מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2


alexta-z

Recommended Posts

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

רציתי לפתוח ת'ראד על הכתבה הזו

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3081835,00.html

ת'ראד ניפרד, אבל לפי דעתי היא קשורה מאוד לתוכנית:

זה דוגמא לטימטום, לחוסר התחשבות ולאחת הסיבות לזה שתלמידים מזלזלים במורים.

אני כשהייתי בבצפר, וגם עכשו, מזלזל במורים, מעצם היותם מורים. אדם רוכש את הכבוד המגיע לו. מורים דורשים אותו בלי שום הצדקה.

הם לא מקצועיים- מחלקים ציונים לפי צבע העיניים (לפחות רוב המורים נתנו לי ולכל הכיתה שלי מגנים גבוהים מהממוצע רק אם היחסים ביניינו היו טובים. זה שאני יודע, והמורה יודע שאני אקבל ציון גבוהה לא מנע ממנו לתת לי ציון נמוך. אחד המורים במקצוע שהייתי תותח בו, שהייתי מסוכסך איתו עד מצב של אלימות, נתן לי ציון נמוך במתכונת, ולא החזיר לי אותה, וגם ציון ממש נמוך במגן)

בנוסף לזה, רבים מהם לא יודעים ללמד, ובקושי מבינים בעצמם את חומר הלימוד!

הם אדישים לחלוטין למה שקורה סביבם- הם דואגים שיהייה שקט בכיתה, וממש לא איכפת להם אם אף אחד לא מבין, או אם מישהו הולך מכות בהפסקה, ועוד דוגמאות...

הם קטנוניים וממורמרים- מוציאים מהכיתה, מענישים תיכוניסטים בכל מיני דרכים מטומטמות, הם מחפשים את הדרך שבה יכולת להעליב אותם בכל מילה שאומרת, הם אף פעם לא יודו בטעות. אם יש להם תואר אז בד"כ הם ינפנפו בו כאילו הכיתה זה מנגל והתואר שלהם באמש שווה משהו.

שיטת הלימוד והתוכנית ברמה נמוכה- במקומות אחרים בעולם, אלגברה של כיתה ז' נלמדת בכיתה  ד'! הספק החומר לא רק שלא תורם להתפתחות התלמיד, זה אשכרה גורם לרגרסיה של המוח! ילדים בגילאים 6-12 (בערך) יכולים ללמוד פי כמה רמות יותר ממה שמלמדים אותם, אז במקום לדחוף אותם ולתת למוח שלהם לעבוד "בהספק מלא" או לפחות בהספק שמתקרב לזה, כדי שהמוח יתפתח יותר טוב, ובעתיד יהייה להם יותר קל (ולא בגלל שיורידו את העומס), המערכת מדכאת אותם, ואוי ואווי למי שיתקדם בחומר בלי שהמורה אישרה!

כמו שפי שמודגם שהבאתי, המורים דואגים למראה של התלמידים שלהם (שיראו חכמים ושהציונים שלהם, יראו יפים על הגיליון) ולא למה שהיוצא מהם.

אני לא אומר שכל המורים כאלה. היו לי גם כמה מורים מעולים (רובם עולים, עם תארים אמיתיים ולא בהתכתבות כמו של רוב המורים פה). כמו שכתבתי, אני לא מסתדר עים מורים, אבל זה לא אומר שאני לא מכבד אותם. מורה שלי למתמטיקה, לדוגמא, הייתי מתיעץ איתו ושואל אותו שאלות בנושאים שמורה אחר למתמטיקה הייה מלמד אותנו. המורה הזה (זה שהייתי מתייעץ איתו) לימד ברמה גבוהה, והנקניקים בכו והתלוננו עליו, אבל בסוף אמרו לו תודה, אחרי שקיבלו 90+ בבגרות. הוא לא רק שידע להסביר טוב את החומר (למרות שהוא לא ידע עיברית פיקס), הוא עזר מעבר לשעות הלימודים (הרבה יותר ממורים אחרים), והכי חשוב: התייחס אלינו בכבוד! נכון שליקוק הרקטום שלו לא הייה עוזר, והוא נתן מבחנים ברמה גבוהה, אבל בסוף הוא תמיד ידע לתת את הציון הכי מתאים לכל תלמיד! אפילו מב"רניקים כיבדו אותו.

זה רק מורה אחד. אני זוכר עוד 4 כאלה. מתוך כמה עשרות שלימדו אותי במשך 12 שנים!

עד שהמורים לא ישובו להיות מחנכים (או במילים אחרות: עד שהמורים לא יתחילו להתנהג כמו בני אדם בעצמם), הם לא יכובדו בעיני התלמידים, ועד שזה לא יקרה, המצב רק יחמיר.

נאה דורש נאה מקיים

בכבוד קשה לזכות, אבל קל מאוד להפסיד אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחלקים ציונים לפי צבע העיניים

חחחח כל כך נכון

אפילו עשינו ניסוי על אחת המורות בעניין הזה

באחד המבחנים בספרות העתקתי מילה במילה מזה שישב לידי וקיבלתי 5 נקודות מעליו

בנוסף, חלק מהתלמידים(ביניהם אני) רושמים שמות של פירות באמצע המבחן ליראות אם המורה בכלל קוראת אותו

משפט לדוגמא "בננה גם סוודריגיילוב טען שהדבר החשוב אבוקדו ביותר...."

המורה אפילו לא שמה לב לסלט הפירות שהיה במבחן (לא היו שום הערות בנושא) וקיבלתי גם ציון טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני ממש לא אוהב שמזלזלים במורים כי הם מורים

לכל אחד יש מורה אחד לפחות שיכול להגיד עליו שהוא היה אחלה בן אדם

מנסים להיות מגיניבם "אני שונא מורים כי הם מורים"

יש מורים שהם סתם מניאקים ונשחקו במערכת וצריך לשלוח אותם הביתה.. יש גם מורים שאין להם שימוש וצריך לשלוח אותם הביתה

אבל יש מורים שמשקיעים המון המון בשביל התלמידים ובקושי מקבלים על זה משהו... המחכנת שלי שהיא גם המורה ללשון שלי היא המורה הכי טובה שהייתה לי אי פעם והיא כל שיעור מביאה לנו דפים שלמים שהיא הכינה בעצמה בשבילנו וגם בודקת עבודות ביסודיות מוחלטת ותתן כמה מבחנים חוזרים שאתה צריך כי היא רוצה שהתלמידים שלה יצליחו היא עובדת יותר מ8 שעות יומיות כי בבית היא עדיין ממשיכה לעבוד בבדיקת שיעורים מבחנים הכנת דפים לתלמידים וגם לענות לטלפונים של הורים ומקבלת משכורת בדיוק כמו מורה לשלח שלא עושה כלום למרות שהיא מורה עם ותק של 25 שנה וגם רכזת לשון

אז מי שאומר שהוא שונא מורים כי הם מורים לא יודע כלום מהחיים שלו

כי יש מורים שהם חראות וצריך לשלוח אותם הביתה ויש מורים שבאמת רוצים לעזור לתלמידים

אבל הבעיה במערכת החינוך היא לא רק המורים השחוקים והבטלנים שצריך לזרוק אלא גם כל ההתארגנות עכשיו רוצים לשנות את כל המערכת כאילו זה איזה חברת ענק ואנחנו התלמידים העובדים שהולכים לקצץ להם במשכורת ולהוסיף להם שעות עבודה

בארה"ב צריך להיות בעל תואר ראשון כדי ללמד בתיכון! לא לעבור איזה סמינר מזדיין

אם היו מעלים את הסטנדרטים של המורים הכל היה נראה אחרת היו מתייחסים יותר טוב לתלמידים היו מלמדים אותם יותר טוב וכל העסק לא היה נראה כמו שהוא נראה

גם כל העסק של לפטר 4500 מורים הלך להם חרא פיטרו מלא שלא הגיע להם וכל המורים הדפוקים לשלח נשארו כי יש להם ותק!

הידעתם שמורה יכול להיות המורה הכי גרועה שכל שנה יתלוננו עליו שהוא לא ידוע ללמד ואי אפשר לפטר אותו כי יש לו ותק? ככה זה עם המורה לאינטרנט בבית צפר שלי

צריך לעבור לחמישה ימי לימודים ללא ספק אבל רק מכתה ז' ומעלה כי מה יעשו עם ילדים קטנים יום שלם זה הולך מעולה בבית הספר שלי

צריך גם להקטין את מספר התלמידים בכיתות אבל טוב אין תקציב להכל

אפשר לסכם שכל הח*א שיש במערכת החינוך קורה בגלל חוסר תקציב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ זה כבר נשחק המשפט הזה... בשנים האחרונות פחות כסף הולך לחרדים, ובכול זאת לא עושים כלום.

RTPC, כשתגיע לגיל שלי, ותכיר כלכך הרבה מורים כמו שאני מכיר (מכל מיני חוגים, ומזה שיצאה לי בגרות עם יותר מ40 יח"ל, וזה שלחלק מהמקצועות היו לי 3 מורים בשנה), אז גם אתה תשנא מורים רק בגלל שהם מורים, כי סטטיסטית רובם המכריע הם אנשים שלא צריכים לעבוד בכלל בתפקיד ציבורי כלשהו, שלא לדבר על זה זהם לא אמורים בכלל להיות בתחום החינוך.

אני בהחלט תומך בזה שכצעד ראשו צריך להעלות את הסטנדרטים, וצריך להתחשב הרבה יותר בתלמידים: לבדוק את הטענות שלהם, ולפעול כדי לשנות את המצב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני 40-50 שנה לא היה כפית מהתקציב שיש שם היום והיה חינוך, ואפילו היו ארוחות בבי"ס, לכולם. היום משרד החינוך הפך לעסק במלוא מובן המילה וכל התקציב מתפזר בין כל מיני פקידים שלא עושים כלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך לומר הרבה, רק להסתכל.

שיש כיתות ללא מזגן למרות שהתשלום נמסר שנתיים קודם והמנהלת משפצת את הלשכה ומחליפה מחשבים וציוד משרדי בשווי עשרת אליפם אתה מבין בדיוק מה קורה.

אני אישית סרבתי לשלם עבור מזגנים מתוך ידיעה של מה שיקרה ואני שמח מאוד, נהנתי מהם רק חצי שנה !

ואין סיבה עם הכסף הרב שמשולם שכל תלמיד לא יקבל סנדוויץ' ושתייה לצהריים, או לפחות ארוחה בסבסוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה זה כשכל התקציב הולך לחרדים

וואי כל כך ידעתי שיהיה כזה טיעון

נמאס לשמוע את אותו משפט שוב ושוב כאילו אם לא יהיו חרדים מדינת תהיה המדינה הכי עשירה בעולם בלי אויבים ותהיה פה יוטופיה קטנה

עריכה:

RTPC, כשתגיע לגיל שלי, ותכיר כלכך הרבה מורים כמו שאני מכיר (מכל מיני חוגים, ומזה שיצאה לי בגרות עם יותר מ40 יח"ל, וזה שלחלק מהמקצועות היו לי 3 מורים בשנה), אז גם אתה תשנא מורים רק בגלל שהם מורים, כי סטטיסטית רובם המכריע הם אנשים שלא צריכים לעבוד בכלל בתפקיד ציבורי כלשהו, שלא לדבר על זה זהם לא אמורים בכלל להיות בתחום החינוך.

אני בהחלט תומך בזה שכצעד ראשו צריך להעלות את הסטנדרטים, וצריך להתחשב הרבה יותר בתלמידים: לבדוק את הטענות שלהם, ולפעול כדי לשנות את המצב.

למה אני בן שנתיים? יצא לי להכיר המון מורים ב11 שנות הלימודים שלי בבית צפר ושלוש בתי הספר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואי כל כך ידעתי שיהיה כזה טיעון

נמאס לשמוע את אותו משפט שוב ושוב כאילו אם לא יהיו חרדים מדינת תהיה המדינה הכי עשירה בעולם בלי אויבים ותהיה פה יוטופיה קטנה

אל תגזים.. אבל יהיה טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי סטטיסטית רובם המכריע הם אנשים שלא צריכים לעבוד בכלל בתפקיד ציבורי כלשהו, שלא לדבר על זה זהם לא אמורים בכלל להיות בתחום החינוך.

בולשיט.

זה שאתה נפלת על מורים גרועים, tough.

אני יכול להגיד שרוב המורים שהיו לי היו לפחות "בסדר". יש כאלה שלא היו מעולים, אבל הסתדרו.

היו גם כמה ממש גרועים, אבל הם באמת מיעוט, ואני יכול לספור אותם על יד אחת. לעומת זאת, לימדו אותי הרבה יותר מורים שהיו מעולים ממורים שהיו גרועים.

וגם אני למדתי עם הרבה מורים (עברתי בתי"ס).

אבל עזוב... עם משפט מטומטם, אדיוטי, מכליל, מעליב ו[הכנס כינוי לטפשות כאן] כמו זה שלמטה, איך בכלל אפשר לקיים איתך דיון?

אז גם אתה תשנא מורים רק בגלל שהם מורים,

גישה כזאת היא בדיוק הסיבה שמערכת החינוך נראית כמו שהיא נראית.

הבעיה הגדולה היא לא במורים, אלא בתלמידים. אם תלמידים היו באים לבתי"ס עם רצון ללמוד, גם המורים היו רוצים ללמד.

אבל כמות האנשים שבאים לבי"ס כדי ללמוד היא כל כך זעומה, שאני לא יודע אם בכלל אפשר להתייחס אליה באחוזים.

והכל מתחיל בבית. אם ילד זורק זין על בי"ס ואמאבא לא אומרים לו כלום, וכשמורה מנסה להעיר, אז ההורים ישר לצד הילד, וישר תוקפים את המורה (כי הם מבינים יותר טוב... זה לא כאילו המורה נמצא פי 3 עם הילד מהם... ::)), אז למה אתם מצפים? הילד ימשיך לא לזרוק זין, המורה רק יצבור תסכול, וכולם מפסידים.

קודם כל צריך לתקן את זה, אח"כ לגשת לתקציבים, וארוחות, וחינוך ארוך וכו' וכו'. קודם כל שתלמידים יבואו לבי"ס וירצו ללמוד ולא רק להעביר תזמן (במקרה הטוב), אח"כ יוכלו לבוא בטענות לבי"ס.

ובקשר לתוכנית שהייתה אתמול - פשוט גיבוב של בולשיט. חוץ מקטע אחד נחמד כשאושרת קוטלר שאלה את לימור לבנת אם היא הייתה הולכת להיות מורה, הכל היה שטויות מתלהמות.

ועוד משהו - איפה נציגות לתלמידים? כאילו מה, אנחנו לא פקטור פה?

לעזאזל! לא בוועדת דברת, לא במשרד החינוך, ולא בשום מקום - פשוט לא מתייחסים לתלמידים.

למי שמכיר את המערכת מבפנים, ויודע יותר טוב מכולם מה הבעיות ואיפה אפשר וצריך לשפר.

אבל העיקר ששרת החינוך יצאה כמישהי "שעשתה משהו" (לא משנה אם זה רק יהרוס), ערוץ 2 קיבל רייטינג, חיים הכט קיבל את מנת ההתלהמות היומית שלו, רונית תירוש קיבלה פרסום כ"יורדת לא העם" (והיא הראשונה שצריך להעיף, לפני כל המורים), וכולם מרוויחים.

למי איכפת שהחינוך נדפק.

עריכה: גילי, אם אתה רוצה להגיד משהו, תגיד. :angryfire:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא היה שם רעיון יפה של אחת האמהות

שההורים יצטרכו לשלם ערבות על ילד מכה

הרי אם אתה יודע שבוקס אחד ההורים שלך משלמים 5000 שקל אתה תחשוב טוב טוב אם לתת אותו או לא

מזכיר לי קטע שקריס רוק עשה בנוגע ל-gun control

בכל אופן זאת מגמה יפה שאנחנו רואים בערוצי התקשורת

"בעקבות הגביע האבוד" ועכישו התוכנית של בתי הספר

אולי ככה משהו יזוז במדינה הזאת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא היה שם רעיון יפה של אחת האמהות

שההורים יצטרכו לשלם ערבות על ילד מכה

הרי אם אתה יודע שבוקס אחד ההורים שלך משלמים 5000 שקל אתה תחשוב טוב טוב אם לתת אותו או לא

כן, ברור, זה גם הדבר הראשון שתחשוב עליו... ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...