מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2 - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2


alexta-z

Recommended Posts

זה לא קשור למעמד כלכלי, זה קשור לילדים שלא יודעים להתנהג, מאיטים את קצב הלמידה ומסכנים את הסובבים אותם - מקומם לא בבית ספר נורמאלי אלא במוסד לעבריינים צעירים/בי"ס מיוחד לכאלו. בדיוק מהסיבה שלא רק העשירים יוכלו להרשות לעצמם סביבת לימודים בטוחה והולמת, אלא כולם. כל מי שיודע להתנהג בכל אופן. בריונים תוכל גם למצוא גם ברמת-אביב אם תחפש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

השלב הבא - יותאנאזיה

יחי גלוחי הראש! :lol: :lol:

מי שלא יודע מה זה אז ככה נקרא מה שהנאצים עשו לחולי נפש ונכים, רצחו אותם....

צריך שיהיו בתי ספר לאנשים עם רמה יותר גבוה

לא בתי ספר לאנשים עם רמה יותר נמוכה

ויש הבדל....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה קשור עכשו?

אם כל הכבוד, הכיתה ט' כשעושים חלוקה להקבצות, ובתיכון כשעושים חלוקה לקבוצות לפי יח"ל במקצועות מסויימים, עושים חלוקה מטומטמת, כי מי שיושב שנה על 70 במקצוע מסויים, צריך לרדת מגמה, ומי שמקבל 90+ צריך לעלות, וזה לא תמיד קורה! צריך להאבק ולשכנע את המורים כדי שיעלו אותך.

לפי דעתי צריך לעשות חלוקה פחות הומוגנית, ככה כולם ירוויחו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השלב הבא - יותאנאזיה

יחי גלוחי הראש! :lol: :lol:

מי שלא יודע מה זה אז ככה נקרא מה שהנאצים עשו לחולי נפש ונכים, רצחו אותם....

צריך שיהיו בתי ספר לאנשים עם רמה יותר גבוה

לא בתי ספר לאנשים עם רמה יותר נמוכה

ויש הבדל....

וזה רק מוכיח את התיאוריה שלי ובה אדם שמתווכח איתך בלי סוף, בד"כ אין מטרתו היא להוכיח את צדקתו או לגרום לאחר לראות את הדברים מנקודת מבטו, אלא פשוט לגרום לך להראות מטומטם. בד"כ, כמו במקרה הנ"ל התוצאה היא הפוכה מזאת אותה מבקש המתווכח להשיג. ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:kopfpatsch: ידעתי ששכתי משהו.

מה ששכחתי להוסיף היה,שלמרות המקרה הזה של ה50 במגן,ברוב המקצועות האחרים המגן דווקא נקבע ע"פ המתכונת,ולעיתים (אמנם במקרים בודדים,אבל עדיין) לפי הגבוהה מבין השתיים: המתכונת או איך שהמורה מעריך/ה את הביצועים של התלמיד בבגרות.בחלק מהמקרים ניתנו לנו אפשרויות של מתכונות חוזרות(גם כאן לא היו ממש הרבה פעמים,אבל עדיין).

זה היה אמור לחזק את תענתי על חוסר תיאום שיטה במערכת החינוך.

האם השיטה התיאורתית טובה או לא?זו שאלה אחרת.

וד"א VINTIR נתנה עוד דוגמא טובה.

בקשר לתגובות, אז רק רציתי להגיד שהייתי נוכח כמעט בכל אחד מהשיעורים, כי למרות מה שהיה, כל פעם קיוויתי ש"אולי היום אני אבין"(וחוץ מזה לא היה טעם להבריז,כי אם מבריזים אז מבריזים לכל היום, והיו לנו עוד מלא שיעורים אחרי זה.).  

וכשיחקתי מאחורה במשחקים אינפנטיליים(ע"ע מי נותן צ'פחה חזקה יותר  בכמה שיותר שקט, ומי יצליח לרשום משפטים טובים יותר במחשבון), עשיתי את זה בשקט.

לגבי הבגרות החוזרת.אני לא בטוח שהמחנכת שלי תסכים למה שהצעת,בהתחשב בעובדה שכבר סיימתי תיכון :).

אבל כן,אני מניח שאני יכול לעשות עכשיו באקסטרני.בכל אופן כרגע אני לא ממש צריך את זה,כי אני בחור יותר הומני מאשר ריאלי והציונים שיש לי מספיקים לי להתקבל לאן שאני רוצה(פסיכולוגיה).

לגבי האם זה מוצדק,אני לא יודע.כי למטבע המסוים הזה יש כמה צדדים.

מצד אחד,מבחני אמצע השנה באמת לא הראו ציונים מזהירים.

מצד שני,חלק גדול מהמצב שנוצר הייתה אשמתו(ולא אני לא פוטר עצמי מאשמה,אבל סליחה,אני ניסיתי ללמוד עד כמה שאני יכול).

מצד שלישי,הוא ידע שאני הולך לקבל ציון גבוה,וידע עד כמה הוא ידפוק אותי.

מצד רביעי,משום מה לבחורות האחרות שגם להם לא היו ציונים מזהירים(לא כמוני,אבל לא בהרבה יותר טוב),הוא נתן ציונים סבירים(80+).ההבדל היחיד ביני לבין אותן בנות,היה שהן ישבו בשורה ראשונה.וכן לעיתים הם אכן אפילו שאלו וענו דברים.

בכל אופן אני כמעט תמיד הייתי בשיעורים וכמעט אף פעם לא הפרעתי.

לדעתי זה לא מוצדק,אבל אני מסתכל עליו יחסית למורים אחרים שלא דפקו.

ד"א יש עוד כמה צדדים ודברים שכחתי כמו בפעם הקודמת :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם ראשונה שאני מגיב לת'ראד הזה. אני רק רציתי לומר שמהנסיון שלי, המורים שהכי שנאתי בזמן שהייתי בבית ספר היו המורים היותר טובים סופו של דבר. אלו היו המורים שהיו קשוחים איתנו ולא נתנו לאנשים להגיע למצב שהם באים לישון בכיתה. המסקנה שאני מסיק מכך שכדי לשפר את מצב החינוך בארץ (לא שהוא כזה גרוע, התקשורת ממש מגזימה עם כל העניין) יש לתת למורים ולסגל הבית ספר טיפה יותר סמכויות על מנת שיהיו להם כלים להחדיר קצת משמעת לנוער של היום. עכשיו, יכול להיות שמה שאני אומר בהמשך ישמע טיפה קיצוני לכמה אנשים אבל אני חושב שהצרה של מערכת החינוך היא שהיא נהייתה סלחנית מדי כלפי התלמידים, וכתוצאה מכך למורים קשה להשתלט על הכיתה. מה שאני מציע זה שיתנו למורה את הכוח להכות תלמידים עם מקל או סרגל. מערכת החינוך היא מיקרוקוסמוס של החברה שלנו לפחות מביחנה אחת- אנחנו פשוט מגינים יותר מדי על הילדים שלנו. אם מישהו רוצה דוגמא לכך אז אני יכול להביא את גני השעשועים בפארקים, כשאני הייתי ילד רובם היו עשויים ברזל חצי חלוד  עם מתקנים גבוהים וממוקמים על שטח חצץ או במקרה הטוב חול, ילדים היו אומנם נפצעים יותר אבל סה"כ זה רק חישל אותם, בכל אופן היום הכל בנוי פלסטיק וממוקם על משטח סינטטי מיוחד הבולם זעזועים אם חס וחלילה מישהו נפל מהמגלשה בגובה מטר. בבית הספר יש סיטואציה דומה, ההורים לפעמים כל כך עיוורים מרצון שלהם להגן על ילדהם שכאשר הילד עושה בעיות , לא לומד ואופן כללי הוא פשוט תלמיד רע, אז אם המורה מחליטה לעשות משהו בנידון, יש הורים שבמקום לתמוך במורה יעדיפו לתקוף אותה, לאיים בתיבעות משפטיות ומה לא. בתי הספר עצמם מפחדים מתגובות כאלו של הורים ומגבילים מאוד את חופש הפעולה של המורים. בין היתר התוצאות הן שתלמידים מקבלים את הרושם שהם יכולים לעשות מה שבא להם ולמורה אין שום אפשרות למנוע מהם את זה, המורים מצדם מרגישים חסרי אונים ונוצר תיסכול. אגב, אותו דבר קורה גם בבית, מדיניות סלחנית משהו מצד ההורים גורמת לילד להבין בגיל צעיר מאוד שהוא פחות או יותר שולט בהם.  אז מה שאני אומר סה"כ שאם יתנו למורים יותר יכולת הרתעה, לא רק שיותר תלמידים ילמדו כמו שצריך ללמוד אלא גם המורים יקבלו את אותה הערכה והכבוד שהם כל כך רוצים. כמו כן אין להאשים רק את מערכת החינוך (להאשים זו אולי המילה הלא נכונה, יותר כמו לחפש את המקור לבעיות) להורים יש גם חלק גדול בגישה השלילית של התלמידים כלפי מוסדות החינוך, אבל כאן כבר שום רפורמה לא תעזור, צריך פשוט לחלק רשיונות על מנת להיות הורה.

דבר נוסף, לבחור שטען שהוא לא מבין למה הוא צריך ללמוד מקצעות שלא מעניינים אותו, כגון ספרות ותנ"ך. אז אני יכול להענות לך מה שאני חושב. דבר ראשון גם אני די סבלתי מצמד הזה בבית ספר, ולא הבנתי למה אני צריך להיות נוכח בשיעורים שלא מעניינים אותי - הרי יש לי דברים הרבה יותר טובים לעשות. אז בדיעבד אני חושב שהמטרה של בית ספר תיכון היא להקנות לך השכלה בסיסית (מאוד בסיסית) כדי שלא תאלץ להפגין יותר מדי בורות לגבי אותם נושאים שלא תבחר לעסוק בהם החיים הבוגרים שלך. לפעמים אני מדבר עם אנשים והבורות שלהם לגבי נושאים שכל אחד צריך לדעת פשוט מדהימה. עכשיו, אומנם לא כדאי להסתמך רק מה שמלמדים אותך בבתי ספר, אבל זה תורם ולכן כדי לפעמים לשים לב למה שנאמר באותו מקצוע הומני שלכאורה לא מעניין אותך ולא קשור למקצוע שאתה רוצה ללמוד אותו באקדמיה.  כמו כן, אתה לא יכול בטוח שלא תרצה ללמוד מקצוע הומני באוניברסיטה, אז הנסיון המועט שאתה מקבל בהכנת עבודת וכתיבת חיבורים בספרות ובתנ"ך בבית ספר יעזור לך טיפה במקרה הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיברת לעניין, קוקי. ייתכן שהפיתרון שלך בהחלט יכול לעבוד.

דבר ראשון, יש כאן מעגל מרושע וענקי, שבו לכל צד יש את הפאשלה שלו, ואותה צריך לתקן. ומהר.

התלמידים בארצנו, רובם פשוט זבל. כולם מקללים את הדבר שנקרא "חינוך", לא מעריכים שום דבר בחייהם, לא שמים זין על אף אחד, לא לומדים, אבל הכי מעצבן אותי - שבמקום לקחת אחריות, הם מאשימים את המורים. ואז שוב נדפקים. וחוזר חלילה.

ההורים, תמיד עם הילד שלהם. גם לא שמים זין על המורה, הם אטומים, לא מוכנים לשמוע את האמת (למרות שעמוק עמוק בלב הם יודעים את האמת). אבל הכי חשוב - הם לא מחנכים את הילדים שלהם!!!!!! חינוך זה אחד הדברים הנפלאים שאדם יכול לקבל בחייו, אבל ההורים של היום אדישים לגבי מצב ילדיהם. כל מה שהם מבקשים זה שילדיהם יוציאו ציונים גבוהים... והתלמידים לא רוצים ללמוד! וכאן מתחילים כל הוויכוחים והתסכול של המורים.

עוד דבר בלתי נסבל הוא המפונקות של התלמידים (עוד פאשלה רצינית של החינוך של ההורים).

דבר שני, מערכת החינוך היא זבל:

א) שיטות ההסברה לא יצירתיות מסתבכות עם עצמן. לכן מספיקים כל כך מעט חומר, התלמידים לא מבינים כלום, וכל הזמן בביה"ס (טוב, כמעט...) הוא בזבוז זמן טוטאלי. מעבר לכך, השיטות משעממות תחת.

ב) החומר שלומדים - הוא פשוט לא מעניין, לא חשוב, ותפל במיוחד.

ג) מערכת החינוך נהפכה לבית חרושת לציונים, בו למי שיש יותר כסף - יש ציונים גבוהים יותר (ובד"כ אלו הטיפשים המפונקים). ומה שהכי מעצבן אותי, זה שהציונים לא אומרים דבר לגבי התלמיד! בוחנים אותנו על חומר תפל, לא עוזר בחיים, במקום לבחון אותנו על הדברים החשובים בחיים - מקוריות, יצירתיות (התכונה החשובה ביותר במאה ה-21!), התמדה ועוד. אלו הדברים שאיתם מצליחים בחיים, ולא כל הזבל שלומדים.

וזו פשוט בושה איך שמערכת החינוך מתנהלת. לימוד - למה שום דבר לא קורה? למה שום דבר לא זז כאן? אפילו וועדת דוברת לא יצאה עוד לפועל...

ויש לי עוד המון דברים לכתוב כאן, אבל אני פשוט ממהר ולכן קיצרתי.

ולסיכום, אני רוצה לומר שמי שבאמת מחפש לימודים חשובים, שאינם בזבוז זמן, שבהחלט ישפיעו עליך, יענינו אותך, יעזרו לך, וישנו אותך - לך לפרוייקט מיכא"ל.

פשוט לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתמטיקה ואנגלית זה ממש לא חומר תפל! וגם לא שאר המקצועות (כן, גם ספרות ותנ"ך), פשוט שיטת הבחינות ושיטת הלימוד מטומטמים! כששאלתי את המורה שלי לספרות מה בדיוק גורם לה לחשוב שהסופר התכוון למה שהיא אומר כשהוא כתב את בסיפור/ שיר והיא לא יכלה להסביר לי. כשאמרתי לה שאני מבין משהו אחר מהסיפור, והסברתי למה אני חושב ככה, היא אמרה לי, משהו בסיגנון של "אתה מוזמן לכתוב את זה גם בבחינה, אני אהנה לקרוא, אבל ניקוד לא תקבל על התשובה". זה הייה "אגב יצירתיות".

לגבי שאר המקצועות: מי שמתכוון להמשיך בלימודים יזדקק לחומר הזה, וכבר כתבתי שעדיף ללמוד את הבסיס בבית הספר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר מאד, כשמדובר בספרות, דווקא על הניתוח המקורי שלי קיבלתי יותר ניקוד. ליהפך, אני לא הלכתי כמו תוכי בדיוק בדיוק כמו שהמורה אומרת, אלא מגיעה לזה לבד. זה לדעת לנתח יצירה בין אם זה שיר, סיפור או פואמה, ממש כמו שמנתחים אמנות שאמנות למדתי במקביל ואני חושבת שזה רק עזר לי. תמיד הציונים שלי בספרות (לפחות בתיכון) היו 95-100 דווקא בגלל שהייתי מגיעה למסכנות שלי בעצמי ומלנתח את הסיפור לבד. מה כן, כמו שאמרתי, בשנה האחרונה המורה הכשילה כמעט את כולם כי לא נתנו לה ללמד - היא היתה בורחת מהכיתה בבכי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר שני, מערכת החינוך היא זבל:

א) שיטות ההסברה לא יצירתיות מסתבכות עם עצמן. לכן מספיקים כל כך מעט חומר, התלמידים לא מבינים כלום, וכל הזמן בביה"ס (טוב, כמעט...) הוא בזבוז זמן טוטאלי. מעבר לכך, השיטות משעממות תחת.

ב) החומר שלומדים - הוא פשוט לא מעניין, לא חשוב, ותפל במיוחד.

ג) מערכת החינוך נהפכה לבית חרושת לציונים, בו למי שיש יותר כסף - יש ציונים גבוהים יותר (ובד"כ אלו הטיפשים המפונקים). ומה שהכי מעצבן אותי, זה שהציונים לא אומרים דבר לגבי התלמיד! בוחנים אותנו על חומר תפל, לא עוזר בחיים, במקום לבחון אותנו על הדברים החשובים בחיים - מקוריות, יצירתיות (התכונה החשובה ביותר במאה ה-21!), התמדה ועוד. אלו הדברים שאיתם מצליחים בחיים, ולא כל הזבל שלומדים.

יש אנשים שיודעים רק להתבכיין ובכל דבר מחפשים רק להתבכיין ולראות רק שלילי.

א-שיטות ההסברה משתנות ממורה למורה. בכיתה שלי רוב המורים הם טובים ושיטות ההסברה שלהן טובות ולפעמים יצירתיות מאד.

ב- יש חומר מעניין ויש חומר מעניין פחות ובכלל כל זה משתנה מבן אדם לבן אדם, מתלמיד לתלמיד. משהו לא מעניין אותך? אתה בוחר את המגמה שלך...

וגם אם חומר הוא תפל עדיין מערכת החינוך מלמדת אותך לעבוד.

ג.

למי שיש יותר כסף - יש ציונים גבוהים יותר (ובד"כ אלו הטיפשים המפונקים).
  קודם כל מי שיש לו כסף הוא בדרך כלל חכם כי כדי להשיג כסף צריך להיות חכם, ואינטליגנציה עוברת בגנים. זה בדרך כלל. עכשיו לגבי יוצאי הדופן יכולים להיות טיפשים אבל ממה שאני רואה טיפשים גם עם הכי הרבה שיעורים פרטיים שבעולם סך הכל מגיעים רק לציונים ממוצעים+ וגם זה רק אם הם מאד מאד חרוצים. המפונקים לא מגיעים לשום מקום גם אם יש להם איי קיו 140-150. ולא חסרים גאונים מפונקים.

בית הספר הוא אכן בית חרושת לציונים ברובו (לא בכולו. הוא מנסה להנחיל גם ערכים) אך ציונים זה דבר טוב, הם מראים על הישגים לימודיים, על זה שלמדת טוב, אתה יודע הרבה, ומסוגל להרבה!

בוחנים אותנו על חומר תפל, לא עוזר בחיים, במקום לבחון אותנו על הדברים החשובים בחיים - מקוריות, יצירתיות (התכונה החשובה ביותר במאה ה-21!),

כל מה שלומדים בבית הספר יעזור לך בחיים.

ספרות, תנ"ך, היסטוריה יעשו אותך איש שיחה בעל אופקים רחבים. אנגלית תכניס אותך לזירה הבינלאומית ואפילו תעזור לך לחיות בארץ. מתמטיקה תפתח את הלוגיקה שלך ותעזור לך ברוב הלימודים הגבוהים המוצעים לך. לשון זו השפה שתדבר, חשוב ומעניין ביותר להבין אותה. אזרחות תלמד אותך דבר או שניים על החיים במדינה שלך.

מכאן תצטרך לבחור עוד איזה מקצוע או שניים מתוך מגוון של עד עשרות נושאים אחרים (תלוי כמה הבצפר שלך מספק לך ואם לא אז אתה יכול להצטרף לכיתות על-אזוריות)

מה מקוריות ויצירתיות תעזור לך במאה העשרים ואחת אם אתה לא יודע מתמטיקה ופיזיקה כדי כדי ליישם את התכונות האלו ? או ספרות לשון והבעה כדי לכתוב?

ובכלל כל העבודה המרובה בבית הספר בלי קשר לנושא הנלמד באותו רגע משפרת את החשיבה, הכתיבה, והיצירתיות שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המבחנים של בתי הספר זו באמת בושה.

הם כל כך דוגלים בשיטת השיעורי בית, וכל כך טוענים שזה מעולה, אבל אנשים מוצאים 80+ בלי בכלל להכין שיעורי בית (ברור שלומדים למבחנים).

אני כיתה ח' אמנם, אבל אני מכיר אנשים גם בכיתות גבוהות יותר שאומרים שהבגרויות זה בדיחה.

בשנה שעברה (כאשר הייתי כיתה ז'), ידעתי תחומר במתמטיקה מעולה (מבחנים נעו בין 90 ל-100, אבל בכ"Z, זה כיתה ז', זה לא נחשב ><).

המורה שלנו צחק איתנו (אני וחבר שלי - שנינו היינו עם ממוצע 100 בסוף השנה במתמטיקה. בעצם אולי לי היה קצת פחות, כי הייתה איזו עבודה שלא הכנתי), שנביא ספרי לימוד של 5 יחל והוא ילמד אותנו... אז לא הבאנו 5 יחל, אבל הבאנו של כיתה ח', והוא התחיל ללמד אותנו (הוא אחד המורים הכי טובים שראיתי, יודע ללמד מעולה, וגם מריץ צחוקים. ^_^).

בכל מקרה, חומר של כיתה ח' למדנו וכו'.

התחלנו גם את של ט' אבל נגמרה שנת הלימודים. ><

בכל מקרה, זה פשוט בושה רמת החומר בבי"ס.

גם בכיתה ו' יכלתי ללמוד את זה, המוח של בני האדם בארץ פשוט מתבזבז, וחבל...

ותאמינו לי שגם הערסים והפרחות היו קולטים את זה בכיתה ו', ולהפך, הם היו קולטים יותר, כי בכיתה ו' הם לא היו ערסים ולא פרחות.

אנגלית - אני מכיר מלא שכבר יודעים תחומר של הבגרויות (אולי חסרים שני זמנים...), ספלינג מעולה וכו', אבל בבי"ס נתקעים עם זה שנים, שלושה שיעורים מתבזבזים על להסביר מזה פעיל וסביל! ושלא נדבר על זה שבמקביל מלמדים אותו דבר בלשון!

פיסיקה, כימיה וביולוגיה - את החומר של כיתה ח' אני כבר יודע כמה שנים טובות, וזה כולה מכמה שאלות מסכנות ששאלתי את אבא שלי כשהייתי בכיתה ד'. קרי, את כל החומר של שלושת המקצועות הנ"ל בכיתה ח', ניתן ללמוד בכיתה ד'.

ספרות - מקצוע הומני ולא מעניין. ><

תנ"ך - גם לא מעניין, וזה אחד היחידים שבאמת זה טוב שחוזרים עליו כמה פעמים ב12 שנות הלימודים.

לשון והבעה - בושה ששמים מורות שלא מדברות נכון ולא הוגות נכון בתור מורות למקצועות הנ"ל.

הסטוריה - כל פעם מפליא אותי מחדש איך הספרים בישראל מפליצים שטויות ותמיד מציגים את היהודים כעם במעמד הכי גבוה, אבל הכי מסכן.

בקיצור - צריך שרמת החינוך תעלה, שיעיפו תמורים שלא יודעים על מה הם מדברים (וזה בערך, רובם), ושדו"ח דוברת יכנס לפעולה, וכמה שיותר מהר.

חבל שזה לא יהיה בזמן שלי, אבל יש לי מספיק אחים, ואני רוצה שהם ילמדו כראוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת יש על מה להתלונן על רמת הלידמודים הנמצאת במקום נמוך ויורדת כל הזמן

בסוף כיתה ד' הייתי 3 חודשים בחו"ל ברומניה עם המשפחה ושם אבא שלי שכר לי מורה פרטי בגרושים (איזה 4 דולר לשיעור) ותוך חודש אחד למדתי מתמטיקה עד לרמה כזאת שהייתי יכול להוציא 80-90 בשאלון 001 של 3 יח'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת יש על מה להתלונן על רמת הלידמודים הנמצאת במקום נמוך ויורדת כל הזמן

בסוף כיתה ד' הייתי 3 חודשים בחו"ל ברומניה עם המשפחה ושם אבא שלי שכר לי מורה פרטי בגרושים (איזה 4 דולר לשיעור) ותוך חודש אחד למדתי מתמטיקה עד לרמה כזאת שהייתי יכול להוציא 80-90 בשאלון 001 של 3 יח'

א'. אני לא מתפלא מהעובדה שהגעת לרמה כזו, אבל אני מתפלא שידעת רומנית בצורה שהוא יכל להסביר לך את זה כל כך טוב.

ב'. אתה חייב לזכור שברוסיה ילדים בכיתה ד' לומדים מה שילדים בכיתה י' אצלנו לומדים וקשה להם. והרוסים גם יוציאו יותר מהם באותם מבחנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי אומרת כיתה ד' רוסיה = כיתה ח'-ט' וזה באמת נכון - עדיין יש לי ספרים באיזה מקום של כיתה ד' רוסיה ואני זוכרת שבכיתה שלי אף אחד גם בכיתה ט' לא ממש יכל לפתור הכל. אולי בגלל זה גם קפצתי 2 כיתות מלכתחילה :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...