מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2 - עמוד 4 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2


alexta-z

Recommended Posts

ראיתי שהפסיכו' הוזכר כאן בדיון, הוא בדיוק הדוגמה לבעיות במערכת החינוך. לפסיכו' אנו לומדים עברית(כן, תשאלו את ההורים שלכם מה פירוש המלים במילון הם ידעו לפחות 99% מהן). אנו חוזרים על מתמטיקה והבנת הנקרא(באנגלית ובעברית). זו ההוכחה לאוזלת ידה של מערכת החינוך, האוניברסיטאות לא מסתמכות על הלימוד בתיכון ודורשת מבחן שיבדוק אם קיים ברשותנו הידע הבסיסי הזה.

זה ממש, אבל ממש שטויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הפסיכ' בוחן יכולת אישית (או משהו כזה), לא ידע... בגלל זה יש כאלה שלא מוציאים ציונים גבוההים בבצפר (בגלל חוסר השקעה וכו) ומוציאים ציונים גבוהים בפסיכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתמול נפשגשתי עם חברים שלי שהייתי איתם מהחטיבה/יסודי והתחלנו לדבר על הבי"ס והם מספרים לי, שמעי, מה לא ידעת? את המנהלת ההיא דפקו על מעילה, וגם ת'היא... גם מעלה נקודה למחשבה.  ::)

כשמנהלים עסוקים מדיי באיך למעול בכספים של הבי"ס במקום במצב של הבי"ס מפחינת חינוך, מקצועות, ציונים, איכות החומר הנלמד ותחזוקת המבנה, הן עסוקות בלגרוף לכיס כמה שיותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:lol:

אצלנו 3 שנים ברציפות החליפו מנהלות...

אחת מהן עברה לנהל את התיכון השני בעיר ושם גם תפסו אותה על מעילה ופתחו נגדה חקירה...

לא כיף ללמוד בטבריה :-[

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל: IG, זאת התגובה האחרונה שאני כותב לך. למרות שלא אחד ולא שניים כבר ציינו שהם נתקלו בהרבה מורים טובים, אתה ממשיך בהכללה המטומטמת והילדותית לגבי כל המורים. אתה עתודאי, אתה לא אמור להיות טיפש: איך אתה יכול להמשיך להכליל כשאתה רואה שמה שקרה לך זה מקרה פרטי שלא בהכרח משקף?!

זה בערך כמו שאני אגיד שכל היהודים גנבים ורמאים, כי הפקידה שלי בבנק היתה ההיא מהבנק למסחר.

ואין לזה שום קשר לזה שאמא שלי מורה - זה הגיון פשוט.

וד"א, כל מה שאמרתי לא קשור לאמא שלי - אלא רק מנסיון אישי ועובדות אובייקטיביות (חוץ מהקטע של השיחות טלפון, וגם זה אני יכול להעיד שראיתי עוד מורים שעושים את זה).

אני לא מעוניין להמשיך להתווכח עם "גזען מורים"... (:silly:)

והשיטה של העבודות עבדה- וזו עובדה! :smile1: (שוב: למדתי בטבריה, וכולם הגישו את העבודות- בכתב יד!)

נגיד. בכל מקום אחר - היא לא תעבוד. פסדר?

העובדה שהתפלגות ההצלחה של הבוגרים בבצפר שלי היא שמי שחכם הצליח ולא רע (ממר"ם והרוב עתודאים- ורובם של העתודאים מצטיינם. דוגמא- חבר שלי עומד על ממוצע 94 בהנדסת חשמל- פיסיקה בטכניון), ומי שחכם פחות הצליח הרבה פחות (דוגמא: אלה שעשו פסיכומטרי וחשבו שהם חכמים על סמך הציונים לא קיבלו יותר מ550... הרוב מתחת ל500!) מוכיח שהמורים שהיו לנו רובם לא שווים גם את השכר הנמוך שמשלמים להם! כי לבגרויות (ובמהלך כל השנה), בעלי היכולת ("המוצלחים") למדו מספרים, לבד (לרוב המקצועות), ולא סמכו על המורים.

א. מי שחכם הצליח, מי שלא הצליח פחות. oh, the drama... :screwy:

ב. מה קשור פסיכומטרי? אני מכיר אנשים מבריקים שהוציאו ציונים לא משהו, ואנשים לא חכמים במיוחד שהוציאו ציונים יחסית טובים.

אין שום קשר בין פסיכו לבי"ס... וגם לא למשרד החינוך, ד"א. הפסיכו' הוא מבחן של גוף חיצוני שמורכב מהאוניברסיטאות, לא ממשרד החינוך.

...

...

אז לסיכום... אני לא יודע אם הרמה של המורים נמוכה או הרמה שמשרד החינוך בוחן עלייה (ובעצם חומר הלימוד שניתן למורים) הוא ברמה נמוכה אבל מה שבטוח זה שרמת ההשלכה שנרכשת בתיכון היא דיי עלובה חוץ מכמה נושאים כמו מחשבים או פיזיקה או אלקטרוניקה (שאין בכל בית ספר), והזמן שניתן בשביל ללמד הוא בעצם אינסופי כי כל יום באים לבית ספר... (בניגוד לאקסטרני).

כל מה שאמרת קשור ישירות לחומר הלימוד, ואין לו שום קשר למורים. (טוב נו, זה גם קצת קשור לתלמידים).

ד"א, הרמה גם בפיסיקה ואלקט' בתיכון, היא נמוכה בצורה להחריד. אתה בקושי בקושי מגרד את ההתחלה של החלק העליון של פני השטח...

ועל ציוני המגן כבר מליון פעם אמרתי שאין שום הגיון בציונים האלה ו"להגן" זה הדבר האחרון שהם עושים זה רק דופק תלמידים.

א. כמו שהמורה שלי לאנגלית כל הזמן אומרת: זה לא ציון מגן, זה ציון שנתי. הוא אמור לשקף מה עשית כל השנה (או שנתיים, או שלוש), ולא להגן עליך. ואני דווקא מאוד מרוצה שתלמיד שכל השנה לא מגיע לשיעורים, וזורק זין על הכל, מקבל ציון גרוע ב"מגן". מגיע לו. למה שהוא יקבל "מגן", כשהוא לא עשה כלום, לעומת תלמידים אחרים שכן למדו וכן השקיעו?

ב. מהסיבה הנ"ל, דווקא יש המון הגיון בציונים האלה. חלק מהמטרה של בי"ס זה שתבוא ללמוד. אם אתה לא עושה את זה ורק לומד שבוע לפני הבחינה, למה שהבי"ס יגן עליך? לך לאקסטרני, ולא תצטרך לסבול מזה.

הפסיכ' בוחן יכולת אישית (או משהו כזה), לא ידע... בגלל זה יש כאלה שלא מוציאים ציונים גבוההים בבצפר (בגלל חוסר השקעה וכו) ומוציאים ציונים גבוהים בפסיכו'.

מה יכולת אישית? כל מבחן, לא משנה מה, בוחן יכולת אישית... (אלא אם כן אתה מעתיק...) :s07:

עוד פעם, ציונים בבי"ס לא קשורים לציונים בפסיכו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפסיכומטרי אתה לא לומד בעל פה כמו לרוב המקצועות בבית הספר. היו איתי חבר'ה בכיתה טיפשים כמו דיקט, הוציאו ממוצע של 90+ במבחנים 5 יח"ל מתמטיקה ואנגלית, ו470 בפסיכו.

לעומת זאת, אחד מהחברים שלי, שמסיבות אישיות לא הגיע ל5 יח"ל במתמטיקה, למרות שהוא פשוט תותח, ובמקצועות הריאלים הייה לו ממוצע גבוהה, במקצועות ההומאניים הייה לו ממוצע גבוהה פחות (כמו לאלה שהתכוונתי אליהם למעלה), בגלל שהוא לא השקיע יותר מידי, ובפסיכו הוא הביא אותה ביותר מ700.-> זה יכולת אישית לעומת מבחני בצפר. בפסיכו' אתה נמצא גם בלחץ של זמן וגם מהירות החשיבה שלך (הHZים :smile1:) נבחנת (ולא רק הזיכרון).

ואתה צודק בזה שאין קשר בין הפסיכו' למבחני בצפר.

אגב, עד כמה שהרמה של הפיסיקה והמתמטיקה נמוכה, מניסיון, כדאי שתלמד אותם בבצפר, וברמה של הבצפר לפני שאתה לומד אותם ברמה של תואר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המורים גם אמורים להוות דוגמא :lol:..... דבר מטומטם בבית ספר שלי:

לפני פורים חילקו לכולנו חוזרים שאומרים שאסור לצבוע את השיער.. מי שחוזר עם שיער צבוע מקבל השעיה. :nono:

חצי כיתה חזרה עם שיער צבוע (דבר שלא היה שונה מלפני החופש)

עד היום הסגנית מנהלת רודפת אחרי כמה בנות עם גוונים ומאימת שתוריד להם ציונים בהתנהגות, בזמן שהיא נראת כמו אפרוח מחומצן.... :screwy:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח ztos--

לפטר את לימור לבנת!

אין חינוך!

תלמידים סובלים!

סחר הכי עלוב נותנים למורים, אין היגיון

,במדינה הזאת.אררררר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. כמו שהמורה שלי לאנגלית כל הזמן אומרת: זה לא ציון מגן, זה ציון שנתי. הוא אמור לשקף מה עשית כל השנה (או שנתיים, או שלוש), ולא להגן עליך. ואני דווקא מאוד מרוצה שתלמיד שכל השנה לא מגיע לשיעורים, וזורק זין על הכל, מקבל ציון גרוע ב"מגן". מגיע לו. למה שהוא יקבל "מגן", כשהוא לא עשה כלום, לעומת תלמידים אחרים שכן למדו וכן השקיעו?

ב. מהסיבה הנ"ל, דווקא יש המון הגיון בציונים האלה. חלק מהמטרה של בי"ס זה שתבוא ללמוד. אם אתה לא עושה את זה ורק לומד שבוע לפני הבחינה, למה שהבי"ס יגן עליך? לך לאקסטרני, ולא תצטרך לסבול מזה.

א. ציון שנתי ? סבבה, אז למה לעשות מבחן אחד בסוף שקובע חצי ממנו ::)

ב. אתה לא רואה את הסתירה ? איפה ההגיון בלבוא כל השנה ו"ללמוד" כשיש אנשים שלומדים שבוע לפני ומצליחים... אז מה בדיוק למדנו פה אה ?

ג. מה ההגיון בציון שמורכב מ3 שנות למידה ובסוף מבחן אחד לא גדול במיוחד קובע לך חצי ממנו ???

בית ספר זה מקום לאנשים סדיסטים, אני זוכר למשל אצלינו שעה אחרונה מאוחרת ככה באיזה 3 שכולם רעבים ומתים ללכת הבייתה פתאום תוקעים לנו הרצאה מאיזה כלבה אחת דיקטטורית על הנסיעה לפולין ומתחילה להגיד לנו איך להתנהג ואיך לא להתנהג וכל מיני שטויות והקטע הדפוק שזה בכלל לא מעניין אותם מי נוסע לפולין ומי לא וה"מחנכת" שלי והרכזת רשמו את מי שהלך הבייתה ונתנו להם חיסורים על כל היום, וכמובן שזה מוריד ציון.

או כשהיה יום אז אני וחבר שלי הלכנו הבייתה אז רשמו חיסורים על המקצועות שהיינו אמורים ללמוד במקום היום ויורד לך ציון...

בשביל מה אני צריך את זה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי אמר לך שהמתכונת קובעת חצי מהציון?

חוצמזה, הגיוני שלמבחן בסוף יהיה משקל, כי זה בכל זאת אמור להיות דמוי-בגרות, והרעיון הוא לברר איך אתה בחומר. זאת אמורה לשמש אינדיקציה כמה למדת במשך ה-3 שנים, בניגוד לכל המבחנים במהלך השנה - שבוחנים על חומר מצומצם בלבד. בגלל זה יש לזה משקל גדול. הבנת מה ההגיון?

וזה שיש אנשים שלומדים שבוע לפני ומצליחים - זה ממש לא קשור למתכונת, וממש לא קשור למגן. זה כבר קשור לתכנית הלימודים...

וד"א, זה אולי נכון במקצועות עיוניים, שצריך לשנן חומר. לעשות את זה בפיזיקה או מת', זה כבר יותר קשה. (לא שזה בלתי אפשרי - יש כאלה שלוקחים קורסים מצומצמים, אבל זה כבר מחטיא את המטרה).

בכל מקרה, לימוד בכיתה שונה משינון החומר בבית.

כשאתה לומד את החומר בצורה מסודרת, חלק מהרעיון הוא שזה גם ישאר לך בראש, ושתקבל כלמיני ערכים מוספים שלא תקבל בלמידה עצמית ושלא בהכרח תיבחן עליהם. זה הרעיון לפחות - איך זה מיושם בצורה מעשית זה כבר תלוי, שוב, בתכנית הלימודים. וזה ענין כשלעצמו.

ד"א, כל הפסקה האחרונה שלך לא ממש קשורה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טופ גאן, בשביל להעביר את הערכים המוספים שאתה מדבר אליהם, למורה צריכה להיות אישיות מאוד מיוחדת. לרוב האנשים אין את זה, וזו אחת הבעייות... בד"כ הזמן הכיתה מתבזבז על שטויות שאף אחד לא צריך ללמוד מהם משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם עד עכשיו לא הגבתי בדיון, אבל אני מרגיש חובה לעשות את זה עכשיו

IG, תבין פעם אחת ולתמיד, זה שאתה כנראה לומד בבצפר דפוק ממש עם

מורים דפוקים ממש (מצד שני, אני לא סומך על השיפוט שלך, ולכן עד שאני לא

אראה את המורים האלה בעצמי אני לא אאמין לך שהם כולם דפוקים)

לא אומר שכל מערכת החינוך בישראל ככה

נכון, המערכת לא מושלמת, היא רחוקה מאוד מזה, אבל זה לא אומר שכל המורים

שיש בישראל הם חרא ממש ולא יודעים ללמד כלום

אני חייב להגיד שמהניסיון האישי שלי רק 2-3 מורים שהיו לי בחטיבה ותיכון (אני יא' עכשיו,

ומהיסודי אני לא זוכר כלום בכלל) שהיו חרא ממש, השנה הייתה לי אחת (מורה למחשבים),

ובכיתה ח' היה לי אחד (מורה למתמטיקה) שהיו פשוט מורים גרועים ממש. חוץ מזה הרבה

מאוד מורים (ולא רק הוותיקים כמו שאמרו כאן, דווקא הצעירים "נלהבים" עדיין ורוצים לעזור, חלק גדול מהם לפחות)

הם דווקא טובים, למשל מורה למחשבים שהיה לי שנה שעברה, המורה למתמטיקה שלי של

שנה שעברה והשנה היו ממש טובים, ויש עוד רבים שאני זוכר לטובה

ותסלח לי, אבל זמן הכיתה מתבזבז על דברים שלא קשורים לשיעור בדר"כ רק בגלל התלמידים

אז אין לך שום סיבה להתלוננן, חוץ מעל חבריך לכיתה, שהם כבר בעיה אחרת במערכת הדפוקה שלנו

וכן, אתה צודק, כל השטויות האלה של איך להתנהג בנסיעות לפולין זה חתיכת שטויות במיץ

ואיך תסביר אחרי זה את כל התירוץ עלוב לבני נוער האלה שהולכים לפולין כאילו זה נסיעה לכנרת

עם חברים שלהם ומשתכרים שם וזה? העיקר ביום השואה כולם זוכרים וזה, אבל ברגע שנוסעים

לפולין הם מרשים לעצמם לעשות מה שבא להם

אם הנוער של היום לא היה כזה חרא כמו שהוא, אולי לא היו צריכים את ההרצאות האלה, חשבת על זה?

(אל תחשוב שאני "חנון" שהולך לכל ההרצאות האלה, בעצם לא הלכתי אף פעם להרצאה כזאת,

אבל אני גם לא מתכנן להשתכר בפולין, ואני לא מסתובב עם סכין כמו יותר מדי ילדים, אולי גם אני

דפוק, אבל יש רמות שונות של דפיקות, ואני ברמות הנמוכות [אני מקווה...])

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...