האם יצרנית מצליחה של סמארטפונים, טלוויזיות ושעונים חכמים מסוגלת להפוך לשחקנית משמעותית וחשובה בעולם הרכב? התחייבות להשקעה של יותר ממיליארד דולר בשנים הקרובות תוכל לעזור לנו לקבל את התשובה
בין כל הסמארטפונים המשוכללים שזרקה עלינו שיאומי (בעצמה ודרך חברות הבת) בשבועות האחרונים ניתן היה לפספס די בקלות הכרזה גדולה נוספת, אשר מכוונת לנקודה רחוקה קצת יותר בעתיד העסקי של הענקית הסינית – ולתחום קצת שונה מזה בו אנחנו רגילים לראות את לוגו החברה.
Lei Jun, המנכ"ל והמייסד של שיאומי (Xiaomi) שלו הון עצמי מוערך של יותר מ-25 מיליארד דולר, הכריז באופן רשמי על כניסתה של החברה על תחום המכוניות החשמליות החכמות באמצעות חטיבה חדשה שהוא יהיה אחראי עליה באופן אישי – כזו תזכה למימון הדרגתי של 10 מיליארד יואן או 1.53 מיליארד דולר בקירוב בעשור הקרוב במטרה לאפשר לה להפוך לשחקנית תחרותית משמעותית בקטגוריה.
עד לפני כמה שנים, עצם המחשבה על כך שחברה חדשה וצעירה תצליח לפרוץ אל תחום הרכב ללא מסורת ותשתית בינלאומית ענפה היה עשוי להיחשב מגוחך – אך בעידן המודרני נראה שההצלחה של טסלה מוכיחה שאפשר גם אחרת, כאשר מכוניות פרטיות (ומכוניות פרטיות חשמליות בראשן) נתפסות יותר בתור גאדג'ט טכנולוגי ופחות בתור כלי עבודה פשוט ואפרורי.
ההערכות הרווחות הן שיעברו לפחות שלוש שנים נוספים עד ששיאומי תחשוף דגמי רכבים כלשהם שמיועדים לייצור המוני ממשי ולרכישה – אך מספר סקרים שערך המנכ"ל המדובר ברשת החברתית המובילה בסין עשויים לעזור לנו לקבל טעימה והערכה לכיוון הכללי אליו עשויים ללכת בחברה: בקשה להצביע ולהכריע בין עיצוב ופיתוח של רכב פנאי-שטח, רכב משפחתי סטנדרטי או רכב ספורטיבי (שתי האפשרויות הראשונות קיבלו ניקוד עדיף בצורה גורפת), בקשה להכריע בין כמה דרגות של תגי מחיר החל מ-300,000 יואן סיני ועד ל-100,000 יואן סיני או אפילו פחות (בין 150,000 שקלים ל-50,000 שקלים לערך – כאשר האופציה הזולה ביותר הפכה לפופולרית ביותר כמובן) וגם שאלה בנוגע למיתוג המוצר תחת השם Xiaomi או תחת שם ייעודי וחדש לחלוטין.
האם יכול להיות שבעוד כמה שנים רכבים של יצרנית המכשירים החכמים הכתומה יהיו פופולריים כאן בארץ לפחות כמו הסמארטפונים שלה, או שמדובר בתקווה קצת מופרזת ומופרכת מצידה? מוזמנים לכתוב לנו מה אתם חושבים בתגובות.