מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2 - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה בבתי הספר ? התוכנית בערוץ 2


alexta-z

Recommended Posts

טופ גאן, אותי לימדו מורים בערך מחיפה עד נהריה. 90% מהם היו באים עם פחות רצון ללמד ממה שלנו הייה רצון ללמוד! היו ימים או שיעורים שרוב אלה שבאים לבצפר רק כדי שיהייה להם וי ליד השם, לא היו מגיעים, ובכיתה היו תלמידים שכן רצו ללמוד, וכן בנו על זה שהם יצתרכו את הידע בעתיד (אוניברסיטה...) והמורים היו פשוט מורחים את השיעור על שטויות שבכלל לא קשורות לשיעור, וכשלא הינו מספיקים את החומר למבחן, האשמה הייתה נופלת עלינו.

והרבה מהדברים שהמורים היו מספרים להורים שלי, שכן התעניינו במה שקורה בצפר, ולא רק אחרי מבחן, היו פשוט שקרים! אחד המורים (למדעי המחשב א') אמר לאמא שלי, שבועיים אחרי תחילת הלימודים "הבן שלך לא טוב במחשבים, וצריך לעזוב את המגמה". בבגרות באותו מקצוע קיבלתי 94 (לא העתקתי!), את כל התרגילים הייתי פוטר לבד, והתוכניות שלי היו בד"כ הרבה יותר חכמות מהתוכניות שהמורה הציע. למה הוא אמר את זה? בגלל שלא אהבתי את העובדה שהוא מבזבז 10 שעות שבועיות מתוך ה11 שהוא נמצא איתנו על שטויות, וההספר שלנו הייה פשוט עלוב. הוא נתן לנו מבחן, ועל כל ";" ששכחתי הוא פסל לי את כל השאלה!

אתם יכולים להגיד "הוא יוצא מן הכלל, ואין הרבה כאלה", אבל הצרה היא שכל הצוות של הבצפר תמך בו, ובשקרים שלו, למרות שכל הכיתה התלוננה עליו. מורה נוסף שניסה לעזור לנו פוטר. זה הייה בי'. בסוף יא', רק אחרי שהפסקנו לבוא לשיעורים שלו בכלל, המנהלת פתאום מצאה 4 מורים אחרים שיתגברו אותנו תוך חודש לרמה של בגרות! אגב, הבן של המנהלת למד איתי בכיתה, ואפילו לו היא לא האמינה.

אני שונא מורים לא כי הם בחרו במקצוע, אלא בגלל מה שהם עשו ממנו. מורה טוב לא יחכה להורים או לתלמיד שישאל אותו את השאלה, הוא בעצמו יתקשר להורים או יזמין אותם לבצפר, הוא בעצמו יגיד לתלמיד לגשת אליו אחרי השיעור ויסביר לו את מה שהוא לא הבין. המורה לא חייב לעשות את זה, אבל אם הוא לא עושה את זה הוא עושה חצי עבודה- במילים אחרות: זורק זין.

מורה נכנס לכיתה ומתייחס לתלמדים כמו אל חבורת אהבלים שלא יודעים ולא ידעו שום דבר מהחיים שלהם, ומצפה שהתלמידים יכבדו אותו ויתייחסו אליו כמו אל אלוהים. דבר כזה מתאפשר רק בגלל שהמערכת מאפשרת את זה, בגלל שהמנהל תמיד יתמוך במורה, ובגלל שגם המנהל בד"כ מזלזל בתלמידים. כשהמורים יפסיקו לאיים כל שנייה עם הציון  ולהתייחס בזיזלול אל התלמידים, הם יתחילו לכבד אותם, לא לפני.

קנסות לפי דעתי זה רעיון לא טוב במיוחד. במקום זה אני מציע פיתרון שמורה שלי בכיתה ז' (אחד מ5 המורים הנורמאליים שלימדו אותי) יישם: על כל "עבירה" צריך להכין עבודה על נושא מסויים, שתיבדק וינתן עליה ציון (לא זוכר איך ישפיע הציון, אבל אני זוכר שגם הערסים הכינו את העבודות האלה). הערס לא יחשוב על זה שאבא שלו צריך לשלם, אבל הוא יחשוב פעמיים אם הוא רוצה לבלות איזה יום שלם בסיפרייה. זה הרבה יותר חינוכי וגם יעיל.

"שים לב - בזמן שהגבת נוספו 7 תגובות חדשות לנושא." :P

תוספת: ברטון, לזילזול של מי אתה מתכוון? לזילזול המורים במקצוע או התלמידים במורים? ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 140
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

IG, אני לא יודע איפה למדת, אבל, whatever.

עובדה שיש גם מורים אחרים.

וזה שאתה נפלת על שרשרת של מורים רעים (ואני עדיין לא מאמין שהמצב כל כך רע - הרבה פעמים לתלמידים יש נטיה "להיסחף עם הזרם" נגד מורה מסויים, בלי לחשוב יותר מדי לעומק למה. ואת זה אני מכיר אישית), לא אומר שכולם ככה, ועם כל אלפי המורים שלימדו אותך, עדיין אין לך זכות להכליל. כי פשוט אין לך מושג על מה אתה מדבר.

אגב, דווקא הסיפור שלך עם המורה(/ים) הספציפי ההוא, עוד יותר מחזק את מה שאני אומר. אולי דווקא ההנהלה בבי"ס הזה הייתה דפוקה/מושחתת, וגרמה לכולם להתנהג ככה (אתה בעצמך אמרת שהמנהלת לא הקשיבה אפילו לבן שלה)? סתם רעיון.

ובכל מקרה, לא מפטרים שום מורה כל כך מהר ("כי הוא יצא לטובתכם"...).

אני שונא מורים לא כי הם בחרו במקצוע, אלא בגלל מה שהם עשו ממנו. מורה טוב לא יחכה להורים או לתלמיד שישאל אותו את השאלה, הוא בעצמו יתקשר להורים או יזמין אותם לבצפר, הוא בעצמו יגיד לתלמיד לגשת אליו אחרי השיעור ויסביר לו את מה שהוא לא הבין. המורה לא חייב לעשות את זה, אבל אם הוא לא עושה את זה הוא עושה חצי עבודה- במילים אחרות: זורק זין.

א. עצם זה שאתה ממשיך בשטות של "אני שונא מורים", רק מחזק את הטענה שלי שאתה מסנוור מהשטויות והדעות הקדומות שלך. אולי החוויות הלא נעימות שלך עם מורה אחד או שניים גרמו לך להרגיש ככה כלפי כולם. לא יודע. אבל אתה מגזים לגמרי.

ב. איך בדיוק מורה אמור לדעת אם התלמיד לא מבין, כשכל מה שמעניין את התלמיד זה לצאת החוצה?

ג. ממש לא כל המורים כאלה, וחוץ מאחד או שניים, עוד לא פגשתי מורה שלא היה מוכן להשאר בכיתה אחרי הצלצול ולהסביר עוד קצת את החומר, או להבהיר איזושהי נקודה. הבעיה היא שרוב התלמידים לא עושים את זה.

ד. אני יכול להעיד מנסיון אישי, שלהרבה מורים דווקא כן איכפת. קח לדוגמה את אמא שלי (כן, היא מורה) - כל יום היא עושה סבב טלפונים לתלמידים שלא הגיעו או הבריזו, מדברת איתם ועם ההורים וכו'. אז בד"כ היא עושה את זה מבי"ס, אבל לא פעם ולא פעמיים קרה שהיא הייתה צריכה לעשות את זה מהבית. מישהו מחזיר לה את הכסף על חשבון הטלפון? על הזמן?

ה. אתה רוצה שמורים ישקיעו עוד ועוד. אוקיי. אבל מה עם תגמול הולם? אם מורה מקבל סכום מסויים לשעה פרונטלית, אין לו שום מחוייבות להמשיך ולהסביר אחרי אותה שעה - למשל להשאר אחרי השיעור. תראה לי עו"ד, או פסיכולוג, או כל בעל מקצוע שעובד לפי שעה, שיהיה מוכן להשאר על חשבונו בעבודה. ולעבוד מהבית. ולהשקיע מהבית. ולהתמודד עם מצבים מאוד לא נעימים - והכל על חשבונו. ויש הרבה מורים שעושים את זה.

מורה נכנס לכיתה ומתייחס לתלמדים כמו אל חבורת אהבלים שלא יודעים ולא ידעו שום דבר מהחיים שלהם, ומצפה שהתלמידים יכבדו אותו ויתייחסו אליו כמו אל אלוהים.

מצטער על הבוטות, אבל אתה פשוט מזיין תשכל. לא יותר, לא פחות.

קרא את הסעיפים שלמעלה עוד פעם.

קנסות לפי דעתי זה רעיון לא טוב במיוחד. במקום זה אני מציע פיתרון שמורה שלי בכיתה ז' (אחד מ5 המורים הנורמאליים שלימדו אותי) יישם: על כל "עבירה" צריך להכין עבודה על נושא מסויים, שתיבדק וינתן עליה ציון (לא זוכר איך ישפיע הציון, אבל אני זוכר שגם הערסים הכינו את העבודות האלה). הערס לא יחשוב על זה שאבא שלו צריך לשלם, אבל הוא יחשוב פעמיים אם הוא רוצה לבלות איזה יום שלם בסיפרייה. זה הרבה יותר חינוכי וגם יעיל.

רק מילה אחת: פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...

מורה יגיד לתלמיד מפריע להכין עבודה, התלמיד יצחק לו בפנים במקרה הטוב.

וגם לאיים בהורדת ציון אי אפשר - גם בגלל שאין מה להוריד, וגם בגלל שלתלמיד ממש לא איכפת. ולך תסביר אחרי זה להורה שלו למה הוא נכשל (כשההורה בכלל לא יודע מה הבן שלו עושה בבי"ס וחושב שהוא טלית שכולה תכלת).

מיני - התכוונתי שבכל ת'רד שאתה מגיב בו, אתה חייב לקחת איזשהי דוגמה ולהקצין אותה לגמרי, לנפח אותה מעבר לכל פרופורציה.

ועם כל זה שיש נוער במצוקה - אין לזה שום קשר למה שדיברנו אליו.

והורה שיכה את הילד שלו (מבחינת התעללות), לא יעשה את זה בגלל שהילד התפרע בבי"ס. זה מתחיל יותר מוקדם, וזה ממש לא קשור. (אם כבר הגזמות - קח הורים שמתעללים בילדיהם הפעוטות - בני כמה חודשים. זה בגלל שהם התפרעו? התנהגו "לא יפה"?...)

וברוב המקרים מספיק שההורה יפסיק לממן לילד את חיי החברה, ומהר מאוד הילד יכנס לתלם. לא חסרות שיטות להפעלת לחץ על ילדים מצד הורים מבלי להכנס לאלימות ו/או התעללות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי אי אפשר להאשים רק דבר אחד זה לא מעט דברים בארץ שלנו ובמערכת

1. כל כך הרבה תפקידים לא ממש נחוצים... יש שרה, יש לכל עיר מנהל ראשי, לכל בית ספר עוד מנהל, לכל חטיבה עוד מנהל -> הרבה משכורות. ועדיין לא דיברתי על הרכזות...

2. כן המדינה שלנו לא מושלמת (suprize!) ויש הורים שמכים את הילדים שלהם והילדים קולטים את האלימות ומה לעשות -> ערסים. או שפשוט הילד מיסתובב עם האנשים הלא נכונים בילדות שלו והוא לומד מהם.

3. כן גם המורים אשמים רוב המורים בבית ספר שלי מפגרים מוחלטים (לעומת זאת היסודי היה מעולה... רובו)

וזה החלק האהוב עליי הדוגמאות:

א: מורה להיסטוריה בקיצור מיתווכחת, עיניינים, מסבירה ואז אתם יודעים טיפה בלאגן באמצע הבאלגן ידידה שלי זורקת לה שאלה "קראת את המאמר של אהההה דויד בן חמו?" המורה: "בוודאי" (דויד בן חמו = שם שדפקו תוך שניה) ותאמינו לי זאת המורה המנצחת... אתם צריכים לישמוע את השאר

ב: מורה למחשבים (אקסס): המורה  המורה... למה זה לא עובד לי תיראי רשמתי בדיוק כמו שצריך (ותאמינו לי אם יש דבר אחד שאני טוב בוא זה מחשבים) המורה: "אההה רגע טוב מה אני אגיד לך זה לא פועל.." (בא למחשב שלה רואה אותה מנסה לפתור את התרגיל שהביאה לנו לפני חצי שעה)

ג: מורה ללשון: אוקיי תעשו לי סיכום על.... שנות ה 2000 בחיינו... הכיתה לאחר חמש שניות: "המורה סיימנו" (למי שלא הבין הביאה את זה לפני שבוע)

אז העניין זה לא אשמת X זה שילוב מנצח... שפשוט הורג את כל המערכת

דרך אגב IG הקטע של "תנו להם עבודה" לא עובד ממש זה יותר מהנה חבר שלי קיבל לא מעט כאלו ודפק מילים הכי קורעות באמצע הסיכום הזה ולא האירו לו אפילו

שלא נדבר שהמורה שונאת אותו בדם אני הבאתי למורה שלי דגם מעפן (אני לא יצירתי) והם השקיעו ועשו מיגרש כדורגל... קיבלו 10 נקודות מעליי. שלי היה ביכלל פלסטלינה בצורה יפה...(קיבלתי 75)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האשם הוא לא רק במורים, כי תודו בזה, גם אנחנו התלמידים אשמים בזה.

כי מה לעשות, אפילו התלמידים שמקבלים את הציונים הכי גבוהים בכיתה, לרוב לא באמת יודעים מה הם לומדים, ובכלל לא זוכרים את החומר (אני מדבר על ההיכרות שלי עם תלמידים "חרשנים" - ד"א, אני ממש לא אוהב את המילה הזאת, כי "חרשנות" זה לא דבר רע, זה אומר שהתלמיד עובר על החומר בצורה יסודית, אבל בגלל שאין לי מילה אחרת, אני אשתמש במושג הנ"ל). לדוגמא, שנה שעברה, אחרי כל מבחן בהיסטוריה, התלמידים שחרשו וקיבלו 100, לא זכרו דבר וחצי מהחומר שעליו הם נבחנו, וזה המצב שמשום מה נראה כי משרד החינוך שואף אליו (שתלמידים יקבלו 100 אפילו אם הם לא יזכרו כלום מהחומר), ובית הספר דוחף תלמידים לזה.

ויודעים מה, עזבו את מערכת החינוך הרגילה של תיכון/חטיבה, תלכו קדימה יותר, לכיוון האוניברסיטה...

נכון מבחן הפסיכומטרי הנודע?

המבחן הזה לא נועד שתלמידים יתכוננו אליו, להיפך, המבחן בודק את הרמה של התלמיד כמו שהוא, בלי למידה מדוייקת אליו.

ובאמת, פעם ככה זה היה , אנשים לא שילמו אלפי שקלים לקורסים מיוחדים כדי לקבל את הניקוד הגבוה, להיפך, מי שלקח קורס נחשב למוזר. לעומת זאת, היום קורה דבר הפוך לגמרי, תלמידים חורשים כדי לקבל ציון גבוה יותר במבחן שאמור להראות מה הרמה האמיתית של התלמיד, ומי שלא לוקח קורס נחשב למוזר.

זה מצב בריא לדעתכם?

אני חושב שלא!

בוא נאמר שיש תלמיד מצוין, עם רמת ידע עצומה וכו', ואין לו את האמצעים לעשות קורס לפסיכומטרי, אבל הוא בכל זאת ניסה ללמוד לזה לבד, ולעומתו יש תלמיד בינוני יותר שכן יש לו את האמצעים, ושניהם ניגשים לפסיכומטרי, כשאחד מהם עשה קורס והשני לא.

אותו תלמדי ממוצע ששילם אלפי שקלים קיבל ציון גבוה יותר מהתלמיד שלא יכל להרשות לעצמו.

אני חושב שאסור שמצב כזה יקרה, כי זה פוגע בסיכויים של אנשים איכותיים ללמוד במקומות התמאימים להם.

(זה באמת מצב אמיתי שקרה ל2 חברים שלי)

נכון, אתם יכולים לומר שהתלמיד הממוצע השקיע בקורס, ולמד ולכן מגיע לו הציון, אבל אתם חושבים שזה פייר לאותו תלמיד טוב שלא יכל להרשות לעצמו?

עוד דבר חשוב שלא דובר פה עליו, הוא הנושאים הנלמדים בבתי הספר.

אותי אישית מעניינים יותר המקצועות הריאליים מאשר ההומניים (חוץ מהיסטוריה), אז למה אני מחוייב ללמוד מקצועות שאין לי בהם שום עיניין?

הרי אם אני לא מתעניין בהם בכלל, יש יותר סיכוי שאני לא אקשיב בשעור (וזה אם אני בכל יגיע לכיתה בשבילו), וסתם אפריע למי שכן רוצה ללמוד.

נכון שצריכים להיות מס' מצומצם של מקצועות חובה (מתמטיקה/אנגלית/לשון/הבעה/היסטוריה), אבל יש מקצועות שלדעתי לא כ"כ חשובים, ותלמידים נוטים להפריע בהם יותר (תנ"ך/ספרות וכל מיני מקצועות שלומדים בכיתה י ובכלל לא עושים עליהם בגרות לאחר מכן). אני למדתי ביולוגיה וכימיה בכיתה י, וידעתי מראש שאני לא מרחיב אותם, אז פשוט הרגשתי שזה מיותר מצדי להישאר בכיתה, אבל מה? מערכת החינוןך מצאה דרך שכן נישאר בכיתה, הוחלט שאם יש נכשל אחד במקצועות שלא עשו עליהם בגרות, אז אין תעודת בגרות, ולכן כן הגעתי לכיתה, אבל לא עשיתי כלום וסתם שרפתי זמן שיכולתי לעשות דברים שיותר חשובים לי.

לדעתי הגיע הזמן להגיע לנושא העיקרי שנידון פה, המורים עצמם.

מהניסיון שלי עם מורים, נתקלתי במורים טובים, פחות טובים ובמושחטים.

לדעתי מקצוע ההוראה אמור להיות המקצוע בין הכי נערצים, כיוון שלמורה יש תפקיד לא פחות חשוב משל הורה בשביל הנער/ה. המורה אמור לחנך את התלמיד לערכים (בעיקר המחנך/ת), לתת לו ידע וכך להכין אותו לעתיד.

לדעתי, כיום הבעיה נעוצה בזה שיש זלזול במורים, וכך מורה חדש שבא עם אידיאולוגיה וחזון ובאמת רוצה להשקיע בתלמידים, נהפך להיות, בגלל היחס המזוויע מרוב התלמידים, תוך 5 שנים למורה ממורמר שרק רוצה לחזור הביתה, ולברוח מהבית ספר.

לעיתים רחוקות זה לא קורה, אבל זה נראה לרוב רק אצל מורים שמלמדים במקצועות המורחים, שהתלמידים שבאים אל המקצועות המורחים בחרו ללמוד את זה, ולכן הם ישקיעו ופחות יפריעו.

אבל יודעים מה? אפשר אפילו לבסול מורה ממורמר אם הוא באמת מורה טוב, הבעיה האמיתית נעוצה במורים הגרועים ובמורים המושחטים.

המורים הגרועים הם אלה שלא יודעים להעביר את החומר, לא רוצים להיכנס לכיתה, ואם כבר הם נכנסו הם רק רוצים לצאת ממנה, ובזמן השעור הם יפגעו בכמה שיותר תלמידים (רק השבוע מורה אחת אמרה לחבר שלי שנמאס לה ממנו ושהיא לא רוצה שהוא ישאל שאלות בשעור שלה). מורים כאלה עושים שם רע לכלל המורים במערכת, ולדעתי הם לא מייציגם את הרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד היום, כל דבר שלמדתי וגם עזר לי בחיים, או שנהניתי מללמוד אותו (אנגלית, מחשבים, היסטוריה ותנ"ך) למדתי מחוץ לבצפר.

לפי דעתי רוב המורים פשוט לא יודעים ללמד, ומצפים ליותר כבוד ממה שהם מוכנים לתת. למרות שיש תלמידים שבאים לבצפר סתם, עדיין הבעיה העיקרית היא במורים. אני יכול לתת כמה דוגמאות למורים מצויינים שרצו כבוד, וגם נתנו, ולעומתם מורים גרועים שרצו שנשתוק ונבין הכל, כמו מכונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טופ גאן, אני למדתי בטבריה, ותאמין לי שאני עוד מעדן את הדברים... בית הספר שהייתי בו הוא כלכך רקוב שהוא יכול לגרום לכל אחד לשנוא מורים.

ושוב (במילים אחרות): אם מורה יבוא ויוכיח שהוא לא מעוניין רק בלתקתק את ה50 דקות וללכת, אני לא אשנא אותו, אולי אני אפילו אעריך אותו. יש לי כמה מרצים באוניברסיטה שאני מעריך אותם מאוד, וזה לא כי הם מרצים מעולים (הם לא מעבירים את החומר פרפקט- במיוחד בגלל הקושי של מקצוע), אבל הם מוכנים לעזור לכולם, ולא מנסים להתחמק.

זה שלא משלמים מספיק למורים זה נכון מאוד, וזו אחת הסיבות למירמור של רובם- מה שמחזק את מעגל הקסמים של זריקת הזין ההדדית

והשיטה של העבודות עבדה- וזו עובדה!  :smile1: (שוב: למדתי בטבריה, וכולם הגישו את העבודות- בכתב יד!)

לגבי היחס: מה גורם לי לחשוב ככה? דוגמא- מורה נכנס פעם ראשונה לכיתה, יש רעש, אני סמובב את הראש אחורה לשנייה אחת בדיוק (סתם לראות משהו שחבר רצה שאני אראה), אני (אחד התלמידים הפחות בעייתיים בכיתה) עף ליומיים הביתה!. זו הדוגמא הכי קיצונית שנתקלתי בה, היו עוד הרבה מקרים.

לגבי הסעיפים:

א. אם זה הייה מורה אחד או שניים לא הייתי מכליל ככה את כולם (או את הרוב...)

ב. המורים הטובים שהיו לי תמיד ידעו מי מבין ומי לא  :nixweiss:

ג. אצלי זה הייה בדיוק ההפך

ד. זה באמת לא פייר שלא מתגמים את המורים בצורה הוגנת והגיונית. זה כבר הטימטום של הממשלה- נושא אחר  :smile1:

ה. אני לא מדבר על השקעה של "עוד ועוד". אני מדבר על זה שחלק מהמורים פשוט לא משקיעים! לגבי כל השאר ראה סעיף קודם.

העובדה שהתפלגות ההצלחה של הבוגרים בבצפר שלי היא שמי שחכם הצליח ולא רע (ממר"ם והרוב עתודאים- ורובם של העתודאים מצטיינם. דוגמא- חבר שלי עומד על ממוצע 94 בהנדסת חשמל- פיסיקה בטכניון), ומי שחכם פחות הצליח הרבה פחות (דוגמא: אלה שעשו פסיכומטרי וחשבו שהם חכמים על סמך הציונים לא קיבלו יותר מ550... הרוב מתחת ל500!) מוכיח שהמורים שהיו לנו רובם לא שווים גם את השכר הנמוך שמשלמים להם! כי לבגרויות (ובמהלך כל השנה), בעלי היכולת ("המוצלחים") למדו מספרים, לבד (לרוב המקצועות), ולא סמכו על המורים.

ואם אני מושפע מניסיון רע עם המורים שלי, אתה מושפע מזה שאמא שלך מורה. (איך שזה נשמע קטנוני :P) שנינו לא אובייקטיביים במיוחד. וזה כבר גולש מנושא הת'ראד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המורים הצעירים של היום הם על הפנים

המורים המבוגרים הם מעולים

(ראו חתימה)

בכל זאת אני בא לשאול מורה אלקטרוניקה(יחסית צעיר) על המקצוע שהוא לא מלמד

הוא אומר לי שהוא לא יודע

עכשיו את זה אני לא מבין

אם הוא לא יודע את החומר של שאר המקצועות שיש בבגרות איך הוא בכלל מורה?

לעומת זאת אני בא לשאול את המורה שיש בחתימה כל שאלה שקשורה באלקטרוניקה (אפילו ללא קשר בחומר הנילמד)

הוא יודע פארפקט.

כנל עוד כמה מורים מבוגרים שלימדו אותי

מורה צעיר=מורה ספר.

אני מקווה שאתם מבינים את המשפט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח G.I.JO

תגידו גם לכם יש פתאום תשטויות האלה של להוריד חומר לבגרות מהאינטרנט שיש אותו רק שמה[אתר בצפר שלא פועל על אקספלורר שלא נדבר על פיירפוקס],וגם "עבודות מודפסות בלבד".

למה מה קרה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקטע של החומר בגרויות מהאינטרנט -לא, האינטרנס של המורה זה לחלק תחומר

הקטע עם העבודות -כן ובצדק

זה נראה בהרבה יותר טוב ובתאכלס כל אחד יכול לעשות את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי את התרד הזה והיה מאוד מעניין אבל לא מצאתי בכול התרד הזה פיתרון לשאלה פשוטה מאוד.

מה עושים עם ילדים שפשוט לא לומדים ?

אני מלמד ילדים בבצפר ליד הבית שלי כחלק מפרויקט מעורבות חברתית, חבורה של מופרעים מכיתה ה' שהלימודים לא מעניינים אותם בכלל(הם לא נכנסים לשיעורים!) , ילד כזה שלא לומד , מה אפשר לעשות איתו ? להעיף אותו מהבצפר שיסתובב ברחובות ? להשעות אותו (הרי זה לא ממש מזיז לו) ??

להורים לא איכפת מכלום (לפחות זה הרושם שקיבלתי מהיועצת של הבצפר שעושה מאמצים מעל ומעבר לקדם את הילדים האלה אבל הם לא רוצים להתקדם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך למצוא מקצוע שכן מעניין אותם, או דרך אחרת ללמד אותם את המקצועות הקיימים.

ובכלל, יכול להיות שיש להם קשיי ריכוז, ובשביל זה צריך לעשות אבחון מיוחד ב"ניצן", ואז שהמומחים יטפלו בזה.

אבל אני מניח שאתה לא מחנך שלהם או משהו בסגנון, לכן אין עליך את האחריות לטפל בעיניין.

כמה שזה נשמע מטופש לומר, אתה צריך לתת למערכת לטפל בעיניין.

לTchebyscheff, למה לשאול מורה לאלקטרוניקה על מקצוע אחר?

בשביל זה קיים מורה לאותו מקצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רוצה להסביר לכם משהו, אני לומד עכשיו באקסטרני מתמטיקה ובערך אחרי שיעור אחד (כל שיעור 4 שעות), ובפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים עם חומר מסוים כבר המורה אומרת שהתרגילים שאנחנו פוטרים הם ברמה של בגרות... וזה נכון.

אז מה זה אומר על הרמה ? אני זוכר שבבית ספר למדתי שנה שלמה מה שאני לומד בשיעור או שניים באקסטרני.

פלא שתלמידים לא מרוכזים בשיעור ? טוחנים חומר כל השנה וברמה קלה, המורים באים לזה בגישה כאילו שזה ממש קשה וילדים בכיתה ח שלא למדו את זה אף פעם מה הם אמורים לחשוב ? כל השנה עומדים במקום ומאוננים.

אותו דבר באנגלית, בקושי מתקדמים בתיכון ברמה באנגלית אז במקום כל השנה נותנים לך לקרוא ספרים ברמה נמוכה ולעשות עבודות טיפשיות וכל מיני שאלות מספרים הכי דפוקים ומעצבנים בעולם.

והכי מצחיק יש לנו בכיתה עולה אחד שאמר שברוסיה כבר בכיתה ז יודעים יותר טוב מכל החומר שאנחנו לומדים לבגרות... :nixweiss:

מקצוע כמו הסיטוריה למשל שאני דיי אוהב לא נבחנים על נושאים כמו המהפכה הצרפתית או שיש בחירה ואתה יכול להעיף לגמריי את מלחמת העולם הראשונה...איך יכול להיות דבר כזה בכלל מיקוד בהיסטוריה, כל החומר חשוב !

אז לסיכום... אני לא יודע אם הרמה של המורים נמוכה או הרמה שמשרד החינוך בוחן עלייה (ובעצם חומר הלימוד שניתן למורים) הוא ברמה נמוכה אבל מה שבטוח זה שרמת ההשלכה שנרכשת בתיכון היא דיי עלובה חוץ מכמה נושאים כמו מחשבים או פיזיקה או אלקטרוניקה (שאין בכל בית ספר), והזמן שניתן בשביל ללמד הוא בעצם אינסופי כי כל יום באים לבית ספר... (בניגוד לאקסטרני).

ועל ציוני המגן כבר מליון פעם אמרתי שאין שום הגיון בציונים האלה ו"להגן" זה הדבר האחרון שהם עושים זה רק דופק תלמידים.

ככה שאין ספק שהרמה בבתי הספר שווה לתחת, לגבי החינוך של התלמידים וההתנהגות... והאלימות, זה כבר נושא אחר לגמריי.

אני רק יכול להגיד שאלימות לרוב יש בחטיבות הביינים (שם זה השיא בעיני), בתיכון כמעט ואין אלימות למרות שתמיד יש אנשים אלימים אבל בעקרון יש הרבה פחות מכות מכיתה י ובכלל ביב' לא נראה לי מישהו הולך מכות (כמובן תלוי באיזה בתי ספר אבל אני חושב שזה משקף את רובם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קראתי עכשיו במהירות את התר'ד, כיום אני תלמיד י"ב(בעצם כבר סיימנו ללמוד) ומכל מורי בארבע השנים האחרנות בבית הספר(הנדסאים-אונ' ת"א) יש רק 2 מורים שלדעתי מגיע להם ללכת הביתה. לשאר המורים שלמדתי איתם היו בסדר וחלקם היו מצוינים.

לדוגמה, בשנה שעברה גירדתי את ה60 באנגלית, השנה בחלפתי מורה ועליתי ל90. אני לא שיניתי בהרבה את דרכי הלמידה, אך עברתי ממורה זוועתית שפרט לשגיאות באנגלית לא למדנו ממנה כלום למורה מעולה( אגב, היא הוכחה שלא רק מורות מבוגרות הן מורות טובות) .

המקצוע היחיד בו אני חלש(>85) הוא ספרות, על אף העובדה שאני לומד וחורש כמו משוגע לקראת המבחנים, הציונים שלי משנה שעברה עד היום הם: 83, 78, 66 (ניתן לקאות הדרדרות ממבחן למבחן) ועכשיו אני מקווה שלא הדרדרתי עוד יותר במתכונות. זו דוגמה מצויינת לדעתי למורה שצריכה לצאת לפנסיה. בשנה שעברה עוד היה לה כח ללמד, ואפילו הבנתי את החומר מדי פעם(שירת ימה"ב וביאליק). לעומת זאת, השנה היא מאחרת לשיעור, פותחת את היומן, מביטה בו(ואולי בודקת נוכחות) וממשיכה לשבת על הכיסא. כרבע שעה לפני סוף השיעור היא נזכרת שאנחנו בפיגור בחומר, שולפת את הטוש וכותבת על הלוח במהירות מדהימה כל מני קטעים מספרים שאין בניהם כל קשר הגיוני(מדי פעם היא מגדילה לעשות ומעתיקה עם שגיאות כתיב שכנראה נובעות מן המהירות, אך להזכירכם זו מורה לספורת וחיבור עברי). השנה לא למדתי ממנה כלום, את הידע המועט שלי רכשתי מקריאת ספרי עזר ועזרה מאחותי( 100 ב5 יחידות ספרות, יש לציין שאין יצירה ששנינו למדנו מבחינתה כל עזרה היא כמו אנסין).

ראיתי שהפסיכו' הוזכר כאן בדיון, הוא בדיוק הדוגמה לבעיות במערכת החינוך. לפסיכו' אנו לומדים עברית(כן, תשאלו את ההורים שלכם מה פירוש המלים במילון הם ידעו לפחות 99% מהן). אנו חוזרים על מתמטיקה והבנת הנקרא(באנגלית ובעברית). זו ההוכחה לאוזלת ידה של מערכת החינוך, האוניברסיטאות לא מסתמכות על הלימוד בתיכון ודורשת מבחן שיבדוק אם קיים ברשותנו הידע הבסיסי הזה.

אני חוזר ללמוד כעת לבגרות שיש לי עוד מספר ימים, להתראות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מורטר:  :xyxthumbs:

זה בדיוק היחס המזלזל שאני מדבר עליו. טוחנים חומר 20 פעמים ובסוף מבינים כלום!

אני זוכר שבכיתה ט' היו לי ציונים בסביבות ה80 במתמטיקה. באמצע השנה נפתחה קבוצה לתוגברת שממנה היינו אמורים לעלות ל 5 יח"ל עד כיתה יא'. למדנו פי 2 יותר מהר וברמה הרבה יותר גבוהה, והציונים שלי עלו למעל 90!

לגבי הילדים הזרקנים בכיתה ה': זה יהייה קשה להחזיר אותם ללימודים. כנראה שבשבילם זה מאוחר מידי. צריך לגרום לילדים בכיתה א' להתעניין בלימודים. אם הם לא נכנסים ל"קטע" של הלימודים בכיתה א', קרוב לוודאי שהם לא יתחילו ללמוד פיתאום. באמצע כיתה ה', במיוחד אם ההורים לא מעודדים אותם לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...