תכנון והרכבת הלולאה
תכנון הלולאה
כמו בכל דבר בחיים, "סוף מעשה במחשבה תחילה", לכן יש צורך לתכנן את הלולאה בה יזרמו המים לפני הרכבת המערכת. כפי שהסברנו קודם לכן, ישנם מספר כללי ברזל בהרכבת מערכת קירור מים שבלעדיהם המערכת לא תפעל בתצורה האופטימלית:
- הרכיב הראשון שדרכו עוברים המים במערכת הוא המעבד ורק לאחר מכן שאר חלקי המערכת.
- הרכיב האחרון במערכת יפלוט את המים החמים ישירות לרדיאטור ורק לאחר שהמים יקוררו הם יעברו למשאבה. הסיבה לכך היא שזרם המים נחלש לאורך הלולאה ועדיף שהמים יעברו זמן רב ככל שניתן (מבלי לפגוע בביצועי המערכת) דרך הרדיאטור ורק לאחר מכן יידחפו מחדש לתוך הלולאה ע"י המשאבה.
- המשאבה חייבת להיות מתחת או באותו הגובה של חיבור ה-T (במידה והשתמשתם בחיבור שכזה). הסיבה לכך היא שהמשאבה אינה יכולה לינוק אוויר אלא רק מים, ובמידה והמשאבה נמצאת מעל לחיבור ה-T, המים לא יזרמו לתוך המשאבה והדבר יקשה על תהליך הקזת האוויר (יהיה צורך להטות את כל המערכת בכדי שמים יחלו לנוע לכיוון המשאבה). כמו כן כדאי שהמשאבה תהיה מתחת לרדיאטור אך זהו איננו כלל ברזל.
בהתאם לכללים אלו, הרכיב הראשון בו זורמים המים במערכת שלנו הוא המעבד, לאחר מכן כרטיס המסך, אחריו הרדיאטור, חיבור ה-T ואז המשאבה.
הרכבת הלולאה
הצנרת שקיבלנו היא צנרת באורך של 2.5 מטר ולכן היה צורך לחתוך אותה במידות המתאימות. ראשית חיברנו את בלוק המעבד לבלוק של כרטיס המסך – החיבור היה קצר ביותר מכיוון שהמרחק בין המעבד לכרטיס מסך הוא קטן מאוד.
השלב הבא היה לחבר את כרטיס המסך לרדיאטור – עקב מבנה המארז והרדיאטור לא ניתן היה לחבר את הרדיאטור בצורה הקונבנציונלית למארז, לכן הרחקנו אותו מן המארז בעזרת 2 מאווררים נוספים. מהרדיאטור העברנו צנרת קצרה ואליה חיברנו את חיבור ה-T ולאחריו חוברה המשאבה שהובילה לחיבור המעבד ובכך לסגירת הלולאה.
השתמשנו בכ-10 ס"מ של צנרת שחוברה לקצה חיבור ה-T, ובעזרתה הוספנו נוזל למערכת. לאחר שכל האוויר במערכת נוקז, אטמנו את חיבור ה-T.
בכדי לחתוך את הצנרת השתמשנו בכלי ייעודי שמקל על תהליך החיתוך והופך אותו למהיר ומסודר. במידה ואין ברשותכם כלי שכזה, ניתן להשתמש במספריים או בכל כלי חיתוך אחר.