החמאס תקף מוצב של צה"ל בפעילות משולבת - עמוד 12 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החמאס תקף מוצב של צה"ל בפעילות משולבת


evman007

Recommended Posts

אתם לא יכולים להאשים את כל עזה, ולהגדי שכולם שם הם רוצחים ורעים, וצריך להרוג אותם, כי זה לא נכון.

גם אני פעם חשבתי ככה, זה בסדר זה יעבור לך עם הגיל,

* האסימון התחיל ליפול אצלי בהדרגה איפשהו סמוך לפיגועי ה-11 בספטמבר

* מעבר להלם מגודל האירוע הזוועתי ההוא, היתי עוד יותר בהלם מהמספר העצום של מוסלמים בכל רחבי העולם שהניפו פוסטרים של בן-לאדן והביעו תמיכה מלאה בפיגועים

* האסימון המשיך לרדת אחרי עשרות פיגועים נוספים של קבוצות איסלאם קיצוני בכל רחבי העולם, בבאלי, במדריד , לונדון , איסטנבול.

* כאשר ארה"ב פלשה לעיראק ראינו איזה פלח זקן שאמר "אנחנו בכלל לא רוצים דמוקרטיה, לא רוצים להיות חופשיים כמו במערב, טוב לנו עם המשטר הדיקטטורי" ופה הטעות של המערב בהבנת העולם הערבי, הם פשוט לא רוצים להיות מערביים, טוב להם בחרא של עצמם.

* תראה איך מיליוני מוסלמים בכל העולם התפרעו בפרשת "הקריקטורות הדניות"

* אני תמיד אומר שהטרור זה לא רק רעולי הפנים האלה עם הקלצ'ים , יש מעגל שני לטרור , אלה הם כל מי שתומכים בפן הלוגיסטי של הטרור, אלה אנשים שכלל לא יודעים להפעיל , הם לא מתאמנים אי שם בטורה בורה, הם מוסלמים שחיים ומוטמעים בתוך החברה המערבית בארה"ב ואירופה, יש להם עבודה, משפחה , די ממוסדים, אבל הם תומכים נלהבים של הטרור והם מסייעים למחבלים עצמם בכלכלה, בלהסיע, תרומות, העברת מידע, חשבונות בנקים לטישטוש עקבות, תקשורת, בקיצור הם מסיעים לטרור בכל דבר בהכנות לפיגוע שלא קשור להפעלת הנשק עצמו, והטרור לא יכול להתקיים ללא כל הסיוע הזה, האנשים הללו זה כבר לא קומץ אנשים, זה כבר מיליונים.

* ואז הבנתי שזה הרבה מעבר לסיכסוך הישראלי-פלסטיני, האיסלאם רוצה לשלוט בעולם כולו ולהשמיד כל מי שלא מוסלמי

עכשיו לגבי מדיניות הפנים של החמאס, אני יודע שהם דואגים לאזרחים שלהם יותר טוב משאר האירגונים האחרים שכיימים: מקימים בתי ספר, צוערונים לילדים ודברים כאלה. עובדה שהם שהאזרחים הפלסטינים בחרו "בחמאס", ולא ב"פתח".

בתי הספר של החמאס הם "אקדמיות מתאבדים" הם מחנכים את הילדים מהרגע שהם לומדים את המילים הראשונות שלהם בשפת האם שלהם, לשנוא, לרצות להתאבד כדי להרוג יהודים.

מתי תנחת כבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 236
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

* תראה איך מיליוני מוסלמים בכל העולם התפרעו בפרשת "הקריקטורות הדניות"

הוא בטח אפילו לא מכיר את הסיפור הזה

לפחות אפשר להתנחם בזה שאין לו זכות הצבעה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם יודעים, התגובות לכם רק מחזקות את הטענה שלי שאתם מתעקשים לא לראות את הצד השני. כל עוד הצד השני לא רואה אותנו, זה לא משנה. וגם אם נראה אותו, אז מה? מה נראה? מעבדות נפץ? קייטנת החמאס?

רוב האנשים ברצועת עזה הם עניים מרודים, והם בחרו בחמאס בגלל מדיניות הפנים שלו, כי הוא נותן להם הרבה דברים: כסף תעסוקה ועוד. ביגועים! ביגועים! ביגועים! בום בום בום בום. לחמאס אין שקל לתת לפלסטינים, הוא נאבק לסיוע בינ"ל, וכסף לפיגועים יש לו? תעשה טובה. הם לא דואגים בגרוש לעם שלהם

תאמין לי שאם הם היו רוצים טרור הם היו בוחרים באירגון אחר כמו ה"פתח", שהיה ידוע יותר, ובעל יותר כוח פיזי מאשר החמאס. בולשיט. הפתח' הוא יותר ליברלי יחסית מהחמאס, ופחות חזק

אבל יכול להיות שאתם לא מכירים את מי שהנהיג את החמאס לא מזמן ואת סיפור חייו, וזאת עוד סיבה לכך שבחרו בחמאס. אז בוא תספר לי אתה, מלאך קטן שלי ::)

אתם באמת חושבים שכל הפלסטינים רוצים טרור? לא רק חושבים. זאת טענה כל כל, אבל כל כך שיטחית וגיזענית שאפילו לא שווה להיתייחס אליה. למדת מילה חדשה, בוא נגיד גזען בלי שום סיבה ובלי שום קשר. ואתה יודע מה, אולי אני גזען. צריכה להיות הפרדה ברורה בין הפלשתינים לבינינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם יודעים, התגובות לכם רק מחזקות את הטענה שלי שאתם מתעקשים לא לראות את הצד השני.

רוב האנשים ברצועת עזה הם עניים מרודים, והם בחרו בחמאס בגלל מדיניות הפנים שלו, כי הוא נותן להם הרבה דברים: כסף תעסוקה ועוד.

תאמין לי שאם הם היו רוצים טרור הם היו בוחרים באירגון אחר כמו ה"פתח", שהיה ידוע יותר, ובעל יותר כוח פיזי מאשר החמאס.

אבל יכול להיות שאתם לא מכירים את מי שהנהיג את החמאס לא מזמן ואת סיפור חייו, וזאת עוד סיבה לכך שבחרו בחמאס.

אתם באמת חושבים שכל הפלסטינים רוצים טרור?. זאת טענה כל כל, אבל כל כך שיטחית וגיזענית שאפילו לא שווה להיתייחס אליה.

הפתח הוא אירגון שנוסד מתוך אש"ף. ההנהגה המדינית שלו היא, ברובה, הנהגת אש"ף. אש"ף, אם אתה לא יודע, נוסד בשנות ה60-70 ע"י ערפאת וחבורתו ע"מ לדאוג לאינטרסים של הפלסתינאים. כן, הם היו טרורסטים, אבל הם גם החזיקו זרוע מדינית שיכלה, ברוב המקרים, לרסן את הטרור. הרי ערפאת היה זה שהוציא פיגועים רבים ועל מילתו נפלו וקמו ניסיונות חבלה.

החמאס לעומת זאת מונהג בעיקר ע"י חאלד משעל(ההוא שישראל ניסתה לחסל ב96' ונאלצה למסור את הנוגדן לאחר חשיפת הסוכנים). כן, היו ראנטיסי ואחמד יסין שהנהיגו את החמאס ברשות. אבל החמאס, בבסיסו, מסתמך על תמיכה סורית(וייתכן איראנית) לפעולות שלו.

מכאן יוצא שרוב אנשי החמאס ברשות הם בעלי יכולות שליטה מוגבלת. בעוד שאש"ף(והפת"ח) בסיסם היה בשטחי הרשות, החמאס פועל מחוץ לשטחים אלו. לאנשי הפת"ח ברשות היתה(ויש) שליטה מלאה על הפעילים הצבאים שלהם ברוב המקרים. לחמאס אין.

הנייה הוא רה"מ הפלסטיני. כן. אבל הוא לא יותר מבובה מדינית. הוא לא יכול לדרוש שום דבר מהפלגים הצבאיים, ובטח שלא להכריחם להפסיק את פעולות הטרור. הנייה לא שולט במצב. הוא זה שמדבר, הוא הוילון של החמאס- אבל מאחורי הקלעים פועלים כוחות הרבה יותר חזקים ממנו.

החמאס נבחר, כפי הנראה, בגלל שהפלסטינאים מאסו בשחיתות של הפת"ח. קביל וטוב. אולם, בעוד שהפת"ח לא זהר במדיניות הפנים, מדיניות החוץ שלו היתה יותר ראציונלית. מרגע שהחמאס קיבל את השליטה יש, + -, אנרכיה במדיניות החוץ של הרשות. רגל שמאל לא יודעת מרגל ימין, ולראיה ההכרזה אתמול שהחטוף לא נמצא בידי החמאס- והיום שהחמאס לא יתן מידע בחינם.

הפלסיטנאים עניים מרודים? כן. הפלסיטנאים לא מרוצים ממדיניות הפנים שלהם? יכול להיות. אבל זה לא אמור להיכנס לשיקולי ההחלטות של מדינת בנוגע לחמאס ושמירה על בטחון המדינה. יש להם נשיא וגופים ממשלתיים. יש להם חוק -סימן שאלה-(©חלוץ :)) והם אחראים לפעולות שבני עמם, ובטח ובטח אלו שהם חלק מהרשות המחוקקת והמבצעת(קרי הממשלה והפרלמנט) . זה שאין להם שליטה זה באמת בעיה שלהם. אנחנו לא צריכים להתלכלך בקקי של החמאס ומי מושך בחוטים שם. מבחינתנו, החמאס הוא האשם. החמאס כארגון וככזה כל האנשים שקשורים בו אשמים. מהפעיל הקטן בעזה שאמר שהגיע טנק ועד הנייה שלא מנע את הפעולה. לא אכפת לנו שהוא לא שולט. הוא בראש החמאס מרצון ולא מכורח.

אתה מציג את הדברים כאילו שהחמאס היה גוף שומר שלום לפני הבחירות, ורק לאחר מכן הפך למבצע פעולות חבלה. זה לא כך. האנשים ששילשלו בקלפי פתק חמאס ידעו שהם מצביעים לארגון, שהוא בין השאר, פעולות מלחמתיות. כנראה ששיקולים אחרים גברו על השיקול הזה, אבל זה לא אומר שהם לא צריכים לשלם את המחיר.

אני מעדיף להיות אדם שלא חווה את זה בשטח עצמו ולהבין את הדברים בצורה יותר עמוקה, מאשר להיות אזרח בשדרות שכל הזמן נופלים קאסמים בחצר שלו, אבל הוא לא מצליח להבין את הצד השני, ואת העיובדה שהוא לא האדם היחידי שמקופח. ושהאנשים האלה זורקים לו קאסמים לבית שלו לא סתם, אלא מתוך סבל.

לגבי מדיניות הפנים של החאמס: תגיד לי אתה יודע מה היא או אתה רק שומע את השם "חמאס" ואומר לעצמך ברשא: הם ערבים, הם רעים צריך להרוג אותם.

תאמין לי שזה לא כך.

וואו. שמאלי, ימני, פאשיסט, קומוניסט- עד כמה אפשר להיות אטום לסבל של אנשים אחרים מבניי עמך?

לפני שתגיב ותאמר "הרי גם הפלסתינאים סובלים" ותצטט את מגילת האו"ם, תעצור שניה. תחשוב. "עניי עירך קודמים לאחר". האם אתה באמת מעדיף שהסבל של תושבי שדרות יהיה כבד כ"כ, ע"מ שהפלסתינאים לא יסבלו? לשיקולך. הרי לא יזמה התקפות לפני הקסאמים. למעשה, ירי הקסאמים עד למותם של בני משפחת רלייה היה לא מוצדק בעליל. מאיזה סבל נבע הירי הזה?

כן, במצב אידיאלי צריך לשאוף שיהיה צדק, ושצד אחד לא יסבול ע"ח הצד השני. אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם והמצב הנוכחי בשטח הוא רחוק מלהיות אידיאלי בשביל לעשות ויתורים. מה לעשות, אבל מדינת צריכה קודם כל לדאוג לישראלים, ולא לפלסתינאים? אם 'על הדרך' אפשר להפחית את הפגיעה בהם? ברור. אבל אם זה בא ע"ח פגיעה ביכולת המבצעית או סיכון כוחות או אזרחים- אז פשוט לא. אנחנו לא המלאך השומר של העולם, וצריכים לדאוג לעצמנו לפני שנדאג לאחרים.

אני בספק אם העובדה שלא היית בשטח מאפשרת לך להבין את הנושא לעומק. להפך- עד שלא חווית דברים על בשרך, אין לך שום דרך לאמוד את העוצמה האמיתית שלהם. הרי אתה, בניגוד לתושבי שדרות. לא יודע איזה מהומה ופחד מקים קסאם שנוחת ב-4 בלילה. גם אני לא, אבל אני לא מתיימר לדעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים, מצטער. נפקחו לי העיינים. הבנתי את זה. מצטער על הדברים שאמרתי (אני אומר את זה בכנות אמיתית) סליחה על הכל. תודה שעזרתם לי להבין את המצב באמת. אני מבקש סליחה מעומק הלב, באמת תודה.

spiritKnight עזר לי להבין את זה, חשבתי על זה הרבה מאד. קראתי את מה שכל אחד אמר הרבה פעמים. שיכנעתם אותי. אתם צודקים. סליחה ששיגעתי אותכם כל כך הרבה זמן. אני מושב, ומבקש סליחה מכל מי שלא הייתי נחמד אליו ולא בצורך (ויש הרבה :-[). הבנתי נתתם לי הרבה מאד דברים שלא ידעתי מקדום. עד עכשיו חשבתי שהעם הפלסטיני הוא מקופח וישראל לא נוהגת איתו בצדק, עכשיו אני מבין שהדברים הם לא כך.

ושוב תודה וסליחה מקרב הלב, שפקחתם לי את העיינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאמר חכם של ירון לונדון. הדבקתי אותו בת'רד אחד, אבל הוא קשור להכל אז...

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3267366,00.html

בכל מקרה, כל הכבוד לו, על שהוא מבין שטעה ומודה בכך...

(כמובן שלא בהכרח היה אפשר לדעת שזאת טעות דאז, וזה עדיין נתון לויכוח, אבל לא חשוב)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דעתם של בני 14 משתנה באופן שבועי, לאור חוסר הידע הפוליטי, ואני בטוח שדעתו תשתנה עוד פעמים רבות, בעקבות מילים כאלה או אחרת, אז אין מה להתרגש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...