראות.

בקיצור מה שאני צריך זה רעיונות לתוכניות שאני אעשה כדי לתרגל קצת.. חוץ מזה שיש לי עבודה כרגע מול מחשב ואין לי מה לעשות רוב הזמן אז זה זמן מעולה לתכנת..

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע די מרשים, באיזו שפה אתה כותב, וכמה זמן?

אני מציע שתשקיע עוד קצת בלימוד השפה שאיתה אתה עובד - אובייקטים, מערכים/רשימות.

אתה יכול להמשיך אחרי זה למשחקים קצת יותר מתוחכמים, כמו breakout (שובר קירות), space invaders וכאלה.

אם אתה מסתדר עם אנגלית, יש לא מעט מדריכים באינטרנט על הבסיס של תכנות משחקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, אני דובר אנגלית שוטף.

דבר שני, אני לומד עם מורה פרטי.

משמע אני לומד בקצב יחסית לא מהיר אבל לומד באמץ המון על הכל.. וגם מבין כל דבר איך הוא פועל.

אני מתכנת בשפת C כבר בערך חצי שנה..

אנחנו אמורים בשיעור הבא (עוד שבוע) ללמוד מערכים (יעני שהוא ילמד אותי).

האמת שאני יכול בלי בעייה מבחינה לוגית לעשות Breakout, הבעיה היא שאני לא יודע איך להריץ שתי תוכניות זו לצד זו (אחת של הזזת המשטח הזה ואחת של הכדור שזז)..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באיזו סביבה אתה עובד? אתה מתכוון גם להמשיך ל- C++? יש ספריה שנקראת Allegro שמיועדת לכתיבת משחקים, שנתמכת גם ב- C, ויש גם הרבה tutorials שמלמדים תכנות משחקים דרכה. הספריה הזו נותנת לך הרבה כלים בסיסיים שמאפשרים לך לבנות משחקים בקלות (כולל , קלט, datafiles, וכמובן, גרפיקה) אחד העקרונות הבסיסיים בתכנות משחקים הוא "לולאת משחק", מה שאומר - לעשות בלולאה: איסוף קלט (למשל - הקשות השחקן) עדכון data (למשל - עדכון מיקומי הדמויות על המסך) עדכון תצוגה מה שאומר שאתה לא צריך שתי תוכניות במקביל, אלא רק לנהל את התנועה שלהם בצורה מסוימת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

<p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p>רעיונות למשחקים ?</p><p>אתה עושה את זה בדוס ?</p><p>תעשה משחק יריות בסגנון הישן עם כוונת ,אתה מזיז את העכבר ויורה...</p><p>תעשה אנטיוירוס ...חחחחחחחחח..</p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p></p>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

lordgod, עשה טוב, אל תגיב בדיונים שאתה לאמ בין כלום בנושא שלהם \=

תחסוך לעצמך בושה ולאחרים זמן.

אני משתמש בBorland C++ גירסא 3.1..

כן, אני מתכוון להמשךי לC++ כשאני אסיים עם C.. מתכנן גם אוליל המשךי לויז'ואל או משהו..

אני לא מתעסק כ"כ עם מה שהמורה לא מלמד אותי.. משתדל להישאר בקצב..

אני עובד עם קלט פשוט בעזרת stdio וconio (סקאן F, גט צ'אר, גט CH..) וכנ"ל הפלט..

סאונד מונופוני בעזרת dos.h..

ואני לא עובד עם דאטא פיילס ולא עם גרפיקה..

בעיקרון הספריות שאני משתמש בהן הן:

stdio.h

conio.h

stdlib.h

dos.h

math.h

ופעם ניסיתי משהו קטן מgraphics.h אבל וויתרתי כי יש בעיות עם הספריה הזו.

אחריי שנעבוד על מערכים, על מחרוזות ועל לולאת While אני אבקש ממנו להתחיל ללמד אותי דברים שימושיים כמו clock (מtime.h) ולעשות את כל העניין הזה של קלט ופלט במקביל או איך שזה לא עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה הצעה פשוטה

כתוב משחק שמבוסס על Rogue

http://www.dosgamesarchive.com/download/game/176

זה לא דורש ידע בגרפיקה (המשחק מבוסס טקסט) וגם לא בריצה בזמן אמת (המשחק מבוסס על "תורות").

כמובן, אתה לא חייב ללכת ישר על המשחק כולו, אלא תוכל להרכיב משחק פשוט יותר בסגנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הרעיון.. אני אנסה.. זה בדיוק סוג הדברים שחיפשתי.. אולי קצת פחות קשים.. מבחינת מה שאני יודע לעשות זה בדיוק מה שאני צריך.. תודה על העזרה.

האמת שכבר עשיתי משהו כזה.. יעני בקטע של collision.. ועשיתי יותר טובמ זה כי שם זה רק "תא" אחד אז זה קל..

האמת שהמשחק ממש לא ברור לי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אחשוב על לבנות ספרייה..

כרגע אין לי ממש סיבה.. אבל בעתיד הקרוב.

כמו שכתבתי, אני לומד מערכים רק בקרוב.. אבל תודה ענקית על הרעיון, אני אנסה אותו כשאני אדע איך..

אגב, הנה כמה תוכניות:

http://planet.nana.co.il/o-m-g_w-t-f/programs.rar

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב- graphics.h לא הייתי נוגע. זו ספריה עתיקה, מוגבלת ולא נוחה.

עם Borland C הייתי נשאר כדי ללמוד C ואולי גם C++, אבל לא הייתי נשאר איתה לתכנות משחקים, אלא עובר לסביבה מתקדמת יותר.

ההמלצה שלי - תישאר עם Borland C ותכיר את C++ ברמה סבירה (כולל classes, מצביעים, יחסים בין אובייקטים, וקצת על תהליך בניית התוכנית) ואז תעבור לסביבה יותר מתקדמת, דוגמת Visual C++ 2005.

הסיבה לזה היא שבסביבות הגדולות יש הרבה יותר עניינים 'מנהליים' שצריך להתמודד איתם, וכשמדובר בתוכניות קטנות זה פשוט סתם מעצבן.

יש סביבה ש'יושבת באמצע' בין Borland C לבין ה- 2005, ונקראת DevCpp - היא יותר 'קלילה' מה- 2005 ונותנת לך דברים נוחים כמו השלמת קוד, אבל היא לא compatible עם borland C (אין בה, למשל את conio.h).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה רק לבורלנד יש את conio - זו לא ממש ספריה סטנדרטית.

רעיונות לתוכנות נחמדות שלא צריכות הרבה רעש וצלצולים:

משחק דמקה (של שני שחקנים)

משחק שחמט (של שני שחקנים)

משחקי קלפים שונים כמו סוליטייר.

תוכנה שתקבל לוח סודוקו ותפתור אותו לבד (לא כזה קשה, ויותר מעניין מסודוקו).

משחק מהסוג שבו צריך לסדר מחדש ריבוע של מספרים מבולגנים שבו יש חור אחד פנוי. (זהירות - לא כל סידור הוא פתיר).

תוכנה שתפתור את חידת המלכות.

תוכנה שמקבלת סדרה של יחסים (A > B, B > C, C < A וכולי) ואז מדפיסה את האיברים מהקטן לגדול (בעיה מעניינת לפתור).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיונות מצויינים. במיוחד:

משחק מהסוג שבו צריך לסדר מחדש ריבוע של מספרים מבולגנים שבו יש חור אחד פנוי. (זהירות - לא כל סידור הוא פתיר).

יש לזה פתרון די פשוט - תתחיל מלוח מסודר, ואז תגריל סידור על ידי סדרה אקראית של הזזות חוקיות (ואז בטוח יש פתרון).

תוכנה שתקבל לוח סודוקו ותפתור אותו לבד (לא כזה קשה, ויותר מעניין מסודוקו).

תוכנה שתפתור את חידת המלכות.

תוכנה שמקבלת סדרה של יחסים (A > B, B > C, C < A וכולי) ואז מדפיסה את האיברים מהקטן לגדול (בעיה מעניינת לפתור).

תוכניות לא רעות ללימוד של אלגוריתמיקה.

אפשר גם לכתוב תוכנית שמייצרת לוח סודוקו.

אתה יכול גם לעשות תוכנית שפותרת "שחור ופתור".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעיונות מצויינים. במיוחד:

יש לזה פתרון די פשוט - תתחיל מלוח מסודר, ואז תגריל סידור על ידי סדרה אקראית של הזזות חוקיות (ואז בטוח יש פתרון).

אם אני זוכר נכון, הפרמוטציות הפתירות הן אלה שיש בהן מספר זוגי של החלפות.

לדוגמא בלוח 3 על 3:

(1 2 3 4 8 6 7 5) אינה פתירה כי יש בה רק החלפה אחת: 8 ב-5.

(2 1 3 4 8 6 7 5) פתירה כי יש בה 2 החלפות: 2 ב-1 ו-8 ב-5.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...